Weet je ik heb er nog eens even over nagedacht. Mijn reactie naar jou toe komt voort uit onzekerheid. Opvoeden is moeilijk en er is niet 1 manier. Het zou prachtig zijn als dit forum net als het andere forum waar je op zit aanzet tot discussie en nadenken ipv boze gezichten. Ik heb het zindelijk worden in de koelkast gezet. Ik het ieders woorden te rade genomen en besloten alles op me in te laten werken en pas weer te beginnen als ik zelf alles op een rijtje heb. Vandaag heeft Isis in de supermarkt een woedeaanval gehad die zo enorm was dat ik even twijfelde of mijn kind wel helemaal Ok is. Ze heeft zichzelf zelfs bezeerd omdat ze niet meer keek waar ze liep.Ik was niet in staat haar eruit te halen. Het was verschikkelijk en ik kreeg nog een hele nare opmerking van een voorbijganger dat dit niet zou gebeuren als ik mijn kind beter zou opvoeden. Dit kwam zo hard aan dat ik direct begreep waarom ik zo heftig op Jenny reageerde. Zodra het over mijn opvoedcapaciteiten gaat, ben ik heel onzeker en snel aangebrand. Dus Jenny, je hebt gelijk. Ik zal proberen om de woorden op dit forum op te vatten als opbouwende kritiek en niet als aanval.
jeetje treintje, wat een belachelijke opmerking van die voorbijganger!! opvoeden gaat nu pas beginnen, tenminste, dat ze ook wat meenemen van wat je zegt! voorheen voed je natuurlijk ook op, maar ik merk nu pas dat milan ook echt begrijpt waarom iets wel en waarom iets niet mag.. trek het je niet aan meid!! en wat je zegt over die woedeaanvallen, milan kan dat ook wel eens, maar niet overdreven vind ik. wat vind je man of ouders, mensen die dicht bij jullie staan ervan?
oh julian kan ook woede aanval hebben gister nog liep die met zo klein winkel wagentje ik zat gehurkt om beneden uit de schap wat te pakken hij reed zo expres op me hoofd in. waarop ik boos werd en hem bij de arm zachtjes pakte natuurlijk en zij dat mag niet je heb mama au gedaan dat is niet lief. en hielt zijn karretje vast. waarom menneer nog bozer werd en begon te stampen en liep weg kwam vervolgens keihard terug stampend en schreeuwend en al dat me pa nog nooit gezien had. en hij bedaarde toen ik zij dat die nu erg moest oppassen en het karretje anders niet terug zou krijgen toen was die ineens om geslagen na lief doen soms denk ik wat doe ik fout. thuis precies zo staat die te stampen als hij zijn zin niet krijg rent weg komt kwaad terug en als je niet uit kijk krijg je en knal
Dat het een temperamentvol meisje is, maar niet overdreven erg zeg maar. Het lastige was, dat ik in de winkel niet mijn 'normale' aanpak kon doen. Normaal laat ik haar op een veilige plek uitrazen, maar dat was nu dus een beetje lastig in het gangpad van de AH. Ik wilde dus eigenlijk snel de boodschappen afmaken en dan naar huis, maar daardoor werd Isis dus erg heel erg overstuur. Achteraf gezien had ik denk ik beter gewoon zonder boodschappen naar huis moeten gaan en ze later maar zonder haar doen denk ik. Ik zag hem achteraf eigenlijk al aankomen. Normaal is ze heel gezellig in de winkel, maar nu was ze direct al dingen aan het doen die niet mogen (spullen uit het karretje gooien enzo). Ze zoekt dan al naar een reden om uit haa dak te gaan en ik zag het niet aankomen, anders had ik haar meer afgeleid ofzo. Ik heb wel het idee dat de woedeaanvallen van Isis heftiger zijn dan van andere leeftijdsgenootjes, maar dat blijft lastih beoordelen wamnt andere kinderen zie ik niet dagelijks. Op het KDV vinden ze haar wel temperamentvol maar niet zorgwekkend (had ik al eens gevraagd)
ja soms te pittig want ik had giga koppijn dank zij die knal echt me pa had hem nog nooit zo gezien want hij werd vet boos en stond te stampen en schreeuwen vuistjes maken dan denk ik ook wel eens wat doe ik fout . ik wil hem niet zijn zin geven als ik vind dat hij het niet mag
Bengeltje dat is idd de eerste stap, consequent! Goedzo.. Hier gelukkig niet echt heel erg driftbuien, mag niet klagen iig als ik dat van jullie zo lees. Treintje, jeetje wat een pittige meid. Misschien, achteraf had je dat kunnen doen, maar goed, het is vooral erg vervelend voor jou en helemaal als je er nog een fijne opmerking bij krijgt ook!! Jenny jammer, maar snap wel wat je bedoelt denk ik, maar zou het wel jammer vinden als je niet meer zou komen. Al had ik al zo'n voorgevoel want je komt veel minder dan eerst!
Ik zou het ook jammer vinden Jenny als je hier weg zou gaan. Je hebt vaak goede adviezen. En ja je bent direct, ik heb daar ook weleens moeite mee gehad maar we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde. Jomi van harte gefeliciteerd met je trouwen en je hebt het ook getroffen met het mooie weer! Lucas heeft nooit woedeaanvallen dus daar kan ik niet over meepraten (zal vast nog wel ooit komen ). Hij is altijd vrolijk. Ik zet Lucas elke keer als ik zijn luier vervang op het potje om hem er een beetje aan te laten wennen maar hij zal er nooit uit zichzelf op gaan zitten. Ik heb ook zoiets van we zien wel wanneer hij het zelf wil. Hij begint nu echt veel te praten al versta ik nog lang niet alles. Hij zei vanmorgen ook hoppekee . En morgen ga ik voor het eerst 4 uur op mijn nieuwe afdeling werken, heb er echt zin in.
ja sam soms moet ik zeggen schiet het er wel bij in maar meestal als ik zeg nee blijft het echter nee . soms zo zin om het op te nemen hoe boos hij kan worden maar veder is het gewoon een lief en schattig jochie mensen die me met hem zien als hij lief is kunnen zich niet voorstellen dat hij zo driftig kan zijn.
Bengeltje, ja maar dat heeft iedereen. Zo hebben mijn ouders en schoonouders nu ook eindelijk door dat Jildou ook wel eens heeeel boos is !! Jomi gefeliciteerd En ziet er iig gelukkig uit zeg !!! Ischa de gelukkigheid straalt van je berichtje! Heel veel plezier morgen!! En wat goed van Lucas zeg!! Hier gaat het al 3 dagen toppie. Rinze wordt steeds meer een vrolijke jongen. Alleen nu is het even mis, maar denk te veel gedronken... Hij heeft meestal slokje nodig om in slaap te komen, maar hij is nu echt te vol zeg maar !!
Ik kan nu ook weer zeggen dat ik echt gelukkig ben Sam. Het is een lange weg geweest maar het gaat nu goed.
Ischa wat super !! Nou m'n rug gaat wel goed!! Heb nog wel eens wat last, maar als ik m'n oefeningen braaf doe, gaat het goed. Ben idd erg moe, daardoor eigenlijk elke middag/ avond hoofdpijn. Oftewel ben nu zo langzamerhand op. Maar goed, als het zo doorgaat met Rinze, gaat het straks ook wel weer beter met mij. Heb 2 prachtige kids dus komt vast wel goed !
bah Sam dat is niet fijn elke dag hoofdpijn. Ik hoop dat het met Rinze alleen nog maar beter gaat waardoor jij ook je rust krijgt, dan knap jij ook snel op.
Dank je, neej ik word er ook niet zo blij van. Bleagh. Vooral omdat ik anders eigenlijk nooit ergens last van heb maar goed .. Zal straks wel snel beter worden. Kunnen nu hopelijk eens gaan genieten!
Pfff, ik ben alle instellingen kwijt! Ik kon er ook een paar dagen niet op wegens onderhoud. Hebben jullie hier ook last van gehad?