ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh ja Natas, nog gefeliciteerd met de grote kleine vent. Baby af, ook al.

Mone, hoe gaat/ging het op je werk? Ik neem aan dat je inmiddels een paar keer bent geweest?

2. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Nou Anna, ik ben ook niet piep meer hoor!

Heel herkenbaar, wij zeiden net nog tegen elkaar nu we net voor tienen eindelijk eens met zijn 2 beneden zijn dat we wel weer eens samen een kop koffie zouden willen drinken op de bank.... Door mijn diensten vind ik het niet ideaal dat ze naast me slaapt, ik ben steeds als de dood dat ze extra wakker wordt als de telefoon gaat, en als ik dan ook direct weg moet is het voor Henk geen feest als ze in haar slaap gestoord wordt. En zelf zit ik helemaal vast door het voorzichtig liggen, ik slaap daardoor de uren die ik kan pakken niet lekker. Haar bedje staat nog wel naast mijn bed oftewel erg dubbel allemaal, aan de andere kant moet ik moet er niet aan denken dat ik 's nachts over de gang en mijn lekkere nest uit moet, dan wordt het echt pittig... Maar zoals ze nu slaapt is dat ook nog geen optie.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mariss, pittig hoor, zulke nachten. Hoop voor jullie dat ze snel wat beter door zal slapen.
    Ook heftig van je moeder. Beterschap voor haar.

Bengeltje, lekker ventje hoor!

Sam, zo komt het wel heel dichtbij ineens ja. Spannend, maar zoals je zegt, ze is er daarna wel vanaf dan. Daar doe je het dan toch voor.

Manlief heeft maandag een gesprek gehad bij een recruiter voor een functie bij een bedrijf op 10 minuutjes fietsen van huis. Hij is voorgesteld bij dit bedrijf en heeft daar gisteren een gesprek gehad. Als het goed is hoort hij dinsdag meer en heeft hij daar eventueel volgende week donderdag een tweede gesprek. Spannend.

Volgende week donderdag heeft hij trouwens ook een gesprek bij een ander bedrijf, ook op 10 minuutjes fietsen van huis. Ben benieuwd. Hoop dat hij bij dat eerste bedrijf aan de bak kan.

Alyssa heeft vandaag paasontbijt gehad op school en als klassemoeder mocht ik daar ook bij zijn. Het was erg leuk. Yelina heb ik ook maar meegenomen en die vond het helemaal geweldig, net als haar zus.

De juf heeft eerst een leuk paasverhaal verteld en daarna mochten de kids aanvallen. Als ontbijt waren er matzes, krentenbrood en gewoon brood en natuurlijk een eitje erbij. Tjonge, wat konden de kids allemaal eten zeg, alles was zo goed als op.

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hahaha mijn vriend vind het ook niets totdat die zag dat het hem erg leuk stond whahaha dus die is nu wel wat om :p

5. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Klinkt positief Dombo! Lekker Idee als dat zou lukken!

Hier gaat het gelukkig langzaam weer wat beter met mijn schoonmoeder... Ze is van de IC af en komt al een beetje uit bed. Vandaag een heerlijk relaxed dagje gehad, soms ben je daar zo aan toe!

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    poeh, klinkt als een grote vooruitgang voor je schoonmoeder. Ik dacht eerder jouw eigen moeder geloof ik. Hopelijk blijft het beter gaan.

Fijn kan dat zijn he, zo'n dagje niksen en goed uitrusten. Vaak heb ik dan nog wel een schuldgevoel dat ik zo weinig gedaan heb. Stomme eigenschap van me.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ontzettend druk geweest met verjaardagsweekend Quinten en perikelen met mijn moeder.
    Q's feestje was erg leuk. Quinten heeft voornamelijk verbaasd zitten kijken en een grote charmeur zitten zijn, Danique heeft al zijn nieuwe speelgoed uitvoerig uit kunnen testen samen met m'n stiefkleinzoontje, bijkletsen met de familie was gezellig.
    Morgen weer werken, pffff. Ik ben zo ontzettend moe (kleine Q. haalt de minimaal 3x weer per nacht helaas, Danique ook wat aan het spoken). Had vandaag de foto's van Q's verjaardagfeestje op m'n computer gezet en ik schrok me wezeloos...... zo vermoeid, zo oud! Ik voel me wel moe en ja tuurlijk ben ik geen 29 meer, maar zoals ik er op die foto's uitzie herken ik mezelf helemaal niet. En toch zie ik er dus zo uit........ :(

Mariss, wat fijn dat het weer iets beter met je schoonmoeder gaat.
    Heb je al een verwijzing naar de KA voor Roos? Quinten was door het ziek zijn ook weer op de onderlijn geduikeld, gelukkig lijkt het nu weer wat aan te trekken.
    Geduld is op dit moment ook niet m'n sterkste kant. Lastig is dat he.

Hahahaa, die Dombo! Ik ga ook es fietsen in het bos :p
    Spannend voor je man, ik duim!

Bengeltje, roze kan prima hoor bij een jongen! Ik heb ook een stoere roze polo voor Quinten met een blauwe trui erbij met grote roze streep. En een bloes, blauw/grijs/roze geruit.

Jakkes Sam, dat is geen leuk vooruitzicht met Jildou.

8. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    HĆØ Natas, lastig hoor niet slapende kids! Ik weet echt niet goed wat het hier is, een beetje drinken, maar vooral aandacht want als ze maar een tepel heeft, slaapt ze meestal, maar als je van haar wegschuift of nog erger haar in haar eigen bedje legt....

Doordat ze nauwelijks was aangekomen durf ik eigenlijk nu ook niet echt iets te experimenteren. Wel ben ik nu haar echt zo veel mogelijk weer in haar eigen bed aan het leggen, ook als dat een half uur afzien is voor ons allemaal. Dat heet meestal, soms ben ik te moe en slaap ik dus voor ze klaar is met drinken. En zoals van de week dat we op 1.30 na ieder uur even een korte sessie met mevrouwtje hadden trek ik echt niet meer. Mijn lijf laat me echt ook in de steek, m'n haar valt uit, ik heb eczeemplekken in mijn gezicht en in de spiegel kijk ik alleen als ik me wat probeer te camoufleren...

Was Quinten alleen met zijn gewicht op de onderste lijn terecht gekomen, of ook met zijn lengte? Gelukkig kan je wel een verklaring er voor vinden, maar Roos was alleen verkouden, dus dat geloof ik eigenlijk niet echt.

Ik heb trouwens besloten het nog een week te proberen met het nieuwe slaap regime, al heeft het erg wisselend succes. Anders gaan we niet wachten op de volgende meting!

Hier gaat het gelukkig weer veel beter met mijn schoonmoeder, al blijf ik altijd wel een beetje angstig voor wat er nu weer komen gaat. Het is steeds van het een weer door in het ander lijkt het wel!

Jammer dat je weer zo'n perikelen met je moeder hebt gehad Natas, dat hakt er ook steeds weer flink in natuurlijk...

Over moeders gesproken, Pippo hoe gaat het nu bij jullie? Trekt je moeder het een beetje dat haar zoon nu zo ver weg zit? Wel moeilijk lijkt me dat zeg, en dan komt alles natuurlijk ook veel meer op jou aan...

Mone had jouw man nu 2 sollicitaties lopen? Al nieuws? En kijk je zelf ook nog lekker rond? Of ben je te druk met je webwinkel?!

Zo.... Weer even wat getikt en nog veel meer vergeten, maar het komt vast wel weer binnenkort!

9. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Bijvoorbeeld fijn dat Quinten zo'n leuke dag heeft gehad! En Danique ook zo heeft kunnen genieten!

En oh ja, Roos buikschuift nu ineens achteruit, kan zitten en doet eindelijk haar mondje open voor een hapje!

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Knuffel Mariss!! Vlotte meid met zitten en buikschuiven!

Hier gister weer goedgekeurd door vk. Kleine ligt al vast in bekken. Ene kant mooi, andere kant wat minder voor mij;)!! Het is iig geen kleintje, maar daar ben ik ook niet ang voor;).. Als het dan maar lang is en niet breed;)! Iemand ervaring met groeiecho's? Vk heeft aanvraag gedaan maar verder gister dus vergeten naar te vragen...

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, klinkt erg leuk, Q. z'n feestje. Maar wat vervelend dat hij zich nu 's nachts toch ineens weer vaker meldt. Hoop dat hij dat niet lang volhoudt. Dikke knuf!

Maris, fijn dat het met je schoonmoeder weer beter gaat.
    En ook voor jou een dikke knuf, erg pittig, die slapeloze nachten.

Sam, fijn dat je weer goedgekeurd bent.

Groeiecho's heb ik met beide meisjes gehad. Bij beiden hadden ze het mis, ze werden groter ingeschat dan ze in werkelijkheid waren.

De gyn die ik met Yelina in eerste instantie had had het wel bij het juiste eind, die zag al vrij snel dat ze achter liep, helaas ging zij langdurig met vakantie zodat ik de laatste 2 maanden bij een ander kwam die het glashard ontkende.

Manlief heeft vrijdag z'n tweede gesprek, er is welliswaar ook een ander door voor de tweede ronde, maar volgens de recruiter zou manlief op 'poleposition' staan. Ik zou zeggen, laat ze het maar waarmaken. ;)

Morgen gaat hij voor een eerste ronde bij een ander bedrijf.

Retespannend allemaal dus.

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hallo iedereen,
    Ik zal nog iets van me laten horen;). Met mijn moeder haar toestand is alles stabiel gebleven. Dus hopelijk blijft dit zo als ze in juni terug een CT-scan moet ondergaan. Ze krijgt nu enkel nog elke maand een botversterker (via infuus) maar voor de rest word er niets meer gedaan. Dus 3 bange maanden afwachten dus. Ik heb beetje schrik naar de volgende controle toe, maar goed we moeten positief blijven. Mijn moeder is nu momenteel mee op reis met mijn zus, schoonzoon en kleinkind in Egypte. Mijn zus en haar man gaan elk jaar gaan duiken en dan let mijn moeder op haar kleinkind ;). Van de dokter mocht ze op reis gaan wel mist bescherming tegen de zon en medicatie in geval. Ik hoop dat ze er echt van geniet want je weet nooit of het de laatste kon zijn...maar daar gaan we er niet vanuit...Mijn moeder is wel erg blij dat ze pijnvrij is nu en ook begint der haar te groeien :)!

Mariss, we zijn met 7, dus niet alles komt op mijn schouders terecht...maar goed, op de 2 oudsten kunnen we al niet rekenen en ook valt er nu inderdaad 1 weg aangezien hij in Australiƫ is! Heb vorige zondag met hem geskypt en moet zeggen dat het me wel een hele dag naar deed. Wetend dat hij er nog zolang zal zijn...mijn moeder heeft het er ook wel lastig mee en is dan ook erg blij als ze hem kan zien op skyp ;)! Hij zit er allezins heel mooi! Een echte uitdaging voor hen! Maar om terug te komen over zorgen naar mijn moeder toe, aangezien ik nog thuis ben en mijn andere zussen en broer moeten werken, komt de boodschappen nog steeds op mijn schouders terecht...maar als ik echt niet kan, dan laat ik het hen ook weten en doen zij het wel eens...
    Momenteel trek ik het wat minder door pijn in bekken/rug en linkershcouder...met mijn linkerschouder is niets aan te vangen...snijden is zelfs een probleem...de dokter stak het op overbelasting van mijn lichaam aangezien ik alles op me moest nemen van verzorging en huishouden door uitschakeling van manlief...2 keer naar osteopaat geweest, maar helaas 2 dg later terug last...maar goed, we blijven verdergaan...met manlief ging het wat beter nu hij kine krijgt, maar moet zeggen dat hij de laatste week toch weer veel met zijn handen op zijn rug zit te wrijven...:x, de kinesist zegt dat dit normaal is...maar goed, hij heeft nu al 10keer een sessie gehad, zou je toch verwachten dat het beter moet gaan niet? Nog 8 te gaan...
    Hier nu erg druk want we zijn nu in de 2de week van de paasvakantie...hebben vorige week woensdag tot en met zondag ook een neefje gehad op logƩ...dus erg druk dan :D. Maar gelukkig is alles weer wat rustiger nu met onze eigen kids:D...
    Ons meisje is sinds ze 4maanden geworden is gestart met groentepap...ze doet het super, tot een paar dagen geleden wou ze opeens niet meer zoveel eten...nou ja dan ga je verder denken de 19wk sprong;), vandaag at ze terug weer veel beter...ook der middagdutjes waren de voorbij 3dg erg kort...dus wie weet is de sprong gemaakt;)...ik persoonlijk vind de overgang van 3 naar 4 kinderen het zwaartste...de borstvoeding verloopt wel goed naar mijn mening maar denk voor haar gewicht niet echt...ik kan helaas niet rusten overdag...dus ik denk dat de drukte toch een impact geeft op mijn lichaam alsook de zorgen rond mijn moeder, manlief en mijn broer die zo ver weg is...maar ik blijf verderdoen..wil toch graag de 6maanden halen ;)! Ben dan ook benieuwd maandag bij CB naar haar gewicht...Als ik vergelijk met anderen waren zij al flink boven de 7kg op die leeftijd en ons meisje haalt de 6kg nog niet nu...dus er zal wel weer gezeurt worden vrees ik...maar ik laat het over me heen gaan wat dat betreft maar wil wel dat ons meisje de goede groei enzo aanneemt...en ik ben dan ook snel onzeker over de bv...nog steeds na 4 kids:D raar he???!!!!:D
    Zo, ik ga jullie dan laten want moet zo gaan voeden en dan kan de drukte weer beginnen; eten, afwasje doen, badderen, dan kleinste badderen, voeden en dan ligt alles tegen 21u15.

Sam, nog even en jullie kunnen gaan genieten van jullie derde wondertje...geniet nog van de rust met gezinnetje nu :D;)!

Mariss, pfff wat een nachten zeg zo te lezen...heb je al eens 's avonds afgekolfde moedermelk gegeven om te kijken of ze genoeg binnen heeft? Ik zeg maar wat...

Voor de rest iedereen een dikke knuffel!

13. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Och en Dombo, veel succes met manlief..hopelijk heet hij snel goed nieuws en mag hij aan het werk!

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ha Pippo, al bied ik haar alsnog een fles aan ze pakt hem niet... Trouwens hier wordt mijn tekort aan bv nu aangevuld met kunstvoeding (sinds 5,5 maand)

Ha, ik ben benieuwd Pippo, jouw meisje zou het mijne wel eens kunnen inhalen 66,5 cm en 6850 gram nu...

Wel een beetje op jezelf passen hoor, een arm die niet mee wil is erg ellendig met 4 kinders!

Sorry Dombo, even vergist, even goed heel veel succes!(voor je vent)

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    He meiden!

Sorry dat ik zo lang niet geweest ben. Sorry, sorry, sorry. Gelukkig heb ik met een aantal wel contact via facebook, dus ik was niet helemaal van de aardbol afgevallen... Dat is ook meteen de grote boosdoener. Facebook en een smartphone, tja dan is de laptop opeens wat stoffig geworden. Maargoed, hoe is het hier? Ik lees dat het met Pippo's moeder naar omstandigheden goed gaat, dat is in ieder geval fijn. Hier gaat alles goed. Jade doet het super en begint nu met de fruithap. Het is over het algemeen een hele makkelijke en rustige baby. Volgende week donderdag mag ik weer naar het cb, dus dan weet ik hoeveel ze gegroeid is. Ik zal in ieder geval wat meer van me laten horen.

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi dames, even een berichtje van mij, sorry dat het er momenteel bij inschiet! Hier nog druk aan de twijfel over een derde, heb ondertussen een MRI gehad en heb een hernia, maar de officiƫle uitslag krijg ik pas 1mei.... Hoe weet ik het dan, nou als service van het ziekenhuis kan ik mijn eigen uitslagen zien van onderzoeken, en brieven. Dus de uitslag van de MRI kan ik al inzien :) het werken valt me zwaar, ik doe niet veel, maar ben helemaal kapot na 3 uurtjes. Maar we hebben wel heerlijke paasdagen gehad! Lekker met z'n viertjes!

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dombo, toitoitoi voor manlief!

Mariss, hoop dat het de goede kant opgaat met de slaaptraining

Natas, ook voor jou hoop ik op meer nachtrust! Fijn dat het feestje geslaagd was!

Pippo, let goed op jezelf!

Sam nog maar even en de kleine mag gewoon komen! Ik heb ook groei echo's gehad bij Janneke, en die waren achteraf goed, ze Gingen er bij mij vanuit dat ze er een pond naast kunnen zitten, en de gyn vond Janneke lang, maar had geen slanke den verwacht dus schatte haar op de hand groter dan de echo. Wel lekker want toen wist ik dat ik ingeleid zou worden en kon makkelijk oppas regelen voor Pieter. Als er een derde komt teken ik weer voor inleiden :) 's morgens naar het ziekenhuis en voor het avondeten thuis met de jongste aanwinst!

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mone balen zeg dat je een hernia heb gaan ze er dan uiteindelijk nog iets aan doen?

pippo heftig hoor als je bijna alles alleen moet doen sterkte

sam hoe gaat het?

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Niet anders dan fysio en sporten, althans dat gok ik, heb 1mei pas een gesprek met de neuroloog.

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmm Mone, afwachten dus ff :( !! Hopelijk kan het daarmee opgelost worden!

Bedankt voor alle reacties. We zien het allemaal wel... Volgens mij kunnen ze beter de breedte van de kleine meten dan de lengte, haha :p !!
    Vandaag is het dochtertje van mn vriendin thuis gekomen. Die van de tweeling! Dus ze zijn nu lekker compleet!! :D
    Verder gaat het hier wel aardig. Maar ben het wel beetje zat, maar goed.. Nog even geduld ;) !!

Deel Deze Pagina