Ikzelf was met 13 maanden overdag zinderlijk en 15 maanden 's nachts! Kan het me niet voorstellen... snelle meid was ik he!?
Met Deena probeer ik het leuk te maken op het potje. Ik heb een sticker beloningssysteem, maar voorlopig zit daar nog maar 1 sticker op. Ik vraag haar of ze op het potje wil. Wil ze dan zet ik haar erop, wil ze niet, ook goed. Ik hoefde haar echt niet zo snel zinderlijk te hebben als dat ik zelf was (ben ik al veel te laat trouwens! ). Maar stimuleren vind ik goed, zolang het geen pushen wordt.
Ik las dat er nogal wat discussie losgebarsten is over potje training en de mening van iedereen. Ik wil me hier niet in gaan mengen. Wel wil ik kwijt dat ik het jammer zou vinden als Jenny weg zou gaan hier. Zij is wel degene waardoor ik zo lang borstvoeding gegeven heb. Door haar kreeg ik de stimulans om het vol te houden, in tegenstelling tot de mensen in mijn directe omgeving. Ik zal je dus missen Jenny, hopelijk blijf je gewoon hier.
Jenny, ik zou het heel jammer vinden als je hier weg ging! Echt ontzéttend jammer! Treintje, ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt als Isis zulke driftbuien heeft dat je haar niet meer kan bereiken. Ik heb geluk want Danique heeft dat (nog) niet. Ik kan je er dus ook niet mee helpen, maar zou het niet een idee zijn dat je hier wat hulp bij ging zoeken om handvaten te krijgen hoe hiermee om te gaan?
Nou eigenlijk had ik dat al gedaan en het ging heel erg goed. De driftbuien waren veel minder geworden (3 keer per week ipv 3 keer per dag). Dit was een hele onverwachte uitbarsting waar ik helemaal niet meer op voorbereid was. Thuis gaat het dus veel beter. We negeren het en daarna troosten we haar. In de winkel wist ik echt niet wat ik moest doen, daardoor escaleerde het enorm. Als dit doorzet dan ga ik zeker weer hulp zoeken. We hebben een opvoedcafe in Alkmaar en daar gaan we dan denk ik maar naartoe.
Leuke foto's Mone. Zulke heb ik gisteren zelf ook zitten nemen met Isis en Phaedra. ISis is nu op een leeftijd dat ze weet dat er een foto wordt genomen en nu gaat ze steeds gekke bekken trekken. Gelukkig voor de digitale camera want dan kan je er tenminste heel veel nemen. Wel weer makkelijk: Als je zegt 'lach eens' dan geeft ze een prachtige fotomodel glimlach
ik denk dat ze het op het kdv goed kunnen vergelijken, dus probeer je niet te druk te maken. mocht je echt twijfelen natuurlijk aan de bel trekken. en ja vaak denken we achteraf had ik beter anders kunnen doen, maar dan nog vind ik zon opmerking belachelijk. ik ga werken, fijne dag allemaal!
***GEBOREN*** Bruidje, 32 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm Treintje1, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Jenny, 36 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 33 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Dombo, 40 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 43 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Mariss, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 3910 gram en 53 cm Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm Pippo, 30 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Sam, 25 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Jootje24, 27 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm Bengeltje86, 22 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm Hartewens, 34 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm ***** Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm Bruidje, 32 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm Treintje1, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm Sam, 25 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm Pippo, 30 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm *** ZWANGER *** Jootje24, 27 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 03 nov 2010 verrassing Liesje, 33 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 21 nov 2010 jongen Annna, 42 jaar, 2e kindje, uitgerekend op 14 jan 2011 Hartewens, 34 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 18 mrt 2011 Natas, 43 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 22 maart 2011 AFSPRAKEN 14 okt: Jootje vk 18 okt: Julian controle oogarts 24 okt: Jootje jarig (28jaar alweer) 26 okt: Hartewens 20wk echo 06 nov: Denise 2 jaar! 04 nov: Hartewens gyn 24 nov: Jenny jarig (37jaar) 17 dec: Julian 2 jaar! 22 dec: Luna 1 jaar! 28 dec: Timo jarig (8jaar) 04 jan: Jaron eerste dag PSZ 11 jan: Demi 1 jaar! 06 mrt: Lara 2 jaar! 19 mrt: Yara 2 jaar!
Treintje, zulke uitbarstingen herken ik wel van Alyssa. Zij was ook niet te bereiken tijdens druiftbuien. Wij zijn toen begonnen met Alyssa een time-out plek te geven en dat gaf al heel snel meer rust. Het was er niet meteen mee over, dat duurde nog wel een half jaar, maar de heftigheid van de bui nam wel vrij snel af. Alyssa ging overigens alleen thuis helemaal uit haar plaat. Yelina daarentegen kan nu ook driftbuien krijgen in de supermarkt. Ik trek me daar eigenlijk niets van aan en ga gewoon door met boodschappen doen. Als ik op dat moment naar huis zou gaan, zou zij haar zin krijgen en voor mijn gevoel zou dat de driftbuien nog erger doen worden. Leuk boodschappen doen is anders, maar het is helaas toch echt een periode waar we doorheen moeten.
Sam, wat fijn om te lezen dat het nu met Rinze zoveel beter gaat. Hopelijk knap jij daar nu zelf ook flink van op. Sterkte in ieder geval, ik weet wat het is om alleen maar moe te zijn. En da's op z'n zachtst gezegd niet fijn. Mone, wat een leuke foto's van de kids. Natas, hoe is het nu met jou en met je moeder? Over plassen op het potje en zindelijkheidstraining: Yelina is daar totaal nog niet aan toe, wel vindt ze het leuk om even op de WC te zitten als wij zijn geweest. En de rest, ach, dat komt wel een keer. We hebben geen haast. Zolang ze overdag maar zindelijk is voor ze naar school gaat. Pippo, Alyssa is inderdaad 4. In februari wordt ze 5. Ze was eigenlijk al een tijdlang zindelijk overdag, maar sinds de zomervakantie voorbij is, is het overdag weer helemaal mis. We hebben nu maar weer ingevoerd dat ze voor iedere droge dag een stikker krijgt en dat ze voor 10 stikkers een kleinigheidje krijgt, om haar maar te motiveren om toch maar weer gewoon op de WC te plassen. Ik denk dat ze het net als ik vrij laat merkt dat ze moet plassen omdat ze zo volledig opgaat in haar spel dat ze steeds net te laat op de WC zit. Mijn moeder heeft het indertijd proberen op te lossen door me als bijna 5 jarige weer met luier aan naar de kleuterschool te laten gaan, maar ik voel nog steeds de schaamte daarover, dat zou ik Alyssa nooit aandoen. Probeer het liever op een andere manier. Jenny, jij hebt dat toch ook met Ruben of Timo gehad, dat hij ineens toch weer in z'n broek ging plassen of was dat 'alleen' maar 's nachts? Hoe heb jij dat toen opgepakt? Enne, Jenny, niet hier weggaan hoor, jouw gezelschap hier wordt teveel op prijs gesteld om je hier te kunnen en willen missen! En het klopt inderdaad dat jouw twee oudsten al een stukje groter zijn dan de meeste kindjes hier, maar dat geldt ook voor de oudsten van Pippo en mij. Die zitten daar dan net weer tussenin. En ik vind het zeker leerzaam om jouw verhalen over jouw jongens te lezen.
Inez, met mij gaat het prima op de vermoeidheid na. Dat begint me nu op te breken, ik begin bijvoorbeeld steken te laten vallen op kantoor en ook hier thuis schieten veel dingen er bij in. Het is zo'n strijd elke dag, ben dat nu zat. Met mijn moeder gaat het heel slecht. Ze heeft over een paar weken een afspraak in de geheugenpoli van Beverwijk. Verder erg angstig en veel pijn in haar rug door ingezakte wervels (botontkalking). Ze is hier vandaag weer (mijn parttime dag) dus ik hou het kort. Moet haar helpen met afspraken maken, medicijnen die ze in moet nemen, haar sleutel zoeken, administratie en weet ik ut wat.
Wat rot dat Alyssa en Yelina die uitbarstingen ook hebben, maar wat fijn om te horen dat Isis niet de enige is. Dat doet me echt goed, ik begon echt te twijfelen of het wel normaal is. Die time out plek hebben wij ook als tip gekregen en werkt idd erg goed. Nu nog maar een paar keer per week zo'n woedeaanval ipv meerdere keren per dag. Het scheelt ook dat ze steeds beter gaat praten en minder gefrustreerd is. Die in de winkel is dus ook nieuw voor ons. Hopelijk was hij eenmalig