ZNM mama's, deel 4!

Discussie in 'De mama's' gestart door Natas1, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Bruidje, idd fijn dat Demi al aan de yoghurt mag...jeetje gaat ook wel snel zeg...Binnen dit en 3 maanden is Demi al 1 jaar! Pfff...

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Driftbuien, ja daar heeft Pieter last van gehad, maar nu eigenlijk al een tijdje niet meer als ik er zo eens over nadenk. Wat hij nu heeft is dat hij hard schreeuwt of spuugt naar je of je slaat als hij het er niet mee eens is.....dus we hebben weer een nieuwe uitdaging!
    Verder is hij heel erg gegroeid in zijn fantasie, zoals op dit moment is hij alleen aan het spelen met z'n garage en auto's en hij heeft hele verhalen, speelt met meerdere auto's echt heel leuk om te zien. Voorheen was hij vooral met 1 auto in de weer....en veel minder verhalen.

Janneke gaat ook lekker, ze heeft haar handjes gevonden, en bij toeval lukt het haar soms dingetjes te pakken echt heel leuk weer om mee te maken! Verder is ze nu echt "wakker" en kan dan ook heel moeilijk kijken als er iets gebeurd wat ze niet had verwacht! En ze draait nu makkelijk haar hoofdje weg als ze een knuffel van Pieter ziet aankomen :D

3. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Bruidje wat ontzettend fijn dat Demi geen kma meer heeft!

4. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mone, heerlijk genieten he van de kids die zo mooi spelen? ;)

Hier maakt beebje hem kwaad als bij een knuffel van de mobiel heeft kunnen pakken maar er niet af kon trekken HIHI! Hier is beebje erg op zijn zus en broer gesteld...;)

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Ik merk als ik met beebje in de zetel zit en hij ligt op mijn benen voor mij en zus is naar school, hij voortdurend naar de muur kijkt want daar hangt een foto van zus en broer samen...en als zus dan thuis is, ja dan moet ik zus even met beebje laten want die hebben elkaar veel te vertellen ;)! Zus toont ook veel haar tekeningen aan beebje, en je ziet hem dan echt wel lachen...HIHI een echt moedertje...Alles staat nu ook in het teken van verzorgen, borstvoeding geven zowel bij zus met haar pop als bij broer met zijn Winnie Pooh knuffel...grappig om een jongetje borstvoeding te zien geven ;)!

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Zo, ik hoor zoonlief roepen, dus effen de oudste zoon halen HIHI ;)!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    * pinkt even een traantje weg *

Dag lieve Jenny, dank voor het 3 jaar delen van lief en leed. Het ga jullie goed. Hoop dat de hyves dames ons nog zo nu en dan even op de hoogte houden over hoe het met je gaat.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bruidje, fijn dat het nu zo goed gaat met Demi en dat ze over de KMA heen is.

Mone, leuk he? Om te zien hoe ze zich ontwikkelen. Steeds meer verhalen gaan houden, met steeds meer speelgoed gaan spelen, echt gaan spelen ook.

Vandaag is Alyssa een dagje thuis. Gisteren ging ze met 38,2 koorts naar bed. Nu heeft ze alleen nog maar wat verhoging en voelt zich wel weer veel beter, maar ik hou haar liever nog even thuis.

Over het plassen, straffen doe ik haar zeker niet. Wel laat ik soms m'n teleurstelling blijken als ik het ene moment nog aan haar vraag of ze moet plassen en ze het andere moment al gewoon in haar broek staat te plassen.
    Dan vertel ik haar dat ik niet boos ben, maar wel een beetje verdrietig omdat ze gejokt heeft dat ze niet hoefde te plassen terwijl ze het wel moest.

Voor de rest is het nu 3 dagen op rij heel goed gegaan. We zijn weer met het stickerbeloningssysteem begonnen. Ze krijgt nu voor iedere 'droge' dag een sticker en 10 stickertjes betekent een cadeautje. Dat is hopelijk voor haar weer een steuntje in de rug om beter op te letten dat ze bijtijds naar de wc gaat.
    Ook met de juf heb ik het er inmiddels over gehad. Zij zou er ook een beetje op letten dat ze geregeld even naar de WC gaat.
    Ben benieuwd.

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dombo, zou het kunnen (ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit) maar dat op het moment dat je het vraagt ze nog niet hoefde? Je gaf geloof ik al eerder aan dat jezelf ook laat pas merkt dat je moet plassen?

En wat fijn dat het nu al 3 dagen op rij weer goed gaat!

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    #150 tiruja, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010

in het rood

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    goed genoeg erover.
    Groeten!

12. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Bruidje wat geweldig dat Demi geen KMA meer heeft. Zal best spannend zijn geweest die provocatietest (die kreeg zij toch?)
    Heerlijk weer met de rest van het gezin mee eten. Goed hoor.

Dombo, 3 droge dagen bij Alyssa. Knappe meid. Ik kan me zo goed voorstellen dat een kind in haar spel helemaal vergeet naar de WC te gaan. Dat je tereulgesteld reageerd lijkt me logisch. Volgens mij is daar niets mis mee toch?

Mijn mannetje heeft aangegeven dat hij toch met de zindelijkheid door wil gaan. Dat is fijn want ik had het idee dat ik er een beetje alleen in stond en dat maakte me onzeker. Met dit soort dingen, moet je als ouders echt op 1 lijn zitten want anders weet je kind het ook niet meer.
    Het gaat echt behoorlijk goed. Ze wilde gisteren zelfs op de echte WC (en mama nog wel zo'n mooi potje met muziekjes gekocht:)).

Phaedra heeft vandaag tot 5:30 geslapen. Zal het doorslapen er nu toch aan zitten te komen?;)

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik hoop het voor je treintje! Hier weer dramanacht ;) !

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Jenny, ontzettend jammer dat je weg gaat maar respect voor je beslissing!

Bruidje, wat fijn dat het met Demi zo goed gaat!

verder weet ik het eigenlijk niet meer....net heel erg geschrokken..rihanna is gevallen en het bloed gutste haar uit de mond....geen lip of tand kapot...tja...wat is het dan wel...

het tandvlees bij haar voortandjes is wat kapot...en brullen!
    zoooo zielig

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jakkes Liesje! Hopelijk knapt het snel weer op!!

16. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    #156 JoMi, 12 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 okt 2010
    Jenny, respect voor jou beslissing. Wil je in ieder geval alle goeds wensen.

Iedereen nog bedankt voor jullie welkom. Ik lees zoveel mogelijk mee en zal telkens meer gaan reageren. Maar waar ik kan zal ik zeker een reactie geven. Wil eerst jullie zoveel mogelijk leren kennen. Natas, Dombo en Annna weten dat ik het ook bij het 35+ topic heb gedaan en ben er toen goed tussen gekomen.

Ik wil wel graag mijn huwelijksdag met jullie delen, hoe wij het hebben gehad en nog wat andere dingen (is wel bijna een kopie van 35+, maar vond het verhaal te lang om nog een keertje te doen).

Hier weer even een teken van leven van mij. Afgelopen dagen heb ik echt moeten bijtanken en ook de kleine man was helemaal op. Vandaag is die ook weer iets beter gemutst en huilt wat minder.

Vanochtend ben ik met hem naar de ha geweest, hij heeft hele hardnekkige luieruitslag en nu moet ik vanmiddag nog een keertje naar de apotheek rijden om een zalfje te halen die speciaal is tegen een schimmelinfectie. Sudocreme helpt gewoon bijna niet en het wordt op dit moment eerder erger dan dat het beter wordt. Hij heeft er vooral met verschonen erg veel last van.
    Ook ik moest naar de ha-ass, heb mijn B12 injectie weer gehad en mijn bloeddruk was vanochtend 140/90, dus acceptabel. Maar ik heb met de ha overleg gehad, zodra ik zwanger ben moet ik gelijk weer bloeddruk meten (waarschijnlijk dan om de 2 weken ipv om de 5) en dan zo het nu lijkt zo snel mogelijk aan de medicatie ivm de hoge bloeddruk een paar weken geleden met de zwangerschap en het vocht vasthouden. Dus ben wel erg blij dat het goed in de gaten wordt gehouden.

Zo, zal nu eens even een verslag van vrijdag proberen te typen als kleine het toelaat.

Vrijdagochtend zijn we rond een uurtje of half 7 opgestaan, manlief moest om 8 uur bij de kapper zijn. Om 8 uur had ik de kleine uit bed, aangekleed en gegeten en waren om kwart over 8 startklaar om naar de kapper te gaan. Een oom was rond 8 uur bij ons en die heeft de hele dag ook zoveel mogelijk foto's gemaakt.
    Toen we bij de kapper waren kwamen later ook mijn schoonmoeder, schoonzus met de dochter (het bruidsmeisje) om hun haren te laten doen.
    Rond kwart voor 10 waren we weer thuis en om kwart over 10 werd ik in de jurk gehesen. Manlief was al klaar en zag er ook prachtig uit. Om ongeveer 10 uur kwam de fotografe Anika en om half 11 waren ook mijn moeder en haar man gearriveerd.

Om kwart over 11 zijn wij met de fotografe, zwager en schoonzus naar de Vlindertuin | Phalaenopsis | Tropische: tuin, planten, vissen vertrokken en is de fotoreportage gemaakt. Eerst de kinderen en toen die weg waren hebben wij nog met z'n tweeën foto's gemaakt.

Toen wij rond kwart voor 1 thuis waren lag onze klein man net op bed (hadden ze al mooi een broodje gegeven) en hebben we soep met broodjes gegeten.

Om half 2 kwamen mijn schoonouders, zwager (chauffeur van ons) en een oom ( die hele dag gefilmd heeft) en 2 tantes hier en zijn wij rond 14.00 vertrokken naar het gemeentehuis.

Om tien voor 3 kwamen we aan en we gingen eerst apart naar een kamertje samen met onze kleine man en bruidsmeisje en de ambtenaar van de BS. Om 15.00 werden wij in de zaal gebracht en is de toespraak begonnen. Ze had een geweldige toespraak en rond kwart voor 4 was alles alweer achter de rug. De kleine mocht lekker vrij rondlopen en we hebben regelmatig kunnen lachen om hem en hij en het bruidsmeisje hebben de ringen gegeven. Het ging helemaal goed.

Daarna zijn wij weg gegaan om naar de feestlocatie te gaan, daar zijn wij ontvangen met koffie en gebak en iedereen die wilde kon gaan bowlen.

Om 18.00 kregen wij warm eten, het smaakte heerlijk en ijs na. Jammer genoeg was de kleine meid (die 31 mei geboren is) helemaal overstuur en is mijn zwager noodgedwongen met haar naar huis gegaan (ze was om kwart over 8 pas stil).

Om 8 uur is het feest begonnen en hebben wij een heerlijke gezellige avond gehad en er was zelfs een neef uit Barcelona over gekomen voor ons. Wij waren denk ik rond 2.00 's nachts weer thuis. De kleine heeft daar in campingbedje geslapen en toen wij weer thuis waren heb ik hem op bed gebracht en is hij ook gelukkig gelijk weer in slaap gevallen.

Zo, dat was zo'n beetje onze dag.

Ik ga nu eerst even wat doen en straks dus nog naar de apotheek, ben er dan pas vanavond weer.

Oh, vandaag zou normaal mijn NOD zijn, maar hier nog niks gespot hoor. Maar zwanger ben ik ook zeker niet, we hebben nog niet weer geklust.

17. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Liesje, dat is zeker heel erg schrikken. Hoop dat het snel beter gaat met haar.

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wowwie klinkt goed Jomi :D Ooh als ik dit weer lees :D Echt superrr :D

19. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    mmm...ben nog niet getrouwd dus ik kan er (hopelijk) naar uitkijken haha

20. JoMi

JoMi Fanatiek lid

4 okt 2008
    3.338
    0
    36
    Krijg je gewoon zin in om zelf mee te maken of niet?

Deel Deze Pagina