ZNM mama's deel 3!

Discussie in 'De mama's' gestart door Sam8, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

    Ischa31 VIP lid

    5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Het was denk ik een eenmalige mama. Hij heeft het niet meer gezegt. Ach het komt vanzelf wel, hij loopt de hele dag te zingen. Ik heb vanavond nog tegen mijn moeder gezegt dat ik echt niet geloof dat er iets met lucas aan de hand is.
     
  2. pippo

    pippo VIP lid

    17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ischa, het komt zeker goed meid! En jij kent Lucas beter dan wie ook he! Dus vertrouw maar op je instinct meid! Dikke knuffel!
     
  3. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Heerlijk vakantie Inez, geniet ervan!

    19 maart Anna? Ook goed :D
    Ik wil weer heel graag het geslacht weten. Net zoals bij Danique, toen wisten we het vanaf de pretecho met 17 weken. Ik wil gewoon graag zo veel mogelijk weten, en door het geslacht te weten ging/gaat het meer voor me leven, wordt het tastbaarder zeg maar.

    Liesje, geen leuke berichten meid. Ik ga voor je duimen dat het beter met je zal gaan en je kleine lekker gaat groeien. Wist je trouwens dat rust heel belangrijk is voor de groei van een kindje? Probeer zoveel mogelijk momentjes te pakken.

    Hartewens, wat ontzettend rot voor je meid. Kan me voorstellen dat je je nu veel zorgen maakt, net op het moment dat je meer zou moeten kunnen genieten.
    Ik ga ook voor jou hard duimen!

    Mariss, klinkt allemaal heel goed!

    Ischa, wat ontzettend jammer van die baan zeg. Balen.

    Pippo, voor de lijst alsjeblieft : op 16 september ga ik naar de VK.
     
  4. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Natas, wat fijn dat het bij jou ook allemaal goed lijkt te gaan meid!
    Alleen die kwaaltjes he...

    Ischa, wat balen van je sollicitatie zeg :x

    Pippo, voor de lijst....7 sept moet ik naar de vk en 8 sept moet ik naar de gyn.

    Tja ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken maar ja als je 4 dagen werkt gaat dat een klein beetje moeilijk
    Eerst maar eens de groeiecho afwachten of het kindje echt te klein is
     
  5. pippo

    pippo VIP lid

    17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 36 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 33 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 40 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 43 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 30 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 25 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 27 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 22 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 34 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    *****
    Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 32 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 25 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 30 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm


    *** ZWANGER ***
    Jootje24, 27 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 03 nov 2010 verrassing
    Liesje, 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 21 nov 2010 jongen
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 14 jan 2011
    Hartewens, 34 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 18 mrt 2011
    Natas, 43 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 22 maart 2011


    AFSPRAKEN
    06 sept: Liesje groeiecho
    07 sept: Liesje vk
    08 sept: Liesje gyn
    09 sept : Natas nekplooimeting, Hartewens echo+uitslag BOZ
    11 sept: Installatie van Timo bij de Welpen (scouting)
    14 sept: Danique CB, Pippo CB (huisbezoek)
    16 sept: Jaron CB, Natas vk
    18 sept: Ruben afzwemmen voor A
    22 sept: Jootje laatste werkdag en dan VERLOF!!
    23 sept: Geno 2 jaar!
    27 sept: Deena 2 jaar!, Pippo CB+1ste prikjes
    01 okt: Lucas 2 jaar!
    04 okt: Jildou 2 jaar!
    18 okt: Julian controle oogarts
    24 okt: Jootje jarig (28 alweer)
    06 nov: Denise 2 jaar!
    24 nov: Jenny jarig (37)
    17 dec: Julian 2 jaar!
    22 dec: Luna 1 jaar!
    28 dec: Timo jarig (8 )
    04 jan: Jaron eerste dag PSZ
     
  6. pippo

    pippo VIP lid

    17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas en Liesje, de afspraken staan erop ;)!

    Sam, vandaag gelukkig naar de fysio meid! ;)
     
  7. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dankje wel pippo!

    gelukkig hier geen bloedverlies op dit moment maar ik ben weer helemaal aan het broekloeren geslagen hierdoor...bah

    ik ga zo maar eens boodschapjes doen...pfffff moet ook gebeuren he
     
  8. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    Hey meiden!

    zo hier is het weer een beetje rustig! alles achter de rug!
    hopelijk ook weer wat meer tijd nu om hier mee te kletsen want heb alles bijgelezen maar niet aLLES onthouden...

    @natas: wat super meid!! :)

    @liesje: hopelijk maakt beepje nog een groeispurt!!

    @hartewens: jeejte... :( hopelijk valt het mee! ik duim voor je hoor! wat nu als het een mola is?

    @ischa: wat fijn dat hij mama zegt!! doen wat ej gevoel je ingeeft meid.

    luna haar 1e dagje op het kdv afgelopen dinsdag was goed gegaan alleen savonds was ze helemaal over haar toeren! ze kon niet slapen en alleen maar huilen! iets te veel indrukken denk ik..
     
  9. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super Rebbel.

    Liesje fijn geen bloedverlies meer.. Hmm moet eerlijk bekennen dat ik dat hele zw.schap gedaan heb :p !! (broekloeren)

    Nu hier goede nacht gehad, zelfs tot kwart voor 8 wat kunnen slapen, wel met een springende Jildou op me, maar ach ;) !! Net met wandelen was het met Rinze weer helemaal mis, thuis voordat we weggingen wilde hij neit drinken, maar toen we thuis kwamen wel, dus ik hoop maar op honger.. Inmiddels gevoed en gebadderd en nu ligt hij lekker in bedje..
     
  10. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad meid! hopelijk slaapt hij nu ook wat!

    owja vraagje: meiden met ervaring met een koperspiraal? ik snap er niks van. ik ben een week ongi geweest en toen 5 dagen later weer bloedverlies 2 dagen en toen weer een peer dagen niks en toen weer 3 dagen bloedverlies en nu nik... zou dit door het spiraaltje komen? de vorige keer was er niks aan de hand en deze cyclus is het zo raar.
     
  11. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hartewens, dat zijn even geen fijne berichten. Ik hoop en duim voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen.

    Sam, heerlijk, een nachtje redelijk goed door kunnen slapen. Ook al was het dan met een springende Jildou boven op je. Op naar meer van dit soort nachten!

    Liesje, rust nemen is inderdaad heel belangrijk bij een (mogelijke) groei-achterstand. Gezien de klachten die je al geruime tijd hebt gedurende je zwangerschap lijkt me in jouw geval geen overbodige luxe om je gedeeltelijk zwangerschapsgerelateerd ziek te melden.
    Jouw gezondheid en die van brusje gaat voor alles zou ik zeggen.
    Fijn dat Rihanna nu weer beter slaapt.

    Ischa, geweldig dat Lucas nu voor het eerst mama heeft gezegd. En ook al lijkt het nu misschien even een eenmalig iets, het komt vanzelf.
    Jammer van je baan. Volgende keer beter.
    Hoe gaat het nu trouwens met het afvallen?

    Natas, ook al wordt het gedeeltelijk een klusvakantie, genieten gaan we zeker.

    Rebbel, ik heb een mirena, kan je helaas niet verder helpen. Ik heb zelf niet voor de koperspiraal gekozen omdat je menstruatie heviger zou kunnen worden en die was altijd al vrij hevig, dus daar voelde ik niet zo heel veel voor.
    Het eerste halve jaar was bal met de mirena, de eerste 3 maanden hevige buikkrampen, bijna continu zwaar vloeien, geen pretje al met al. Daarna was het een paar maanden 2 weken op, 2 weken af met vloeien en ineens bleef het weg. Heerlijk. Zou nu niet anders meer willen, al heb ik hem het eerste 3/4 jaar regelmatig verwenst.

    Ik wilde beide keren heel graag het geslacht van ons kindje weten, puur vanuit nieuwschierigheid. Mannetje maakte het niet zo heel veel uit. Als ik het niet had willen weten was het ook goed geweest.

    Bij Yelina heeft het even geduurd, maar ook zij begint nu steeds meer te praten. Nog even en dan zal ze ons waarschijnlijk de oren van ons hoofd afkletsen.
    Nu is ze even niet zo heel erg lekker, heeft gisteren gespuugd en haar temp begint iets hoger te worden. Maar goed, liever nu ziek dan eind volgende week als we weggaan.

    Verder gaat het hier lekker. Alyssa heeft nu een vriendinnetje te spelen, zelf ben ik druk, druk, druk, maar geniet daar ook wel weer van.
     
  12. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Sorry rebbel kan je niet helpen!

    Hier net bij de fysio geweest.. Rinze sliep in de wagen toen ik er heen ging, ik doe de deur daar open en ja hoor, wakker.. Hij heeft zowat een uur gehuild.. Ik weet het ook niet meer hoor.. Nu ligt hij gewoon in de box te spartelen.. Trouwens nog wat geleerd.. Onder de voetjes op het stuk tussen dikke teen en hak, zachtjes overheen wrijven, kleine rondjes maken, dat maakt het poepen makkelijker, dus bij krampjes kan dat helpen!! Misschien hebben jullie er iets aan ! Fysio vertelde het me net.. Zat weer flink vast en volgende week moet ik weer! Inmiddels huilt Rinze weer...
     
  13. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi dames,
    Ik heb wel alles gelezen, maar zit wat tijd tussen....Janneke heeft last van krampjes en ik dus ook :D

    Ischa, wat jammer dat je het niet geworden bent, maar je komt dus wel sterk over, en dat is toch wel een mooi compliment!

    Liesje sterkte maandag!

    Hartewens, wat een rotnieuws! De duimen draaien voor jullie wondertje!

    Treintje, maandag even bellen? Trouwens hoorde vandaag dat er weer 2 collega's zwanger zijn!

    Sam heeft even bij kunnen tanken! Hopelijk volgen er meer goede nachten!
     
  14. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    vandaag ben ik bij de bf (bekkenbodemfysio) geweest en ze was erg trots op me :D Na Pieter's bevalling had ik goed m'n bekkenbodem getrained waardoor de spierspanning rond de 6 zat, na veel ontspanningsoefeningen en lichte aanspanningsoefeningen kregen we die omlaag naar de 3-4 (normaal is het 1,5-2) dus nog steeds hoog maar waarschijnlijk "normaal" voor mij. En wat bleek vandaag (ik had dus voornamelijk ontspanningsoefeningen gedaan) de spanning was 3-4! Dus we gaan nu met het op de juiste manier trainen van de spier zodat de basis spanning "laag" blijft, maar ik hem zo nodig wel beter en vnl langer kan aanspannen. Dus er is goede hoop :D
     
  15. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Superrrrr Mone :D !!!
     
  16. rebbel

    rebbel VIP lid

    2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @sam: hoop dat er snel verbetering komt meid! dat wist ik idd van de voetjes, ik heb babymassage gedaan en daar leer je dat soort dingen ook.

    @mone: wat goed! :D
     
  17. pippo

    pippo VIP lid

    17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sam, bedankt voor de tip...hier gaat het poepen moeilijk...wel spuit het er uit als ik thermometer even insteek...

    Rebbel, hielp die techniek aan de voetjes dan? ;)
     

Deel Deze Pagina