He dat heb ik na Isis ook gehad. Precies op de momenten dat jij ook beschrijft. Bij mij ging het vanzelf over. De HA had me wel naar een podoloog doorgestuurd, maar daar ben ik nooit heen geweest. Ik ben benieuwd wat hij zegt
Rebbel, sterkte ermee. Hopelijk is er iets op te vinden. Ischa, het gaat inderdaad heel snel opeens. Volgende week 18 weken en dat is al bijna 20. Ik denk dat we niet het geslacht willen weten. Ik wil het aan de ene kant wel weten, lekker praktisch. Maar bij Yara wisten we het ook niet en dat was ook wel heel leuk. Mijn vriend wil het trouwens echt niet weten denk ik. En dan wil ik het zeker niet in mijn eentje wel weten. Poppeslok is trouwens toch een Berenburg om te vieren dat kindje geboren is? Ons meisje heeft gisteren ook weer een drama gemaakt om te gaan slapen. Tot een uurtje of 11! Oh wat kan zo'n kindje het zichzelf moeilijk maken en ons als ouders. Terwijl ze toch echt moe was... Nou ja, gaat dus misschien over, misschien ook nog niet. Maar gelukkig slapen we de nachten wel. En dat is al een groot goed. Sterkte wat dat betreft voor de mama met hele kleintjes. Het is zo slopend.
Zit je in de MR Jenny? Je bent goed op de hoogte! Bij ons op school zijn de kinderen om kwart over 2 al vrij en op woe en vrijd om kwart over 1. Verandert trouwens komend schooljaar met een kwartiertje. Sam, Ik hoop dat er snel wat op gevonden wordt voor Rinze. Vreselijk om je lieve kleintje last te zien hebben. Klinkt goed om hem te laten checken op de Kiss syndroom. Natas, ik hoop zo dat het nu wegblijft en dat alles goed blijft gaan!
Pfff...echt leuk zo'n kleintje.... Kan me dit echt niet herinneren van Pieter, en dus ben ik geneigd te denken dat Pieter dit niet deed (klopt wel gedeeltelijk) maar Janneke is een schootkind....heb ik er vast valt ze in slaap en als ik haar dan weg leg is het huilen geblazen totdat ik haar vast heb dan is ze meteen weer stil....en hoewel bij Pieter 2 min laten huilen wel hielp, raakt Janneke helemaal over haar toeren...echt zo zielig! Maar ik kom helemaal niet aan mezelf toe (lekker egoistisch he....en dat noemt zich dan een mama...) bleagh! En dan te bedenken dat ik toch nog wel graag een derde wil....ook op dit moment, laten we dat maar even op de hormonen gooien.....
Mone, Ik lees eigenlijk meer dat je een draagdoeken kindje hebt. Janneke lekker dicht bij jou en jij weer een beetje je handen vrij. En ik herken het gevoel heel goed hoor. Nu ze nog niet zo lekker is draait Yara ook weer voortdurend om me heen en wil het liefst alleen maar bij mij zitten en door mij opgetild worden. Dat vind ik ook erg zwaar en het gaat ook irriteren. Toen ze zo klein was had ik ook heel erg het gevoel geen momentje meer voor mezelf te hebben. Heb je wel eerder een draagdoek gebruikt?
hoi meiden, de huisarts heeft me doorverwezen naar een podotherapeut, ik heb al steunzolen en hij denkt dat ze aangepast moeten worden. ow en Milan en luna doen mee aan de zoektocht naar de blijste baby van de maand! willen jullie mee helpen stemmen? je kunt elke dag stemmen, maar de site is welk erg traag moet ik erbij zeggen.. Milan: http://www.blijstebaby.nl/foto/20440 Luna: http://www.blijstebaby.nl/foto/20824
haha, ik had een vooruitziende blik ik heb speciaal voor Janneke een draagdoek gekocht (meer met het idee dan kan Pieter in de buggy en Janneke in de draagdoek dan kan ik met die twee op stap), heb ik haar ook al 1 keer ingehad en dat ging goed, moet nog wel even wennen dat ze zo tegen me aanzit maar dat ik haar niet vasthou, ben geneigd haar alsnog gewoon vast te houden. Enige nadeel dat ik momenteel zie is dat (en misschien doe ik het wel te strak) het erg op m'n bovenbuik drukt, waardoor er meer druk op m'n onderkantje komt. En met Pieter heb ik een verzakking gehad, en als ik eerlijk ben ben ik bang dat ik daar nu weer last van krijg en dus heb ik het gevoel dat ik de doek voorlopig even niet moet gebruiken.
Tja, het gevoel van een zwaar onderkantje ken ik ook wel. Wat een geweld ook zo'n bevalling. Of dat door het dragen verergerd kan worden weet ik niet eigenlijk. Misschien weet Jenny het? Een draagdoek is op den duur wel goed voor je rugspieren omdat je eigenlijk verplicht wordt om rechtop te zitten en lopen. Maar langzaam opbouwen is wel belangrijk. Rebbel, ik kom niet op de site. Misschien erg druk omdat iedereen aan het stemmen is?
Sam, heb je gebeld? Rebbel, hopelijk is het snel over na het aanpassen van je steunzolen! Natas, wanneer mag je bellen voor een echo? Wat een emotionele rollercoaster is het toch! Wel fijn dat je collega's nu wat meer begrip tonen!
Wij hebben gisteren Pieter z'n verjaardag gevierd zonder het hem te vertellen Z'n oma was maandag jarig dus daar zijn we gisterochtend eerst op visite geweest, en hebben we heerlijke taart op. Vervolgens zijn we thuis ons middagdutje gaan doen. En daarna zijn we naar een grote buitenspeeltuin gegaan, en daarna zijn we lekker gaan eten in een pannenkoekenrestaurant! Dus was een hele leuke dag, en wat denk je dat Pieter 's avonds bij het naar bed gaat vertelt.....olifant en giraf gezien.....(nee knul dat was zondag.....)
Welkom in de wereld van de meisjes........ Nee serieus, dat klinkt heel vermoeiend inderdaad. Ik weet ook precies wat je bedoelt met niet aan jezelf toekomen. Dat helemaal over haar toeren raken had Isis ook. Dat is erg lastig als ze zo klein zijn want ik wilde haar dan niet zo hard laten huilen. Het bleef bij haar ook echt zoeken wat het beste hielp. Volgens onze VK heeft het echt eenb eetje met temperament te maken, maar dat helpt jou natuurlijk niet verder zo. Maar 1 ding. Voel je niet schuldig dat je tijd voer jezelf nodig hebt. Je moet jezelf geen geweld aandoen met iets wat niet bij je past. Ik ben nou eenmaal ook geen moeder die haar kind de hele dag in een draagdoek aan haar vastknoopt, ik wordt daar mesjokke van. Knuff Treintje
Hihi ik lees nu dat je een draagdoek hebt. Ik met mijn hele verhaal over draagdoeken haha Zou wel lekker zijn als het helpt en als jij je ook weer wat prettiger voelt met wat meer momenten voor jezelf
Ik kan momenteel gewoon niets doen, en daar wordt ik moe van (en te weinig slaap dat geef ik ook toe :d) Als je aan het eind van de dag zeg ik ben moe maar voldaan want ik heb.....gedaan. Maar ipv daarvan ben ik aan het eind van de dag moe en kan ik zeggen ik heb vandaag Janneke gevoed, verschoond en vastgehouden. O ja en ik heb een uurtje geslapen..... Maar goed, laten we wel wezen ik ben helemaal stapel gek op haar! En ik ga m'n weg er nogwel in vinden! Vandaag komt de monteur om onze tv te maken, ze komen ergens tussen 12 en 17 dus ik durf vandaag geen dutje te doen....en vanavond krijgen we visite (2 collega's komen langs, heb er erg veel zin in om alle roddels van het werk weer te horen ) En ik werk echt bij een vrouwenbedrijf, in iets meer dan een maand zijn er nu 5 kleintjes geboren!
Mone, ook mama's mogen best af en toe even wat voor zichzelf doen hoor! Niet schuldig over voelen. Ik doe zelf trouwens pas sinds kort iets voor mezelf. Heb een beetje hetzelfde als Sam, doe liever alles zelf en de zorg overdragen (zelfd niet aan mannetje) kwam niet voor in mijn vocabulaire. Maar ik vind het nu heerlijk om een paar keer in de week lekker op pad te gaan op de MTB en het doet me erg goed. Ischa, ben je een beetje gerustgesteld nu je een wijkverpleegkundige hebt gesproken? Haha Natas, je eigen salade vergeten. En die was zo lekker. Geweldig fietsje en mooie zandtafel voor jullie meisjes. Op naar nog meer cadeautjes zondag! He bah, wat schrikken zeg, die ongipijn. Ik hoop dat het nu wegblijft en dat beebje blijft zitten waar hij zit en pas over een dikke 7 1/2 maand de buitenwereld komt verkennen. Hoe is het nu? Verder alles rustig gebleven? Rebbel, naar die pijn. Hopelijk kan de podopeut je weer verder op weg helpen zodat je snel weer pijnvrij bent. Zo, vandaag hebben we onze nieuwe bakfiets opgehaald. Dat was meteen een dagje uit. Met de bus naar Arnhem en op de fiets terug. Hebben we 2 1/2 uur over gedaan. Ondanks de regen die we onderweg hadden was het heerlijk fietsen en de meisjes zaten lekker droog onder hun regententje. Dat mama drijfnat is geregend is maar bijzaak. Haha.
Dat temperament is waarschijnlijk ook de reden waarom het niet over gaat. haha Vanmiddag werd er hier weer eentje boos toen ze haar arm door het slaapzakje moest doen. Kop achterover en krijsen. Je moet die kracht dan eens voelen in dat kleine lijfje. Op het grote bed wilde ze wel inslapen. (ze 'drinkt' dan toch ook nog bij mij. Ik vind het wel even best zo, ik pak zelf ook wat rust mee als ik met haar op bed lig. Als ik straks ga werken moeten papa en oma maar zien hoe zij het aanpakken). Mone, vanavond wel mooi weer spelen he! Alles gaat helemaal fantastisch. Anders ben jij de roddel van morgen Hier trouwens ook iemand die het allemaal liever niet uitbesteed (zeker niet in het begin). En tegelijkertijd zo moe zijn soms...
Sam gewoon bellen! Jij kent je mannetje het beste en bent geen onervaren mamma, en het is ook niet of het nog maar 1 dag is... Het is ook werk hoor, geen gunst, gewoon doen wat jij nodig vindt! En in de tussentijd dikke knuffel! Natas, leuke cadeautjes! En foto's! Mijn duimen draaien overuren! Goh eigenlijk nooit beseft dat kinderen zo veel van hun moeders afkijken... Zelluf doen!! Of zouden die hormonen langer nawerken bij zo'n kleintje? Pittig hoor die kleine monstertjes.... Rebbel sterkte met je pootje!
De dames die langs komen hebben zelf nog geen kids dus zowieso zonneschijn natuurlijk. Probeer altijd zoveel mogelijk lotgenoten te krijgen Enne daarbij is het verder een heerlijk en tevreden meisje!