ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hier gisteravond iets heftigs! Kwam een ambulance motor, ambu, polities,traumaheli achter ons huis! Bleek voor dochtertje (1 Vd tweeling) van vriendin te gaan! Na t drinken en medicijnen ineens overgegeven, schuimbekken, werd blauw en viel weg! Al met al rustig met ambu weggereden, in zkh konden ze verder niets vinden en gooien ze het op verslikken! Wel moet ze een aantal dagen blijven, maar dat is denk ik wel beter.

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    au wat schrik je dan of niet sam
    je schrik je kapot hopelijk gaat het met het kindje nu beter?

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja ben me gister rot geschrokken! Niet goed in combi met hoogzwanger zijn! Maar verder lijkt het nu goed te gaan gelukkig. Wat dat betreft kan het bij hun ook nooit normaal :(! Schept een band, dat wel ;)!!!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, jeetje, da's schrikken. Toch goed dat ze de kleine voor de zekerheid een paar daagjes ter observatie in het zkh houden.

Jenny, ik geloof zeker dat het hem als persoon erg goed doet. Sinds hij begonnen is, is er weer iets van rust over hem heen gekomen.

Natas, fijn dat jullie nu toch een boot hebben. Maar wat balen van je krullen. Hoop dat het toch nog weer goed gaat komen.

Gelukkig maar dat het met Quinten nu weer beter gaat. Wel verstandig om zondag inderdaad niet op kraamvisite te gaan als hij dan nog snotterig is.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    En Quinten had gister weer koorts en vandaag verhoging :(

De kapper heeft vandaag wat krul terug gekneed in m'n haar :D
    Er is een stukkie extra af, maakt het weer wat minder zwaar,en de laagjes zijn er meer in geknipt.

Thnx voor de tip Jenny! Heel niet aan gedacht dat een vakantie BSO zo anders is. Dan idd misschien maar wat jij zegt, eerst 2 weken alleen naar school en daarna starten op de NSO. Kan ik misschien wel met Chris oplossen door samen wat halve dagen te gaan werken, dan moet ze wel naar de overblijf.
    Er is weer een kleine kans dat de toekomstige NSO op mijn KDV wel op D.'s basisschool gaat halen omdat ze nu al 3 gegagigden daar hebben. Maar ik ga haar nu gewoon inschrijven bij die ander, het is me allemaal te onzeker en ik wil nu wel es een plek vastleggen. Mocht dat toch doorgaan kan ik die ander nog afzeggen.

Ah gats Sam, dat is zeker schrikken zeg! :$

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Sam, dat is schrikken! Enne ik hoop toch ten zeerste dat het bij jullie met nr 3 toch wel 'normaal' gaat!

Hier is de kogel door de kerk ik ga stoppen met werken! Nu nog even alles checken (kdv voor Janneke? Etc) en dan maar eens met m'n baas praten! Heb er heel veel zin in maar vind het ook wel eng!

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #2267 Annna, 29 apr 2012
    Laatst bewerkt: 29 apr 2012
    Zo hee, ik heb zo maar een paar pagina's gelezen en lees een heleboel

Dat Mone stopt met werken. Wow, wat een beslissing, maar goed dat je er zo achter staat. Spannend is het natuurlijk wel!

Natas, goed dat je niet met een snotterig kind op kraamvisite gaat. Na onze ervaring met het RS virus, ben ik daar extra alert op.
    Krullen terug, mooi.
    En toch maar zeilen dus. Ik dacht even dat jullie een boot gekocht hadden. Maar het lijkt mij toch best leuk hoor!

Dombo's man is weer aan de slag toch. Mooi. Fijn voor jullie allemaal.
    En Alyssa heeft een rode walvis. Haha, ook leuk!

Een heftige ervaring voor de buren van Sam, maar voor jou ook wel natuurlijk. Heel heftig.
    Ik hoop met Mone mee dat jullie een rustige, gemoedelijke, makkelijke bevalling en kraamtijd gaan krijgen met jullie derde kindje en ga voor drie keer is scheepsrecht. Waarschijnlijk ga je bevallen tijdens mijn vakantie. Dus ik wens je alvast veel sterkte en succes en geniet nog maar van de laatste dagen.

Mariss, bij jullie nog niet relaxed dus, qua groei en slapen. En jouw vermoeidheid natuurlijk. Mij houdt het echt op de been om te bedenken dat Yara ook slecht in sliep en uiteindelijk gaat dat nu ook goed. Dus nog een jaar of anderhalf te gaan, prent ik me in. En dan brengen we ze in max een half uur naar bed.
    Maar gelukkig slaapt zowel Linde als ik wel redelijk 's nachts. Geen idee hoe het zou gaan als ze niet direct naast me ligt. Wat dat betreft zou ik wel willen dat ze heel lang bij ons zou slapen, maar echt wil ik dat niet met een peuter of kleuter. Gisteravond en vanmiddag duurde het weer anderhalf uur voordat ze rustig bijna sliep.
    Kunnen jullie snel bij de KA terecht.

Hier was en is het behoorlijk druk. Maar dat ligt ook voor een groot deel aan mijzelf, want ik wil te veel. Daarom maar even het dit internetten laten vallen. Dat zal ik komende weken weer doen want we gaan met vakantie. Lekker 12 dagen naar de zon op Mallorca. (tenminste dat van die zon hoop ik)

Achteraf balen we een beetje dat we dit toch al geboekt hebben, want deze week hebben we gehoord dat het contract van mijn vriend niet verlengd wordt per 1 juni. Dus dat wordt hier ook spannend.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, lekker gevoel he? Dat de kogel door de kerk is.

Natas heeft haar krullen weer terug, joepie. Wel vervelend dat Quinten nog steeds aan het kwakkelen is.

Vanochtend ben ik wezen zwemmen met Alyssa. Tjonge, wat is die vooruitgegaan de afgelopen weken. Die gaat gewoon eind volgende maand haar zwemdiploma halen als ze zo doorgaat.
    Vanochtend zei ze ineens, dat ze zelfs ook nog wel zwemdiploma C wilde halen. Ik ben benieuwd, als ze het inderdaad wil, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Ik denk dat ik zelf volgende week toch maar eens contact opneem met de HA. Ik blijf maar steeds rond die verhoging hangen en helemaal happy voel ik me er niet bij. Misschien toch maar eens bloed laten prikken ofzo. Alleen balen dat m'n eigen HA volgende week met vakantie is dus dat ik bij een vervanger terechtkom. Nou ja, ik zie wel.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    quinten snel beter worden jochie

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh Natas, had ik overheen gelezen. Quinten ook ziekjes. Hier Linde ook, ook ontstoken ogen en eigenlijk sinds donderdag al koorts. Woensdag wel hangerig, maar toen heb ik niet gemeten.
    Ik denk dat we morgen maar weer langs de huisartsenpost gaan. Als we woensdag met vakantie gaan, wil ik dat toch maar gedaan hebben als het zo blijft.

Bengeltje, ik denk dat Julian sowieso wel baat zal hebben bij logopedie als hij niet zo duidelijk praat. En zo niet, dan kan zij dat goed beoordelen en krijgen jullie dat meteen te horen.

Ik denk dat ik na de vakantie met Yara naar een logopedist wil. Ze heeft vaak haar mond open en heeft ook vaak spuug in haar mond. Laat het ook net zo makkelijk lopen. Ik herinner haar er vaak aan, maar dat helpt nog niet zo veel.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, je zou spelenderwijze wat kleine oefeningetjes met haar kunnen doen om haar aan te leren haar mond dicht te houden. Laat haar bijvoorbeeld eventjes een stokje van een ijsje tussen haar lippen houden, maak daar een spelletje van. Wie kan het langer volhouden, zij of mama!

Kan het niet eventueel zijn dat ze last heeft van haar amandelen? Yelina kwijlde ook zo verschrikkelijk, had steeds natte shirtjes aan van al dat gekwijl. Sinds haar amandelen geknipt zijn heeft ze daar ook geen last meer van.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hij staat!!! :D

Vandaag hier gelukkig geen koorts meer maar wel nog heel snotterig. Er heerst weer van alles geloof ik. Hopelijk geen gesnotter op je vakantie Anna!

Krullen terug, dat is wat te positief gezegd hoor! Maar ik herken mezelf weer een pietsie, hahahaha :p

Mone, moedig besluit maar ik denk een hele goede voor je!! Heerlijk meid, zal nu wel een last van je schouders af zijn gevallen.

Dombo, jeetje wat gaat Alyssa ineens snel zeg!
    Een bezoekje HA lijkt me een goed idee, je loopt hier al zo lang mee.

Anna, da's balen zeg van het contract van je vriend. :(

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mijn zonnige Koninginnedag was iets minder zonnig, vanmorgen is nl tijdens het koopjes zoeken mijn portemonnee gerold. Er zat 12 euro in, maar ook mijn ID kaart en dat van de meisjes. Ik baal zo dat ik die er in had laten zitten. Nergens voor nodig natuurlijk.

Nou, maar goed dat ik ook nog wat koopjes had, want het wordt een dure grap om morgen (mijn verjaardag nota bene) alle documenten te vervangen om woensdag op reis te kunnen. Of hopelijk is er een heel aardige en lieve meneer of mevrouw die hem even afgeeft bij de politie. Nadat ie ergens is gedumpt. Dat zou ieder normaal mens doen toch?

Ik had zo graag mijn portemonnee willen ruilen voor de 50 euro die los in mijn zak zat. Maar ik vond de boef niet. :(

Vanmiddag zijn we even langs de huisartsenpost geweest. Linde zag er niet uit, ogen rood, dik en een paarse rand er onder. Snel huilerig en zo niet zichzelf. (koorts ook hier wel weg) Gelukkig is er niets ernstigs gevonden, behalve een naar virus en gezwollen keel en oren. Ze heeft wel druppels gekregen met het oog op de vliegreis. (daar zie ik nou wel aardig tegenop, ik hoop toch zo dat ze dan geen last krijgt)

Domba: Ik ken die van het ijs stokje ook wel. Doen we ook zeker. En amandelen, daar dacht ik ook al aan. Ze heeft ook niet veel ademruimte achterin haar mond zag ik laatst. Maar geen idee eigenlijk hoe het er uit zo horen te zien. We laten het maar eens zien aan de HA na de vakantie.

Natas, knappe Quinten, ziek zijn, maar ondertussen wel even gaan staan.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, knappe Quinten, hij staat. Nog even en dan stapt hij de kamer rond. Fijn dat hij geen koorts meer heeft, wel vervelend dat hij nog wat snotterig is.

Anna, allereerst, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    En verder, dubbel balen zeg. Het eerste had ik overheen geleden, dat het contract van je vriend niet wordt verlengd. Hoop dat hij snel wat anders vindt.

Nog een keer balen omdat je knip is gerold met ID kaarten erin. Hoop dat jullie nog op tijd nieuwe kunnen krijgen voor de vakantie.

Voor wat betreft de keelholte, normaliter hoor je daar een flink opening in te zien en niet een paar grote knikkers om het maar zo te zeggen. Ik zou het zeker even na laten kijken. Tegenwoordig zijn ze niet meer zo happig op het knippen van amandelen, maar volgens mijn huisarts houden ze er een paar criteria op na wanneer ze het wel doen. O.a. wanneer ze vaak ziek zijn en wanneer ze zoals Yara de hele tijd met de mond open lopen en achter gaan lopen qua spraak. Laat je niet te makkelijk afschepen, vraag gewoon om een doorverwijzing voor de KNO arts.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    De zonnige koninginnedag was hier gelukkig we erg zonnig en gezellig. Op de rommelmarkt in het dorp hebben we voor Alyssa een leuke K3 step op luchtbanden en een leuke, grotere fiets voor Yelina gescoord. Beiden hebben ze hun nieuwe aanwinsten uitgebreid schoongewassen en uitgeprobeerd.

We hebben nog gezellig met z'n allen op een terras een ijsje gegeten. Toen we hoorden dat manlief weer aan het werk kon vond ik dat hij ons wel mocht tracteren vanwege z'n nieuwe baan. Dat zouden we op de eerste de beste mooie, zonnige dag doen. Nou, daar hadden we gisteren geen klagen over.

Verder ben ik gisteren nog weer heerlijk het bos in geweest op de mountainbike. Geen reeën of herten gezien, maar wel een leuk eekhoorntje.

En eindelijk lijk ik weer wat te herstellen. Heeeeel langzaam kruipt de temperatuur omlaag. Heb nog maar weinig last van slijm en het hoesten is zo goed als over. Dus zoals het er nu naar uitziet hoef ik niet naar de huisarts.

Wel een ziek klein meisje in huis (Yelina). Ze heeft geen koorts, maar is wel flink snotterig, heeft keelpijn en ze voelt zich niet lekker. Voor vandaag hadden we een dagje Apenheul ingepland, maar gezien het weer en het feit dat Yelina zich zo naar voelt doen we dat maar een andere keer.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

Ha ha, nou achterlopen qua spraak, daar gaan we niet op doorverwezen worden. Ik zou willen dat de allochtone kindjes bij ons op school met 6 jaar allemaal zo'n woordenschat en uitspraak hadden als Yara.

Voor Yelina en jou allebij een goed herstel gewenst.

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Meld..... Sorry alles wel gelezen maar voel me niet geweldig... Of het nou rommelt, ik weet t niet....

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oei, spannend Sam! Mocht het zover zijn, dan wens ik je een voorspoedige bevalling toe.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nee helaas.. Denk dat t gister wat te veel is geweest allemaal.
    Nu hang ik hele dag al wat om, langleve werkloze man en gaat t wel.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Fijn dat je je weer beter voelt. Evengoed hoop ik voor je dat de kleine nu snel komt.

Deel Deze Pagina