Wat raar zeg, als ouder ga je juist mee naar de OK om je kind rustig te houden en te steunen. Zo heeft het nog geen zin. Dus ik vind dit niet normaal. Hier mag je gewoon zelf je kind vasthouden (tenzij je zelf aangeeft dat je dat niet wilt). Als ze bepaalde handelingen doen waarbij het kind echt goed stil moet liggen, houden hun hem ook vast natuurlijk. Maar dat gaat wel op een normale manier. Ik weet niet of het bij jullie al een tijd geprobeerd is om een bepaalde handeling te doen zodat dit de enige manier was? Anders heb ik er geen verklaring voor waarom het zo hardhandig zou moeten gaan. De meest ouders zijn sterk tot hun kind slaapt. Daarna brengen we ze meestal huilend naar de wachtkamer. Dus dat is heel normaal hoor! En ogen open is normaal. Vaak worden ze daarna dichtgeplakt zodat ze niet uitdrogen. Het is trouwens geen roesje, want dan blijven ze bij kennis. Als hij slaapt is dat gewoon totale narcose.
toen jaron op de verkoever kwam lag het zuurstofkapje nog voor zijn neus, dus toen mocht ik hem niet pakken, maar toen zijn ogen open gingen mocht ik hem meteen pakken. Dat was dan weer wel heel erg prettig.
Linda jammer dat het ziekenhuis voor deze manier kiest he. Ik begreep dat dat normaal was. Ik bedenk me nu wel dat dat we de evaluatie nog in moeten vullen en dan kunnen we dit doorgeven. Tja die huilende ouders op de gang. Count me in! Ach ik ken mezelf. Ik snotter al als ik sinterklaas weer op de boot zie staan wuivend naar mijn kind. Over dat roesje: ik dacht dat ze wellicht eerst een roesje deden zodat hij rustig werd en dan pas daarna als de ouders weg zijn het echte werk ofzo.
Vrij rustig weer, zolang ik zit/ lig. Kga zo naar bed. Ben kapot van de dagen niet slapen en wie weet zet het door.. of nog niet !!
Hoi Meiden, daar ben ik weer. Nou hier mijn verhaal: Donderdag was ik voor een CTG en toen zagen ze dat ik weeen had. Ik voelde echter niets dus ik ben weer naar huis gegaan. S' nachts om 2 uur werd ik wakker en had ik lichte weeen om de 4 minuten. Om 3 uur in het ziekenhuis kwamen ze om de twee minuten (nog steeds licht) en had ik 4 cm. Toen de gyn zei dat ik kon blijven ging de bok los en om 5:30 kon ik gaan persen. Na 3 kwartier hele hevige persweeen was ze nog geen suk opgeschoten ivm aangezichtsligging. Ondertussen kon ik echt niet meer, maar de persweeen bleven maar komen. Toen hebben ze besloten dat het een KS werd. Alleen duurde het nog 3 kwartier voordat ik op de OK lag met een hemelse ruggeprik. 3 kwartier dus nog weeen weggepuft en weggeperst tot tijdens het zetten van de ruggeprik aan toe. De medicijnen die ze me hadden gegeven om de weeen te stopen werkten helemaal niet. Zodra de ruggeprik erin zat was ik zo blij dat het over was dat de KS me erg meeviel. Om 07:18 is Phaedra geboren. De dag daarna mocht ik alweer uit bed om naar de WC te gaan en gisteren ben ik thuisgekomen. DAt is best snel en afgezien van wat pijn in mijn buik voel ik me wel ok. Moet heel rustig aan doen. Zo ga snel even mijn meisje eten geven ik vertel later wel verder Xxx Treintje Sam, als het echt begint, zet hem op meid, mij is het ook weer gelukt
Sam, Spannend. Ik hoop lekker weltrusten. Jenny, bedankt voor het posten in het andere topic. Ik moet inderdaad af en toe denken aan die vakantie die zo totaal anders gelopen is. Zo is het belangrijkste wel of geen bloedverlies, dan ligt je kind opeens in het ziekenhuis in een vreemd land. Ik kreeg al tranen in mijn ogen van het lezen van je ziekenhuis verhaal, ik zou het vast op een brullen zetten op de gang.
Treintje, pff wat een verhaal meid! Maar nu lekker genieten van jullie meid Phaedra...HIHI mooie naam trouwens
***GEBOREN*** Bruidje, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram Treintje1, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Jenny, 36 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 33 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Dombo, 40 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 42 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm Pippo, 30 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Sam, 25 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Jootje24, 27 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm Bengeltje86, 22 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm Hartewens, 34 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm ***** Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en ? cm Bruidje, 32 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm Treintje1, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm *** ZWANGER *** Sam, 25 jaar, 2e kindje, uitgerekend 2 juli 2010 verrassing Pippo, 30 jaar, 3de kindje, uitgerekend 21 juli 2010 geheim Mone, 33 jaar, 2de kindje, uitgerekend 26 juli 2010 meisje Jootje24, 27 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 03 nov 2010 verrassing Liesje, 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 21 nov 2010 Annna, 42 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 14 jan 2011 AFSPRAKEN 01 jul: Annna laatste 3D echo 02 juli: Liesje 20w echo 03 juli: Isis 2 jaar! 05 jul: Sam CB, Annna nekplooimeting + uitslag combinatietest 12 jul: Pippo 39wk echo 19 jul: Annna vk 27 juli: Rihanna en Jaron 2 jaar ! 29 juli: Yelina 2 jaar ! 03 aug: Pieter en Danique 2 jaar! 06 aug: Tom 2 jaar! 18 okt: Julian controle oogarts
Ja wedjes leggen!!! Sam donderdag weer een meid en Pippo krijgt een kereltje!!! Lekker Mone nog maximaal 4 weekjes!!! Gesprek ging een beetje maf, het waren er 2 en bij de tweede waren ze tijdens mijn gesprek aan het verzamelen... Niet echt relaxed! Meiden ik sta idd op OK bij kindjes en wat mij betreft mogen ouders er altijd (dus ook bij spoedingrepen) bij tot het kindje slaapt. Geeft vaak het beste resultaat in de zin van een heerlijk rustig kindje.... (tenzij paps of mams zelf er onrustig is) Als de kindjes met een kapje gaan slapen hebben ze idd in het begin als ze net gaan slapen de oogjes nog niet helemaal dicht, je ziet ze wel al de oogjes helemaal wegdraaien net daarvoor trouwens... vlak daarna gaan ze trouwens ook nog flink bewegen, maar dit komt door de ontremming die het slaapmiddel geeft, liefst is pap of mam dan al weg, anders is het niet echt een fijn gezicht, het lijkt dan juist alsof ze wakker zijn. Het hangt er een beetje van af wat voor ingreep het is, maar voor wat langere ingrepen heb ik kindjes het liefst op schoot bij de ouder als het nog klein is ( wel in een houdgreep) of op de rug op bedje. Voor het knippen van amandelen hebben ze in veel ziekenhuizen een speciale stoel waarop ze moeten zitten, dan heb ik de ouder het liefst daar waar het kind goed kan zien dat ze niet alleen bij vreemden zijn, maar dat mamma er ook is (en een handje vasthoud) En Jenny ja heel veel ouders lopen met een (soms ingehouden) snik van de OK af... En als ik heel eerlijk ben als Tom zijn amandelen zou moeten inleveren ga ik niet mee, ik zou het echt niet kunnen, ik zou hem meteen weer meenemen!!!! en daar wordt hij dan ook niets wijzer van... buisjes zou ik wel overleven denk ik, maar of ik het dan droog zou houden durf ik niet te zeggen.... Hopelijk is het een beetje duidelijk verhaal, anders gil je maar!
mmm... linda toch eens kijken of dat in andere ziekenhuizen ook zo is meid... Treintje fijn dat jullie al weer thuis zijn en super gedaan meid! nogmaals gefeliciteerd!!!
***Buddynieuws van mezelf *** Om half 1 zijn mn vliezen gebroken! Moet nog even wennen aan het idee dat het gewoon al begonnen is, ik denk ik ga gewoon weer over tijd lopen !!! Inmiddels wat lichte weeën en darmen zijn lekker bezig!! Echt ironisch, Spike was stil tot de vliezen braken!! Hij had het eerder door dan ikzelf !! Lig nu beneden op mn bedje en hij ligt er natuurlijk naast !! Probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!!
Treintje wat een verhaal meid!! Fijn dat je je verder goed voelt!! Geniet lekker van je meiden!! Hihi dit is echt vreemd, ik had dit echt nog niet verwacht zeg maar!! Werd net eerst ook best wel bang moet ik zeggen.. Nu weer wat rustiger!! Nou ik ga nog even een poging tot slapen doen, wie weet...
Weeen regelmatig en heftig.. Iig om de 5 minuten nu een uur.. Als het niet sneller is de helft van de tijd!!
Ik zal trouwens wat minder komen op dit forum. Gister ben ik 'gesnapt' tijdens het werk, dus ik ben even iets voorzichtiger. (Tja, hier doen ze nogal flauw over internetten. En ik doe het verder ook niet, alleen af en toe mail of hier een berichtje. Maar helaas het mag niet...)
BUDDY NIEUWS VAN SAM: Vannacht om half 1 zijn mijn vliezen gebroken. Vanaf 2uur weeën en om half 7 is onze Rinze geboren. 4190kg. Alles goed hier!