Hier heerlijk wezen kamperen met kinderen en ouders van dispuutsleden van manlief. Lekker kampvuurje en daarboven gebbq'd! Vooral Pieter was helemaal in z'n element, lekker door de bossen raggen, hindernisbaan beklommen, kampvuur zitten porren, hout gezocht en gehaald, en Janneke vond het heel leuk om met z'n 4-en in een iglo tentje te slapen! Manlief heeft ze tijdens het bbq-en op de hoogte gesteld van #3, hamburger voor een zwangere vrouw.....tja en toen werd 'pijnlijk' duidelijk dat mannen boven een vuur met vlees niet zo oplettend zijn haha! Maar even later viel toch wel het kwartje....
Zo... Hier de kids uit logeren gehad bij opa en oma vannacht (roos voor het eerst, en die heeft zelf doorgeslapen :O!) Konden wij heerlijk uit eten met een stel vrienden ter ere van een verjaardag van een van hen, we hebben echt enorm genoten!
Mariss, lekker hoor! Mone, klinkt leuk! Fijn dat je hamburgers uiteindelijk toch goed doorbakken waren.
Hai allemaal Heb jullie even verwaarloosd, erg druk met van alles. Belangrijkste daarvan is wel dat Chris z'n baan kwijt is, zullen sommige ook wel op FB hebben gelezen. Paar jaar geleden was bedrijf een kleine 2000 man groot, op dit moment nog 800 werknemers waarvan er nu weer 1/3de uit moet. Chris heeft dus al veel reorganisatierondes overleefd maar helaas deze niet. Ze hebben afspiegeling op leeftijd weten te voorkomen en daardoor vliegt sowieso iedereen boven de 50 eruit. Hij krijgt wel geld mee, een berekening naar gelang dienstjaren (veel) en leeftijd (ook veel ), daarmee kunnen we wel een tijd overbruggen om inkomen aan te vullen. Maar ja, niet tot aan zijn pensioen en ook niet met 2 kleine kids. Hopelijk vindt hij nog een andere baan!! Hij zit al thuis, nu nog veel dingen te regelen. Als straks de storm is geluwd hoop ik dat hij zich emotioneel ook staande weet te houden, dit is een klap. Met Danique gaat het gelukkig prima op school! Ze is wel moe maar niet buitensporig, ik heb nog geen 1 keer aanleiding gezien om haar thuis te houden. Zaterdagmiddag is ze wel voor een half uurtje in slaap gevallen op d'r bed. Ze is nog wel super super druk, maar nu veel meer 'leuk druk' en niet dat gedrag waarmee ze me de laatste maanden 't bloed onder m'n nagels vandaan kon halen. Op school is ze open en vrolijk naar zowel de kids als de juffen en ze vindt het er duidelijk leuk. Ze bloeit echt op. Godzijdank is het kwartje naar de goede kant gevallen! Quinten is ook heel druk, constant bezig met lopen en klimmen en vallen. En vooral niet luisteren maar meteen gillen als hem iets niet zint, hahaha! Hij zegt nog steeds niks maar begint nu wel meer klanken na te doen en ik merk aan sommige dingen dat hij ze nu prima begrijpt. Bij het bijlezen kwam ik iets tegen over actieve ouders op school, en een klassemoeder of -vader. Bij Danique's klas merk ik daar niks van, wel jammer. Dombo, wat heftig van de oude juf van Alyssa Mone, wat fijn dat je het hartje hebt gehoord met de angelsound!
Super natas van de kids!!! Heavy van Chris! Mijn vader heeft toen hij 50 was hartaanval gehad! Vervolgens in zw maar z'n contract liep af en is toen niet meer verlengd. Hij was net weer als banketbakker begonnen! Inmiddels is hij 58, ook in zw gezeten door depressie en heeft zich suf gesolliciteerd maar nooit weer werk gevonden wat hij wilde helaas! Hij werkt nu bij de post!gelukkig had mijn moeder altijd de meeste uren en was zij vooral de kostwinner. Dus ze redden het wel, maar jullie situatie is wat anders! Ik weet niet wat chris deed? Hopelijk vindt hij weer een leuke baan! Wij hebben vandaag info avond op school! Ben erg benieuwd! Niet zo zeer naar wat de kinderen doen, bekend terrein , maar wel naar de ouders. Wat ik tot nu toe heb gezien waren vooral van die sloofies om ze zo maar ff te noemen! Zou wat aansluiting met andere moeders vinden wel leuk vinden... Maar goed, we zullen het zien! Gister kwam ze heel blij uit school! Later zitten we aan tafel en vertelt ze heel sneu dat niemand naast haar wilde zitten. Maar goed andeRzijds was er wel een meisje die jaar meteen meenam om dr jas op te hangen! Hopelijk vindt ze ook aansluiting. Wat dat betreft is ze ook al wat 'verder' dan sommige andere kleuters aangezien ze al met anderen speelt en niet naast anderen speelt! Nou ja we wachten het af!! Zal wel goedkomen!!! Ff vraagje: gaan jullie kids al meteen hele dagen naar school??
Pieter is met het beginnen met school meteen fulltime begonnen, heb heb soms de vrijdagmiddag thuis gehouden. En sinds kort blijft hij alle lange dagen over.
Natas, heftig hoor, Chris z'n ontslag. Hoop van harte dat hij inderdaad nog iets anders vindt. Wel prettig dat hij geld meekrijgt. Dat maakt de financiële strop wat draaglijker. Wat doen de kids het geweldig en wat fijn dat Danique zo in de positieve zin is veranderd en dat ze het zo leuk vindt op school. Sam, dat gaat echt wel goedkomen met Jildou op school! Hier zijn de kids gewoon meteen fulltime naar school gegaan. Natuurlijk waren ze wel moe, maar dat was te overzien. Het was niet dusdanig dat ik ze ervoor thuis heb hoeven houden. Overblijven doen ze eigenlijk bijna alle dagen. Eén keer omdat ik dan zelf werk en de andere dagen omdat ik dan overblijfmoeder ben. Ze vinden het heel erg leuk om op school te eten, maar als ik niet naar de overblijf hoef, eten ze liever thuis bij mama. Wat een weer gisteren he? Ik kreeg me gisteren onder m'n postronde een bui over me heen, ik zag geen hand voor de ogen meer. Alleen jammer dat door een windvlaag m'n tas openwaaide en er wat post nat werd. Alyssa gaat met lezen al zo goed, heb vanmorgen voor het eerst met haar en wat klasgenootjes gelezen op school. Wat een niveauverschil is er merkbaar. Alyssa vindt het lezen ook zo leuk, dat ze gisteren al een klein stukje uit een boekje voor zat te lezen voor Yelina. Zo lief!
natas heftig zeg en dan ook baan kwijt hier ook vriend zit al this sinds juni wel fijn dat jullie geld mee kregen ook al heb je liever een baan wij kregen helemaal niets wat goed dat danique het goed doet op school zeg sam julian gaat vanaf 23 oktober 2 x per week halve dagen na school en als die 4 is gelijk hele dagen dan is die de woensdag en vrijdag middag vrij en ook geregeld kleutervrije vrijdag hier wil hij graag naar school daarom doe ik hem dan toch 2 x per week
Thnx! Ja enerzijds doe ik d'r liever halve dagen, anderzijds andere kids kunnen het ook! !!! Zal volgende week ff met juf overleggen.
ja dat is wel zo maar ik vind het wel fijn dat ze even kunnen wennen in plaats van gelijk in het diepe te worden gegooid maar dat is mijn mening dan
Jaron is tot nu toe alle dagen gewoon volledig naar school geweest maar er zijn er genoeg bij ons die alleen de ochtend komen, kinderen die tot de herfstvakantie geen speelafspraakjes maken (jaron is ook al volop aan het spelen overal). Dus kijk gewoon naar je kind.
Zo Jaron zijn eerste schoolreisje zit er al weer op. Bekaf terug en de verhalen zijn wat onsamenhangend. Hij zal wel genoten hebben. Lullige was dat mijn man ze niet uit school zag komen, dus hij had geen idee in welke bus Jaron nou zat dus uitzwaaien is niet echt gelukt. Jaron had hem ook niet gezien. Ze zijn naar een grote outdoor en indoor speeltuin geweest waar ook een kinderboerderij was. Patatjes als lunch dus een geslaagde dag. (Ik vond het nogal wat, 3w op school en dan al met de grote bus op schoolreisje.) Ik was zelf met groep 6 mee, naar slagharen. Dat ligt mij wel. Hele leuke dag gehad!
Zo Jenny! Stoer zeg! Natas, wat ongelooflijk balen! Zeker als je wat ouder bent is het toch echt lastiger, maar ik weet natuurlijk niet wat Chris deed.... Hopelijk vindt hij weer wat leuks. Misschien een domme opmerking, maar als je de kosten van kdv en bso niet hebt en jij misschien wat meer kan werken redden jullie het misschien net wel? Sam hier begonnen met hele dagen incl overblijven en op maandag en woensdag BSO (wel om strak 4 uur weer opgehaald in het begin) en sinds week 2 ook speelafspraakjes. Maar moe is hij wel... En dat resulteerde in een erg dwars mannetje... Hij geniet van school, maar alles wat wij van hem vragen is al snel te veel... Ook als je probeert heel positief alles te benaderen resulteerde het toch in een bak frustraties bij hem, en dat red eigenwijsje niet als hij zo moe is. Maar halve dagen is niet bespreekbaar hoor! (90% van de kids blijft wel over op school hoor!)
Jeetje Natas, dat is heftig zeg. is het bedrijf op weg naar een faillissement? Zuur hoor als je dan na al die jaren ongewild thuis komt te zitten. Ik zei vandaag nog tegen iemand dat in deze tijd een vast contract ook niets meer zegt. Succes om alles op de rit te krijgen. Mone aan het kamperen geweest. Je had er goed weer bij! Timo was op kamp en het was goed vertoeven in het bos. Wat een attente mannen Haha verbaasde me niets dat het niet snel opgepikt werd. Maar het nieuws werd wel leuk ontvangen na dat er een pot met kwartjes is gevallen? Inez oef post en herfst. RESPECT!
Ha dames Het is wel heel lang geleden. Eerst was er vakantie en daarna was die opeens voorbij en was het zo druk. Nieuwe baan voor mij. Inmiddels peuterjuf. Groep 0, misschien heb je er wel eens wat over gelezen of gehoord. Het was eventjes een hot topic na de start van het nieuwe schooljaar. Ik werk nu 5 halve dagen, 3 ochtenden en 2 middagen. Het is leuk, maar wel wennen. Hier is mijn vriend ook thuis, hij is consultant en heeft geen opdracht meer sinds Juni alweer. Dat is wel handig voor de kinderen nu. Daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken. Financieel hebben we gelukkig ook wel een buffer, maar het moet niet te lang duren natuurlijk. Gelukkig vind hij het thuis met de meisjes ook niet vervelend. Zeker de zomer, maar nu het winter wordt is het toch minder leuk. Verder veel cursussen voor mij. Een beetje te veel geloof ik. oa een cursus effectief communiceren met kinderen gebaseerd op Thomas Gordon. Dit is erg leuk om te doen en houd je echt een spiegel voor vaak. (vooral voor de ouders met oudere kinderen, voor mij is het goed opletten dat ik die kant niet op ga) Veel kids zijn bijna al 4 geworden natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe het hun vergaat op de grote basisschool. Leuk om even te lezen. Zoals Jaron die al meteen mee gaat op schoolreisje, zonder zijn mama. Wilde je niet liever met hem mee Jenny? Hier gaat het met de meiden goed. Yara is heel groot geworden in de vakantie. Echt bijna een kleuter, lichamelijk is ze erg gegroeid, ze durft veel meer dan voor de vakantie en zoekt veel meer uitdagingen dan voorheen. Praten doet ze vreselijk vlot en ze heeft soms praatjes en uitdrukkingen waar je paf van staat. Linde is een lekker boefje, wat zich ook lekker ontwikkeld. Ze is wat stoerder en ondeugender, dan Yara. We genieten allemaal erg van haar. Yara en zij zijn dikke vriendinnen. Er wordt zo veel samen gespeeld, gelachen en geknuffeld. Natas, Chris is inderdaad natuurlijk boven 50, dat is misschien nog moeilijker dan een paar jaar onder de 50. Spannend hoe het voor hem gaat lopen. En wel heel fijn dat hij een goede regeling heeft gekregen. Dombo, wij zaten ook in zo'n bui gisteren. Dat was wel heftig. Toen we kletsnat thuis kwamen zijn we maar in bad gedoken met z'n drietjes.