Heel veel succes maandag Pippo. Gatsie Jootje, zeker geen fijne controle. Wanneer heb je de uitslag van je urinetest? En kan er niet beter een extra echo gemaakt worden ipv alleen over 2 weken weer de bm voelen?
Kan maandag bellen voor de uitslag, al denk ik niet dat het blaasontsteking is. Denk bandenpijn, aangezien mijn buik toch al aardig in proporties toeneemt. vk wil eerst een extra controle, en dan weer verder kijken. Ze vertelde dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en dat het opzich nog net kon zo voor het termijn waar ik in zit...maar kijkend naar de groei zoals ie was, was het niet veel gegroeid. (en ik wil er gewoon ook niet teveel aan denken, want al zegt ze dat ik me geen zorgen moet maken, dat doe ik toch!)
Dat kan ik me goed voorstellen, dat je je toch zorgen maakt. Ik heb foto's van de 2de week vakantie in mijn fotoalbum gezet. Nou ja, vakantiefoto's....... meer een fotoshoot van Danique op lokatie
Danique, wat ben je toch een knapperd! En wat zijn die foto's in het ziekenhuis zielig! Jootje, wat een controle! Maar goed, fijn dat alles nog een keer gecontroleerd wordt, volgens mij werkt het met de buikgroei hetzelfde als later als ze eruit zijn, het gaat in spurten, vandaar dat ze waarschijnlijk over 2 weken opnieuw wil kijken, dan is de groeispurt van je buik vast weer geweest! En ondanks het feit dat het hier sinds gisteravond ook aardig afkoelde.....zit madam nog steeds binnen. Nou ja we kunnen vandaag dan wel lekker de verjaardag van Pieter vieren!
Veel plezier Mone vandaag met Pieter zijn verjaardag. Inderdaad Jootje als ze zeggen dat je je niet druk hoeft te maken doe je het toch. Knuffel. Verder weet ik niet meer zo goed wat er geschreven is. Ik kreeg vanmorgen een telefoontje van mijn moeder dat mijn oom vanmorgen is overleden . Dus ben behoorlijk verdrietig.
Ischa, dat is inderdaad verdrietig nieuws. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Jootje, dat was geen fijne controle. In jouw plaats zou ik me ook evengoed nog best zorgen maken. Ga je met je teamleider nog een vervolggesprek aan? Want als je het werk niet meer trekt lijkt het me wel een goed idee om nog weer eens aan de bel te trekken. Mone, gefeliciteerd met Pieter en een fijne dag! Je kleine meid maakt het wel spannend, maar al zou je haar nu het liefste in je armen hebben, voor Pieter is het wel leuk dat hij nu nog even alle aandacht krijgt. Pippo, succes morgen voor jou en je man.
Natas, mooie foto's. Fijn te zien dat Danique toch nog flink heeft kunnen genieten ondanks dat ze ziek was.
Mone fijne dag .. Pieter is 3 aug pas jarig toch??? Ischa gecondoleerd meid. Sterkte en een dikke knuffel!!! Natas, prachtige foto's.. Je ziet haar opknappen eigenlijk he!!
Hallo dames! Ik schaam me diep, ben al vanaf mei niet meer geweest. Had even geen zin om te kletsen, beetje forummoe en wilde even afstand nemen van het zwanger worden en me richten op de mmm. Zie dat inmiddels al wat kindjes er bij zijn! Van harte!!! Sam een zoontje wat geweldig! Treintje ook van harte!!! Natas, een ziek kindje op vakantie, niet fijn zeg. Jootje, dat wil je niet horen bij een controle, hopelijk volgende controle alles goed. Mone en Pippo de laatste loodjes? Heb echt veel gemist. Even een update van mijn kant. In mei zijn we weer gestart met de mmm. Eerst cyclusanalyse en smenonderzoek. Tijdens de cyclusanalyse deze maand bleken mijn eitjes niet te groeien. Geen eitjes groter als 10mm (ze moeten zeker 20-22mm zijn als ze springen) We zouden na de analyse beginnen met IUI als er geen bijzonderheden waren. Echter doordat de eitjes niet groeiden was de kans klein dat we konden starten. Best een domper eigenlijk. Nu voelde ik me al een paar dagen niet zo lekker, misselijk, zere borsten, buikpijn. Tegen beter weten in getest.................. 2 Streepjes Ik ben dus zwanger met niet groeiende eitjes! Ik kan niet al zwanger zijn geweest tijdens de analyse, dus dit is wel heel bizar en technisch niet mogelijk. L is ook van een klein ei (15mm) en was ook kansloos Ik durf nog niet blij te zijn, maar jee wat een verrassing! ALS alles goed mag gaan ben ik rond dezelfde tijd uitgerekend als met L. Zal 1 dag schelen, hahah hoe bizar!
Oh Natas de 1e paar foto's vind ik wel zielig om te zien Danique in het ziekenhuis en met infuus. Maar de rest van de foto's zijn super mooi, wat een mooi meisje is ze zeg. En lijkt veel op mama.
Wauw hartewens wat bijzonder en wat een goed nieuws. Mijn duimen draaien voor je meid!!! Ischa, gecondoleerd meid, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Jootje, balen van die controle. hopelijk is je baarmoeder over 2 weken prima van formaat. Raar zeg dat je teamleider niet reageerde. Ik trok het vanaf week 22 ook niet goed meer dat hoor je wel vaker met een tweede (je hebt per slot van rekening je handen vol met al een kleine dreumes) Hoera hoera, de regeldag is afgelopen! Ik heb mijn onspannen meisje weer terug, heerlijk. Allemaal een fijn weekend en veel plezier vanavond
Lekker Treintje, nu wij nog !! Volgens mij heeft hij last van de warmte ofzo.. Hij slaapt nu eindelijk een uurtje.. Heb hem ff illegaal op zn buik gelegd, dat vindt hij heerlijk en sliep zomaar, inmiddels weer op de rug gelegd hoor en slaapt nog steeds !! WHAAAH HArtewens !! Gefeliciteerd Krijg er gewoon kippenvel van !! Een heeeeeeeele dikke knuffel en m'n duimen draaien hoor!!!
Treintje hoelang drinkt Phaedra aan je borst?? Rinze is zo'n onrustige drinker. Zit er constant onder en spuugdoekjes heb ik minmaal 1 of 2 per voeding nodig zo knoeit hij..
OOOOOOH wat een geweldig nieuws van Hartewens. Ik heb nog aan je gedacht de laatste tijd, want ik las maar niets meer van je. En dit is even spannend en goed nieuws zeg! Ik neem aan dat je snel een echo krijgt om het wonder te aanschouwen. Klein maar fijn die eitjes van je! Natas haar foto's heb ik ook even bekeken vanaf onze wifi locatie. Zie dat jullie ook gelukkige momenten hebben gehad gelukkig. Hier nog even een lang verhaal over onze combinatietest van vorige week. Vandaag rustig aan de kant in een haven met wat meer wind en bewolking is het al een stuk lekkerder dan afgelopen dagen op de boot. (ik had het nog niet gigantisch naar mijn zin) We hebben goede schaduw gemaakt op de boot en zijn lekker even naar een strandje geweest. Yara heeft "daar gespeeld" met een jongetje met Down van een jaar of 5, die naast ons lag met zijn moeder. Ik voelde me een soort van schuldig tegenover hem en zijn moeder. Omdat wij ons Brusje hebben laten testen op Down en er toch over nagedacht hadden dat de kans verhoogd was. Hoewel ik bij het zien van dat springende kindje op de echo voordat er iets onderzocht was, al heel sterk voelde dit kindje zou ik nooit weg kunnen laten halen, zit mijn vriend daar toch wat anders in. Het idee dat we daar serieus over zouden moeten praten alleen al beangstigde me. De uitslag die we in eerste instantie kregen was helemaal niet zo negatief. Normaal is de kans op een kindje met chromosoomafwijking voor een 42 jarige dus 1 op 44, na de combinatietest werd dat 1 op 68. Op zich een verbetering, of zoals iemand in het ziekenhuis het zei, je bent dus wel jonger geworden. Maar bij een kansberekening die groter is dan 1 op 200, heb je een verhoogde kans. En wordt je dus verder onderzoek aangeboden, vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Dat alleen al vond ik een heel onaantrekkelijk idee, het kleine risico dat er iets mis gaat, is voor mij toch te groot. Een naald zo dicht bij ons kindje, door mijn buik heen... brrrr NEEEEEE. Ik had ook heel sterkt het gevoel dat het wel goed zat. Het kindje zag er ook uit zoals Yara destijds er is gewoon niets vreemds te zien. (natuurlijk ben ik een leek) Ik bedacht me echt dat ik een second opinion wilde. (volgens mij doen ze dat niet eens) Toen kwam de arts dus met het verzoek of we mee wilden doen met het onderzoek, waarbij ze op 4 punten via echo nog verder onderzoeken. Neusbeentje, hoek tussen kaak en voorhoofd, een heel dun bloedvat tussen hart en navelstreng, en de bloed doorvoer in het hart. In andere landen wordt dit al vaak toegepast voor prenataal onderzoek, in Nederland nog nergens... Bij dit onderzoek was alles dus zoals het zou moeten zijn en de kansberekening was opeens meteen al heel gunstig. Ik vond het shocking te zien dat die resultaten dus zo erg beïnvloed kunnen worden door leeftijd en de bloedtest. Er was in eerste instantie eigenlijk niets dat erg afweek en reden zou moeten geven tot ongerustheid. (dan zou je denken dat je je geen zorgen hoeft te maken) Het was alleen niet zo gunstig dat het de normale hoge kans door leeftijd erg naar beneden bracht. Waren wij niet toevallig in dit MC, dan hadden we een keus moeten maken op basis van de uitslagen van de standaard combinatietest. De arts bracht in eerste instantie al meteen de optie naar voren om drie dagen later een punctie te doen. Hij wist dat er dan nog plek was en we wilden graag met vakantie, we zouden het dan wel "morgen al moeten reserveren". Dat geeft best wel druk met zo'n belangrijke beslissing. Het heeft mijn kijk op de combinatietest wel wat veranderd. Nog steeds ben ik er wel voor. Om zwanger te zijn (en blijven) van een kindje zonder levenskansen lijkt me iets wat ik zou willen voorkomen. Dat zou ik in elk geval graag vroeg willen weten. Maar dat we in NL kennelijk hierin ook zo achter lopen en dat er daardoor testen gedaan worden die een risico met zich meebrengen, vind ik wel jammer.