ZNM mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Het is ook heel lief bedoeld, ze komt mama een plantje brengen :D

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Jaron krijst nooit. Die luistert gewoon heel erg goed. Hij snapt dat hij niet altijd zijn zin kan krijgen en rekening moet houden met anderen. Geen probleem, dan wacht hij gewoon. Naar bed brengen is ook nooit een probleem. Nooit krijsen ofzo, gaat gewillig mee. We hebben hem duidelijk gemaakt dat slapen belangrijk is dus ook dan schikt hij zich naar zijn lot.
    Eten gaat ook heel goed. Eet altijd zijn bordje netjes leeg en gelukkig ook nog eens zonder te kliederen en ook met een lepel. Gelukkig maar want ik vind die kinderen die met de vingers eten en tussendoor ook meteen hun neus meenemen zo smerig.
    Sindskort wordt er buiten gespeeld en ook daar hebben we de mazzel dat hij begrijpt dat zand niet om op te eten is en ook niet om je schoenen mee te vullen. Dat scheelt weer een hoop zooi in huis. Niet dat we veel zooi hebben, want hij doet keurig op de mat zijn schoenen uit en ook het speelgoed wordt altijd weer opgeruimd. Het gaat hier dus best lekker.

Dussss ...

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha Mone, ja topmeid he!!

Jenny: Ja maar jouw kleine man heeft natuurlijk wel 2 grote broers erboven die het een en ander voordoen! Moet zeggen dat het hier eigenlijk ook nooit huilen is als ze naar bed moet hoor. En s middags zegt ze zelf vaak al Koese :D !!

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Altijd lachen met Jildou ;)

5. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Haha Jenny! Super!

Sam wat heeft Jildou op haar hoofd???? Fijn dat je afscheid op school leuk was, en nog lekkerder nu geen gestress lukt het wel, nee hoeft niet meer! Nu nog wat rust in je buik...!

Natas wat een......! Hier na een week droog ook net weer begonnen  balen hoor! Ik heb wel het idee dat de hormonen aardig uit mijn systeem zijn, testen doe ik even niet. Ik denk niet dat ik een test positief of negatief trek, net te confronterend. En echt haast maken we niet, baan in Den Haag gaat zeer waarschijnlijk door, dus dan is het niet echt handig, daarnaast voelde het bij Tom toen of ik 13 maanden zwanger was geweest, mijn lijf trok dat wel, maar ik vond het tussen mijn oren erg pittig....

Meiden wat gaat het hard al die grote kinderen en al weer een paar na de tweede leg en nog veel meer op komst....!

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar

:d:d:d

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mariss: Dat is haar potje :p HAHA!!!

Ja dat dacht ik deze week ook al, gewoon al bijna kinderen die 2 worden!! Ongelooflijk!!! Waar blijft de tijd!! Je hebt gelijk, neem de tijd en zwanger worden komt vast snel weer wanneer het jullie 'beter' uitkomt. Staat er wat cru, zoals je waarschijnlijk wel snapt bedoel ik het niet zo ;)

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Dat ze groot worden terwijl je even met je ogen knippert kan ik alleen maar beamen.
    Sindskort is Ruben (net 5) begonnen met leren lezen. Haha ik lach me slap. De oudste heeft er zoveel moeite mee en zou er eigenlijk om moeten blijven zitten in groep 3 en Ruben die begint een jaar te vroeg belangstelling te krijgen en leest zo de eerste boekjes van de methode al uit.
    Juf had me al gewaarschuwd dat het pijnlijk kan worden als Ruben straks Timo inhaalt. Dat kan al binnen een jaar zijn.

Verder zit ruben tegen het afzwemmen van A aan. Tjonge jonge, net uit de luiers en dan al lezen, schrijven, zwemmen. Het is me wat.

Oja over Jaron kan ik ook wel opscheppen (nu ik toch bezig ben niet waar). Hij loopt dus wat achter met zijn taalontwikkeling. Ik maak me geen zorgen maar de KNO arts haalde dat aan, de oorproblemen van het afgelopen jaar kunnen daar hun aandeel in gehad hebben.
    Maar goed, een kind van bijna twee moet al twee woord zinnetjes gaan maken. Nou dat doet onze knul niet. Hij spreekt pas sinds een kleine maand gewoon losse woordjes. (Stuk of 30 denk ik).
    Maar goed, nu komt het opschep gedeelte, gisteren liepen de grote jongens met de jas aan naar buiten en Jaron rent naar de deur en zegt IKKE OOK MEE !
    Jaja, hij zei het echt. Dusssss dan mag je weer even trots zijn toch.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Tuurlijk Jenny :D !!! Knappe kerels heb je :D !!

Jildou begint dan al weer wel met 2 woord-zinnetjes :D .. Die zegt Jiljou (zo noemt ze haarzelf :p ) út (jildou uit bed) Mem kom ;) HAHA :D !! Etc :D En ze zegt echt werkelijk alles na, al moet ze sommige beginklanken nog leren :D

10. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Mooi hè! Als ze iets willen kunnen ze het prima duidelijk maken. Tom's eerste 3 woord zin "Tom soep eten!!!" maar wij hebben een echte babbelbox, hij zingt ook superschattig, soms wel even lastig te ontdekken welk liedje hij bedoelt :)

11. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    hihihihi die Jildou wat een grappenmaakster :D

Als ik dat zo hoor van iedereen wat hun kinderen al zeggen begin ik me hier behoorlijk wat zorgen te maken. Het enige dat Lucas zegt is ja. Papa zegt hij ook al niet meer. Zou ik toch naar de huisarts moeten en een gehoortest vragen ofzo? Het is wel zo als ik bv vraag waar is Ischa dan wijst hij haar wel aan.

Gisteren heb ik samen met de kapster de kleuren van de hairextensions uitgezocht, ik ben echt benieuwd over 4 weken. En ook hoe mijn vriend dan reageert.

En ik vind zelf dat ik best een goede motivatie heb geschreven voor de Rabobank. Dus ben benieuwd of ik uitgenodigd word. Heb er vannacht zelfs over gedroomd dat ik een sollicitatiegesprek had met mijn leidinggevende toen ik daar werkte. En iedereen zei al dan nemen ze je wel aan en in mijn droom was dat inderdaad zo ;)

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha Ischa goede droom!!! :D
    Hmmz ja dan zegt hij idd niet veel. Maar het ene kind is daar veel later mee dan het andere hoor!!

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Begin juli zouden ze van het consultatiebureau bellen of hij al meer praat. Misschien wacht ik dat nog even af, wie weet in 1 maand tijd dat hij veel woordjes gaat zeggen.

Maar maak me toch wel een beetje zorgen.

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja dat zou ik doen Ischa. Want dat heeft Jildou ook dat ze in een week tijd ineens heel veel woordjes erbij zegt.

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha daar be ik weer.

Geen tekenen van naderend onheil in de buik. Dat is het belangrijkste.
    De vakantie was lekker, genieten van elkaar en ontspannend... alleen tussendoor was het soms zoooo moeilijk. Die momentjes dat je alleen in jezelf bent gekeerd.
    Klopt het hartje nu inmiddels? Zou wel moeten nu. Waarom voel ik nog zo weinig kwaaltjes? Thuis voor vertrek voelde ik me al behoorlijk gammel. Met vakantie ging het eigenlijk wel super. Weinig te merken, fijn dus eigenlijk, je goed voelen.
    Maar tegelijkertijd had ik me liever kotsmisselijk gevoeld op de achterbank van een warme auto. Me suf geplast en heel moe geweest.

Maar ja, we hebben het ook lekker rustig aan gedaan, zijn veel in de buitenlucht geweest, hebben goed geslapen en bijtijds gegeten. Dus goede redenen om me goed te voelen. En ik weet dat het allemaal niets zegt, die kwaaltjes.

Het lukt mij soms wel om positief te zijn, maar ik vind het zo verrekte moeilijk om me er zo positief op te richten.
    Zo bang voor teleurstelling, dat je lichaam je voor de gek houdt. En al die ellende weer moet doormaken zoals Natas en Mariss. Tegelijkertijd wil ik dit ieniminie groeiende mensje ook alle liefde geven dat het toekomt, nu al.

Ik heb gisteren wel teruggelezen, maar het lukt me even niet om overal op terug te reageren.
    Ischa ik zou me denk ik niet zo heel erg zorgen maken. (jawel dat zou ik ook wel doen) Maar ik denk niet dat het nodig is, mits hij natuurlijk wel goed hoort.
    Sommige kinderen zijn in een bepaald iets uitzonderlijk veel later dan anderen zonder dat er iets aan de hand is. Net als dat ze ergens vroeger in kunnen zijn, maar dan is meestal niemand ongerust. Ik hoop dat het straks ineens allemaal heel snel zal gaan.
    Hoop ook dat je droom voorspellend is.

Ik heb trouwens mijn eerste bloedverlies droom al gehad. Ik was me toch blij toen ik wakker werd. Ik wist gewoon dat het niet waar was en voelde me heel positief :)

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jenny, knappe Jaron hoor! Moet zeggen dat wij ook geen 'problemen' hebben met het gedrag van Danique. Af en toe huilen, af en toe een driftaanvalletje, en dan is ze weer haar blije en makkelijke zelf. Hier ook geen drama's met eten of naar bed brengen. Ze eet wel af en toe met haar vingers :D
    En Danique zegt ook nog nauwelijks 2 woord zinnetjes. Ze is nog niet verder gekomen als 'doei papa'. Aan losse woorden zit ze ook op ongeveer 30 woordjes denk ik.

Ischa, Danique zei 2 maanden geleden ook nog niet zo veel hoor. Zo ongeveer alle mensen waren toen 'mama' en alle dieren 'poes'.
    Het zou heel goed kunnen dat hij over een maand een spurtje heeft gemaakt met praten. Als hij begrijpt wat je zegt (Danique begreep toen bijna alles) zou ik me denk ik geen zorgen maken.

Gatver Mariss, jij ook raar aan het vloeien.

Anna, fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad.
    Die onzekerheid is lastig, maar het gaat nog steeds vaker wél goed dan niet.

Ik heb vrijdag en zaterdag niet gevloeid, op 2 streepjes lichtbruin na, had goede hoop......... en vanmorgen weer rood, donkerrood, hartstikke rood. Ik word hier echt zo ontzettend verdrietig van. :(
    Het is vandaag 3 weken geleden dat dit gedoe met wisselend verlies begon en ik heb geen idee hoe dit gaat aflopen. Plus die confrontatie op de plee elke keer gooit me terug naar de miskraam. Ik denk ook niet dat dit een lange ongi is, begon te vroeg, verloop is te vreemd, duurt te lang.
    :( :( :(

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas, hier alleen maar een dikke knuf!

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Verdorie Natas, ik zou je nu eindelijk echt wel wat rust gunnen! Hopelijk droogt het snel voor 9 maanden op...

Oh Anna, als ik je verhaal lees schieten de tranen in mijn ogen! Die ellendige onzekerheid, het zou verboden moeten worden! Ik zie ook als een berg op tegen weer al die onzekerheid....

Ischa ik snap je onzekerheid, mijn broertje heeft tot 2 1/2 alleen eeh gezegd, maar die kletst nu de oren van je hoofd! Als hij wel wijst en reageert op spraak hoort hij in ieder geval, maar als jij je onzeker voelt gewoon laten testen hoor!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas: Bleagh meid wat zwaar kl*te om het maar zo uit te drukken. DIkke knuffel!!! En ik sluit me bij Mariss aan!!

Anna: Fijn dat jullie rustig aan gedaan hebben en lekkere vakantie gehad. En bah wat naar die onzekere eerste weken he!! Dikke knuffel!! En duim gewoon door hier hoor :D !!

Hier vanochtend wat vage ongi-achtig gevoel in mn rug, zo voelden mn eerste weeën bij Jildou ook, dus schrok even. Gelukkig bij vanochtend een paar keer gebleven. Verder wel heel veel harde buiken maar that's it... En ook nog hele dag huis vol visite gehad. Kor is dinsdag jarig en vierden we vandaag.. Heb bijna niets hoeven doen, maar toch dus veel harde buiken!

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Pfff Sam rustig aan hoor!!!! Beeb mag echt nog wel een paar weekjes vetmesten aan boord!!! Klinkt niet zo dat je overtijd gaat lopen. ..

Deel Deze Pagina