ZNM mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yelina kent maar 1 zinnetje met 2 woorden. 'Wil die' en verder komt ze niet. Ze steekt gewoon haar energie in hele andere dingen dan in praten. Wel komen er langzamerhand meer woordjes bij. Dus die zinnetjes komen vanzelf wel.

Treintje, een drupje BV in de oogjes tegen het tranen wil inderdaad nog wel eens helpen. Yelina had ook altijd van die enorm vieze oogjes. BV had ik maar een paar drupjes en voor de rest hebben we haar oogjes steeds met een schoon wattenschijfje met uitgekookt water schoongemaakt. Meer konden we er volgens HA en CB niet aan doen.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, hoe is het met Yildou, is haar koorts al weer gezakt?

Hier ook weer eens een ziek meisje. Vanuit het niets heeft Alyssa weer eens dik 39 graden koorts. Zo zit je 's ochtends nog vrolijk en wel bij de kinderboerderij, zo lig je 's avonds met dik 39 in bed.

3. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zo ik ga lekker naar bed.
    Morgen even naar de huisarts en de bloeddruk laten controleren. wat een avond zeg.
    :):)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Oooooh Sam, wat een mooi manneke!
    Wat naar dat Jildou koorts heeft. Voelt ze zich ook belabberd of gaat dat wel?

Voel je je ook niet goed Treintje, kan het wel kloppen wat de HA zag?

Inez, Danique maakt wel vorderingen met praten maar zij is ook meer een stuiterbal en bezig met haar moteriek. Ik klets wat af tegen haar, benoem alles. Ze kent wel heel veel woordjes en kletst veel, maar de uitspraak is nog als 'itte' voor zitten bijvoorbeeld. Ze heeft nu een paar 2-woord zinnetjes (mama eten, baby lachen, dat soort dingen), 3-woord zinnen heb ik nog niet gehoord.
    Ik heb nog geen brief gehad van het CB voor de afspraak met 2 jaar. Zal 'm ook wel 1 dezer dagen krijgen.
    Beterschap voor Alyssa!

Dames, ik las in het 35+ topic onder het kopje Kinderwens nieuws van Anna (waar ze sms contact met iemand heeft) : de uitslag van de combitest was niet heel gunstig en ze heeft vandaag direct een extra echo gekregen. Meer weet ik helaas niet.
    Lieve Anna, de duimen draaien overuren!

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    anna anna anna KNUFFEL !!!!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve Anna, ik denk aan jullie. Hoop dat alles gewoon goed blijkt te zijn.

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    update Annna:

uitslag was eerst 1 op 68, op echo is gekeken naar 4 kenmerken zoals hartje.. en dat zag er allemaal prima uit.. uitslag is bijgesteld en zou nu 1 op 880 zijn ( dat is waanzinnig goed op onze leeftijd, kwam zelf uit op 1 op 280 nu)... toch doen ze vandaag nog meer onderzoekjes.

(dit schrijft iemand van de 35+ groep)

Pfieuw!!! Het kost je wat grijze haren...

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik las ook net het goede nieuws, godzijdank!

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Nou de kleine dame zit nog steeds binnen, een spannende voetbal wedstrijd heeft niet echt geholpen ;)
    Manlief heeft nu wel een verzoek bij de kleine meid ingediend, of ze niet op zondag geboren wil worden :D Althans liever niet zodanig dat hij de wedstrijd zou moeten missen :) Manlief is trouwens van 1974, toen stond NL in de WK finale tegen Duitsland, zou toch een leuke overeenkomst zijn, een nog leuker verschil zou zijn als NL dit keer wint :D

Verder trouwens wel weer meer slijmprop kwijt, en een hele onrustige buik, ben benieuwd!

Dombo, Pieter kletst ons de oren van het hoofd, maar ik moet zeggen dat het kletsen nu wat stabieler is en dat hij nu meer met motoriek bezig lijkt te zijn, zoals je al aangaf ze kunnen niet alles tegelijkertijd! En wij hebben als voordeel dat Pieter helemaal weg is van boekjes lezen, als iemand een wit voetje bij hem wil halen, moet ie met een boek komen...

Annna, wat een spannende tijd meid! Ben erg benieuwd wat er uit de laatste onderzoekjes komt!

10. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ja eigenlijk wisten we dat wel maar de kraam hulp vond het te erg en de assistente van de dokter ook. Dokter heeft zelfs nog met kinderarts gebeld maar het is idd afwachten. Omdat Isis het ook heeft dachten we aan een bacterie of virus.

11. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Natas, ik voel me eigenlijkheel erg goed. Ik denkd at er niet zoveel uit die HB meting gaat komen dus. Ik ben al bleek van mezelf, maar nu ben ik wel flink bleker dan normaal.

En verder doe ik natuurlijk bijna niets omdat ik toch niets mag, een stukje lopen (5min) gaat goed maar ik weet niet wat er gebeurt als ik verder ga lopen

Net is de VK voor het laatst geweest en we hebben Phaedra even gewogen omdat ik nog wat onzeker ben over de BV. In 3 dagen is mevrouw 200 gram gegroeid dus het zit wel goed geloof ik:)

12. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Anna spannend zeg.
    1:880 klinkt een stuk beter dan 1:68.
    Hopelijk bevestigen de verdere onderzoeken dat alles OK is met je kleintje. Sterkte meid en een dikke knuffel XXX

13. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Mone, je kleintje neemt de tijd zeg!! wat een eigenwijze tante haha.
    Maar als ik het zo hoor dan gaat het nog wel spontaan gebeuren want er rommelt genoeg :)

Ik wacht in spanning af;)

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    M'n zusje is nu gezellig hier, kan zij voor Pieter zorgen, dus de kleine meid mag elk moment komen! Lekker makkelijk :D
    En treintje, ik heb je nummer ;)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, gelukkig, voor zover goed nieuws. Dat belooft hopelijk veel goeds voor de overige onderzoeken. Lieve Anna, Annaman en Yara, ik blijf aan jullie denken!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, je maakt het wel spannend zeg!

Treintje, fijn dat Phaedra zo goed is gegroeid!

Alyssa heeft nog wel koorts, maar gelukkig is het gedaald naar 38,5 graden en ze voelt zich duidelijk beter dan gisterenavond. Dat ze daarbij niet wil eten vind ik niet zo'n probleem, maar dat ze ook niet wil drinken vind ik wel vervelend. Maar goed, dat zal ook wel weer komen.

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    anna dat was even schrikken gelukkig is het nu bijgesteld al vraag ik me wel af hoe ze dat gedaan hebben.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jawel, vandaag de primeur van het eerste 3-woord zinnetje : "nee etuh Lllaaaiza"
    De hond kwam om een stukje brood bedelen, en zeer vastbesloten zei ze dit terwijl ze Raisa's neus weg duwde. Hahaha, ik moest wel lachen! :D

Gelukkig voel je je niet slap Treintje.
    Fijn dat kleine Phaedra goed aankomt, een bevestiging dat de BV goed gaat.

Vervelend hè Inez, als die kleintjes niet willen drinken. Zou Alyssa wel willen sabbelen aan een waterijsje?

Spannend Mone!

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    He meiden!!
    Anna gelukkig bijgesteld!! Pffff wat zal je geschrokken zijn of niet?? DIkke knuffel iig!!

Hier is kraamzorg net weg. Voor het laatst geweest. Vk is ook geweest maar komt vrijdag nog een keer. Rinze is erg wisselend met aanhappen en groeit nog niet echt. Maar omdat hij heel goed poept en plast en omdat ik zo relaxed ben maakt ze zich egienlijk geen zorgen maar wil graag vrijdag nog even komen. Nou heel graag natuurlijk!! Hebben net wel even tepelhoedjes gehaald, kijken of dat wat uithaalt. Want hij is nu vaak erg onrustig met aanhappen, lukt hem dan niet goed, en dan wordt hij erg driftig, krijgt veel lucht binnen en ja dan heb je ook veel krampjes. We gaan gewoon wat uitproberen en dan zien we het wel!
    Verder is schoonzusje hier nu weer.. Heeft vakantie en heeft de honden gedaan, en natuurlijk weer niet weg te slaan.. En moet al zo opletten met wat ik zeg, want heb haar snel beledigd.. Hoop echt dat ik maandag s middags t rondje met de honden zelf weer kan doen! Maar heb dr inmiddels met Jildou in de speeltuin gedropt ;) !!
    Met Jildou gaat het alweer wat beter, maar ze is er nog niet. Volgens thermometer koortsvrij, maar ze is nog wel jengelig en kijkt wat waterig uit haar oogjes.

20. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Goedemiddag iedereen!

Annna, hopelijk zijn de onderzoeken deze middag goed en hoeven jullie zich geen zorgen meer te maken...pffff zeg...wat een onzekerheid!

Dombo, er zijn veel kindjes met koorts nu zo te horen...zoonlief had het vorige week tot 39,8°C. Nu had ik mijn metekind bij zijn oma gedaan zondagavond en nu kwam ik de oma vanmorgen toevallig tegen bij de huisarts (ik moest de foto's en verslag ophalen voor manlief om ze dan mee te nemen bij neuro chirurg maandag)...en ik zag daar mijn metekind...ook koorts...pfff...

Deel Deze Pagina