He meiden even advies ivm schoonouders (tja...) Mijn schoonouders zijn hardstikke lieve mensen, dat even voorop, maar ontzettend eigewijs. Nu zijn ze dol op hun kleinkinderen en willen hun ook verwennen. Niets raars voor opa's en oma's lijkt mij. Alleen qua eten gaan ze te ver. Ze blijven maar voeren en (vooral ongezonde) dingen geven. Deena heeft al 4x overgegeven doordat ze zoveel kreeg (helaas heeft ze niet echt een rem als het om lekkere dingen gaat). We hebben het al meerdere keren aangegeven dat ze best wat lekkers mogen geven, maar dat het wel kinderen zijn, dus kleiner! Geen groot stuk taart die een volwassene ook krijgt + chips + snoep + zoete drankjes + patat enz.... Afgelopen weekend bleven we er 's avonds eten. Jade was sneller klaar dan de rest en kreeg nog wat hapjes van ons erbij. Na het toetje was zij ook al klaar en kwam mijn schoonmoeder nog met een soepstengel aan. Mijn man zei dat Jade toch echt genoeg gegeten had en dat het niet hoefde. Maar hoe vaak hij het ook zei (een stuk of 6x) ze gaf het toch. Haar reactie: Nee er zat niets in en de rest was nog niet klaar met eten, dus dat was zielig... Maar ze had wel door dat Dennis het niet leuk vond dat ze niet naar hem luisterde. Gister belde mijn schoonvader op dat ze er twee nachten van wakker had gelegen ?) en dat Dennis het niet had mogen zeggen. Ze waren bij opa en oma en zij maakte de dienst uit. Ja hallo! Wij zijn de ouders! Dus wij hebben altijd het laatste woord! Dat heeft Dennis ook gezegd (aardig), maar het leidt alleen maar tot ruzie... Pfff wat moet ik hiermee? Ik ben het zat dat ze Deena volstoppen en nu ook al bij Jade beginnen. Deena heeft aanleg om dikker te worden en wij houden er rekening mee. Maar bij mijn schoonouders heb ik steeds het idee dat ik politieagentje moet spelen en zit ik continu in de gaten te houden of ze niet overvoerd wordt. Ik instrueer Deena al van tevoren dat ze moet zeggen als ze vol zit en niet alles op moet eten, dat is toch van de zotte?! Maar als Deena halverwege het taartje zegt dat ze vol zit, puchen mijn schoonouders haar om het hele taartje op te eten. Waarom dat moet is mij een raadsel, maar ik erger me er dood aan. Ik zit weer met een ziek kind thuis! Maar we mogen er vooral niets over zeggen..... :x HELP!
Linda, hier mijn mening. Allereerst het zijn JULLIE kinderen, en ja ze zijn bij opa en oma en daarom is (meer) snoepen dan thuis wat mij betreft ok, maar niet veel snoepen en al helemaal niet TE veel snoepen. Als je als ouder nee zegt moet dat kunnen en moeten ze luisteren. Het is toch niet zo dat je als ouder helemaal geen zeggenschap hebt bij opa en oma. En als zij dit niet willen, is er maar een andere oplossing (hard gezegd) en dat is niet meer naar opa en oma. (en ik denk dat ze daar langer dan 2 weken van wakker liggen) Dus hoe zou ik dit aanpakken (zonder dat ik ze ken dus nuanceer aub): oppas regelen voor de kinderen, en samen het gesprek met ze aangaan. Wat zijn hun ideeen over eten, hoe zijn zij hun eigen rol etc een heel open gesprek waarbij hopelijk uiteindelijk "regels" mbt tot de kinderen tot stand kunnen komen en vooral ook jullie rol als ouder. Mijn ouders (vnl mijn moeder) houden er ook van om de kinderen met eten te verwennen, en wij zijn toen ook het gesprek aangegaan, tuurlijk een keer een extra stuk chocola is niet erg, maar niet de hele zak! Ook aangegeven toen dat als ze daar niet in veranderde het voor ons heel lastig is om de kinderen daar alleen achter te laten. En ze hebben hun best gedaan en nu vragen ze zelfs soms aan ons eerst of de kinderen nog wat mogen (en ik weet dat dit heel lastig is voor mijn moeder)
Linda, lastig hoor! Vooral dat ze het zo draaien dat Dennis dit niet had mogen zeggen, kom op zij zijn ook volwassenen. Ik ben altijd een beetje huiverig om daar als partner tussen te gaan staan, maar ik zou zeker hier samen over gaan praten. Jullie bepalen wat wel kan en wat niet voor jullie kinderen. Tuurlijk is het wat losser bij opa en oma, of op een ander, maar ook dat gaat in overleg! Mone's aanpak lijkt me heel netjes, al ben ik bang dat hoe lief en open je het ook brengt ze wel even zullen moeten slikken en er niet blij van zullen zijn. Tja, dat is dan maar zo, het gaat om je kinderen en die gaan uiteraard altijd voor!
Lastig Lindada, maar ik sluit me idd aan bij Mone! Dat ze zoveel krijgen dat ze gewoon over moet geven dat zouden ze toch moeten inzien! Al verbaas ik me ook wel eens over hoe mijn ouders als pake en beppe zijn als dat ze toen waren als ouders hoor . Maar gelukkig gaat het hier wel goed en vragen ons ook wel of ze nog iets mogen hebben! Mone je hebt gelijk ! Nu ben jij de eenzame hier op de lijst HAHA!! WHAAH Ik ben ff blij! Silke heeft paar dagen veel gehuild, maar denk dat het sprong was.. Madam rolt nu al van buik naar rug en andersom redt ze ook al bijna! Daarnaast begint ze te brabbelen als ik weet niet wat!!! Ennnnnn vanavond gaf ik haar het flesje weer en nu drinkt die muts hem lachend en zonder huiltje op!!! Die is nu al met ons aan de haal !!
Linda, lastige situatie, maar jullie hebben als ouders zijnde toch echt het laatste woord. Zij zitten niet met de gebakken peren als de meisjes naderhand ziek worden en moeten spugen. Bij opa en oma mogen ze best wat meer worden verwend dan thuis, maar dan wel met mate en het liefste in overleg met de ouders, jullie in dit geval dus. Mone, staat goed hoor, jouw naam daar op die lijst!