ZNM mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    O heeeeerlijk
    Ben aan de lijn;)

2. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente

Ik nog niet...straks als de kleine er is moet ik er ook aan geloven hoor
    enne...het zijn er maar 10 hoor :(

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb een heerlijke zelf gemaakte cake in de oven staan :D:D moet nog 50 minuten haha ik ook aan de lijn maarja morgen visite

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    voor mijn ouders morgenochtend en voor vanavond voor onszelf...dan is het al bijna op

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hier net een stukje cake gegeten samen met dochterlief...;)

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Pieter vind het potje maar een gedoe...maar ik vraag wel elke ochtend als hij thuis blijft wil je een onderbroek of een luier. En tot nu toe kiest hij dan vaak voor een onderbroek. Hij heeft zichzelf al een aantal keren natgeplast, maar dat intereseert hem niet zo geloof ik, wel mama nat! Maar de volgende keer wil hij niet z'n broek uit...dus ik ben nu maar overgegaan op het even proberen en dat gaat nu goed. Enige nadeel is dat normaal heeft Pieter 2 poepluiers op een dag en als hij z'n onderbroek aanheeft poept hij niet....met als gevolg dat wij hem 's avonds moeten verschonen als wij naar bed gaan.....

Verder ben ik alweer 6,5 kilo afgevallen, nog 2 te gaan en dan ben ik op het gewicht voor ik zwanger werd van Janneke. Maar bij tijd en wijle heb ik het er toch wel een beetje zwaar mee...maar ja dat hoort, ik heb het met tijd en wijle ook zwaar met m'n overgewicht ;)

7. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Wauw Mone dat gaat goed zeg.
    Hier gaat het niet zo snel, maar ik doe ook niet zo heel erg mijn best moet ik zeggen. Er is nu een kilo of 2 af. Ik wil er graag nog 6, maar zo licht ben ik in geen jaren geweest. Zal dus wel flink vastzitten op de heupen haha.

Volgende week komt en een hometrainer (gehuurd). Hopelijk gat het dan wat sneller:)

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik wil geen discussie oprakelen hoor maar mijn nekharen gaan er wel van overeind staan. Ik lees het in dossiers van mijn clienten ook wel dat ze met 1 jaar zindelijk zijn. Tja wat is zindelijk denk ik dan. Als ik Jaron elk uur op de pot zet en hij plast op de pot, dan is hij nog niet zindelijk. Een kind is pas zindelijk als het zelfstandig reageert op aandrang door naar een speciale plek te gaan waar hij poept of plast (dus ook snachts zelf wakker worden).
    Met net 2 jaar zindelijk zijn/worden is gewoon nog erg vroeg. Kunnen we lang over door lullen maar dat is gewoon zo. Gemiddelde ligt zo tussen de 2 en de 3 jaar en de nachtzindelijkheid is vaak een later.
    Natuurlijk kan ik jaron nu zindelijk maken. Persoonlijk ben ik meer van de natuurlijke ontwikkeling en een kind volgen in de stappen die ze zelf nemen.

Pedagogiek.net Het zindelijk worden van kinderen
    Dit is wel een mooie site erover. Heel helder.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jenny zindelijk in de zin helemaal geen luier meer om, ook s nachts niet! Maar goed toen hadden we nog geen pampers :p ! En hier geeft ze zelf aan dat ze moet poepen dus zie niet in waarom geen gebruik van maken? Hier geen gehamer of wat dan ook en idd elk kind volgt zn eigen ontw. Maar stimuleren is nooit verkeerd toch?
    Bericht van vanmiddag van mij kwam misschien wat raar over, staat er wel wat bot, beetje slaaptekort en hoofdpijn! ;) Sorry! Denk namelijk dat we wel degelijk op dezxelfde lijn zitten ;)

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik denk het ook hoor. Bovendien zijn de meeste kindjes alweer 2 hier, en er staat ook dat de meeste tussen de 24 en de 36 maanden overdag zindelijk worden.
    Pieter heeft heel goed door als hij moet plassen of moet poepen. Hij "verstopt" zich om te poepen, en gaat ergens aan staan om te plassen. We hebben het zelfs een keer gehad dat hij tegen ons zei schone luier, toen wij z'n luier uit deden liep hij naar de keuken en ging daar poepen en plassen...
    Maar die luier vind hij lekker handig volgens mij....

11. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    zooo, net weer terug van personeelsuitje.
    Naja, ben alleen mee wezen eten. De anderen zijn nu aan het spokentocht lopen.
    leek me niet zo handig om mee te gaan ;) (maar vind het wel erg jammer)

12. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    herkenbaar,
    heb gisteren zo'n lekker bakdagje gehad.
    Zelf appelmoes gemaakt van appeltjes vers uit de boom geplukt bij mijn schoonzusje, en lekker hachee klaar gemaakt :)
    wil volgende week ook nog eens aan stoofpeertjes gaan beginnen .

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Over zindelijk worden, hier nog geen aanstalten volgens mij. Danique vindt "pasjuh doen" naspelen op de wc wel erg leuk, soms wil ze er zelf op klimmen en soms mietert ze haar pop er bijna in :D, maar daar houdt het ook weer mee op. Ze is nog nooit droog, ook niet na een korte middagslaap, een vieze zeiknatte luier interesseert haar helemaal niets, ze geeft nooit aan dat ze iets moet doen. Ik zie wel wanneer het komt.

Geniet van je verlof Liesje!
    Ik hoop voor je dat volgende week blijkt dat de baby goed ligt.

Hartewens, fijn dat alles er goed uitzag!

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Och ja had ik volgens mij nog niet gezegd, Hartewens ze houden het wel spannend zo zeg! Dikke knuffel, lijkt me toch wel spannend en moeilijk genieten of niet?

15. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    we zijn weer online!! pff lange storing weer...

16. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja was blij dat ik vandaag visite had en ff de stad in moest hehe

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier ook visite, kon het hebben :p

Jil heeft keukentje gekregen en ze is er zoooo blij mee :D

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Kijk...:p

19. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    owww leukkkk
    wilde Denise voor haar verjaardag een keukentje gaan geven :)

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja is echt een aanrader :D !!

Deel Deze Pagina