ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, hoe is het nu met Rinze?

2. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Lindada gefeliciteerd! Het gaat wel heel snel hè!

Jenny wat een contrast zeg... Heel veel sterkte met je moeder.

Het slapen gaat hier iets beter, overdag in ieder geval in haar eigen bed en meestal valt ze zelf in slaap dus dat is echt een enorme vooruitgang. Jammer genoeg is het 's nachts nog steeds heel erg druk, en ik krijg mijn vinger er niet achter wat er speelt. Ze was ook in lentegroen flink achter gebleven en lengte gewicht hangt ze ook op het onderste lijntje, ik troost mezelf een beetje met de gedachte dat de curven recent voor onze welvaarts baby's zijn opgetrokken, maar de trend is natuurlijk niet goed. Inmiddels heb ik besloten niet meer te wachten en de verwijzing voor de ka aangevraagd.

Intussen gisteren bijna alles er uit gespuugd wat er in ging, echt zielig wel een keer of 10, vannacht kwam er nog wel wat in, maar hele kleine beetjes. En nu ontroostbaar, straks maar even de oortjes na laten kijken...

3. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ha Dombo, al een beetje bijgekomen van de verassing? Niet stiekem 2 banen nu? Is het ook een beetje naar zijn zin?

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gelukkig de nacht goed doorgekomen! 1 uur wel wakker en kroep geluid, maar hij ging meteen nadat hij t muziekje aan had weer slapen!verder niet meer gehoord! Tot kwart voor 7!

Mariss verstandig dat je iig verwijzing hebt aangevraagd! Hopelijk valt t mee! En beterschap!

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dombo gefeliciteerd super zeg

sam balen he die stomme kroep aanvallen niet leuk om je ventje zo te moeten zien

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Whoei manlief heeft morgenochtend gesprek bij uitzendbureau voor werk! Vanochtend op de vacature gesolliciteerd!! Dus ff duimen!

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Natas wat een lastig dilemma. Ik kan me voorstellen dat Chris heel heel heel graag wil. Ik zou denk ik voor de keus opsplitsen gaan. Dus hem alleen laten gaan. iets wat ik in onze omgeving veel vaker zie. maar dat betekent dus ook minder vakantie met jou samen. En dat is dan ook wel weer een flink nadeel.

Mariss goed van je dat je om een verwijzing hebt gevraagd. Onderbuik gevoel zegt toch wel dat er ergens iets niet klopt. Sneu hoor. En voor jullie ook erg zwaar.

Sam wat fijn dat de nacht goed gegaan is. Lijkt me erg nerveus slapen trouwens.

Lees ik hier dat er weer mannen aan het werk gaan. Super zeg.

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jenny, wij hopen nog hoor ;) !! HAHA!! Wat betreft het angstig slapen.... zn kamertje grenst aan die van ons en heb de babyfoon ook nog aan.. hoezo erg ;) !! Maar wel ideaal, als ik hem aan mn oor zet, of op het hardst heb staan, kan ik hem vanuit mn bed horen ademen ;) !!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Over onze vakantie :
    Jenny, opsplitsen is out of the question. Kijk, je hebt hier wel met een zwart/wit denkende man te maken (ja, bijna iedere man is zo maar dit exemplaar soms extreem). :D
    Ik heb ook al voorgesteld dat hij bij een zeilvereniging gaat, leuke contacten maakt en dan met zeilvrienden een week kan gaan rausen op het water. Een boot van NL naar Turkije brengen of zo, weet ik veel. Maar nee, dat wil hij niet. Het gaat hem ook om de sfeer van zomervakantie, en zonder zijn kids wil hij al helemaal niks.

Mone, een echt kindvriendelijke baai ben ik nog niet tegengekomen. En we gaan buiten het hoogseizoen (laatst mogelijke datum is eind juni als de 1ste regio vakantie krijgt), dat kan ik nu al niet meer anders regelen op m'n werk. We zijn wel bezig met kijken naar flottielje, bij 1 hebben we die vraag nog uit staan. Bij een ander, waar we zo ongeveer vaste klant zijn, hadden ze geen boot meer beschikbaar maar op die datum was het jongste kind op de passagierslijst van 2004...... dat dekt de lading dus niet.

Sam (geloof ik), een compromis maken van een week hotel en een week zeilen ziet hij ook niet zo zitten. En om eerlijk te zijn, ik ook niet want dan blijf je verkassen met dat hele kindercircus. Maar ik zou het er wel voor over hebben als dat dé ultieme oplossing zou zijn.

Mariss, goed dat je aan de bel trekt en verwijzing KA hebt aangevraagd. Dit voelt niet goed voor je, en dat is al reden genoeg. Quinten heeft ook meerdere keren op de onderlijn gehangen en dreigde daar nog onder te zakken, maar hij is altijd een happy camper geweest en zijn lengte bleef gemiddeld. Ik had er dus geen naar gevoel bij, dat maakt een heel verschil.
    Sterkte met je meisje! Hopelijk gaan de nachten snel wat beter, dan kan jij ook meer aan.

Sam, ik zal duimen voor je mannetje!

Quinten is weer ziekjes. Heeft paar keer overgegeven vandaag en 39.4 koorts vanavond.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Moet even weg, er is open dag op school en daar wilde ik nog even een half uurtje kijken met Yelina. Ik reageer later op de rest, maar ik wilde wel even zeggen dat ik heeeeeeel hard duim voor Sam, of beter gezegd voor manlief van Sam.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo bedankt!! Was goed gesprek! Eind van de week horen we meer!!! Waren nog een paar uit Sneek, dus als die verder ook aan het profiel voldoen zal daar wel de voorkeur naar uit gaan aangezien het bedrijf daar zit, maar goed, m'n mannetje is natuurlijk beter;)! !

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #2172 Dombo, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    Mariss, goed dat je om een doorverwijzing hebt gevraagd. Ben benieuwd wat er uit gaat komen. Wel fijn dat het slapen gaan nu beter lijkt te gaan.

Sam, het blijft nog even spannend dus. Maar natuurlijk is jouw man de beste kandidaat, ze zouden wel gek zijn om hem te laten lopen! ;)
    Hoe is het nu met Rinze?

Natas, flottieljezeilen is ook leuk, maar wat is er voor jullie anders aan flottielje dan wat jullie oorspronkelijk van plan waren? Ook met flottielje vaar je van baai naar baai, zit je een groot deel van de dag op de boot, blijft pittig met een bezig bijtje als Danique.
    Beterschap trouwens voor Quinten.

Maar doen ze dat flottielje niet meer buiten het hoogseizoen? Wij zijn ooit eens ergens half/eind september wezen zeilen en wij waren zeker niet de laatste groep.

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oja, wisten jullie al dat:

manlief nu weg is om z'n arbeidsovereenkomst te tekenen?
    Alyssa's wiebeltand er vanmiddag uit is gegaan
    Alyssa met ingang van de volgende zwemles in kleren mag gaan zwemmen
    Yelina vorige week is gestart met logopedie?
    Yelina officieel is aangemeld op school en dat haar eerste officiële schooldag 20 augustus is

Haha. Zijn jullie weer bij.

Nou ja, niet helemaal, ik ben nog steeds niet echt opgeknapt. Heb maar steeds verhoging. Nog even aankijken, niet te gekke dingen doen en als het maar aan blijft houden, volgende week toch maar eens naar de HA. Zit alleen niet echt te wachten op één of ander kuurtje. Maar goed. Ik zal maar niet te veel vooruitlopen.

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ff snel, we zijn op visite! Maar manlief is net gebeld en helaas is hij het dus om die reden niet geworden! Balen dus!!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ah Sam, wat ontzettend jammer zeg!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah jakkes Sam, da's balen :(

Veel ontwikkelingen Dombo! :D
    Danique d'r 1ste schooldag is ook na de zomervakantie, maar dat is hier pas 3 september.
    Ik ben ff kwijt waarom Yelina in aanmerking komt voor logopedie?
    Niet te lang wachten met naar de HA gaan hoor!

Wat flottielje betreft, het gaat dan nu om een zogenaamde kinderflottielje, dus eentje waar alleen gezinnen met kids aan meedoen. De afstanden zijn dan beperkter dan een gewone flottielje en is alleen tijdens schoolvakanties.
    Het grote positieve verschil is dat, als er kids meezeilen in de leeftijd van Danique, je die iedere ochtend en namiddag weer tegenkomt en ze dus een speelkameraadje heeft.

17. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Tom speelt ook heerlijk met wat oudere kinderen Natas, dat zijn wel kids die hij al langer kent, maar zelfs met een 9 jarige heeft hij heel de dag grote lol (en de ander ook!) wij zijn met Tom toen hij bijna 2 werd naar Curaçao en Sint Maarten geweest, het gaat niet zo zeer om de stek, maar het heerlijk warme zee water was echt geweldig! En dan nog wat te zien in de omgeving... Echt helemaal geweldig. Ook prachtige zeilomgeving trouwens, misschien een idee om vanuit een vaste haven (hotel of appartement) op een kleiner bootje een aantal dagen te zeilen in de vakantie?

Roos houdt weer meer binnen dan ze er uit gooit gelukkig, maar de avond is weer onrustig, beurtelings hebben ze steeds wel iets, we hebben nog geen 5 minuten met zijn 2-en gezeten....

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Slopend Mariss, dat soort avonden. Hier is het nu gelukkig rustig maar wij hebben dat ook wel es gehad, op een gegeven moment kom je echt aan je tax.

Die omgeving lijkt me zeker mooi! Hoe lang is dat vliegen eigenljk?
    Op de wal verblijven en af en toe gaan zeilen met een kleiner bootje is niet zo handig met Quinten. Je hebt echt wel een kajuit nodig voor de slaapjes en in de kuip goede bevestigingsmogelijkheden voor een stoeltje.

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Nog even snel een krabbel voor ik naar bed ga.
    Sam wat balen voor je man zeg. Zonde!

Inez hoe was de open dag? Krijgt Yelina al zin in school?
    Wij hebben het er zo min mogelijk over want september is nog zo ver weg.

Mariss fijn het vandaag een tikkie beter ging dan gisteren.

Hier gaat het wel aardig.
    Timo kreeg vandaag het bericht dat ze volgende week in de finale van Zwolle mogen spelen met schoolvoetbal. (Er zijn eerst wedstrijden in de wijk en dan een tussen ronde en dan met de overgebleven teams vanuit heel zwolle nog een klein toernooi met een finale. Ze spelen er twee op het trainingsveld maar de laatste wedstrijd in het FC Zwolle stadion. Dat is VET, COOL, GAAF (Zo iets zei hij). Leuk hoor.
    (Ja dat is dat toernooi waar wij poule winnaar waren maar door een foute doorgave door de scheids aan de jury lagen we er alsnog uit. Dat is dus rechtgezet en nu mogen we dus alsnog komen. Super!)

Morgen krijgt mijn moeder de uitslag. Ik hou mijn hart vast. Het lijkt wat beter te gaan, maar ik ben pas gerust gesteld als de dokter zegt dat het goed zit. (Even de vergelijking: heeft de kanker of is het slechts een nieuwe allergie die zo actief is).

Mijn man gaat morgen met mijn schoonvader naar FC Twente stadion voor een rondleiding. Ik vind dat zo leuk voor de mannen. Mijn schoonvader heeft natuurlijk die beroerte gehad in 2009 en is daarna nooit meer echt de oude geworden. Dus dit is wel een leuk vader/zoon moment. Ik heb hem gezegd veel foto's te maken, dan wil ik wel een fotoboekje maken.

Ik ben nu ook een boek aan het maken voor mijn moeder. Die wordt 70 en afgelopen zaterdag zijn we naar de apenheul geweest. Geweldig, de kinderen hadden een eigen fototoestel. Geweldig wat ze op de foto hebben gezet. Veel beesten maar ook gekke bekken enzo.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #2180 Dombo, 18 apr 2012
    Laatst bewerkt: 18 apr 2012
    Jenny, wat leuk zeg, dat het met het voetbal toch nog goed is gekomen en dat ze door zijn naar de finale. En toe maar, oefenen op het veld van FC Zwolle. Wat wil een kind nog meer. Geweldig.

Oh, de Apenheul is leuk. Hebben we een seizoenskaart van, we zijn ook pas geweest. De meisjes vonden het helemaal geweldig, vooral bij de baby orang oetang waren ze niet weg te slaan.

Natas, ah zo, da's inderdaad wel fijn dan, dat het aangepast is aan de kids.

Mariss, fijn dat Roos nu toch weer wat meer binnenhoudt.

Yelina heeft er zin in om naar school te gaan. Ze heeft een mooie roze rugtas met allerlei info en kleurpotloden meegekregen en die heeft ze de hele tijd stevig vastgehouden. Ze kon niet wachten tot ze hem aan papa kon laten zien.

Nu manlief weer gaat werken gaan we toch nog even informeren of er nog voor een paar maandjes een plekje op het KDV is zodat ze weer wat meer onder de kinderen is. En zodat ik weer wat meer tijd in alle rust aan m'n bedrijfje kan besteden.

Yelina krijgt logopedie omdat ze met de uitspraak wat achter bleef. Soms is het nauwelijks te merken, maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze de dingen een paar keer moet herhalen voor men begrijpt wat ze nu precies bedoelt.

En straks op school heeft ze mama niet meer als tolk. ;)

Deel Deze Pagina