ZNM mama's (deel 2)

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje wat sneu :( :( !! Ik hoop echt dat je moeder bij de begrafenis kan zijn!!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Heel veel sterkte voor iedereen Ischa!
    Iemand zien overlijden is heel ingrijpend. De laatste keer bij mijn stiefvader hebben we ook meerdere malen tegen hem gezegd dat hij het los kon laten, dat hij kon gaan, dat het zo goed was. Zijn ademhaling ging steeds langzamer met steeds grotere pauzes, maar elke keer toch weer een plotselinge ademteug. :(

3. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ja inderdaad dat is behoorlijk ingrijpend. Ik heb het bij mijn schoonouders meegemaakt :(

4. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ischa, wat sneu. Hoop dat je moeder toch bij iemand kan uithuilen, want dit is inderdaad een hele ingrijpede gebeurtenis hoor...ik maak het bijna wekelijks mee op werk en soms wel 6keer in de week...wel goed dat ze omringd was door familie en vrienden...heel veel sterkte...en hopelijk kan je moeder ook naar de begrafenis gaan...

5. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Haar man blijft nu alleen achter. Ze hebben geen kinderen kunnen krijgen omdat hij vroeger een dubbele bof heeft gehad waardoor hij geen kinderen kon verwekken (als ik het goed schrijf).

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    pfff Pippo dat is ook zwaar. Neem jij dat niet mee naar huis?

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ischa, hoe raar het ook klinkt...neen...op het moment zelf sta ik wel te huilen of probeer het te onderdrukken, hangt ook veel af hoelang de patiënten bij ons hebben gelegen...ik heb er het moeilijkste mee als er niemand meer afscheid komt nemen van de familie...daar kan ik niet inkomen bij sommige mensen...ik moet je niet vertellen wat wij allemaal meemaken met familie soms...soms schandalig..
    Ik heb er het moeilijkste mee als ik familie zie wenen en je moet zo condoleren..tja, dan sta ik enorm met de tranen in de ogen...ben ook maar een mens denk ik dan...

Heb 1keer een actieve euthanasie meegemaakt en dat doe ik dus NOOIT meer...daar was ik echt kapot van en het ergste was dat dit 1 dag voor mijn verjaardag was in 2004. Dat vergeet je dan niet zomaar ook. Ik was gewoon heel erg onder de indruk van het hele gebeuren :( Dat wil ik nooit meer bijstaan...

8. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ischa sterkte voor je moeder. Heftig hoor.
    Wat een leuke huishoudelijke hulpjes hebben jullie allemaal!
    Annna beterschap met je meisje!
    Sam, half 7 is toch weer een half uurtje langer als 6 uur.....
    Onze dame was al om half 6 aan het teuten en om 6 uur begon ze te krijsen. Nog even bij ons in bed genomen, na 3 kwartier viel ze weer in slaap en heeft ze nog even een half uurtje geslapen. Ze wordt steeds vroeger wakker. Later op bed heeft geen effect. Overdag slaapt ze zowiezo bijna niet. Heeft weinig slaap nodig lijkt wel.
    Over de borstvoeding. Denk dat er veel factoren meespeelden rondm het mislukken er van. De keizersnee en het trauma (niet goed verdoofd, uiteindelijk toch nog onder narcose omdat hechten veel tijd in beslag nam wegens scheuring baarmoeder) Een vpk die erg bot was en me ongemotiveerd vond... Ik mocht niks van haar, zij wist wel hoe het moest. Drukte Lara met geweld tegen mijn borst en trok hard aan de tepels. Lara die krijste als ze in de buurt van de borst kwam. En toen het dreigende uitdrogen van haar. Het gaf me zoveel stress dat ik denk ik daardoor geen melk kon geven. Had van te voren 3 avonden van BVN gevolgd, dus had me goed voorbereid. Maar het liep allemaal anders. Op dat moment was het goed om voor de fles te kiezen. Toch vind ik het wel jammer dat het niet gelukt is. Maar maak er geen drama van of zo. Ons meisje groeit goed, bijna 1 jaar, en nog maar 1 keer ziek geweest. Kunstvoeding is wel een goed alternatief (iets anders is er ook niet als alternatief.. hahaha)
    Zo ga nog even op de bank en dan lekker slapen. Hopelijk laat ons schatje ons tot 7.00 slapen.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ooh gezellig hartewens , hier ook zo'n kind met weinig slaap.. Vandaag ook weer, slaapt ze dus maar 1 uurtje overdag .. Wel gaf ze zelf aan naar bed te willen, ze wilde naar boven, oma mee, loopt ze naar bed, pakt knuffeltjes en speen en oma zei wil je slapen? Zegt ze ja, in bed gelegd en gaan slapen :p !! Monster..

Hartewens: Denk dat in jou geval precies klopt wat je zegt.. Balen maar wat je zegt.. Die van jou is gelukkig ook '' groot' geworden :D !!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ischa, heftig allemaal. Gecondoleerd. Hoop voor je moeder dat ze bij het afscheid kan zijn.

Wel een lichtpuntje voor jou op je werk, nl. dat ze toch wel berouwvol lijken te zijn nu over hoe ze vorige week met je om zijn gegaan.

Hartewens, dat is inderdaad ook niet iets om berouwvol over te zijn. Je hebt je best gedaan, maar soms zijn er factoren aanwezig waardoor BV gedoemd is om te falen.

Soms spijt het mij ook nog wel eens hoor, dat het niet heeft mogen lukken, maar ik weet dat ik echt alles heb geprobeerd om het te laten slagen. Bovendien was hetgeen ik aan moedermelk heb kunnen geven, al was het maar heeeeeel weinig, meer dan ik ooit had durven dromen. Per slot van rekening was ik er op voorbereid dat ik het na m'n borstverkleining überhaupt niet zou kunnen. Dus wat dat betreft ben ik blij dat ik in ieder geval de kans heb gehad om het te mogen proberen. En ik kan nog nagenieten als ik de foto's die ervan zijn bekijk.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo: En zo is dat meis!!! Ik vind het super van je :D !!!

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    :D :D Thanks!

Liesje, geloof dat jij het vroeg, Alyssa is zondag jarig.

Het arme schaap was gisteren even wat misselijk en had last van buikpijn, dacht even, daar gaan we weer, weer buikgriep op haar verjaardag, maar het lijkt mee te vallen.
    Ze is wel weer (voor de verandering) flink verkouden. Maar goed, daar is ze niet minder vrolijk door.

13. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Eerst sorry Pippo, ik zou wel zwanger kunnen zijn zo dement soms!!! Misschien beter maar geen tweede dan houd ik geen verstand over! Meer dan welkom wat mij betreft trouwens, wil alles nog wel een keertje meemaken en nu al een beetje ervaringsdeskundige scheelt denk ik ook veel stress...

Dombo knap hoor zoals je er mee om gaat, mooi voorbeeld voor je meiden!

Enne wat betreft de bv het is mooi als het lukt, maar niet ten koste van alles, zo zijn er altijd factoren die mee spelen, en zal het ene kind makkeliker zijn dan het andere... Ik had veel geluk met een hele goede verpleegkundige die de tijd heeft genomen in Tom's 2e nacht, anders was het echt een flessenkind geworden!

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    met julian gaat het klein beetje beter

sam arme jildou

veder alle zieke kindjes sterkte

en ook is niet leuk iemand te moeten verliezen waar je bij bent :(

15. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Oh Ischa wat een rotnieuws. Wat ontzettend verdrietig en ze was nog best jong. Sterkte voor iedereen meid.

Wel fijn dat het wat beter gaat op je werk.

Oei ik ben verder alles vergeten. Heb een kop vol snot;)

Xxx Treintje

16. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Maandag naar de VK geweest. Ze vroeg hoe het ging en toen gaf ik aan dat ik wel erg moe ben en eigenlijk alleen maar kan slapen. Ik kom nergens meer aan toe in het weekend (alleen maar aan slapen) en ik kan op het moment slecht stilstaan bij de zwangerschap, puur door de vermoeidheid. Ben ook nog maar 1 kilo aangekomen en dat was echt te weinig volgens de VK. Groei van het kindje is prima gelukkig.

De VK adviseerde om me voor 20% ziek te melden. Dit heb ik vandaag op mijn werk besproken en het was direct goed. Er viel een enorme last van mijn schouders. Mijn manager zei dat het ook maar direct vandaag in moest gaan dus lekker 2 uur eerder naar huis gegaan en heerlijk geslapen. Ik heb ook staalpillen gehad. Ze moet het nog wel even officieel met HR regelen dus waarschijnlijk moet ik ook nog wel langs de arboarts.

Ik ben toch wel heel erg blij dat ik de stap heb genomen. Nu kan ik lekker elke dag even de tijd nemen om uit te rusten. 4 dagen werken is toch wel veel als je zwanger bent.

9 maandan beurs was echt geweldig! Heb me helemaal suf gekocht aan kleertjes. Jenny jij ook veel plezier zondag. Ik heb helaas geen bonnenboekje gezien.

Xxx Treintje

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedemorgen dames!!
    Nou ja goed, voor jullie hopelijk beter dan voor mij!!
    Jildou vannacht om 1 uur wakker en maar huilen en waarom geen idee, gooi het maar op hoofdpijn ofzo.. Ze wilde ook niets.. Om 2 uur wilde ze wel wat drinken en toen is ze weer tot half 6 in slaap gevallen.. En toen had ik dus een probleem want ze wilde weer niet.. En ik ga s ochtends 6 uur altijd met jut en jul uit op vrijdag... Nou vandaag dus met Jildou .. Pfff.. Nou ja.. Nog een dagje..

Treintje wat vervelend zeg!! Ik vind trouwens 1 kilo groeien in de eerste 22 weken niet weinig hoor, maar goed, dat ben ik :D !! Ik ben bij Jildou de eerste 24 weken niets aangekomen.. Daarna in een week heel veel maar ach :D !! Hopelijk voel je je overigens snel weer beter!!! Knuffel!!

Bengeltje fijn dat Julian zich weer wat beter voelt!

18. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Liesje ik kan me voorstellen dat je baalt van je man. De sfeer zal er idd niet echt op vooruit gaan.

Bengeltje dat is schrikken zeg!

Anna wat fijn dat alles goed gaat! En ook nog aan de bv! :D

Maris beterschap voor Tom!

19. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Sam morgen 20 weken echo! Spannend!!!

20. Lindada