ZNM mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam8, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    #341 tiruja, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010

die heb ik ook vanaf dag 1 gebruikt. Dan heb je hem inderdaad te strak zitten. Hij moet natuurlijk wel strak, maar je moet niet het gevoel hebben dat jouw lijf in elkaar geperst wordt. En verder moet hij dus goed hoog zitten. Je moet je kindje een kusje kunnen geven.
    Ik zal nog even een promo foto plaatsen...

maak anders de volgende keer even een foto, dan wil ik wel mee kijken of hij goed zit. Gewoon van voren, zij en achteren.

http://i47.photobucket.com/albums/f154/zwollenaartje/12-1.jpg

als je goed naar de foto kijkt zie je dat ik de knooptechniek iets anders doe. Eigenlijk komen de schuine banden OVER de buikband heen, maar die gingen dan wel eens schuiven. Dus dat vond ik niet fijn en ook een onveilig gevoel. Voor mijn gevoel moest ik de baby dan nog vast houden. Dus ik begon met de buikband om mijn buik doen, dan naar mijn rug kruisen, banden over de schouder, dan ONDER de buikband door etc.

oja en ik deed jaron vanaf het begin in de kikkerhouding. Die feutushouding is me nooit echt lekker gelukt.
    als je ook kikker doet, let er dan op dat de beentje in de doek blijven en ze met opgetrokken knietjes zit. Knietjes moeten altijd hoger dan de billen zitten. het is eigenlijk dezelfde houding als wanneer ze als een aapje tegen je aan ligt.

hier nog een duidelijke beschrijving:
    http://www.borstvoedingalmere.nl/slen_nl.LR.pdf
    alhoewel ik eerst de hele doek knoopte en dan pas jaron erin deed. Na enige tijd weet je precies hoe strak je de doek moet knopen om hem goed erin te laten zakken. In het begin lijkt het heel strak. Ik moest ook wel eens springen om hem te laten zakken, maar het is een rekbare doek he, dus dat komt wel goed.

Zo promotieteam gaat eten.

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gelukkig is die nare koorts weg hopelijk blijft het nu weg :D

pff wat gaat het toch snel de dagen weken maanden jaren .

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dombo, mooie bakfiets hoor, en ja mama nat, dat zit er dan gratis bij :D

Jenny, ik ga het denk ik nog eens proberen alleen dan minder strak, thanks!

Treintje, ik vertel alles natuurlijk wel even aan je door :D

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Jenny ook 2 vraagjes over die doek want ik heb hem ook:

1. Als ze met opgetrokken beentjes zitten, zitten de knietjes dan teren elkaar aan of hebben ze hun beentjes wijd (dus langs je buik?)

2. Als je met de doek naar buiten gaat met dit weer, wat doe je ze dan aan? Een jasje lijkt mij best warm als ze al tegen je aan zitten

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Beentjes zijn dan wijd, niet heel wijd hoor, maar gewoon ontspannen uit elkaar vallend

De doek kan je als 1 laag tellen. Dus met dit weer zou ik gewoon alleen kleertjes doen en dan de doek. Merk je dat je kind dan nog bezweet uit de doek komt, dan doe je de volgende keer nog een laagje minder.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
  7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    hmmm, ziet er super uit!! Hier dan ook een 'schoothondje' :D Zit ook erg graag bij me..
    Ik wil straks wel ff wat uitgebreider reageren ;) Vanmiddag zijn we naar de ikea geweest en Rinze was weer voorbeeldig! Wat dat betreft is hij veel gemakkelijker dan Jildou! Hier nog niet gebeld, maar als t nu vannacht weer hopeloos is bel ik wel. Ik krijg nu ook beetje een gebruiksaanwijzing van hem geloof ik. Vooral wat drinken betreft. Wel vind ik dat hij na het drinken lang onrustig blijft. Niet echt huilen maar echt als een beer kreunen/ persen. Verder overdag vandaag de ideale baby, zoals de eerste week eigenlijk.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jeetje krijg net mail van onze directrice van school. (mn werk dus). Collega die in mei bevallen is ligt al 2 weken in zkh met dubbele longontsteking :( Hopelijk vrijdag naar huis. Hierna heeft ze 3 maanden thuishulp! Ze had ook al hellp en moest al van ver komen :(!!

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    jeetje, nou tel dan je zegeningen maar waar. Sneu hoor.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zo Rinze van mn arm, even tijd om te reageren!

Natas hoe is het nu met je buik?? Zware rotwerken zeg!! Een hele dikke knuffel!! Hoe is het verder met je?

Treintje, HIHI moest wel ff lachen om je terrein afbakenen ;) .. Moet eerlijk bekennen dat Kor wat dat betreft straks wel weer aan het werk mag en ik lekker mn gang kan gaan in huis ;) !! Niet dat het nu niet kan, maar is gewoon even m'n 'eigen ding' ;) !! Maar aan de andere kant, moet hij nog maar even heel lang vakantie hebben :D !!

Mone. Gekkie, je bent net bevallen! Rustig aan hoor!! Geniet lekker van je meid :D !! Heerlijk zo'n schootkind! Jildou was dat helemaal niet, dus wat dat betreft geniet ik hier heerlijk van :D !! Rinze mag heel graag op zn buik op mijn buik liggen, vind ik zooo lekker :D !!

Jenny: Je jongens worden groot zeg!! :D Toppers!!

Rebbel. Hopelijk werkt het!! Dikke knuffel!!

Ennuh ben ik het kwijt, misschien komt er zo nog wat ;) !!

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    haha stelletje mafkezen. Onze jongens slapen op dezelfde kamer. Timo in de hoogslaper en Ruben zijn bed staat daar dan dwars onder.
    Vragen ze net: mogen we bij elkaar logeren? Dus nu slaapt timo in ruben zijn bed en ruben in dat van Timo.
    Ach tja...

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha heerlijk :D :D

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mone, ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je af en toe ook wat tijd en ruimte voor jezelf nodig hebt. Misschien komt Janneke snel over deze fase heen, misschien gaat de draagdoek voor je werken.
    Ik moet a.s. maandag de VK bellen, hopelijk dan heel snel een echo.

Rebbel, sterkte met de pijn.

Inez, ja verder is het gelukkig rustig gebleven. Vandaag weer een klein beetje ongigevoel maar niet meer die buikpijn. Wel moe, vreselijk moe, zoals de andere keren ook. En wat misselijk vandaag, dat heb ik meestal niet.
    Mijn buik is echt belachelijk groot, mensen denken dat ik een maand of 4 /5 zwanger ben. Als ik 's morgens opsta valt het nog wel mee maar met elke maaltijd komen de darmen schijnbaar meer omhoog.
    Wat een gave bakfiets!

Fijn Treintje dat het weer beter met je gaat!
    Met mij gaat het wel hoor!

Thnx voor de knuffel Sam!
    Ik hoop voor je dat Rinze vannacht net zo lief is als hij vandaag was. Maar anders, morgen wel bellen hè!

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zekerweten Natas :D !! Fijn dat je het niet weer gevoeld hebt!! Ooh wat is het weer spannend voor je!! Knuffel!!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Sam, weltrusten nu. Wel vroeg naar bed he!

Vind het trouwens knap dat je NU al naar Ikea wilde met een kleintje (twee kleintjes waarschijnlijk)

Hiet is mijn meisje weer eens zonder zeuren naar bed gegaan. Nou ja, wel wat klachten tijdens het ritueel, maar ze is uiteindelijk zoet gaan liggen zonder te huilen. Yes! En nu hopen dat de trend gezet is en ze voortaan zoet gaat slapen.
    Dan ben ik best bereid om komende tijd niet meer buiten de deur te gaan slapen.

16. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ha Mone, hoe herkenbaar! Lastig hè in een lagere versnelling zitten met je lijf en omgeving dan je hoofd aan wil!

Dombo wat een gave bakfiets!

Jenny stoere mannen hoor, lekker thuis logeren en al zelf op pad!

Natas, hopelijk eventjes rust...

Sam toch, Rinze een dag rustig neem je hem meteen mee op stap, als dat belonen nu al zo gaat...! Nu nog een rustige nacht!

Treintje fijn dat je eindelijk weer een beetje op je pootjes komt!

Annna al weer 18 weken wat gaat het snel!!!

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou weet je wat het bij Rinze is, die kan ik beter wat in de wagen hebben, dan thuis, dan wordt hij eerder onrustig en juist gaat drinken, bij Jildou was dat precies andersom.. (ligt dan wel in de kinderwagen hoor, de maxicosi vind ik eigenlijk niets, ja voor in de auto, maar verder zit hij daar weinig in..) Ben normaal helemaal NIET vliegerig met de kids. Idd met 2 kleintjes. Maar als ik geweten had dat het daar nog zo druk zou zijn, dan hadden we Jildou iig bij oma gelaten ;) !! En waarschijnlijk zelf ook niet gegaan, heb Rinze in de auto voor we wegreden naar huis gevoed! Maar goed, het leed dat Ikea heet (hebben er beiden een hekel aan :p ) hebben we weer gehad :p !! En best goed ook nog :D !!

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zeg Mone, ik hoorde vandaag dat er iemand is van buiten dit groepje die we beide kennen. Ze herkende het toen jij over mij aan het kleppen was. (ja ja je je had het over mij he.... nee grapje hoor. Je vertelde het verhaal over Jaron die zei dat de kusjes op waren nadat ik hem gezet had dat de borst op was.)
    Ken je haar zakelijk of prive? Oftewel, kent Treintje haar ook of niet?

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen dames!

Sam, hoe is Rinze de nacht doorgekomen?
    Wat betreft die gebruiksaanwijzing....ik heb ook een onderdeeltje gevonden bij Janneke....ze is eigenlijk een buikslaper en vind het niet leuk op haar rug, als ik haar wakker op haar rug in de box leg dan breekt ze de boel af....leg ik haar op haar buik, is ze rustig aan het kijken of valt ze in slaap....

Jenny je hebt een pb! Jaron moet ook niet van die fantastische uitspraken doen! En gezellig hoor dat logeren!

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh, ik heb hem ook wel doorverteld hoor! Vond het zo'n kostelijke. hihi

Hoe is het met de borst en Jaron nu?

Gisteravond heeft Yara trouwens voor het eerst een bekertje mee gehad met het slapen gaan ritueel. Yogurt karnemelk shake ongeveer. Ze vond het wel even gezellig om samen te drinken. Ga ik ook nog karnemelk drinken straks.
    Ik had nu eerst laten drinken en daarna de borst aangeboden. Ze was niet erg fanatiek en een beetje gefrustreerd. Tandjes kwamen er ook net iets dieper in te staan. (ze bijt niet hoor, maar ze heeft gewoon flinke tandjes en als ze van de borst af lijkt te glijden wil ze nog wel eens vastpakken)

Ben benieuwd hoe de nachten zijn geweest voor de mama's en de kleintjes.

Deel Deze Pagina