Sam, Chris is Key Account Manager. Hij kan dus goed verkopen en lullen . Nou ja, we gaan zien hoe goed hij zichzelf nog kan verkopen..... op je 57ste zal dat niet meevallen ben ik bang. En Jenny, ja als bedrijf niet heel snel wat dingen aanpast dan gaat 't niet goed aflopen daar. Regeling : daar zijn we nog niet klaar mee. Ze laten best nog wel wat steken vallen, dus nu hebben we advocaat ingeschakeld. Chris is erg gespannen en begint het ook emotioneel moeilijk te krijgen. Mariss, zonder BSO/KDV kosten en als ik fulltime zou gaan werken, weet niet of we het dan helemaal gaan redden maar we zouden dan zeker wel een eind komen denk ik. Maar dat is vooralsnog niet de insteek. Als hij helemaal de vergoeding volgens kantonrechtersformule krijgt dan kunnen we het een tijd overbruggen. Mijn geld uit erfenissen hoeven we niet direct aan te spreken gelukkig, dit was ook bedoeld voor na zijn pensioen, voor de kids. Maar als hij over een paar jaar nog niks heeft, ja dan zullen we hier dingen moeten Hoeveel naar school : Danique is meteen hele dagen naar school gegaan, ook zonder wenperiode. Gaat dus prima, heb haar nog niet thuis hoeven houden wegens vermoeidheid. Hier zijn de kleuters alleen op woensdagmiddag vrij. D. ging 2 of 3 dagen per week naar Overblijf en naar BSO. Sam, waarom wil je Jildou liever halve dagen naar school doen? Dombo, ah wat schattig dat Alyssa ging voorlezen aan Yelina! Jeetje Jenny, zou mij wat te veel van het goede zijn om D. na zo'n korte tijd op school meteen op schoolreisje te laten gaan.
Toetsenbord hield ermee op, dus even verder op de iPad (ha, lekker van bonuspunten die chris heeft gescoord op zn werk! ). Ik was bezig in mn stukje aan mariss, dat we voorlopig nog blijven hopen dat chris weer een baan vindt. We gaan snijden in dingen maar nog niet heel rigoreus. En we doen nu veel minder kdv en bso, maar nog wel een beetje om de kids in die gewoonte te houden. En ze vinden t allebei hartstikke leuk. Einddatum op chris zn werk is 1 februari, de toeslag opvang loopt dan nog 3 maanden door. Denk dat we D nog 1 middag en Q 1 dag of 2 dagdelen laten gaan. Moeten maar lijken hoe t loopt. Anna, wat ontzettend leuk dat je hier weer bent langs gekomen! Heb je geen FB? Wel leuk om ook zo contact te houden. Jeetje, jouw lief zit ook alweer lang thuis. Kan hij wel zn voldoening halen uit huisvader zijn? Gaat voor chris denk ik heel lastig zijn. Fijn dat de kinderen zo lekker gaan! En interessant om cursussen te volgen, maar dat zal wel veel tijd en energie kosten. Sam, nog leuke ouders tegen gekomen? Ik nog niet helaas. Wij gaan vridag voor een lang weekend naar landal, mijn zus wordt 1 oktober 50. Gaan we vieren in Plopsaland en in een peuterbadje, hahaha!
Lastig op de ipad als je onderaan iets wilt verbeteren, je kan in tekstveld niet naar beneden scrollen
Hi Annna! Leuk weer wat van je te lezen! Wat leuk dat je nu peuterjuf bent! Ben je dan verbonden met een voorschool? (die verbonden zijn aan een lagere school? )
Leuk naar Landal! Plopsaland lijkt mij ook steeds leuker! Ben nu al druk bezig dingen voor de vakantie te bedenken om met de kids te doen.... Nog een weekje en dan heb ik weer een echo, we gaan dan waarschijnlijk Pieter meenemen, lijkt me leuk voor hem, hij begrijpt het tenminste! Jenny, Jaron al helemaal 'alleen' op schoolreisje! Hier gaan ze dinsdag naa een museum, ben heel benieuwd wat Pieter daarvan vind! Hoorde de juf, waar ik bijstond een andere ouder adviseren om of zelf mee te gaan of om het kind een ochtendje thuis te houden (reden: wordt veel je mond houden en stil zitten)...en toen was ik trots op onze vent!
Ff snel, natas nou de reden was vooral omdat school aangeeft dat dat veel met jonge kleuters gedaan wordt! Maar we mogen het zelf weten, dus we laten haar gewoon gaan zoals het hoort en als het niet gaat stapje terug!!
Nou eerlijk gezegd had ik daar geen zin in . mee met groep 1 op schoolreis dat houdt in tig keer mee lopen naar de wc, snotterbellen weg vegen, tranen drogen. En ik kon ook kiezen uit schoolreisje groep 6 of 4 naar achtbanen enzo. Nou dan weet ik het wel. Nee, ik denk dat Jaron beter tot zijn recht komt zonder mij. Hij doet het op school echt super goed, maar zodra hij me ziet dan hangt hij aan me. Is allemaal kopieer gedrag van de kinderen die het wel moeilijk vinden om hun ouders los te laten. Dus ik voelde om meerdere redenen dus niet de behoefte. Verder denk ik dat het ook scheelt dat ik er al 2 op school heb. Jaron kan ik echt zo naar binnen schuiven. Die heeft het kunstje allang van de jongens afgekeken. Ik weet bijv dat Timo de eerste 6 maanden amper speelafspraakjes had. Hij snapte gewoon niet hoe hij dat aan moest pakken. Jaron maakt er een sport van om elke dag te spelen met of bij iemand. Ik ben nu twee keer met timo zijn klas meegeweest op schoolreisje dus volgende jaar moet ik maar met Ruben mee (dierentuin w.s.) Wel jammer, want schoolreisje in groep 7 (timo volgend jaar) is zo leuk. Dan gaan ze met de trein naar amsterdam naar nemo en rondvaart. Maar goed, volgende jaar is Ruben aan de beurt. Overigens was het dit jaar voor het eerst dat groep 1 op schoolreisje ging. Normaal had groep 1 een kleuterfeest (hielp dan ook altijd) maar het werd zo'n ramp om elk jaar genoeg ouders te vinden dat ze nu dit een keer geprobeerd hebben en volgens mij naar tevredenheid.
Anna, wat leuk om weer van je te horen en dat het goed met jullie gaat. Gefeliciteerd met je nieuwe baan als peuterjuf. Voorschool, daar kon ik in het andere topic even niet opkomen, maar dat bedoelde ik ook inderdaad. Lijkt me erg leuk om te doen, heb daar één en ander over gehoord bij een info-avond. Vervelend dat VL al weer zo'n tijd geen opdrachten meer heeft gehad, als is het in de zomerperiode geen straf om (tijdelijk) niet aan het werk te zijn. Evengoed is het te hopen dat hij snel weer opdrachten gaat krijgen. Natas, kan ik me voorstellen, dat Chris het er zo moeilijk mee heeft. Hij heeft zich altijd uit de naad gewerkt voor dat bedrijf. Dit zal erg als stank voor dank aanvoelen. Wat een leuk uitje met de verjaardag van je zus! Veel plezier Jenny, wat fijn dat de jongens zo hebben genoten met hun schoolreisjes. Wat vroeg in het schooljaar trouwens, bij ons zijn ze altijd in mei/juni. Zelf ben ik vorig schooljaar meegeweest met groep 1/2 en ik vond het helemaal geweldig. Ik heb echt genoten van een uitje naar de Julianatoren. Bij ons worden de kids met activiteiten bewust niet bij hun eigen vader/moeder ingedeeld, dit om plakgedrag te voorkomen. Ik heb er zin in om dit jaar weer mee te gaan, waarschijnlijk gaan we naar de ezelboerderij in Epe. Lijkt me erg leuk. Hmm. Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van m'n chef. Hij wilde het met me hebben over m'n uren van de afgelopen weken. Hoewel het niet mijn droombaan is, ik vind het nog steeds leuk om te doen. Heb alleen wel moeite om op de zaterdag de ronde binnen de gestelde tijd te doen. Dat is me nog geen één keer gelukt. Zeker nu het weer aantrekt met de hoeveelheid post omdat de vakantieperiode nu toch echt voorbij is, lukt het me niet, doe ik er soms ruim een uur langer over. Kan ik wel weer grotendeels compenseren met de ronde van de maandag waar ik soms een uur sneller mee klaar ben dan er voor staat, maar toch. Ik hoop niet dat dit voor hun reden is om me eruit te werken, want we kunnen het geld veel te goed gebruiken.
Inez, schoolreisje in mei juni zijn we (gelukkig!) van af gestapt. Het is in die periode al zo druk met toetsen, feestdagen etc En het mooie van nu is juist dat de parken rustiger zijn en je voor de groep een mooie groepsvorming activiteit hebt. Dit was het tweede jaar dat we het in het najaar deden en het is mij heel goed bevallen!] De ezelboerderij kende ik niet maar ik hoorde mijn collega daar laatst over. Haar dochter was er geweest en hadden het super gehad. Echt een uitje voor mij, want ezeltjes zijn mijn lievelingsdieren. Ruben was dit jaar naar de julianatoren. Bij ons weet je het per leerjaar eigenlijk wel. Veranderd weinig. Volgend jaar gaat Jaron naar kidsworld, Ruben naar burgers en Timo naar Amsterdam. (Coun't me in voor burgers) Denk je echt dat ze je kunnen wippen omdat je te lang over je ronde doet? Moet je ook doorgeven trouwens van hoe laat tot hoe laat je bezig bent?
Hoi Anna! Leuk weer van je te horen. jaron zat ook op een speelzaal die voorschoolse functie had. Mijn schoonzus werkt ook op een voorschool. Bij haar vond ik het wel heel anders dan bij Jaron. Bij haar waren het alleen maar kinderen die daar voor in aanmerking kwamen (vooral kinderen die thuis niet NL als moedertaal hebben). Bij Jaron was het een mengelmoes van kinderen. Balen dat je man alweer zolang thuis is. Elk nadeel heeft een voordeel maar het zou natuurlijk wel lekker zijn als hij ook weer een bron van inkomsten heeft.
***GEBOREN*** Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Jenny, 34 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Sam, 27 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Jootje24, 29 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm ***** Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm Sam, 27 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm Jootje24, 29 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm Mariss, 37 jaar, 2de kindje, bevallen op 06 sept 2011 met 39wk+5d van dochter ROOS, ? gram en ? cm Lindada, 30 jaar, 2de kindje, bevallen op 17 okt 2011 met 39wk+3d van dochter JADE JASMIN, 3350 gram en 50 cm Pippo, 31 jaar, 5de kindje, bevallen op 30 nov 2011 met 40wk+2d van dochter YLANA, 3015gram en 50cm Sam, 27 jaar, 3e kindje, bevallen op 14 mei 2012 met 40wk+3d van dochter SILKE, 4290gram en 52cm *** ZWANGER *** Mone, 35 jaar, 3e kindje, uitgerekend op 21 april 2013 AFSPRAAK 23 sept: Geno 4jaar! 27 sept: Deena 4 jaar! 10 okt: Lucas 4 jaar! 04 okt: Jildou 4 jaar! 17 okt: Jade 1 jaar! 06 nov: Denise 4 jaar! 11 nov: Lianne 2 jaar! 26 nov: Lorenzo 2 jaar! 30 nov: Ylana 1 jaar! 17 dec: Julian 4 jaar! 22 dec: Luna 3 jaar! 28 dec: Timo 10 jaar, een tiener!
Jenny, Burgers is ook geweldig! Als je het zo bekijkt is het zeker wat voor te zeggen om de schoolreisjes in het najaar te doen. We hadden zelf mazzel bij de Julianatoren, het was er vrij rustig en we hadden geen wachttijden. Nu ik het telefoontje van m'n chef even heb laten bezinken denk ik niet, dat ze me direct zullen wippen omdat ik m'n ronde niet binnen de gestelde tijd red. Vooral omdat ik de tijd die ik er te lang over doe meestal kan compenseren met m'n andere ronde. Alleen lukte dat nu een paar keer niet, omdat ik net op die andere ronde een uitbreiding had gehad en het even zoeken was, maar ook daar weet ik nu zo goed als alles te vinden, dus dat ging deze week al een stuk vlotter, ondanks die hoosbui.
Ik zit gewoon te slapen. Ik 'up' de lijst en vergeet dan Deena te feleiciteren. Nog van harte meid. Op naar de basisschool!!!