ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Super gefeliciteerd!!!:)

2. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Voor de geïnteresseerde, de echo staat in mijn map!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    super mone
    wat een plaatje hihi

ik speel ook nummi hihi

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Jildou!

Mone, klinkt goed, gefeliciteerd! Kun je het inmiddels al een beetje bevatten en begint het vertrouwen al een beetje te komen?

Natas, die uitjes zijn zeker leuk. Ik heb er zin in. Dat vind ik het leuke van klassemoeder zijn, dat je vaak met zulke dingen mee mag.

Volgende week ga ik ook nog iets in Alyssa's klas doen in het kader van de afsluiting van de boekenweek. Ik weet nog niet wat, want dat is een verrassing. :D

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, geweldig weer, die echo!

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Dombo, ja het besef begint te komen, en na de echo is het vertrouwen er zeker, ben erg blij dat het allemaal zo goed is. Zie dit kind ook echt als 'toetje' en dus was ik nog zenuwachtiger dan bij de andere of alles wel goed gaat!

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik had een grappig stukje gevonden, dat afhankelijk van het geslacht van je baby is je urine zuurder of niet. En dat kun je dan checken met rode kool....dus gisteren rode kool gegeten, en vanmorgen 'getest' en het wordt paars, dus een meid! Ben benieuwd of het klopt dadelijk met de 20 weken echo! (en anders heeft de chinese kalender gelijk ;))

8. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha nou ben benieuwd Mone!

9. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    haha!!! fijn dat er dan in ieder geval een methode klopt!

Mooi plaatje hoor jullie kleintje! maar wat gaat het al weer hard!

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ja het is alweer een echt mensje van 5 cm :D

Verder nieuws van vandaag....m'n schoonmoeder ligt in het ziekenhuis op de hartbewaking. Hopelijk krijgt ze komende week een hartklepoperatie en hersteld ze goed.....

11. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    #3231 Lindada, 6 okt 2012
    Laatst bewerkt: 6 okt 2012
    Mone wat fijn zo'n superecho! Succes met je schoonmoeder.

Hoe is het gesprek over Pieter gegaan?

Hier ben ik deze week van mijn stoel gevallen. Ik grapte tegen Dennis of we het niet nog een keertje gingen proberen voor een jongen. Hij vroeg aan mij of me dat gelukkiger zou maken. Ik even geen idee, was toch een soort grapje aangezien hij er een knoop in heeft zitten. Zegt hij dat hij de sterilisatie ongedaan wil laten maken als ik gelukkiger zou worden van een derde kindje. :( Huh??? En hij wilde er eerst maar 1! Ik ben echt even van slag geweest. Ik zou het best leuk vinden om nog een derde kindje te krijgen (geslacht maakt natuurlijk niet uit). Maar wat er nu allemaal bij komt kijken vind ik het toch niet waard. Ook dat ik zwanger zou worden als hij de sterilisatie ongedaan zou maken is nog maar de vraag en waarschijnlijk zou het zo wie zo veel langer duren. Ik heb twee mooie gezonde meiden en daar ben ik gelukkig mee. Hoewel ik met deze wetenschap Dennis zijn sterilisatie waarschijnlijk niet door had laten gaan...

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik schrik ervan Lindada, Jade ook alweer bijna 1!!! Niet best, gaat zo snel :( !!!

13. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ja Sam over 11 dagen!!!! :$ Mijn kleine baby'tje is bijna geen baby'tje meer... :)

14. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nee, zucht!!!

15. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hoe was de verjaardag van Jildou? Of vieren jullie het dit weekend?

Ik ben trouwens aan het twijfelen hoe lang ik nog doorga met de bv. Ik ben nu sinds 2 weken over op alleen 's ochtends en 's avonds met tussen de middag kv. Ik werd het kolven op mijn werk zooooo zat! Ik heb zo wie zo een hekel aan kolven... Blijft toch een beetje een koe-idee hebben (en dan toch zo lang volhouden... ). Wanneer gaat de laatste voeding er ook al weer vanaf? Dat vergeet je snel allemaal. In ieder geval de twee jaar zoals bij Deena gaat het niet worden deze keer. Maar dat was ook Jenny's 'schuld' want ik wilde stoppen met 1 jaar... :p

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Whaha Lindada! Hier is kolven ook niet mijn hobby. Ik roep dan altijd maar, ik ga weer ff de melkstal in ;) !! Wat je zegt: Koe-idee! Na ongeveer een jaar stopte ik in ieder geval met tussen de middag kolven. Ze kregen dan wat thee met wat melk! Maar na 14 mnd wilde Jildou helemaal niet meer (was zw. van Rinze en het liep terug) en bij Rinze na 15mnd gestopt. Hij is nooit een fijne drinker geweest, en ging toen enorm klieren en trekken en ook nu was ik weer zwanger ;) !!

Wij hebben Jildou haar verjaardag voor het grootste deel vandaag gevierd. Donderdag wel wat visite gehad en volgende week zondag komen mn broer en schoonzusje nog. En dan moeten mijn opa en oma nog komen, maar bij mn opa is donderdag onverwachts een teen geamputeerd, dus maar ff zien wanneer die komen! Verjaardag was verder erg leuk en gezellig, maar ik ben nu wel echt op! Ik ga dan zo ook maar lekker m'n bedje in!!

17. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Groot gelijk Sam, alvast welterusen.

Jildou blijft dus lekker wat langer haar verjaardag vieren. ;) Deena zegt ook nog steeds dat ze dingen wil hebben voor haar verjaardag. Tja helaas. Ze zal moeten wachten tot sinterklaas. :)

Ik kijk wel denk ik hoe lang ik het nog volhoud met de bv. Ik wilde minimaal een jaar (gaat wel lukken denk ik ;) ) en idd ook pas met 12 maanden tussen de middag stoppen met kolven en dan gewoon koemelk geven. Maar ik ben bij 11 maanden gestopt. Het voelde wel als een soort falen, stom eigelijk. Maar ik had een doel die ik niet nagekomen ben. Ik heb ook zo lang getwijfeld, maar ik kolfde steeds minder omdat ik er waarschijnlijk ook steeds meer een hekel aan ging krijgen. En omdat ik minder kolfde kreeg ik er nog meer hekel aan enz. Het was gewoon beter om te stoppen met kolven. Daarnaast blijf ik ook maar afvallen. Het is nu een beetje gestabiliseerd, maar ik pas bijna geen kleding meer. Ik ben ruim 8 kg minder dan voor de zwangerschap.... Mijn BMI is nu 19.4, wat nog wel normaal is, maar wel tegen de ondergrens aankomt. Hoe ik nu ben vind ik wel goed en ik zou ook best zo willen blijven, maar ik eet echt veel. Ik neem ook niet meer een koekje, maar 3 of zo. Ik heb nu vanavond 3 stroopwafels op en een stuk witte chocola. Heel gemeen voor degene die er moeite voor moeten doen, maar ik moet moeite doen om niet verder af te vallen. Ik ben ook gestopt met hardlopen, want toen was het nog erger...

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Och jeetje! Doe je die laatste 5/7 kilo van mij nog even dan? Snap wel wat je bedoelt en denk niet dat je het zo moet zien!! Je geeft nog bv meis! Je bent een topper!!

19. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hey Mone, vervelend nieuws! Hopelijk gaat alles goed met je schoonmoeder en jullie! Was het erg onverwacht?

Lindada, super toch dat je wel 11 maanden volledig hebt kunnen voeden! En tussen realiteit en idealen staan nu eenmaal praktische bezwaren en andere obstakels! Ik heb Tom bijna 11 maanden gevoed, maar toen was het echt ineens klaar. Bij Roos had ik nooit verwacht langer dan 3 maanden te doen, maar dat is 5 volledig en een goede 12 combi geworden! En dat met alleen kolven tijdens diensten ( 24 uur is me echt te lang!) En ik herken helemaal het schuldgevoel, ik weet niet wat het is... Ik merkte dat Roos echt nog genoot van voeden, maar ik trok het niet meer met alle nachten meer dan 40 uur werken en onregelmatige diensten. dus de avond ging er hier bij 1 jaar en 2 weken uit... (nacht en ochtend nog wel over ) maar toen was het ook zo klaar en had ze duidelijk honger na een ruime week, dus gestopt inmiddels en nooit een seconde stuwing oid dus het was echt "over" Het voelt nog heel dubbel en emotioneel, maar ze is net zo tevreden en vrolijk als voorheen... en ik kom een beetje bij nu we het kunnen delen! Maar o wat herkenbaar dat dubbele gevoel! Jeetje die Dennis, laat hij je even schrikken! Hier ben ik ook echt blij met de knoop er in ;) Over een jaar of 2 uit de slaapjes overdag en de luiers lijkt me heerlijk, maar tot die tijd mag mijn ukkie zich best even "klein" gedragen! het gaat zo snel!

Sam fijn dat jullie zo lekker alles gevierd hebben, succes voor je opa en voor Jildou op school!

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    hihi gekke mensen hoor; moeders! ;)

Ik duik mijn bedje in, welterusten!

Deel Deze Pagina