ZNM mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas, toen ik je verhaal las...dacht ik ook meteen aan de komst van broertje eventueel...maar ben effen aan het denken waarom ze de link met auto dan gaat leggen die dan weggaat...jij bevalt toch thuis niet?

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hoi dames,

was ik ook weer even...miv deze week moet ik een dag minder gaan werken van de ha ivm een ppd.
    Dus vandaag zijn de kindjes naar de oppas (wat stil in huis) en moet ik leuke dingen gaan doen waar ik van ontspan. Dus ik ben vanmorgen maar gaan shoppen haha
    Morgen avond ga ik een workshop taarten decoreren doen, ben erg benieuwd.

Natas, wil pielemansje er nog niet uitkomen?
    Pippo, ik hoop dat het gauw beter gaat met je schoonvader.
    Mariss, hoe gaat het met jou?

verder heb ik het niet kunnen onthouden..sorry!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ppd? Verder hadden we al gekletst ;) DIkke knuffel!! En veel plezier morgenavond!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    post partum depressie

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oké! Dacht post natale depressie, dus vandaar dat ik de afkorting ff niet snapte ;) .. Is dat hetzelfde??

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat is idd hetzelfde, het heet nu post partum depressie ;)
    (als het beestje maar een naam heeft he)

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ach ja daarom ;) !! Nou ik hoop dat jij er snel vanaf bent iig!! Sterkte en dikke knuffel!

8. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    dat hoop ik ook, dankje!

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Liesje, sterkte en hopelijk ben je snel weer de oude! Dikke knuffel!

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    #4490 Mone, 16 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
    Natale = geboorte en Partum = bevalling
    Dus eigenlijk zeiden ze eerst na geboorte depressie (maar de moeder is niet geboren) en nu dus na bevalling depressie (wat dus eigenlijk logischer is :))
    Liesje, fijn dat de ha je serieus neemt. En geniet van je Liesje dag!

11. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Natas, kinderen voelen veel aan, dus wellicht dat het met de komst van de kleine te maken heeft. Maar ik moet zeggen dat van de week Pieter uit het niets ook aan manlief vroeg of hij weg ging....(toevallig ging hij de avond idd squashen)....dus manlief heeft eerlijk gezegd ja, maar mama blijft hier. En vervolgens hoorde ik in de babyfoon: mama, maamaaaa......
    Dus ben ik hem maar even een knuffel gaan geven en daarna is hij in slaap gevallen.

Ik zou haar gewoon even die 5 minuutjes gunnen, gaat hopelijk vanzelf weer over. Maar ik zou wel nadenken hoe ik het op zou lossen mocht ik (in jouw geval) toch naar het zkh moeten voor Pielemans. Maar goed dat ben ik :D

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo hier gaat alles ook goed. Janneke heb ik gisteren wel weer van de opvang mogen halen omdat ze te benauwd was, en handenvol slijm opgaf. Maar daar valt niets aan te veranderen, alleen een potje geduld helpt daar tegen. Verder natuurlijk wel: veel zoutoplossing, ventolin en flixotide.
    Verder is het een heel vrolijk meisje, dat graag op schoot staat, goed kan zitten, de kruiphouding door heeft, alleen tijgert ze alleen nog achteruit. Maar goed, ze komt overal waar ze naartoe wil, dus gaat goed!

En Pieter loopt sinds zondag als hij wakker is zonder luier. En hij heeft tot nu toe alleen gisteren 1 ongelukje gehad. Poepen is nog wel lastig, maar hij heeft zondagavond en gisteravond wel netjes op het potje gepoept....alleen niet alles, dus momenteel kunnen we als hij naar bed gaat na 5 a 10 minuten even langs om een poepluier te verschonen. Maar goed, ben toch erg trots op ons mannetje!

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Sam wat goed dat je de eerste module al gedaan en gehaald hebt!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Verder woont een neef van me in Tokyo.....volgende week zouden ze op vakantie gaan naar Vietnam en Australie, dus dat proberen ze nu te vervroegen...en ze konden gisteravond gelukkig naar haar ouders in Osaka....pfff En als de vakantie niet lukt gaan ze proberen naar new zealand te gaan (daar wonen zijn ouders) maar de vliegtickets worden met de minuut duurder....

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Sam gefeliciteerd met je mooie cijfers!

Natas raar dat Danique opeens zo doet met slapen. Maar wat de andere zeggen over dat meneer pielemans er waarschijnlijk binnenkort aankomt, klinkt plausibel.

Liesje vervelend dat je een ppd hebt. Hopelijk gaat het snel beter.

Pippo nog steeds beterschap met je schoonvader.

Hier alleen maar misselijk. Ik spuug elke avond mijn eten eruit en ben helemaal niets waard. Verjaardagen 's avonds gaat niet meer. Zo rond de middag ben ik op mijn best. Eergister moest ik zo erg overgeven dat ik zelfs wat urine liet lopen...! Verder veel moe (ben gister gelijk met Deena naar bed gegaan) en alles stinkt nog steeds. Dus ik ben echt heel erg zwanger. Gister toch maar mijn zwangerschapsjeans uit de kast gehaald. Ik wilde er eigelijk nog niet aan, maar hij zit echt heerlijk. Jammer dan, dan maar wat eerder. Ik ga zo maar even nog een broek bijhalen/bestellen.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    die Bondolino is idd vanaf geboorte te gebruiken. Wij hebben een Manduca, is vergelijkbaar maar met gesp. Die is iets minder geschikt voor ukkies

17. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Hoi dames!
    Alles goed hier, maar even niet zo veel tijd om te lezen.
    Natas, meneer pielemans nog steeds in de buik zo te lezen. Spannend!
    Ons mannetje doet het geweldig. Wel een nachtspookje met krampjes, dus slapen doen we haast niet meer. Voel me 10 keer beter als toen met onze dochter. Heerlijk zo'n normale bevalling! De hechtingen laten mooi los dus daar wordt het ook een stuk gemakkelijker van. Ben alleen snel moe en duizelig van de bloedarmoede, heeft even tijd nodig.
    Kom gauw weer wat actiever meekletsen, maar nu even al mijn energie in de 2 kinders, haha. Heb t/m vrijdag kraamzorg, heerlijk! Zijn 2 goede dames (1 stagiaire)

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ff kijken wat ik nog weet!

Mone....

Lindada jeetje dat klinkt wel erg zwanger.. Pfff iets minder mag ook wel. Dikke knuffel!!!

Annna zwaaii!! Kom je ook ff spammen?

Hartewens, heerlijk geniet ervan meis!!! Knap eerst maar flink op ennuh dan spammen :D

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mone, ja daar ben ik weer :p Wat sneu dat J zo benauwd was/ is.. Maar verder gaat ze lekker dus!! Ze kan meer dan mijn manneke ;) En wat goed van P :D Zet hem op kerel! Dat poepen was hier ook zo, maar binnen week was dat ook klaar, nu presteert ze het om bij elk plasje er wat uit te persen, maar dat zal ook wel een fase zijn :p ... Hopelijk kan je neef snel weg daar!!

Nou potverdikkie mijn baby heeft volgens mij een tandje door.... Wordt hij dan tich groot? :(

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    hihi, was even een kort berichtje met 1 hand getikt. Heb net alles gelezen en nu twee handen vrij, maar een zeef in mijn kop. Dus reageer niet op alles.

Moet wel eerst Hartewens nog feliciteren met jullie tweede hartewens. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje. Vind het een leuke naam ook, VL hier wilde die naam niet omdat hij al een Niek kende. Maar anders had hij zeker op mijn lijstje gekomen.
    Wat fijn Hartewens dat alles lekker gaat. Vooral genieten met z'n viertjes hoor! Het is ook wel heel fijn dat je je goed voelt na deze bevalling. Vervelend voor jullie ventje en jammer voor jullie. Maar komt vast ook wel goed.

Lindada, leuk joh je acteerdebuut! En dat pluishaar kan je wel hebben verder hoor ;) Herken het ZH precies, ben er iets te vaak geweest.
    Ergens wel fijn dat je misselijk bent, maar niet leuk natuurlijk.

Sam, wat voor een cursus doe je? heb het gemist denk ik.

Pippo, sterkte en beterschap nog weer voor je schoonpa.

Mone, wat een grote vent wordt Pieter nu. Lijkt me wel weer heel bijzonder zo'n proces van zindelijk worden.

Deel Deze Pagina