ZNM mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 41 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 43 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 30 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 28 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 24 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 34 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 32 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 30 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm

*** ZWANGER ***
    Hartewens, 34 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 18 mrt 2011
    Natas, 43 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 22 maart 2011 jongen
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 08 sept 2011

AFSPRAKEN
    23 feb: Lucas pre-operatief spreekuur
    26 feb: Ischa jarig (35)
    01 mrt: Lucas buisjes
    06 mrt: Lara 2 jaar!, Natas jarig (44 jaar)
    10 mrt: Lorenzo CB 2e prikjes, Lindada 1ste echo+vk
    19 mrt: Yara 2 jaar!
    25 mrt: Pippo 1ste werkdag
    04 apr: Sam CB (11u30)
    22 apr: Pippo CB
    26 apr: Julian oogarts

2. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ischa, succes morgen!

Bengeltje, hoe is het intussen met jou en Julian?

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Voor de hyvers en facebookers is dit oud nieuws, tijdens een kop koffie heb ik het daarop gezet met m'n mobieltje : ik ben vandaag wezen shoppen voor babykleertjes en lentekleding Danique. Wil ik graag zo veel mogelijk in orde hebben, straks na bevalling en met BV is dat minder handig.
    Nadat ik Danique naar het KDV heb gebracht ben ik de staad gaan doorwaggelen, van 10.00 tot 16.00, en heb een ronde gemaakt die ik anders 3x zo snel doe. Waggelen gaat niet zo snel, maar ook elke keer terug moeten naar de V&D waar je heel gezellig kan plassen omdat je weeeeeeer naar de wc moet schiet niet op. :D
    Ik heb voor meneer Pielemans wat leuke dingen kunnen scoren, ook alvast wat winterdingen in grotere maten wat nu in de uitverkoop was. Voor Danique maar een paar dingen, denk dat het gros aan zomerkleding nog moet komen helaas. Voor Chris een heel mooi hemelsblauw geruit overhemd met witte boorden en met blauwe das bij de WE, voor mezelf ook nog een mooi vest. Geld moet rollen! ;)
    Morgen weer verder, en morgenmiddag terug naar kantoor voor m'n beoordelingsgesprek (wat dééd ik daar ook alweer? :p).

Oh Linda, wat ontzettend naar dat je zo in onzekerheid zit. Het kan nu beide kanten uitgaan, ik duim voor je!

Mariss, weer spannend vrijdag!

4. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Hey Natas..doe je wel wat rustig aan meis ;) je klinkt erg druk zo met dat shoppen (wat natuurlijk erg leuk is!! )

Lindada: jeetje meis, wat een onzekerheid! ik duim me rot voor een kloppend hartje!! *knuff*

Lianne heeft eergister, misschien ook wel bij toeval tot 3x toe van buik naar rug gerolt..(en daarna niet weer)

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Het bloedverlies is een stuk minder. Alleen nog wat bruinig bloedverlies, oud bloed dus. Wel heb ik een branderig gevoel in mijn onderbuik. Het is alleen heel anders dan bij de eerste twee zwangerschappen. Bij de eerste begon het met een paar druppeltjes bruin verlies. De dag daarna erger en rood. Toen wist ik zeker dat het niet goed zat, wat ook bleek te kloppen. Bij de tweede zwangerschap voelde ik me veel meer zwanger. Hier kreeg ik bruin bloedverlies. Eerste echo dachten ze dat de vrucht twee weken minder ver was dan mijn berekening, dus ik dacht dat het toch weer fout zat. Echter zette het bloedverlies niet door en 5 dagen later had ik een goede echo op termijn. Deze keer had ik meteen rood bloedverlies, wat nu dus minder geworden is. Heel anders dan de eerste twee keer. Ik weet ook niet wat ik moet denken. Maar ik heb niet een heel negatief gevoel. Hopelijk houdt bloedverlies op en heb ik over een week een kloppend hartje. Nu het bloedverlies zo'n stuk minder is, krijg ik wel steeds meer hoop. Alleen die buikpijn vind ik niet fijn... En niet dat ik er zo om sta te springen, maar eigelijk zou ik zo misselijk willen zijn dat ik de wc onderspuug. Rare wensen heb ik he?

6. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    @linda: nou meis dat is wel fijn dat het bloeden minder is geworden! geen stolsels verloren? ik duim voor je meid!

@isch: succes vandaag!

@hieR: ons kleine meisje wandelt de hele kamer door achter haar loopwagentje! ik is trots! :D

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Natas, you go girl! Lekker shoppen :D

Linde wat fijn dat je weer naar huis mocht. Nu lekker genieten met z'n 4-en, hopelijk gaat het snel beter ook met Yara.

Linda, wat een onzekerheid! Een dikke digiknuffel!

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Linda een dikke knuffel meis!! Ik duim!!!

Mone hoe was het bij de ka?

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Gisteren met Janneke naar de ka geweest. Heb er 45 minuten binnengezeten, daar wordt ik dan blij van, heb het gevoel dat ze helemaal van top tot teen geinspecteerd is :D en de arts was echt super! Nam de tijd, en stelde Janneke heel veel gerust, ze heeft geen kik gegeven! Verder heeft ze nu flixotide gekregen, een ontstekingsremmer, en zou het over 2 a 3 weken beter moeten gaan, dus dan hebben we een belafspraak om te bespreken of het echt beter gaat. Verder bleek ze aan beide zijde vocht achter haar trommelvliezen te hebben, dus over 2 weken een afspraak bij de KNO. Hopelijk gaat het nu zo beter.

Vandaag beide kinders weer naar het cb. En met vlag en wimpel geslaagd ;)
    Pieter loopt voor met z'n fijne motoriek, en kletst ook al zeer goed. Dus hier zit weer een trotse mama, moet nu alleen gaan oefenen voor de plaatjes voor de oogtest de volgende keer :D

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
  11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wat fijn Mone zo'n ka!!! Hopelijk knapt ze nu op en wat een super filmpje :D :D Zo zit Rinze nu ook :D :D !!

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mone, grappig! ;) Maar goed van Janneke!

13. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sam, ook knap van Rinze hoor! Nou ik dacht dat deze al gepost was, maar blijkbaar iet :(...beetje vertraagd dan ;)

14. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sam, nog iets van Liesje op hyves?

15. rebbel

rebbel VIP lid

2 jun 2006
    9.438
    0
    0
    goed nieuws mone!! en wat een leuk filmpje! :)

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, fijn dat de KA tijd nam voor Janneke en voor jullie. Hopelijk is dit dan de oplossing. En wat een leuk filmpje, knappe meid hoor!
    Fijn dat beide kids zijn goedgekeurd.

En natuurlijk ook, knappe Rinze!

Lindada, balen zeg, die onzekerheid. Sterkte tot de echo van volgende week.

Rebbel, jullie ook al zo'n knappe dochter!

Natas, heerlijk, lekker geshopt en leuk spul gescoord voor Mr. Pielemans. Alleen helaas nog niet echt geslaagd voor Danique. Lente en zomerkleertjes heb ik ook nog niet echt gezien.

Over kleertjes gesproken, Yelina heeft tegenwoordig een uitgesproken voorkeur voor jo en jurk. (Maillot en jurk). Als ik weleens 'het lef heb' om haar een broekje aan te trekken, dan wordt er heel boos gereageerd, neeheee, jo en jurk aan. Haha, hoezo, eigenwijs.

's Middags slapen is er sinds een week voor Yelina niet meer bij. Ze blijft wakker en loopt meestal te keten. Toch leg ik haar standaard iedere middag gewoon op bed, meestal blijft ze wel even een half uurtje rustig op haar bed zitten spelen. Kan ze toch een beetje bijkomen van alle drukte van de ochtend.

Vanmiddag was ik zo trots op haar. Stond ze ineens in blote billen met po in de hand bij het hek te roepen, mama, pasje daan!
    Het gaat zeker nog niet altijd goed, maar ze blijft steeds langer droog en plasjes worden steeds vaker op de WC en soms op het potje gedaan.

En vanmiddag met fietsen kreeg ze ook ineens het rondtrappen op haar fietsje door. Weer een trotse mama. Poeh, kleine meisjes worden groot. En rap ook. (maar wel leuk)

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zo, weer wezen shoppen en terwijl ik op de markt de hoek om waggelde liep ik zo Wilders tegen het lijf! :$
    Nou ja, bijna dan want er zaten nog een stuk of wat lijfwachtmeneren en politieagenten tussen. Die man ziet er in het wild nog erger uit dan op tv.
    M'n beoordelingsgesprek is goed gegaan, ik mag na m'n verlof terugkomen :p
    Collegaatjes richten hun ogen ten hemel als ik vraag hoe het met mijn vervangster gaat, ah gosh. Heb haar heel even gezien, ze stond op het punt om naar huis te gaan, ze deed weer van de 'oh I am so busy' maar ik hoorde binnen 1 minuut dat ze zich druk heeft gemaakt om 10 minuten werk.

Mone, wat goed dat de KA veel tijd nam om Janneke rustig te onderzoeken. Ik hoop erg dat het plan van aanpak gaat werken!
    En allebei je kindjes weer helemaal goedgekeurd bij het CB, mooi! Dit is toch eigenlijk geen normale periode om met Pieter te gaan?
    Hahaha, dat filmpje! Zit ze zo mooi, kukelt ze achterover bij het nakijken van grote broer :D

Linda, een goed teken dat het nu nog alleen oud bloed is. Ik heb bij beide zwangerschappen die goed gingen bruinverlies gehad (bij beide miskramen helemaal niks).

Inez, Danique slaapt nu ook soms niet 's middags. Om het KDV meestal wel, de dagen zijn daar duidelijk vermoeiender. Thuis slaapt ze nu ongeveer de helft van de tijd wel 's middags. De andere keren ligt ze te kletsen en een beetje te spelen, dat kan ze zo 2 uur lang doen. Ik blijf haar ook naar bed brengen, ook als ik het vermoeden heb dat ze niet erg moe is. Het is toch een rustpuntje voor haar.
    En voor mij! :p

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    In m'n boekje staat inderdaad geen 2,5 maar op het blaadje bij hun was er wel een 2,5 vakje....ach ik moest toch met Janneke, show ik ook m'n grote vent wel even hoor :D

Haha en Wilders in het wild......

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ieks, Wilders in het wild tegenkomen. Mag ik ff een kotsbakkie?

Om datzelfde rustpuntje als jij te creëren breng ik Yelina ook iedere middag gewoon even naar bed. En als ze dan slaapt, slaapt ze zo 2 tot 3 uur. Ze heeft het ook echt nodig, al wil ze er zelf niet aan toegeven.

20. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Fijn die eigenwijze peuters. L is net zo, die wil vaak niet slapen. Sinds ze weer in het ledikantje ligt, kletst ze wat af voor ze slaapt. Maar zonder slaap kan ze echt niet, al denkt ze zelf van wel. Vanaf 9 maand is dat hier al een strijd. Maar ze gaat trouw elke dag, tenzij we weg zijn of zo.
    Getsie enge Wilders in het wild tegen komen. Heb je er van kunnen slapen?:D
    Gister het fietsje voor L opgehaald. Hebben we haar verjaardagskadootje vast binnen. Etiketten voor geboortekaartjes zoveel mogelijk vast geschreven, nog wat adressen zoeken en dan is dat ook weer klaar.

Deel Deze Pagina