nou nee niet puur omdat het misschien gek staat maar laatst heeft er nog in de kranten en op tv gestaan dat het niet eens zo veilig is als men zegt
ja maar skaten gaat er toch harder aan toe ? bedoel als ze dan op zo baan zitten dan vind ik dat logische maar goed ieder zijn keus toch en als men onderzocht heb dat ze toch neit zo veilig zijn als men denkt ja wat moet je dan? kiezen voor wel te doen of niet . mja kan wel zeggen hij fiets erg goed zonder zij wielen dat doet die ook maar ja natuurlijk kan die vallen
Wat je zegt Bengeltje heb ik idd ook wel gehoord, maar ik weet ook dat een helm wel veel bescherming biedt. Jildou heeft nog geen helm op, maar eerlijk is eerlijk als ze straks wat meer de weg op gaat vind ik dat wel een goed ding. En ze wil er zelf ook graag 1 dus zie het probleem niet zo ! Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Paardrijden wordt ook een cap aangeraden, maar ook lang niet iedereen heeft die op. Ik had hem altijd op! Heb 1 keer behoorlijk wat te danken gehad aan dat ding, was nu afgelopen met een gekneusde nek, maar wat als ik dat ding niet op had. Dus ik rijd niet zonder cap! Hoe leuk het ook staat om zonder te rijden !
Ik weet niet hoe jij denkt dat kinderen van 6/78/9 skaten? Ruben kan nu nét een beetje los. Ik geloof dat de baby van de buren nog harder kan kruipen dan ruben kan skaten. Maar als hij valt... dus hij heeft knie, elleboog, pols en hoofdbescherming. Nou is de bescherming naar mate je harder gaat steeds belangrijker. Dus leren wij vanaf het begin dat dat erbij hoort. Zelf denk ik dat je de term niet zo veilig verkeerd interpreteert. Ik heb het item niet gezien of gelezen dus ik weet niet wat de berichtgeving was, maar helmen zijn in elk geval niet onveilig. Dat ten eerste. En ja ze geven wel degelijk bescherming. Alleen dan moet men hem wel goed gebruiken. Dus ik vermoed dat de conclusie van het item was, dat de helmen niet de veiligheid boden die men dacht dat het bood. Maar voor mij blijft nog steeds: geen helm is onveilig. Als ik zie hoe peuters en kleuters over de weg gaan, nou ik hou mijn hart soms vast. Als jaron fietst is mijn meest gesproken zin "voor je kijken!" Nou dan maar een helmpie op hoor. Pauze.... Ik heb het artikel gevonden waar jij naar refereert. Conclusie is dat een helm veiligheid biedt tot 20km per uur. Dus dat is je fietssnelheid PLUS je valsnelheid (dus je fietstempo ligt lager dan 20km) dus is de discussie of het wel effectief is voor wielrenners enzo. Daarnaast blijkt dat er maar weinig verkeersslachtoffers onder de 11 met hoofdletsel zijn. Nee toen Timo zijn hoofd goed beschadigd had (maar wat de helm voor groot deel tegenhield) ben ik helemaal niet bij de EHBO geweest dus de gewone vallen worden helemaal niet geregistreerd pas vanaf hersenschuddingen ga je een arts raadplegen. Maar tussen vallen en niets hebben tot een hersenschudding zit nog heel veel ander leed wat ik dus graag met helm opvang. Mijn conclusie: prima geschikt voor kleine blagen die heel stoer al denken te kunnen fietsen en rare capriolen uithalen. (nee geen aandelen in deze sector. Ik wil alleen mensen bewust maken van keuzes die ze maken. Prima als men zegt ik wil dat risico wel lopen. Dan hoor je mij niet, maar wanneer mensen niet goed geïnformeerd zijn hoor je mij wel. )
Oké Jenny, ja ik ben het met je eens hoor ! En idd skaten zou ik ze ook laten doen met bescherming! T liefst doe ik die van mij ook kniebeschermers om met rennen !!
Vandaag de oproep voor timo voor het ziekenhuis gehad voor de ortoptist. Jaron is al eerder doorverwezen maar mag pas eind augustus komen maar Timo mag 23 juli al komen. We kunnen het allemaal net net net in elkaar schuiven met kamp en vakantie. Dwz als de opticien het glas met spoed kan bestellen op de 23e dan heeft hij de 28e zijn bril en kunnen we op vakantie. Zo niet, dan is het heel vervelend voor timo dan wordt het na de vakantie.
Fietsen: Alyssa en Yelina Loopfietsen: Yelina Steppen: Alyssa Rolschaatsen: Alyssa Manlief en ik dragen zelf ook een helm met mountainbiken. Het kan wel zijn dat ze zeggen dat helmpjes minder beschermend zijn dan beweerd, het is altijd nog veiliger met dan zonder.
Rinze, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Sam, fijne opstekers van de verloskundige! Jenny, fijn dat Timo al relatief vlot terechtkan bij de ortoptist. Alyssa gaat eind juli weer. Wel grappig trouwens, sinds kort is ze met pensioen, maar de afgelopen 2 jaar is Alyssa bij dezelfde ortoptiste in behandeling geweest als waar ik als kind ook in behandeling was.
Hiep hiep hoera, Alyssa heeft vandaag haar B-diploma gehaald. Al blijf ik het jammer vinden dat ze niet door wil voor C, ik kan het haar niet verplichten. Ze moet het zelf leuk vinden en het zelf willen.
Hieperdepieperdepieperdepieperdepieper hoera voor Rinze!!! Sam, kan me voorstellen dat je schrikt als je hoort dat een evt 4de via ks geboren zal moeten worden. Volgens mij zijn mijn rechte buikspieren nog steeds niet terug op hun plek, hahaha! Fietshelmpje : hier ook geen discussie, die moet op. Zowel op haar eigen fietsje als op de aanhangfiets achter Chris. Enkele keer wil ze niet en dann krijgt ze de keuze tussen of fietsen met helm of helemaal niet fietsen. Ze heeft een prachtige roze princess helm Jenny, hopelijk gaat de brilletjes-planning goed! Wat goed van Alyssa! Danique heeft gelukkig geen hoofdpijn meer gehad, wel moe en 'wiebelig'. Quinten zit ook weer even in een wat moeilijker fase, hij wil overdag meer vermaakt worden en kan moeilijk in slaap komen. Bij alle slaapjes moet ik een paar keer terug, echt gillen. En vannacht was het ook bal, ben vanaf 03.00 ruim een uur met hem bezig geweest. Elke keer viel hij aan de borst of op de arm in slaap maar bij het terugleggen meteen krijsen. Na 4 van dit soort sessies met daarna elke keer 10 minuten afwachten of het zou afzakken heb ik 'm maar bij me in bed genomen en aan de borst in slaap laten vallen.
Natas, fijn dat Danique geen hoofdpijn meer heeft gehad. Dat ze nog wat gammel was is niet zo raar na zo'n aanval. Maar wat balen dat Quinten je gisterennacht weer zo bezig heeft gehouden. Is het vannacht wel weer beter gegaan?
Vannacht is hij 2x wakker geworden maar kreeg ik hem gelukkig na een slok BV weer snel in slaap. Hebben jullie nou ook dat, behalve de standaard dingen van kinderen verzorgen, boodschappen, eten, tuin beetje bijhouden, poetsen, wasjes draaien, etc., er verder niets uit je handen komt? We zijn druk, super druk de hele dag. Tot laat in de avond door 2 moeilijke slapertjes. Nu bijvoorbeeld met de vakantie een hoop extra dingen te doen, en het komt er gewoon niet van. Vreselijk frustrerend. Had voor vandaag een aantal extra dingen op m'n lijstje staan, maar 1 ding daarvan kunnen doen. En maar een kwartiertje met m'n nieuwe camera gespeeld, zelfs daar geen tijd voor. Ik doe vast iets fout.