Dat is fijn Sam, dat iemand anders het ook ziet. Jij weet als moeder echt het beste of er iets met je kind aan de hand is. Ik heb dat hier al zo vaak bevestigd gezien, je instinct liegt meestal niet. Ik hoop dat de osteopaat iets voor jullie kan doen. Hij zal zich niet helemaal lekker in zijn velletje voelen dat mannetje van jullie. Hopelijk hebben jullie een betere nacht vannacht meid Xxx Treintje
Wat vervelend Ischa dat je niet snel bij de HA terecht kunt. Misschien is het handig om dan alvast wel een afspraak vast te zetten voor over 2 weken, weet je tenminste zeker dat je dan wel terecht kan. Inez, nou zeg dat ik 'mijn eigen' salade helemaal aan het vergeten was Wat praten betreft, Danique gaat ook niet erg hard hoor. Ze zegt een paar 2-woord zinnetjes maar er komt al even niets nieuws bij. Op het KDV praat ze trouwens nauwelijks, wel iets meer als ze het idee heeft dat er niemand op haar let. Wel lastig, want over een maandje moet ze over naar de grote groep. Treintje, het zal vast een fase zijn (pas als Danique dat ook gaat doen zal ik bang zijn dat het geen fase is ). Hier is het middagslaapje godzijdank weer een beetje terug. Maar 's avonds slaapt ze sinds de vakantie ook wat moeilijker. Niet zo heftig als bij Isis, maar ik moet haar ook huilend achter laten en dan nog een paar keer naar boven voor een kusje en een aai over de bol. Hahaha Pippo, wil er nu al nog eentje Sterkte Sam, ik hoop dat je snel terecht kan met Rinze. Kan me voorstellen dat dit je moederhart pijn doet. Ik ben vanmiddag wel even geschrokken. Ik heb al langer een beetje ongigevoel onder in mijn buik, zo'n idee van een gespannen bal in je buik hebben. Is niet alarmerend en ben ik ook wel gewend van de vorige 3 zwangerschappen. Maar vanmiddag heb ik zo'n 2 uur lang echt flinke menstruatiepijn gehad. Deed me ook denken aan de pijn 4 dagen na de miskraam toen er nog wat stolsels vrij kwamen. Het is nu weer minder maar nog wel wat erger dan daarvoor. Allen : dank voor lunchideetjes en de felicitaties voor Danique op hyves! Vandaag was een gewone werkdag maar we hebben vanavond haar wel d'r cadeautje gegeven, een roze driewieler :
Zondag hadden we al ons 1ste cadeautje gegeven, een zandtafel. Was toen zulk lekker weer, kon ze er lekker mee spelen. (voor de hyvers reeds bekend)
Bij ons komt vanaf groep 5 de vrijdagmiddag erbij, maar dat is per school verschillend. Er zijn scholen waarbij de kleuters elke vrijdag vrij zijn, wo mi en vr mi vrij zijn, maar ook die bijv in het instroomjaar altijd op de middag vrij zijn. Het gaat erom dat een leerling na 8 jaar 7520uur onderwijs gehad hebben. Dat kun je door 8 delen en alle leerlingen dezelfde uren laten draaien. DAt is voor de kleuters behoorlijk veel terwijl de bovenbouw best een middag meer kan. Dus veel scholen hebben t/m groep 4 iets minder uren ingepland dan vanaf groep 5. Bij ons op school ga je vanaf groep 4 (timo vanaf dit jaar) op woensdagmiddag langer naar school (scheelt 45 min) en de vrijdagmiddag komt vanaf groep 5 erbij. Ook de lestijden kunnen per school verschillen. Tegenwoordig zie je ook veel scholen met continu onderwijs, dan blijven de kinderen verplicht op school een broodje eten, hebben dan een kortere lunchtijd en daardoor in de middag eerder vrij.
wij een week later. Jullie zitten nu in de 5e week, wij in de 4e week. Deze week moet ik veel werken en gaan ze nog logeren (ga deze week denk ik 50 uur werken oeps da's veul). Volgende week een gewone werkweek (3 dagen) en de week daarna (laatste vakantieweek) werk ik er maar eentje (hoi hoi) Dus we hebben nog wel een leuke vakantie voor de boeg. Dat ik deze week zoveel werk doe ik zelf hoor. Ik ben ook wel veel ingepland maar daarnaast ga ik even als een speer me door 1 klus heen werken. Nu de jongens weg zijn heb ik daar mooi de tijd voor. Ik kan dat ook gewoon thuis doen, dus het voelt niet als heavy. Ik ga dat donderdag zelfs gewoon voor mijn late dienst uit doen. Dit vind ik allemaal fijner dan wanneer ik er elke keer oppas voor moet regelen en ze me op het werk van alles vragen als ik daar zit. Nu kan ik lekker door werken.
@pieter en danique: gefeliciteerd met jullie 2e verjaardag! hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad! @ischa: wat balen dat je pas zo laat terecht kunt.. @pippo: klinkt heerlijk! @sam: ach meid.. wat zul jij moe zijn! heb met je te doen, hopelijk kan je gauw wat bijslapen. haha dat helpt hier ook met slapen idd! @jenny: hier nog eentje die heeft ontdekt dat mama ook een naam heeft.
slaapzak: ik heb grote slaapzakken. Daar heeft ruben tot ruim 3 ingelegen. Ik meen dat dat dan 110 cm is. zomervakantie en vervelen: nou vervelen is hier niet aan de orde. We bedenken elke dag iets leuks voor ze te doen en spelen met zijn vaste vriendje is er zelfs nog amper van gekomen. Vandaag was de planning niet helemaal gelukt. Missie voor vandaag was zelf popcorn maken, maar we konden het nergens vinden. Morgen gaan we museumjaarkaarten. Weet nog niet precies wat en waar. Maar ik bedenk elke dag een activiteit met ze. Maandag mochten ze bijv logeren bij papa en mama (haha vinden ze helemaal geweldig LOL) Maar dat hebben ze dus verbruikt en is niet doorgegaan. Ik vraag altijd aan het begin van de vakantie wat ze willen doen. Soms moet ik dat begrenzen want anders zit ik alleen maar in ballorig patat te eten. Maar ze bedenken echt leuke dingen soms. Van iets bakken, tot dierentuinen, musea, plantjes in potjes zetten, jezelf op behang schilderen, smincken, met badverf in bad, iets knutselen, gips gieten, kaarsen maken, boten kijken, vliegtuigen spotten. Ook probeer ik elke vakantie een 1 op 1 activiteit met ze te bedenken. Oja dat slapen: Ja het zal vast een fase zijn, maar dan zit ruben er al 5 jaar in. maar goed, met Ruben ga ik de strijd aan. Met Jaron niet want als ik een strijd aan ga dan wil ik hem kunnen winnen. Als hij zichzelf over de kop gaat huilen, dat wil ik niet, dus wij brengen hem echt pas naar bed als ik weet dat ik succes ga hebben. Overigens, gisteren lag hij er op tijd in, 8 uur, dat is best vroeg voor hem. Was hij vanmorgen om kwart voor 6 helemaal WAKKER! Getverderrie en dat hebben sommige van jullie dus elke dag. Nou hij heeft even bij ons gelegen en toen hebben wij hem weer terug gelegd en mooi dat hij weer verder sliep TOT HALF 10 (dus geen middagtuk gedaan vandaag)
@sam: goed dat je het na laat kijken, ze dachten daar bij luna eerst ook aan. zoeist kunnen ze vaak snel oplossen. @natas: ik hoop zo voor je dat het niks betekent, maar begrijp je angst! ik duim voor je dat dit kleintje lekker blijft zitten! knuffel. zo ik heb eer heerlijk dagje gehad met mn mannetje! de kindjes zijn vandaag bij opa en oma geweest en wij zijn lekker naar de sauna geweest! heerlijk relxen en vanavond nog lekker tapas wezen eten! lekker zo'n dagje samen. nu lekker mn bedje in, truste en tot morgen!
nee joh, we zijn pas net terug van vakantie. Dit is eigenlijk onze eerste week pas. het is voor timo juist het probleem dat al het gewone ritme weg gevallen is.
goedemorgen, ik mocht lekker uitslapen, maar moet zo naar de dokter dus helaas.. ik heb de laatste tijd steeds hele zere voeten, mijn gewrichten doen dan pijn als ik heb geslapen en ook als ik een tijdje stil heb gezeten. vanmorgen deed het zo'n pijn dat ik toch maar even naar de dokter ga.
Mijn grote zoon is nu naar de bakker. Helemaal alleen. Ik vind het leuk en spannend tegelijk. Ach het gaat wel goed hoor. Komt op de route geen auto's tegen en weet precies wat hij mag halen enzo. Maar toe he. Deze moederoverste is altijd weer blij als de schaapjes weer veilig in het honk zijn.
En nu twijfel ik weer, hij is nog wel onrustig maar is net volgens mij voor het eerst zelf in slaap gevallen zonder gehuil... Aan de ene kant wil ik niet overkomen als een zeur, aan de andere kant.. Wil niet dat we er te laat achter komen.. Ach ik bel gewoon..
PFf 5 weken alweer toen ik Rinze net op de wereld had gezet! Waar blijft de tijd? Pff alweer 4 weken dramanachten !!
Gewoon bellen Sam. En wat gaat de tijd snel heh! Oh spannend Jenny, wat een grote zoon heb je al Ik ga zo even het cb bellen, kan vanaf 10.00 uur. Heb net een andere huisartsenpraktijk gebeld die ook s'middags spreekuur hebben maar ze hebben een patientenstop. Zit er al langer over na te denken om over te stappen omdat het bij de huidige praktijk elke keer hetzelfde is (afspraak pas 1 week later) en vind ze ook niet vriendelijk. Maar overstappen gaat dus helaas niet lukken
Rebbel, dat klinkt niet lekker, hoe laat kan je terecht? Sam, gewoon bellen hoor! Je stelt je niet aan, jullie hebben het de afgelopen 4 weken gewoon heel zwaar, en laat ze maar kijken of zij een oorzaak kunnen vinden. Als ze dat niet kunnen vinden weet je dat ook en ben je nog steeds geen zeur!
Heb net het cb gebeld maar wordt teruggebeld door onze eigen wijkverpleegkundige. Ze zei ik kan wel van alles gaan zeggen maar ik ken Lucas niet. Maar ze vond het heel goed dat ik belde omdat ik mij zo'n zorgen maak. Dus nog even afwachten.