ZNM mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gosh ja Natas dat zag ik gisterav ook :p !! Wat Mariss zegt klopt! Wij krijgen voor Rinze 96% procent terug!!! Wel gastouder maar weet niet of het wat uitmaakt met kdv :p

Leuk Mariss!!! Wat saai zeg bij de vk ;)

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo ben ik ook weer even.....wel bijgelezen, maar veel te moe om te reageren (vannacht tot 2u bezig geweest met Janneke en om 5.30u was ze er weer, en om 6.30u was Pieter er....). Janneke blijft 's nachts komen en is nog niet van het gehoest etc af. Gisteren op het kdv zeiden ze dat ze vermoedde dat Janneke een schimmelinfectie heeft beneden. Dus vandaag ha gebeld voor een afspraak, nou ik kon gewoon met smeren beginnen als het na 3 dagen niet beter was kon ik een afspraak krijgen. Nou ik dacht het niet! Dus om 10:40u een afspraak....en idd een schimmelinfectie, goh zei de arts is ze nog steeds aan de ventolin, ja nog steeds 6x 2 pufjes per dag......dus alles gecontroleerd, en nu moet ik morgen om 7:50u terugkomen en mag ze geen ventolin hebben gehad.....als d'r longetjes dan niet goed klinken moeten we door naar de ka.....

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Och jeetje Mone :( !! Wat heavy, arm meiske!! Een heel dikke knuffel en hopelijk voelt ze zich snel beter!!! Je hoeft mijn stokje van drama-nachten niet over te nemen hoor, die mocht gewoon afvallen ;) !!

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik smacht nu gewoon naar de lente, dan gaat het vast heel veel beter!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Over kosten KDV en nog maar zo weinig overhouden : daarin had ik al toeslag berekend. We zitten wat hoger in inkomen dus onze toeslag is niet hoog.
    Maar de kosten KDV wel helaas :(

Ik maak de keuze om wel door te blijven werken. Ik heb het over een jaar dat we 2 kindjes op het KDV hebben zitten, en ik vind het voor dat jaar zonde om m'n baan op te geven. Niet dat het de meest geweldige baan is, maar ik zit wel ff goed daar.
    Plus ik ben niet uit het thuisbijf-hout gesneden. Ik heb behoefte aan buiten de deur verplichtingen hebben, de contacten, ook iets anders als doel, etc. Ik kak in als ik thuis zit, I know myself.
    En ik vind het voor de kinderen (of iig nu voor Danique) ook goed om naar het KDV te gaan. Ze vind het er hartstikke leuk, is dol op het spelen met de kindjes. Dat ze ook invloeden mee krijgt van anderen vind ik wel goed voor haar, en ze doen daar heel veel met de kinderen.

Vandaar dat ik dus blijf werken.
    Het is een afweging, met aan beide kanten voor- en nadelen.

Hahahaha Mariss, je hebt gelijk dat ik 2x9 niet meer uit kan rekenen! Zie je, ben aan verlof toe. :D
    Effe serieus : nee ik wist dus niet dat je voor de 2de meer tegemoetkoming krijgt. Factuur KDV voor 2de kindjes is gewoon hetzelfde, heb ook hetzelfde bedrag voor de tegemoetkoming genomen.
    Maar als dat hoger is........... . *Natasja rekent zichzelf rijk en gaat het geld alvast uitgeven* :p

Heerlijk hoor Pippo, zo lang verlof. Wat dat betreft is het in NL niet goed geregeld als je naar de rest van Europa kijkt.
    Ik hou nu 5 weken voor de datum op, dus als kindje wordt geboren heb ik nog minimaal 11 weken. Dat vind ik te snel en de baby te jong om al naar een KDV te gaan. Bij Danique heb ik er 3 weken vakantie achter geplakt, nu was dat niet echt de oplossing omdat ik dan wel erg krap in m'n dagen kwam te zitten. Als ik dan nog wat vrij wilde hebben dit jaar hield ik niks meer over voor calamiteiten met kids of met mijn moeder.
    Dus nu plak ik er een maand onbetaald ouderschapsverlof aan vast en blijf ik lekker ruim in de vakantiedagen zitten. Betekent dat ik ga werken als baby pak 'm beet 15 weken is.

Ah jakkes Mone, heel veel sterkte!

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Natas, wij krijgen ook veel meer terug voor Phaedra vergeleken met Isis. We betalen 1800 euro aan het kdv en krijgen 1330 euro terug. Gelukkig loont het daarom wel om te blijven werken;). Maar ik kan me jouw redenen ook voorstellen hoor. Ik zou ook niet alleen maar thuis kunnen blijven. Zou tegen de muren opklimmen;).

Sam, wat goed om te horen dat je nachten wat beter gaan. Hopelijk blijft hij het volhouden en kan je eindelijk een beetje bijtanken na 7 maanden.

Mone, net even via de sms gesproken. Fijn dat het beter gaat met Janneke. Nou jij nog even lekker bijkomen. Idd lente zou heerlijk zijn

Ik heb gisterenavond hardgelopen en ondanks dat het donker was en best fris kreeg ik ook wel weer dat lentegevoel. Helaas was het van korte duur, maar als het straks maart is dan gaat het vaak snel de goede kant uit. Ik kijk er ook enorm naar uit. Even alle snotneusjes in de kast tot volgende winter aub:)

Phaedra werd vannacht hard huilend wakker. Heeft ze echt nooit, dus even gekeken en ja hoor koorts. Volgens mij zijn het haar tanden. Arme schat. Hopelijk is ze er snel weer vanaf.

Lindada, jouw man is met recht een held!!!!!
    Wasdrogers zijn enge dingen. Bij mijn buren is de hele zolder afgebrand door zo'n ding. Ik heb de mijne niet vervangen toen hij stuk ging want die vloog ook bijna in de fik (bleef maar verwarmen zonder te stoppen). De brandweer zei tegen mijn buurvrouw dat je ze heel regelmatig moet uitzuigen zodat het stof wat erin zit niet kan vlamvatten.

Zo ga snel weer aan het werk
    Xxx Treintje

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    mmmmmmm 5 maanden borstvoedingsverlof. Wat heerlijk en wat een rotregels in Nederland.

Hartewens verlof, Natas er ook hard aan toe, Liesje weer werken, Jootje

aaaaah wat gaat het snel. Ons kleine meisje al weer 2,5 week oud. Ons grote meisje bijna twee. En dan is het al weer voorjaar ook.

Ik wil jullie steeds laten weten dat alles goed is, maar het komt er maar niet van. Nu eigenlijk ook niet,we moeten vanmiddag voor de gehoortest naar het CB, dus het is echt hoogste bedtijd hiervoor onze langslaper.

Maar alles gaat goed. Linde is een schat, Yara een enthousiaste, lieve en zorgzame zus. De wangen van Linde zijn al wat boller, dus de bv loopt ook wel aardig. Ze drinkt wel maar1 borst per keer en soms klapt de andere dan zo'n beetje.

Maar ik kom snel eens echt een update geven.

8. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    hoi meiden,

@mone: hopelijk knapt ze snel op!

@pippo: ik doe echt helemaal niks met facebook! ;) maar zal je uitnodiging een x accepteren.

moet weer aan t werk, maar kom even zwaaien. ik ben nu begonnen met het prgramma bij de sportschool. dat wil zeggen 4 weken 3x in de week sporten dus zal weinig tijd overhouden voor zp met mn kindjes, huishouden en werk erbij. dus tot snel weer en als ik tussendoor tijd over heb kom ik gezellig mee kleppen.

liefs rebbel

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    #3989 Lindada, 10 feb 2011
    Laatst bewerkt: 10 feb 2011
    Met oppaskosten zit ik goed. Mijn moeder is gastouder, en die wil niet dat we de eigen bijdrage betalen. Dus ze krijgt het geld dat wij van de belasting krijgen. Voor ons is het dus gratis.

Anna fijn dat alles goed gaat!

Hopelijk gaat de koorts snel over bij Pheadra en zijn het inderdaad tandjes en niets ergers.

Wat goed zeg hardlopen. Ik sport op dit moment helemaal niet. Af en toe denk ik eraan om ook te gaan hardlopen, maar dat moet je wel goede schoenen aanschaffen. En dan ben ik weer bang dat ik er straks niets aan vind. Maar alle andere dingen die ik leuk vind (badminton bijvoorbeeld), is allemaal competitie spelen. En dat wil ik niet. Dus....

Enneh nog steeds geen ongi... :( Ik heb nog nooit zo'n lange cyclus gehad.

10. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Wat denken jullie? Ik heb deze periode 2 ovaluatietesten gedaan, maar ik was te laat begonnen. Ik had een negatieve test voor de dinsdag en woensdag (twee weken geleden) en omdat ik nooit mijn ei later had gehad, ging ik ervan uit dat ik mijn ei al was geweest. Maar ik ga nu twijfelen.... Aan de ene kant wil ik mezelf niets wijs maken, aan de andere kant ben ik ook nog niet ongesteld. De kans is groter dat ik ongesteld word. Maar waarom duurt het dan zolang! Bah verschrikkelijk die onzekerheid.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wat apart Lindada. Ja wat je zegt zou dan natuurlijk kunnen.. Afwachten maar..... Dikke knuffel!! Lekker trouwens zo de oppas :D !!!

Annna fijn om even iets te horen.

Treintje en Rebbel you goo girl :D ...

Nou hier dikke ellende :( .. Zelf weer ziek, Rinze 39,4 en Jildou ook koorts :( .... Gaat lekker, maar ja logisch natuurlijk.. Zelf maanden slecht geslapen, op het werk allemaal bacterien ;) en nog geen goede weerstand weer :( ...

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Sinds gistermiddag Janneke geen ventolin gegeven, wel twee keer erg gehoest en slijm opgegeven. Vanmorgen bij de dokter heeft ze netjes gelachen :D en had ze alleen geruitel bovenin. Dus nu gaan we het nog een dagje aankijken en morgen rond lunch bellen of het beter of hetzelfde/slechte gaat met Janneke. Als het niet beter gaat, krijgt ze een andere puffer, en een afspraak bij de ka.

13. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Nou Lindada dat is inderdaad ook wel bijzonder, maar anders gooi je er toch gewoon nog een testje tegenaan? Soms komt het HCG schijnbaar ook wel eens wat later op gang. Maar het blijft wel erg onrustig zo voor je!

Natas kijk anders hier heel even naar...
    http://www.kanteel.nl/images/upload/kinderopvangtoeslag%20tabel%202011.pdf
    Dan weet je hoeveel je mag gaan shoppen, kan nog wel eens flink schelen.

En al zou ik er niets voor terugkrijgen dan zou ik nog altijd blijven werken, ten eerste omdat ik enorm veel plezier in mijn werk heb en daardoor ook op andere momenten weer meer kan genieten van juist thuis zijn... En voor Tom vind ik dat het heel goed was om met leeftijdsgenootjes in contact te komen en aangezien we die niet heel veel om ons heen hadden....

Sam wat een ellende! Inderdaad niet zo heel gek met je uitgeputte weerstand, maar desondanks nog wel erg vervelend!

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hopelijk gaat het weer snel wat beter met Janneke Mone!

Trouwens setje sportieve typjes hier!

Nou ik kom de trap op maar daar sta ik al te duizelen op het moment! Mijn bloeddruk was nu alweer 100/60 en we zijn nog maar net opestart, dat wordt weer lachen!

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas snap ook wel dat je wilt werken hoor..
    Mariss maar dan zouden ze ook naar psz kunnen he, dat hoef je niet als excuus te zien om te werken :p .. Hier hoef ik nu niet veel te werken, en zou het ook niet willen missen hoor! Vind het geweldig!!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jakkes Mariss!!!

Nou Janneke ga maar lekker door met lachen ;) en gauw beter worden!!!! Mone sterkte!!!

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mariss, ik ben al wezen shoppen vamiddag! :D
    Ik heb altijd wel geweten dat het inkomensafhankelijk is, maar nooit hoe die tegemoetkoming nou is opgebouwd. Kreeg van iemand een andere link, en heb het net even nagekeken op de jouwe : dat scheelt 420 eurootjes tov mijn berekening! Voor Danique krijgen we 35% terug, voor meneer Pielemans zal dat 90% zijn. Wij gaan dan 1500 euro betalen aan het KDV voor 2 kids (om de week 3 dagen opvang en om de week 2 dagen), en zullen 940 euro terug krijgen.
    Heb wel ook begrepen dat ze als 'eerste kind' het kind zien met de meeste opvanguren. Dus als Danique naar school gaat zal voor meneer Pielemans op het KDV weer die 35% gelden.
    Maar voor het komende jaar valt het me dus mee! Maar ik zou ongeacht de kosten dus ook blijven werken, zowel voor mezelf als voor de kids en wat ze doen/leren op het KDV.
    Jij ook al zo'n lage bloeddruk, vervelend is dat hè.

Anna, fijn weer even iets van je te lezen!

Linda, je kunt alleen maar afwachten meid. Frustrerend!

Arme Sam en kindjes, heel veel beterschap!

Mone, sterkte met Janneke.

18. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hallowwww

was ik ook weer, sorry sorry, weer veel te lang niet geweest.
    Maandag was mijn 1e werkdag. Net of was ik nooit weggeweest.
    Ben wel erg geschrokken van 1 van onze bewoners. Ze was altijd zo flink, eigenlijk de drijfveer van de groep, en nu is er gewoon niks meer van die vrouw over! ze zit waar ze zit en dat is het wel.
    nog een leuke opmerking van 1 van mijn bewoners:
    Bent u al bevallen??
    Ik zo, ja zeker, van een meisje!
    zegt zei: owww u hebt anders nog zo'n dikke buik!
    Ik zo: baby zit er echt niet meer in hoor ;)
    ach ja, kan het hebben hoor, lekker recht voor zijn raap.
    (en wat kun je ook verwachten van dementerende ouderen)

Kids doen het verder prima bij de oppas. Kan wel merken dat ze een beetje anders dan anders zijn doordat ik ben werken.
    Nu even vrij en mag het weekend weer.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Valt weer mee natas!!!

jootje haha en bedankt!! Maar wat je zegt t is net wie t zegt he!!kids moeten natuurlijk ook hun ritme vinden! Hier ook 2e reden dat we nog ff wachten met psz!

20. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Pff Jootje van een demente oudere zou ik het ook wel kunnen hebben. Mij is nadat ik Isis had gekregen (6mnd) wel eens een stoel aangeboden want als zwangere moet je toch lekker zitten:$. Vond ik echt niet leuk. Maarja, het was goed bedoelt;)

Natas, ben je nu vrij??? Genieten meid.
    Fijn dat je toch wel veel terugkrijgt voor het kdv.

Mariss, nu al zo'n lage bloeddruk. Niet van je stokje gaan hoor:). Hopelijk heb je er niet teveel last van.

Mone hoe is het met Janneke?

Deel Deze Pagina