Eigenlijk zijn die eerste weken gewoon niet zo leuk als ze zouden horen te zijn. Dat vind ik gewoon zo naar. Je wilt wel genieten, maar durft gewoon niet. Voor jullie Maris en Natas is het nu weer nog moeilijker... Gelukkig kan ik me nu proberen vast te houden aan de laatste keer, die resulteerde in een schitterend lief meisje. Die overigens nu erg ondeugend is en al een uur of 2 aan het uitstellen is om te gaan slapen. Papa is nu even bij haar, maar eigenlijk wil ze vooral mama. Zojuist toen ik bij haar in de stoel zat, ging die (on)deugd steeds overeind om te gaan staan in bed. Als ik dan half opstond uit de stoel ging ze snel weer plat. En lachen... Een heel leuk spelletje dus en de eerste keer dat ze me echt zo bewust loopt te dollen. IK WORD IN DE MALING GENOMEN DOOR MIJN 14 MAANDEN OUDE DOCHTER! HELP. Natuurlijk kon ik mijn lachen maar moeilijk verbergen, ze deed het zo grappig. Maar ja, inmiddels is het voor ons ook zo bijna bedtijd. Dus een gezellige avond samen is het niet voor ons. Ik hoop maar dat het over is als de snijtandjes door zijn die er aan zitten te komen. Sam, Ik ben het trouwens met Mariss eens dat je het nog lekker rustig aan moet gaan doen nu hoor die laatste weken.
Hoi dames, even een kleine update zolang ik ingelogd kan zijn hier op het werk Natas, wat klote dat het vloeien maar doorgaat, zo kan je niet door! Ik hoop voor je dat het gauw voorbij is meid! Dikke knuffel. Sam, rustig aan doen hoor! Ischa, extensions, leuk hoor, wat kost dat nog als ik vragen mag? Annaa, wat fijn dat alles bij jou goedgaat...trouwens je bent niet de enigste die in de maling genomen wordt hoor Mariss, hoe is het jou meid? Jenny, wat wordt Jaron al wijs! Rihanna praat echt nog niet zinnetjes van 2 (of meer) woorden hoor. Ze praat wel aardig maar allemaal enkele woordjes. Mevrouw heeft meer belang bij boekjes lezen en puzzels maken. Afgelopen vrijdag naar de vk geweest en voorlopig weer goedgekeurd. BM zit al op 1/3 ns, bij Rihanna was het rond deze termijn 1/4 ns, dus alles groeit wat harder. Ik voel de beeb ook al erg goed en dat schijnt vrij vroeg te zijn volgens de vk. Bloeddruk was nog aan de lage kant, 105/60, waardoor ik vrij veel last heb van duizeligheid. Ook de resultaten van mijn bloedtest waren terug. Er zat een vals positieve test bij voor Hepatitus B....erg raar Mijn volgende vk afspraak is op 24 juni (als ik het mij goed herinner ) en ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor de SEO op 2 juli om 15.45. We hadden ook recht om een GUO te laten maken ivm een aangeboren afwijking maar we laten eerst de SEO maken en mocht de echoscopiste daarop iets zien wat niet goed is, dan kunnen we alsnog de GUO laten maken. Dus over een maandje weten we (hopelijk) of we een zoon of dochter mogen verwachten Voor de mensen die ik vergeten ben, SORRY! Nou het werk roept weer! (als ik ingelogd kan blijven dan reageer ik vandaag nog wel, maar ik ag er vanuit dat ie straks ineens blokkeert) PS Iemand nog wat van Bruidje gehoord??
Hey dames!! Mariss: Nou de kleine moet nog maar ff blijven zitten hoor, dus ik doe best braaf voor mijn doen !! Liesje: Gaat snel he!! Alweer bijna 20w echo!! En wat voor erfelijke afwijking dan?? Verder niets van bruidje gehoord!! Vandaag rustig aan gedaan, wel als ik loop of iets doe veel harde buiken. Als ik gewoon zit of lig valt het mee, maar ja, dat kan niet de hele dag !!
ooohw, standaard echografisch onderzoek. Hier weer een moeilijk in slaap te krijgen meisje. Ze ligt nu weer even, benieuwd hoe het gaat. Vandaag heeft ze zoooo veel geslapen. Ze is tussendoor maar zo'n 2,5 uur op geweest. Vanmorgen sliep ze tot 11h30 en daarna tot 17h40. Haar tweede hoektandje is nu doorgekomen. Er zitten er nog twee aan te komen.
Ha Sam, wel heel herkenbaar hoor die harde buiken bij het lopen, Ik had met Tom erg veel last er van, en deed over een stukje van normaal 10 minuten wel een half uur!!! Liesje mooi dat de controles goed waren!!! Gaat al weer hard meid, tjonge de 20 w echo al gepland... Annna had jij niet dat je mee deed aan een proef en heel vaak 3d echo's kreeg? waar doen ze dat??? Ischa, zitten de extensions al? Hopelijk snel positief nieuws van de rabo!! Verder weinig nieuws hier, ik ben helemaal klaar met die @$#* onzekerheid die met de miskramen komen.... Ik zie als een berg tegen een volgende zwangerschap op en ben totaal nog niet on terms met het verlies van deze zwangerschap. Dit weekend 2x bij een keizersnede gestaan en heb dan echt zoiets van waarom zij wel en ik niet.... Gelukkig nog niet weer bij een curretage gestaan, dat trek ik nog even niet vrees ik. Bah bah bah!!!
Oh nog leuk nieuws, ik heb allerlei mooie plannen voor een volgende kamer van Tom.... een echte piraten/ zee kamer, inclusief bootbed!!!
Vet cool Mariss Daar is Tom vast blij mee!! Poeh neej daar zou ik ook niet aan moeten denken meid!!! Ik loop op zich nog best aardig, nou ja, waggel, maar qua tempo bedoel ik dan HAHA!! Iets langzamer denk ik.. Ennuh nog even een dikke knuffel voor jou!!
Hi Dames, Nou Pieter eet nog met z'n handen, af en toe gebruikt hij z'n lepel en vork. Z'n vla/yoghurt eet hij wel altijd met een lepel. En soms gebruikt hij z'n handen op z'n eten op z'n lepel te leggen om daarna met de lepel te eten. Ik heb goede hoop dat hij het voor z'n 4de wel kan Verder is het een heerlijke kletskous, met een zeer duidelijke eigen mening....nee broek....en er dan mee wegrennen en verstoppen....hij komt dan wel weer aan met een broek die hij wel aan wil. Verder vind ik het woord openmaken zo leuk en zegt hij voor het naar bed gaan 's avonds: dag usje, dag mama tot morge Het blijft genieten! Mariss wat vervelend dat je er op die manier toch eigenlijk heel hard mee geconfronteerd wordt, dikke knuffel! En leuke plannen voor de kamer! Een muur van Pieter word onderwater (foto's te zien bij bruidje, we hebben dezelfde stickers gekocht ) En de 3D echo's zijn in het Erasmus MC, ik heb wel een email adres als je dat nodig hebt. Annna, wat een heerlijke vakantie! En ja genieten is lastig, maar ik had wel het idee dat het wachten ietsjes minder lang duurde dan bij Pieter....hopelijk voelt dat na al dat wachten voor jou net zo!
navond ben ik ook weer even. Lekker het rijk alleen, mannetje moet werken tot waarschijnlijk ergens vannacht.. Sam: doe je wel rustig aan meis? Grappige foto van Jildou met potje op haar hoofd Denise zegt de laatste dagen steeds als ze gepoept heeft of nog moet..poepoe. Dus we hebben een potje gehaald en zullen eens kijken of we tijdens onze vakantie ermee kunnen gaan beginnen. Natas en Maris: dikke knuff voor jullie beide! Verder de laatste dagen steeds zo'n last van mijn onderbuik, weet niet zeker of dit mijn banden zijn, en zit er steeds meer over in of alles wel goed zit met onze kleine. Ik voel ook nog steeds geen bewegingen (ik weet dat ik dit niet moet vergelijken met mijn eerdere zwangerschap, maar Denise voelde ik al met 15 weken....) Naja al met al krijg ik al grijze haren...
Sam, doe rustig aan meid. Klopt Anna, die eerste weken zwangerschap zijn slopend en het is heel jammer dat er daardoor een flink aantal weken voorbij gaan waarin je er niet echt van kan genieten. Maar dat haal je strakkies wel in! Lies, fijn weer even van je te horen en dat alles goed was bij de VK! Hahaha Mariss, Chris wil ook een bootbed! Over de miskramen..... tis zo klote! Ik herken helemaal wat je schrijft. Jootje, waarom ga je niet een keer extra naar de VK als je je zorgen maakt? Update hier : de stand staat op 3 weken + 1 dag vloeien......
Natas: moet volgende week weer heen...voor de 20 weken echo en voor controle. Ik wacht daar gewoon wel op.. Ik vind het allemaal zo naar voor je! het vloeien dat maar niet op houd, het verdrietig zijn..ronduit Bah! Hoop dat dit allemaal snel achter de rug mag zijn voor jullie..dit geld natuurlijk ook voor Mariss hé!
Ik krijg helemaal kippenvel bij het idee. Oh, ik hoop dat dat pas na je volgende bevalling weer gepland wordt. Liever helemaal niet natuurlijk, maar dat is een Utopie. Het onderzoek is in het Erasmus in Rotterdam. Is dat in de buurt voor je? En een piratenkamer... Ik heb hier nog piratenhangertjes van voor de geboorte. Vond ze zo leuk. Nu passen ze iets minder bij het oranje bloemenbehang, maar ik vind ze toch leuk en stoer. Zolang onze prinses nog geen roze wil...
Goedemorgen dames !! Jootje: Hmmz ik voelde de kleine nu al wel heel vroeg maar heel anders en veel minder, maar dat kwam omdat mn placenta nu voor lag, dus dat kan bij jou ook gewoon het geval zijn he !! En als je onzeker blijft, ff bellen joh !! Mone: Prachtig die verhaaltjes van de kinderen. Jildou eet ook nog wel eens met handjes hoor, maar kan het ook heel goed met bestek, komt idd wel snel genoeg goed joh !! Vast wel !!
Zondag kregen we visite voor een lunch, jat Pieter haar vork en gaat daarmee z'n boterham eten.....(hij had zelf ook een vork, maar die was blijkbaar niet interessant....)
Ik doe even makkelijk en copy past het hele verhaal wat ik naar iemand schreef die nog van niets wist: Tjonge jonge, ik heb weer een stukje van de medische bureaucratie leren kennen. Jaron krijgt buisjes en de neusamandelen moeten verwijderd worden. Eer je een doorverwijzing krijgt ben je 3 oorontstekingen verder. Maar dan heb je er eindelijk eentje, maar dan duurt het weer 6 weken voordat je op consult mag komen, maar dan mag je in elk geval door voor OK. Maar daar is dan weer een wachtlijst van (schrik niet) 14 weken. W staan nu 8 sept ingepland. Dat vonden we dus niet grappig (heel zacht uitgedrukt) want dat betekent voor Jaron heel concreet dat hij nog zeker 1 of 2 keer ziek gaat worden en dus ook de hele zomer niet kan zwemmen vanwege zijn oren. Dus de ziektekosten verzekeraar gebeld en zij zouden kijken wat ze konden doen want dit was idd belachelijk. Ik werd gisteren gebeld dat ik over 2 weken in meppel terecht kon en dan half juli OK. Dat klinkt al beter, zij het dat we half juli ook op vakantie gaan. maar goed, al zou het begin aug worden, dan is het nog 5 weken winst. maar nu... net werd ik gebeld door Zwolle dat er morgen een uitvaller is dus of Jaron dan kon komen. JA natuurlijk! Typisch he, vorige week heb ik me op die lijst laten zetten en toen zei ze nog dat we maar nergens op moesten rekenen want er stonden al zoveel kinderen op. Gisteren heeft de dame van de ziektekosten verzekeraar gebeld en ook gezegd dat wij gebeld konden worden bij uitval en prompt word ik vandaag gebeld. Of het allemaal wel op volgorde gaat of meer een kwestie van wie het hardste drukt is dat weet ik niet. Wij gaan ons in elk geval opmaken voor OK. (Mijn vriendin is net bevallen dus ik neem geregeld haar kindje mee, zo ook morgen, verder ook nog van een andere vriendin die met de oudste naar het ziekenhuis moest. Ivo heeft studie, dus daar kan ik niet op terug vallen. Die komt om 16 uur meteen naar het zkh. Morgen heeft Ruben zwemles, Timo Judo. Whaaaaa ... )