ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Komt vast goed! Dank je wel!!!!

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben vanmiddag eerder van kantoor weg gegaan en zonder kindjes bij een BSO voor Danique wezen kijken. Er zijn hier 3 BSO's die in aanmerking komen waarvan deze het beste leek met bijvoorbeeld flexibele uren mogelijk en warm eten (op het KDV krijgen ze ook vers warm eten, het zou heel fijn en praktisch zijn als Danique het straks ook nog krijgt net zoals Quinten). Maar toen ik daar binnen kwam schrok ik.......
    Ik vond het er afgeleefd en uitgewoond uitzien, het beetje speelgoed zag er oud uit, de ruimtes van de BSO waren in het midden van het gebouw (aan de linkerkant de babies en rechts peuters KDV) met daarvan 1 ruimte geen ramen en 1 een paar kleine raampjes dus donker, ik vond de 2 BSO-kamers klein, enzovoort. Nou kan het zijn dat ik 'verwend' ben op een mooi KDV waar alles er fris en fruitig bij staat in mooie ruimtes.

Maar toen hoorde ik dat ze de kinderen lopend halen van de school waar Danique straks naar toe gaat. Ik was stomverbaasd, met de kindjes doen ze daar minimaal 20/25 minuten over. Ze wachen de kinderen op bij de kleuterklassen, dan moeten er nog een paar grotere kinderen bij, dan dat stuk lopen. De school gaat om 15.15 uit maar ze zijn niet voor 16.00 op de BSO. Ik vind dit helemaal niks.
    Toen ik de kids ging halen op het KDV en dit vertelde reageerde een moeder laconiek. Een andere moeder en 2 leidsters vonden het ook raar. Ligt dit nou aan mij?
    Afijn, als afsluiting van dit lange verhaal : er is nog steeds een kansje dat ze op de nog te openen BSO van mijn KDV wel op onze basisschool gaan halen...... ik ben aan het duimen!!

Anna, van harte met je verjaardag!
    Maar wat balen van de ID-papieren! Is het vandaag nog gelukt om alles te vervangen, kan dat wel zo snel?

Je hebt leuke dingen kunnen scoren op de vrijmarkt Dombo!
    Beterschap voor Yelina, en fijn dat het beter lijkt te gaan met jou.

Lekker rustig aan Sam!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou natas, als ik het zo hoor, had ik het ook niets gevonden! Ik duim met je mee!!!!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, dat zou mijn BSO ook niet zijn als ik jou zo hoor! Ik duim ook mee.

5. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Natas, klink mij ook niet plezierig in de oren! Ik duim met je mee!

Annna, wat een verhaal, en ik neem aan dat je nu lekker aan het genieten bent van jullie vakantie

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Quinten eet weer behoorlijk slecht, het enige wat er nog redelijk in gaat is yoghurt met All Bran vezels (dat eet ik altijd 's ochtends en ben erachter gekomen dat hij dat lekker vindt). Tussen de middag eet hij hooguit een kwart broodje, 's avonds 5 of 6 happen warm eten en dan niks meer. Gekke is dat hij dan gaat huilen alsof hij wel meer wil, kom je met de lepel bij zijn gezicht dan blèrt ie nog harder, haal je de lepel weer weg is het ook niet goed. Hij kan op dit moment hooguit 5 minuten aan tafel blijven zitten.
    Op het KDV zijn ze aan het proberen hem te leren drinken uit tuit- of gewoon bekertje. Ze moeten hem dan bijna in de houtgreep nemen want hij wordt razend en wil niet. Maar ja, ik kom nog maar 1x per dag voeden dus hij moet wat drinken. Thuis probeer ik dat niet eens want hij is enorm gericht op de borstvoeding.

Vandaag heb ik een moeilijke dag met Danique gehad. Mijn moeder was hier, en D. was de hele dag snauwerig tegen haar, niet luisteren, boos praten, niks was goed wat mijn moeder deed, enzovoort. Mijn moeder kan dat absoluut niet handelen. Ze heeft al niet meer het vermogen om te bedenken hoe je met een kind omgaat (ik moet dan juist erg oppassen dat ze niet als 2 kleine kinderen samen ruzie krijgen). En mijn moeder is erg emotioneel en labiel, het gevoel van afgewezen worden trekt ze absoluut niet.
    Ik had Danique al een keer ernstig toegesproken en aan het eind van de dag heeft ze een keer de strafplek te pakken gehad, toen het helaas toch nog helemaal fout ging. Bij het naar bed brengen leest mijn moeder altijd een verhaaltje voor, ik ga dan weg om haar privé tijd met D. te gunnen. Ik laat beneden wel de babyfoon hard aan staan voor het geval er iets is, en ik hoor het ineens vreselijk mis gaan.
    Ik rende naar boven, Danique ligt op haar rug in bed, kijkt met een stalen gezicht en indringende ogen naar mijn moeder die boven het bed stond en zegt meerdere keren achter elkaar "jij bent niet lief, ik wil niet meer dat je komt, jij bent stout, ik wil jou niet, ga weg". Mijn moeder in tranen, ze maakte de 'fout' om dingen te vragen als "hou je dan niet van me, wil je niet meer dat ik kom?". Ik heb haar bijna de kamer uit moeten trekken om deze nare interactie tussen die 2 te stoppen.
    Ik had echt even een hekel aan D, verdarrie! Heb haar op d'r falie gegeven en ben daarna beneden een half uur bezig geweest om mijn moeder te troosten. D. voelt gewoon de zwakte van mijn moeder en pakt de ruimte die ze weet te krijgen. Net zoiets als dat je 's morgens haast hebt en dan gaat een kind juist dwars liggen. Mijn arme moeder vat het heel persoonlijk op, zo zielig.
    Hopelijk gaat dit niet zo verder!

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, wat naar dat Q. momenteel zo slecht eet. Het lijkt even hard hoe ze op het KDV proberen hem te leren om uit een (tuit)beker, maar te weinig drinken kan ook weer vervelende consequenties hebben. Hopelijk valt bij hem het kwartje snel dat hij beter kan kiezen om het het bekertje te drinken.

Dat was inderdaad een vervelende situatie tussen D en je moeder. Vervelend voor je moeder omdat ze het niet trekt, ook vervelend voor D omdat zij enerzijds best voelt dat je moeder steeds labieler wordt, maar gewoonweg de consequenties nog niet kan begrijpen als zij zo reageert naar haar oma. Ook voor jou levert dit vervelende momenten op.
    Zou het kunnen helpen om haar op zo'n dat wat strakker te houden? Haar van te voren vertellen dat je haar maar 1 keer waarschuwt en als ze dan toch nog de fout ingaat, dat ze dan meteen een time-out krijgt?

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat zou kunnen....... maar aan de andere kant kan het ook zijn dat de aandacht die ik het vandaag heb gegeven juist averechts heeft gewerkt vanavond :(
    Ik weet het werkelijk niet.

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier kan Pieter gewoon een 'dwarse dag' hebben, ik heb dan aan het eind geen bloed meer onder m'n nagels over.... Onze reacties hebben (of lijken) geen invloed te hebben.
    Dus ik denk niet dat de aandacht haar heeft gemotiveerd eerder de vragen van je moeder (die daar natuurlijk niets aan kan doen) lastige situatie hoor, ik vind het heel knap dat je ze alleen laat! En heel cru wellicht maar hopelijk is ze het ondertussen alweer vergeten.

Wat Q betreft lastig dat hij niet wil drinken! Hopelijk gaat dat snel beter, en eten.... Zou hij keelpijn kunnen hebben?

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb vandaag aangegeven op m'n werk dat ik er serieus over denk per 1 sept te stoppen, was wel even spannend! Ik heb nu volgende week dinsdag een gesprek met de praktijkondersteuning en donderdag met mijn leidinggevende en de hr manager! Heel spannend allemaal!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik denk niet dat Q. keelpijn heeft, verder merk ik niets aan hem en aan de borst drinkt hij prima. Maar je weet nooit, ik zal er extra op letten.

Mijn moeder zegt dat D. begon met deze dingen te zeggen en dat zij pas daarna de vragen is gaan stellen. Die vragen, daarvan heb ik haar al vaker gezegd dat ze die NIET moet stellen maar dat vergeet ze helaas telkens. Of ze is niet bij machte om het te laten, ze kán gewoon niet anders. Dit raakt haar zo enorm, er komt van alles naar boven.
    Maar helaas Mone, ik zou in dit geval wel willen dat mijn moeder alles vergeet maar die vlieger gaat niet op. Omdat ze hier zo vreselijk veel moeite mee heeft vergeet ze het niet. Haar kleinkinderen zijn zo ongeveer het enige wat ze nog als positief ervaart in haar leven, als dat ook wegvalt.....
    D. heeft ook wel es vaker dit soort buien naar ons toe, of naar mijn zus toe. Heb ik ook tegen m'n moeder gezegd maar mijn moeder kan niet anders meer dan het persoonlijk opvatten.

12. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Misschien kun je haar een mooie tekening laten maken voor oma en opsturen/geven?

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Da's een goed idee, ga ik zaterdag doen. Thnx!

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Zo, Sam dus nog met beeb in buik... Kan je nog een beetje genieten?

Spannend Mone, maar klinkt erg goed!

Natas wat een rotsituatie met je moeder en D, tekening klinkt idd als een goed plan! Wat betreft de BSO... Ik zou er ook niet happig op zijn, ik vind het wel heftig hoor, zo'n stuk lopen met die kleintjes die al moe zijn, aan de andere kant hebben we hier ook een kdv gekozen wat er op het oog erg oud uit zag en wat verlopen, maar het zijn echt fijne meiden en ze zijn heel creatief met de ruimtes en kinderen... Een prachtig kdv wat we op het oog hadden zaten 3 kindjes alleen in een lokaal voor de tv... Dat vond ik weer niet kunnen!

Zo Tom is enorm hard gevallen op de opvang vandaag, gigantische buil op zijn hoofd, maar verder gelukkig alleen geschrokken! Verder mag mannetje vrijdag op gesprek voor zo'n beetje zijn droombaan! Nu even kijken hoe we het in elkaar kunnen puzzelen, want hij zou dan wel regelmatig in het buitenland zitten, handige combinatie met 24 uurs diensten!

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Sorry heb niet heel veel puf om te reageren. Lees wel alles hoor! Vandaag is dochtertje van vriendin (1 van de tweeling) weer opgenomen. Ze drinkt slecht, plast weinig, werd gelig (heeft vergrote lever en daar medicatie voor), lever was nu ook weer groter geworden in vergelijking met het weekend. Dus vandaag gebeld en ze hebben haar weer opgenomen. Ze trekt het allemaal niet (ook 2 gaatjes in het hart en een verdikte longslagader). Temp hield ze ook niet meer goed. Dan weer 36graden met een kruik en mutsje en al, dan weer ineens 39 graden.... Dus het is even beter zo, maar ja niet leuk :( !! Haar oudste dochter is 4 en vandaag bijna hele dag geweest. Gelukkig kunnen die 2 geweldig spelen en hoor je ze helemaal niet, geen gezeur, gepiep of wat dan ook. Echt zo leuk. Alleen een dikke bende maar ach, droog spul he ;) !!

Verder beebje nog rustig in mn buikje. bloeddruk was wel iets hoger gister.. 120/75, normaal nooit hoger dan 120/60 maar goed, zegt niet zoveel denk ik:p Kan het allemaal wel redelijk volhouden, heb mn slakkentempo aan :p HAHA!! We genieten nog maar even zullen we zeggen!!! En eerlijk is eerlijk, ik zie nog steeds wel tegen de bevalling op.. de eerste ben je blanco, de tweede denk je , ooh ja deze hel.. Nu denk ik .. Straks die hel weer;) HAHA!! Hoop dat ik dat wat bij me neer kan leggen.. Scheelt wel in stress zeg maar.. De ene dag heb ik zoiets van laat maar komen en andere dag zie ik er ontzettend tegenop.. Nou ja, we shall see!! Komt vast allemaal goed!!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, wat vervelend dat het dochtertje van je vriendin weer is opgenomen. Hoe is het nu met haar? En met jou? Nog steeds rustig BIB?

Mariss, spannend zeg, dat je man op gesprek mag voor z'n droombaan. Ik duim ..... en voor wat betreft zijn buitenlandreisjes en jouw 24-uursdiensten, zal even puzzelen zijn, maar daar komen jullie vast wel uit.

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    BIB.. Gisteravond wel van 8 tot 11 gerommeld en vanochtend is het ook niet erg rustig, maar nog geen weeën iig ;) !! Met de kleine van vriendin gaat het op zich redelijk. De ene keer krijgt ze de fles, de andere keer gebruiken ze de sonde om haar lekker te laten slapen en haar op krachten te laten komen! Kleine meiske!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag een leuke dag gehad!
    Eerst een speelafspraak in Ballorig met een clubje april 2011 baby's, ook de oudere kinderen waren mee. D. en Q. hebben zich heerlijk vermaakt.
    Thuis eerst Q. laten slapen en toen gaan fietsen : Q. voor het eerst op het zitje voorop en D. voor de eerste keer op een aanhangfiets achter Chris. Was super! D. heeft heel goed meegefietst en ze voelde zich heel groot, Q. heeft de hele tijd verbaasd zitten kijken :D

Je houdt je keurig aan de meldplicht Sam ;)
    Wat heftig voor je vriendin zeg.

Mariss, mee eens hoor dat goede leidsters belangrijker zijn dan een keurige ruimte. Maar ja, dat van die leidsters weet ik niet en die ruimte heb ik wel gezien. En het is de optelsom met dat lopen. Vandaag hebben we dat stuk gefietst op de terugweg, langs school en dan naar die BSO, tis echt een heel stuk.
    Spannend voor je mannetje!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, heftig hoor, voor je vriendin.

Natas, wat kan fietsen dan een feest zijn voor de kids!
    Leuk hoor, spelen bij Ballorig.

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    sam nog niet aant bevallen?

maar heftig voor je vriendin hopelijk knap de kleine snel op

Deel Deze Pagina