ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    We blijven met school inderdaad in gesprek en ik sta best open voor gesprekken met de IB-er om te kijken wat Ruben nodig heeft.
    Maar ik realiseer mij dat als je eenmaal een indicatie hebt en heel snel naar medicatie gegrepen wordt. (ja mone gelezen en zie het om mij heen ook gebeuren.)
    Zodra een kind aandacht vraagt wat lastig of ongelegen is dan moet er maar een pil is, terwijl wij veel liever zien dat je gaat kijken hoe je de omgeving kan veranderen. Als ik hoofdpijn heb drink ik eerst een glas water en ga op bed liggen, dan pak ik ook niet meteen een pil.
    Verder realiseren wij ons dat een indicatie deuren opent, maar ook deuren dicht gooit, met name ook bij de volgende schoolkeuze. Middelbare scholen kunnen je dan weigeren, terwijl Ruben momenteel niet lastiger is dan een gemiddelde leerling. Hij doet het nu heel goed omdat de dagindeling veel structuur biedt. Daarbij is hij goed begaafd, dus heeft zijn werk altijd af binnen zijn concentratieboog. We blijven dus met school in gesprek en hem goed observeren, maar het scheelt voor hem al heel veel dat ik bepaalde dingen niet meer van hem verwacht.
    Hij kan bijv niet zijn blokkenkar opruimen, want hij ziet daar meteen een nieuw spel in, ziet de lego er naast liggen, doet de radio nog even aan etc. Dus hij schiet van het ene naar het ander. Dus moeten we dit nu afbakenen of erbij blijven. En dat gaat heel goed! Verder gaan we nu echt verbouwen zodat hij een eigen kamer krijgt. Wat wat is het lastig voor hem om samen te slapen, hij wil liever samen kletsen! dan kan je wel zeggen nu je mond dicht want anders mag je morgen niet... maar dat overziet hij niet. Ook belonen lukt hem niet. Als je nu goed... dan mag je... nee nu is nu en dat er over een uur een beloning is, dat is veel te ver weg.
    Heel soms lukt dat wel hoor. Maar je ziet dat hij dat uit zijn tenen haalt en heel erg gestimuleerd moet worden en vaak aan de afspraak herinnert moet worden.

Maar goed, al met al is het een heerlijk joch. Ik vind het super om te zien hoe hij afgelopen maand veranderd is (sinds we hem dus anders begeleiden.)

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Kan alleen mAar chapeau Jenny zeggen! Sluit me helemaal bij je aan! Wou dat meer ouders zo dachten!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We lepelen elke avond de bak cement-pap tot aan Quinten's huigje naar binnen en hij slaapt nog steeds heerlijk door!!! Op wat kleine huiltjes na, maar daar hoef ik mijn bed niet voor uit. Voel me nog bagger, maar dat komt wel.
    De rode billetjes worden wel wat minder maar verschonen en badderen blijft nog pijnlijk. Hier gaat 't beste met Maizena, dus dat strooi ik er lustig op los, en af en toe een klodder Bepanthen.
    Danique is nog behoorlijk dramatisch. En ze is erg moe, maar miepie gaat ook vaak pas rond 22.00 slapen.....

Hey Mone, heb ik je verjaardag helemaal gemist :). Alsnog van harte!! Wat een geweldige verrassing zeg!
    Manlief bijna om voor nr.3, spannend! :D

Pippo, alles goed?

Lekker Mariss dat alles is geregeld rond school en BSO!
    Hier de BSO nog niet, de 19de hoor ik of mijn KDV ook een NSO gaat opstarten. Zo niet dan heb ik wel een andere op het oog waar ze nog plek hebben. School heeft nog niets van zich laten horen over de wenmiddag.

Sam, wat balen van Kor's werk zeg!

Jenny, hier kan Danique ook niet niet alles zo zelfstandig hoor. We zijn nu wel bezig met project zelf-aankleden-want-dat-moet-straks-als-je-naar-school-gaat. Ze kan al veel dingen zelf maar is vaak te lui, dus nu zijn we dat positief aan het stimuleren. En ons zelf aan het herinneren dat we dat niet elke keer even lekker snel toch zelf moeten gaan doen ;)
    Jammer dat je pas in augustus terecht kan voor Jaron's brilletje. Wachttijden worden steeds langer zeg.
    Jullie lijken goed in de gaten te hebben wat Ruben nodig heeft, fijn dat dat goed gaat!

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jenny, helemaal mee eens hoor, heb zelf lang getwijfeld, maar voorlopig ga ik ook niet voor de diagnose. Zij heeft zo goed als zeker ADD, wat inhoudt dat ze voor de omgeving niet lastig is, maar dat het voornamelijk in haar hoofd druk is. Opruimen is voor haar ook lastig, ziet ze ook meteen van alles en nog wat om snel even tussendoor te gaan doen.
    Haar maar 1 opdracht in 1 keer geven werkt dan vaak het beste en uiteraard een beetje hulp om het gewenste resultaat te krijgen.:D

We zullen merken hoe het haar vanaf groep 3 zal vergaan. Dan zal er toch wat meer van haar gevraagd worden dan in de kleutergroepen.

Voor mezelf heb ik wel gekozen voor medicatie, maar dat gebruik ik tegenwoordig meer selectief. Eigenlijk alleen nog als ik met zaken bezig ga waar je je concentratie voor nodig hebt. En dat werkt uitstekend voor mij.

Natas, geweldig dat Quinten zo goed op z'n bakkie cement slaapt.
    Alleen dan weer jammer dat Danique nog zo laat aan het spoken is. Alyssa was voor ze naar school ging ook altijd nog tot laat aan het keuvelen, dat was over toen ze naar school ging, behalve vorige zomer, had ze er ineens last van dat het nog zolang licht bleef. Een verduisteringsgordijn deed wonderen en nu heeft ze dat gordijn niet eens meer nodig.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Een verduisteringsgordijn heeft ze al.

We zitten ook te emmeren met dat poepen in de luierbroek wat ze doet voordat ze in slaap valt. Vanavond kwam ik op haar kamer om haar een standje te geven dat ze moest slapen en rook ik het niet alleen maar zag het ook : helemaal doorgelekt, de poep zat over het halve bed. Een bijna 4-jarige die veel weg eet op een dag en dan een luier vol poept is niet grappig meer.
    Ik weet nog steeds niet waarom ze helemaal niet meer wil poepen op de wc en op die luierbroek wacht. Dus ik weet ook niet hoe dit te doorbreken.

Quinten is vandaag voor het eerst bij de kapper geweest :D
    Ik was al geknipt en in de verf gezet toen Chris Danique kwam brengen voor een knipbeurtje. Hij had Quinten tuurlijk ook bij zich, heb ik even wat piekjes op z'n voorhoofd en over z'n oortjes bij laten knippen. Zo stil als Danique zat die 1ste keer, zo bewegelijk was hij. En hij werd al snel boos, hahahaha! :p
    Daarna is hij met Chris mee naar huis gegaan, is Danique bij mij gebleven en zijn we toen ik klaar was lekkere dingetjes in de supermarkt gaan halen voor vaderdag.

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, daar zou ik inderdaad ook niet vrolijk van worden. Het is jammer dat ze je niet kan/wil vertellen waarom ze dat nog doet, dan zou je in ieder geval een idee hebben hoe je dit kunt doorbreken.

Grappig altijd, het verschil tussen het éne kind en het andere. Hier was het net zo. Alyssa zat ook altijd goed stil bij de kapper, Yelina maakte er tot een half jaar geleden een feestje van. Tegenwoordig zit ze wel stil.

Baalde vandaag een beetje met m'n postronde. Het postlopen vind ik best leuk lichamelijk gezien gaat het nu ook best goed.
    Hadden ze de post gebracht naar het depot, zat er voor mij alleen de huis aan huis bij, kon ik wachten tot de rest van mijn post gebracht werd. :x Eens zien wat ze doen als ik de wachttijd ook schrijf.

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik zocht de 'vind ik leuk knop' :D

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hmmz balen dombo! Krijg je geen sms als de post klaar is?

Natas aah nee bah. Ik zou t zo 1,2,3 ook niet weten. Kan ze s nachts niet droog blijven? Want dan zou ik m niet meer omdoen;)!
    Eventueel x wekken om te plassen?

Haha Jenny!

Ik geloof dat hier t kwartje aan het vallen is wat aanhappen zonder tepelhoedje!! :D

9. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wat een toppertje die Silke!

Wij hebben een bestemming gekozen :) het wordt het Gardameer!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, nee, helaas, ik krijg dan geen SMS. Over een week is er een werkoverleg. Zal het dan eens aandragen of ze zoiets niet kunnen invoeren. Samen met 2 anderen bezorg ik de post in eigen dorp en we halen het hier ook af van het depot, maar er zijn er ook die er verder voor moeten rijden. Als zij voor piet snot komen is het helemaal vervelend.

Natas, wat Sam zegt zou eventueel nog een mogelijkheid zijn, mits ze verder 's nachts droog blijft natuurlijk.

Over 's nachts droogblijven gesproken, dat gaat hier bij beide meisjes erg goed. Ze worden nu zelf ook wakker als ze moeten plassen. Ben ik zo blij mee, ik heb zelf tot ver in m'n tienerjaren in bed geplast en ik hoopte zo dat zij dat niet zouden doen.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Fijn Dombo!
    Ja ze brengen het voor mijn vader zelfs ook wel in het naastgelegen dorp (waar mn ouders dus wonen) en hij het dus niet eerst op hoeft te halen. Dat is helemaal ideaal :D !! Zou het zeker overleggen.. Hij krijgt de hele dag door smsjes van routes die klaar liggen, ook al heeft hij vrij HAHA!

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Zo ik ben nu veel beter en zal iets van me laten horen :D...
    Om te beginnen gaat het met mijn moeder goed. Heeft woensdag terug CT-scan gehad en tumor na chemo is stabiel gebleven...op naar de volgende 3 maanden...we hebben al 2 keer mogen juichen...hopelijk in september weer...maar we blijven met beide voetjes op de grond. Maar we genieten nu erg van mijn moeder nu ze goed is...
    Dombo, ik geloof dat jij het vroeg..maar inderdaad hier heb ik 2 kids die naar school gaan en 2 kids die thuis zijn ;)...lekker druk is het hier...en dat merk ik ook aan mijn lichaam...mijn lichaam is snel uitgeput zo blijkt want sinds de bevalling ben ik al 3 keer ziek geweest en steeds dezelfde symptomen alleen nu de laatste keer was het met keelpijn. Helaas na 3 dagen erge pijn en slapeloze nachten...ben ik uitgerekend op mijn verjaardag maandag naar de dokter moeten gaan want ik hield het niet meer en ik wist dat het een angine was die moest verholpen worden met AB. En inderdaad mijn lichaam was aan het opgeven dus AB moest ik innemen...nu gaat het veel beter! Nu ja, heb ook een zware periode achter de rug en waarschijnlijk hangt het ook nog in mijn lichaam...mijn moeder, zwanger nog zijn, bevallen, manlief buiten strijd...stress om mijn moeder...gezin runnen...
    Nog 2 weken en dan is het grote vakantie...dus dan heb ik de kids allemaal thuis :D;)...hopelijk word het weer beter zeg!
    Volgende maand word kleinste zoontje 2jaar en hij is nu sinds een 4-tal dagen overdag zindelijk aan het worden :D, hij doet het super! Alleen uitjes doen we nog niet zonder pamper want hij moet naar mijn zin eerst nog paar weekjes thuis wat oefenen...
    Met ons meisje gaat het ook goed. Heeft ondertussen al 2 tandjes...

Aangezien de vakantie nadert, is het volgende week weer oudercontact! Ben benieuwd voor dochterlief en zoonlief :)!

Och en dochterlief is ondertussen ook al 7 jaar geworden ;)! Wat word die groot!

Zo, ik denk dat ik het meeste heb gezegd...ik lees af en toe nog wel eens mee..maar de tijd en puf zit soms ver te zoeken..dus meiden mijn excuses daarvoor...;):p

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hey Pippo ;) !!

Hier gaat het dan toch gebeuren... Vanaf morgen is Kor weer aan het werk. Wel jammer dat het weer eind weg is en dus lange dagen van huis en ik dus weer alles alleen moet doen, incl 2 honden 2x daags uitlaten met 3 kinderen.. Slik...

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pippo nog gefeliciteerd met je dochter

15. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    dank je wel Bengeltje!

Hoe gaat het met Julian en het zalfje?

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Pippo, wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met je moeder. Zal inderdaad vreselijk druk voor je zijn geweest, alles bij elkaar. Respect hoor, je doet het toch maar mooi even.
    Je oudste al weer 7. Grote meid is het dan al weer.

Sam, dan zijn ze daar al een stuk verder dan hier. Ze zitten zo te rommelen nu met het sorteren en de ritten naar het depot, leve de reorganisatie. En het gaat alleen maar erger worden, heb ik begrepen.

Vanmiddag was m'n post weer te laat, 5 kwartier. Nu heb ik gelukkig een schoonmama die zonder een tegenprestatie te willen hebben de kids opvangt, maar je zou maar betaalde opvang hebben, dat is niet te betalen als je op het minimumloon zit.

Maar voorlopig zal ik niet al te hard klagen, want tot nader order zal de wachttijd worden uitbetaald. Dat is dus wel weer netjes van ze.

Geweldig dat Kor weer aan het werk is. Balen dat het zo ver weg is, maar hij heeft in ieder geval weer wat. Zal voor jou zeker even wennen zijn, weer alleen met de kids te zijn, maar dat zal vast wel goedkomen.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik kan mijn tong uitsteken met m'n tanden op elkaar!

Bijgevoegde bestanden:

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Yelina had vanmiddag nog weer zo'n mooie opmerking, ze was met omi een spelletje aan het doen. Wilde ze de spelregels even lezen, zegt ze op een gegeven moment: Omi, ik kan niet lezen wat er staat, want de letters zijn zo klein. :D

Tsss. Nog net geen 4 en dan al een leesbrilletje nodig, het moet niet gekker worden. :D

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Lekker meisje zie ik daar! maar uhm... waar zijn je tandjes gebleven meid?

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja hoor, nog een kind dat in aanmerking komt voor een bril...

Deel Deze Pagina