Pieter en Danique (en families) gefeliciteerd! Mooi verhaal Mone, en super geluisterd van Pieter! Wil het billen afvegen trouwens een beetje? Hier regelmatig vieze sporen... Zou het bengeltje?
Ja dat valt hier ook nog niet mee, billen afvegen... Ze heeft geluk dat 9 van de 10x haar billen nog wel schoon zijn !! Of hebben wij dan geluk?
Mone, ook hier van harte gefeliciteerd met kleuter Pieter! Hahahaa, hij is een slimmerikje! Bengeltje, leeftijd zal er zeker mee te maken hebben. Mariss, 9 van de 10x poept Danqiue 's avonds in bed in haar luier. Dus schone billen heeft ze dan niet Danique heeft een mooie verjaardag gehad met feest op het KDV (waar ze in de kring bij het zingen zelfs tussen alle bekende kindjes even volkomen dichtsloeg volgens de leidster), een mooie neiuwe fiets en nog wat kleine cadeautjes gekregen, 's middags lekker spelen in de tuin met papa en mama, vanavond pannenkoeken gegeten. Ze was wel weer over d'r theewatertje heen en liep af en toe behoorlijk te stuiteren, maar het viel gelukkig nog in goede banen te leiden. Zondag komt de familie. Veel zijn dat er niet, onze families waren niet groot en er zijn al best veel mensen overleden, en in de zomervakantie zijn er ook mensen weg. Maar we maken er een leuk feestje van!
Het gaat best aardig, maar inderdaad nog wel eens sporen. Maar ik moet zeggen meestal meer als wij moeten "controleren" dan als hij het echt zelf doet... Lijkt een beetje op z'n mama, met rijles reed ik ook gewoon door de smalste opening (de rij instucteur was zelfs onder de indruk) maar mijn redenatie was, als het niet gaat grijpt hij wel in
Haha die Pieter! Danique ook lekker verwend! Hier vegen wij nog Deena's billen af. Ze heeft het wel eens zelf gedaan, maar dat was niet echt een succes... Misschien maar weer eens gaan leren. Ze moet het toch straks ook kunnen als ze naar de kleuterschool gaat, toch? Hier heel wat te stellen met Jade. Ze is echt totaal anders dan Deena. Waar Deena makkelijk was, is Jade de grote jengelaar. De hele dag door is ze aan het jengelen en (aandacht)huilen. Gek word ik er af en toe van. Zodra mevrouw iets niet zint, zet ze het op een piepen of brullen. Pffff, ik krijg af en toe niets gedaan omdat Jade continu bezig gehouden moet worden. Zo vermoeiend... iemand tips?
Haha Mone !!! Lindada, ik moet nog regelmatig de billenvegen op school hoor !! Keep it cool !! Wat betreft J. Vermoeiend!!! Ik heb hier dus 2 die heel goed zelf kunnen spelen dus echt ervaring heb ik daar niet mee. Wel zou ik niet al te snel toegeven als madam jammert en stimuleren in het 'zelf' spelen maar ik denk dat je dat ook al wel doet !! Jou beetje kennende
Natas, klinkt gezellig. Kan me voorstellen dat ze wel een beetje over haar theewatertje heen was. Hebben we met Alyssa ook wel gehad. Het is natuurlijk allemaal ook wel heel erg spannend, dat jarig zijn, cadeautjes krijgen, alle aandacht die je krijgt ... Veel plezier morgen! Linda, wel herkenbaar. Alyssa kon zichzelf altijd wel goed vermaken, met Yelina was dat een heel ander verhaal. Zij vond het lastig om alleen te spelen, wilde dat altijd samen met 1 van ons. Best lastig als je in huis even wat wilt doen. Ik heb het alleen spelen wel altijd gestimuleerd en langzaam maar zeker kwam daar verbetering in en inmiddels kan ze zich prima alleen vermaken.
Nog tips/ musthaves voor een 4-jarige? Denk dan aan speelgoed ofzo, fiets heeft ze al en step krijgt ze waarschijnlijk !
Leuk Natas dat ze genoten heeft! Het is ook wel heftig voor ze allemaal toch? Ik vind het zelf ook soms best spannend! Sam gezelschapsspelletjes, rugzak voor school, broodtrommel... Fijn om te horen dat de juf misschien soms kan bijspringen! We zijn idd begonnen met het hem zelf laten doen ivm de start op school. Linda hier ging het veel beter toen ze leerde stappen en snel kon kruipen, er zat blijkbaar een berg frustratie! Maar zelf spelen kOn Tom niet (en nog...) en Roos juist wel!
Sam, ik vind het nu al lastig voor Janneke, voor Pieter was het wat makkelijker, die heeft kapla gekregen, auto's, playmobiel en grote jongens lego.
Mone ja hè, Hihi! Nou Jil heeft al step, ring, kettinkje, bedeltje voor aan dr piccolo-armbandje, make-up voor kids, knutselspul op dr lijstje dan zijn we al heel eind Hihi! Ooh barbie is ook nog leuk
Yelina is helemaal gek van my little pony en poppen, dat maakt het geven van cadeautjes lekker makkelijk. Spelletjes zijn ook leuk! Vanmorgen wilde ik een clubrit maken, maar onderweg naar de club besloot ik om toch maar in m'n uppie op pad te gaan. Heb een heerlijke rit gemaakt over de Loenermark, de Veluwezoom, de Roosendaalse hei en het Roosendaalse veld. Heb bijna 54 km gefietst. Ben alleen zo dom geweest om 2x op alternatieve wijze van m'n fiets af te stappen. Ben niet helemaal heel gebleven deze keer, maar gelukkig heb ik wel altijd een klein verbandtrommeltje bij me. Heb hem vandaag voor de eerste keer gebruikt. Hoop hem niet te vaak nodig te hebben.
Zo Pieter z'n verjaadag zit erop! En hij is verwend! Ik had zondag wel medelijden met Janneke, ze rende als een gek naar de deur maar zo gauw iemand Pieter feliciteerde met z'n verjaardag droop ze af. Ze heeft van ons zaterdag ook een kadootje van ons gehad (prinsessen duplo) want ik wist dat Pieter voornamelijk (7 dozen) lego kreeg en daarnaast nog wat playmobiel, een rc auto en een zelfgemaakt beddenhoes (met naam en cars auto's die hij met klittenband over een weg kan verplaatsen). En zondag heeft hij z'n vriendjes overgehad en dus nog meer kadootjes.
Danique's feestje was gezellig gisteren. Zij heeft niet zo in de gaten gehad dat er weinig mensen waren en dat oudste stiefdochter ook nog es geen kadootje mee had. Ik ben wel pissig want dit is niet de 1ste keer dat ze bijna 2 uur te laat komt (ze is nooit, echt nooit op tijd) en dat ze niks mee heeft. Als D. wat ouder is krijgt ze dat wel in de gaten en dat vind ik zielig. Oh, en als ik toch in de klaagmodus zit : ik weet nu weer waarom ik bij haar 1ste zwangerschap de kriebels kreeg. Dacht toen dat dat door mijn MK kwam maar ik heb het nu weer. Ze is 21 weken en ze loopt zo wijdbeens, met holle rug en steunend en kreunend, zo liep ik nog niet eens met 41 weken. Ik heb echt een hekel aan aanstelleritus. Ander onderwerp, mijn moeder : wat ik heel alarmerend vond wat betreft haar toestand is dat ze 's ochtends afbelde omdat ze zich niet lekker voelde. Het is mij niet helemaal duidelijk wat ze dan had, of dat ze de olympische spelen wilde kijken want dat is nu haar repeterende langspeelplaat. Maar goed is het iig niet, haar kleinkinderen zijn zo ongeveer nog het enige wat ze leuk vindt en bijna ongelovelijk dat ze zo'n verjaardag afzegt. Ah gosh, arme Janneke. Is ook wel heel verwarrend, al die mensen aan de deur en al die pakjes die aan je neusje voorbij gaan. Sam, lastig met een cadeau ideetje. Hier was de fiets perfect, maar die heeft Jildou dus al...... misschien skates, van die versie die je eerst als rolschaats kan gebruiken en daarna om kan bouwen naar skates? Mooie rit Dombo, maar voortaan wel op de fiets blijven zitten hoor Linda, ik heb wel es gelezen dat het heel goed is om kindjes die moeilijker alleen kunnen spelen te negeren (tot op zekere hoogte natuurlijk) als ze aan het jengelen zijn en te belonen met aandacht als ze zoet aan het spelen zijn. Je hebt de neiging om een kindje dan te laten spelen waardoor het kind 'leert' dat jengelen is aandacht krijgen en lief spelen is geen aandacht krijgen.
Dombo, autsch! Maar wel fanatiek zeg! Chapeau!!! Mone: Ach arme Janneke! Kan het me heel goed voorstellen hoor dat je medelijden kreeg! Heb ik dan ook wel!! ! Leuk dat hij een geslaagde verjaardag had! Natas: HAHA dat haat ik ook !! Maar wat sneu zeg, 2 uur te laat, geen cadeautje.. Lekker lullig ! En wat vreemd idd met je moeder ! Bedankt voor de tip, zat ik idd ook al aan te denken.
Mijn schoonbroer komt gewoon helemaal niet, Pieter (en Janneke) hebben nog niets door....maar ik vind het wel jammer, mijn schoonvader is niet in de gelegenheid te komen, dus m'n schoonmoeder komt trouw in haar eentje samen met mijn familie (ouders, 2 broertjes met aanhang en een zusje) dus ik vind het ook jammer voor haar!
Dombo, volgende keer met een ketting aan de fiets Natas, wat vervelend, enne ik ben ook allergies voor die aanstelleritus Ook een verontrustende actie van je moeder, hoop dat het een 'gekke' actie was!
Natas, kan me voorstellen dat je het verontrustend vindt dat je moeder afbelde. Zwangerschapsaanstelleritus ... hmmmmz. Hier nog één die daar niet tegen kan. En wat lullig, dat ze niet eens een cadeautje had meegenomen. Maar wat fijn dat Danique hoe dan ook een geweldige verjaardag gehad. Mone, Pieter ook al zo verwend en agossie, die arme Janneke! Maar euh, aan de ketting op de fiets .... liever niet. Komen nog meer ongelukken van. Maar de rit was desondanks heerlijk en mooi. Jammer dat het nu 's avonds al weer zoveel vroeger donker wordt, nog even en dan zit 's avonds fietsen er niet meer in. Maar goed, na de vakantie kan ik lekker onder schooltijd gaan.