ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jenny, wat vliegt de tijd toch zeg. Zo heb je nog een paar kleuters en een baby en het volgende moment zit alles al op school en heb je al weer een bijna tiener.
    Fijn dat de verbouwing goed is gegaan.

Zo, Sinterklaas zit er weer op. Vanmiddag waren m´n vader en z´n vrouw er nog met pakjes die de Sint bij hun thuis had gebracht en dat was nog redelijk gezellig tot m´n vader het nodig vond om het bijzijn van de kinderen te vertellen dat het dit jaar voor het laatst was dat ze het voor de volwassenen deden en dat het met ingang van volgend jaar alleen nog maar voor de kleintjes was.

Dat wij als volwassenen geen pakjes meer krijgen vind ik helemaal geen punt, scheelt ons ook weer cadeautjes voor hen, maar vertel het niet in hun bijzijn. Ook niet verhuld, want kleine potjes hebben nu eenmaal grote oren. Ik was witheet, zeker toen hij ondanks mijn vriendelijk maar wel heel dringende verzoek om dit niet te bespreken in het bijzijn van de meisjes door wilde gaan. Ik heb hem toen echt moeten afkappen. Het zal wel aan mij liggen, maar zulk soort acties snap ik nu echt niet.

Ik kan ook nog begrijpen dat ze volgend jaar net als wij minder te besteden hebben, maar zolang zij nog gewoon net als andere jaren een paar keer met vakantie gaan, een schouwburgabo aan blijven houden en daarnaast nog diverse keren naar een musical gaan kan ik geen medelijden met ze hebben.

Hij zou nu nog een keer terugbellen en ik weet al precies hoe het gesprek zal gaan. Hij gaat eerst op de zielige toer en daarna komen de verwijten dat ik niet zo naar had moeten reageren omdat zij nu zo zielig zijn.

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Erg jammer idd dat er geen rekening gehouden wordt met gelovige kinderen. Al denk ik dat die volgend jaar dat gesprek allang weer vergeten zijn en er weer goedgelovig in staan.

3. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hi girls!

Stil hier!

Jenny fijn dat de verbouwing achter de rug is, alles een beetje volgens planning gegaan? Hier hebben we bijna 1 jaar het huis, en we moeten nog aardig wat losse eindjes!

Dombo, jammer dat ze zo reageren! En gewoon dom dat ze niet eens na je waarschuwing gaan nadenken! Was het verder wel leuk?

Hier gisteren met mijn ouders Sinterklaas gevierd, geweldig! Tom begon van enthousiasme te hyperventileren toen hij zijn "spiderman" pak uitpakte! Zo jammer dat de video daar niet op stond! Zaterdag nog dunnetjes overdoen met de neefjes en de andere kant...

Verder druk druk, want volgende week gaan we met zijn 2 naar NY (deel werk en paar dagen fun) ik mis de kids nu al!

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Jenny, fijn dat de verbouwing erop zit!

Dombo, lekker verhaal weer! Lastig hoor, ben benieuwd of je al gebeld bent!

Mariss, alweer een jaar in jullie huis! Wat gaat het toch allemaal snel!
    En leuk een weekendje NY!

Hier druk aan het veranderen van de woonkamer! Lekker aan het verven. Hebben een interieurstylist op bezoek gehad, dus nu aan de gang met het plan :)

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, ik ben nog niet gebeld.

Jenny, ze zullen het vast wel vergeten zijn volgend jaar, maar ik vind het gewoon weer zo ongelooflijk dom van hem. Zeker omdat Alyssa al met zoveel vragen kwam dit jaar, dat ik me niet kan voorstellen dat zij volgend jaar nog tot de gelovige kids behoort. Maar goed, we zullen het zien. Ergens is het dan wel 'tijd' dat ze niet meer gelooft, ze is dan bijna 8, aan de andere kant zou ik het ook wel weer jammer vinden, het heeft zoiets magisch als ze nog geloven.

Mariss, ik ben de tijd doorgekomen, maar vanaf het moment dat ze binnen waren voelde ik al aan m'n water dat hij iets op z'n lever had en zoals gewoonlijk zat ik er niet naast.
    En voor de rest is het nooit echt gezellig ze. Het kost me erg veel energie om normaal en gezellig tegen en met ze te doen.

Deze week was er op school een nieuw meisje begonnen en dat meisje heeft iets over zich dat me enorm raakt. Ze was van de week bij de overblijf ontroostbaar en wilde alleen maar mama. Met wat me vandaag over haar trieste geschiedenis is verteld snap ik waarom ze zo ontzettend verdrietig was en waarom ze me zo ontzettend raakte.
    Dat meiske heeft iets over zich waardoor je het gevoel krijgt dat je haar eens even lekker in je armen moet nemen en eens even flink moet knuffelen.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Is Alyssa net zo oud als Ruben? Zit zij ook in groep 4 dan? ik dacht in groep 3. Ruben wordt in maart 8.
    Ik ga er van uit dat het zijn laatste gelovige jaar was. Groep 5 wordt het doorgaans door klasgenootjes wel verteld. Alhoewel Ruben nog totaal geen argwaan heeft. We zien het volgend jaar wel. Als hij van zijn geloof afvalt kunnen we eindelijk lootjes gaan trekken. Daar heb ik zin in!

Verbouwing is hier wel klaar, maar het grote schilderen nog niet. Timo heeft nu 5 nachten op zijn nieuwe kamer geslapen. We moeten nog wel wat dingen afronden, lampen hangen enzo.
    Ruben zijn kamer is nu onbewoonbaar. Daar gaan we dit weekend beginnen met schilderen. We doen het heel rustig aan dus zo lijkt het een enorm lange klus te worden.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jenny, Alyssa zit inderdaad in groep 3 hoor! Maar als volgend jaar de Sint weer komt zit ze wel in groep 4 en is ze bijna 8.

Geeft nog een hoop nawerk he? Zo'n verbouwing. Maar je krijgt er ook wel weer een hoop voor terug.

Hier is nu in totaal zo'n dikke 10 cm sneeuw gevallen. Inmiddels zijn ze bij ons in de straat met een sneeuwschuiver en een strooiwagen langsgeweest :$. Is ook voor het eerst sinds lang.

Maar vanmorgen was het hier nog prachtig en vooral spekglad in de straat. Met de auto naar school is geen doen, op de gewone fiets al helemaal niet, dus gewoon net als anders op de bakfiets. Was best wel even spannend, zeker toen ik een schuiver richting de sloot maakte. Gelukkig lukte het me om de bakfiets toch weer richting het midden van de straat te sturen, maar het was wel even schrikken.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Oh volgend jaar bijna 8, ik dacht nu. Ruben is nu dus bijna 8 en groep 4 is doorgaans nog wel een gelovig jaar. Dus ik heb goede hoop voor je.

Hier amper sneeuw. Jammer, ik had er wel zin in.

9. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hier wel sneeuw, dus vannacht dienst in huis gedaan :( morgen in de herkansing... Hopelijk niet glad, anders ben ik weer 24 uur van huis!

Wat een project hè Jenny! Sterkte, misschien dat ik ooit de moed ga vinden of Roos een dag dat ik thuis ben uitbesteed, maar schuren met een baby.... Hoe dan!?

Mone leuk! Nieuwe woonkamer! Had ze nog verrassende ideeën?

We gaan een hele week bijna 9 dagen naar NY, maar ik heb nu al heimwee! Dat komt nooit goed, ik mis de kids al! (Liefst zou ik misschien stiekem niet vertrekken, door sneeuw of zo!)

Dombo vervelend als het zo moet! Kost veel energie...
    Wat vervelend dat verhaal met het nieuwe meisje, hopelijk vindt ze snel haar draai/ plekje op school en is er een heel tijdrovende nieuwe bezigheid/omgeving voor haar die plezier mag brengen!
    Pas je op met de kids en je bakfiets?

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mariss, wat een leuk vooruitzicht, ruim een week naar NY. Kan me wel voorstellen dat je de kids erg gaat missen.

Ik hoop met je mee dat het niet glad gaat worden. Niet leuk, zo lang van huis te zijn.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Bah Mariss, kan het me helemaal voorstellen zeg!! Ik was niet eens gegaan :D !! ;)

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Oh wat leuk naar NY. Kinderen missen blijft inderdaad wel een dingetje, al vind ik het makkelijker worden naar mate ze ouder worden.

verbouwing is inderdaad een klus dus ik ben zo blij dat ik overdag gewoon alleen thuis ben en kan schilderen. Proest, al 3 weken niets gedaan hoor want de agenda staat erg vol. Maar morgen ga ik kinderen vermaken (openlucht museum) en gaat mijn man schilderen.

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha you go Jenny ! ;)

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Haha Jenny, heel herkenbaar. Ik moet nog steeds een stuk van de trap overschilderen (nieuw traphekje) en vind er de tijd niet voor...
    Voordeel van de huiskamer is dus ook al gevonden, de kinderen kijken nu iets meer tv, maar ik heb 5 ramen 2x geschilderd binnen een week :)

Tjonge, jonge december is normaal al een dure maand, maar nu is mijn fiets kapot (reparatieschatting 180,-) en hield de wasmachine er deze week mee op....maar gelukkig ben ik een handy man getrouwd, die heeft voor 50,- onderdelen gekocht....en hij doet het weer... O ja en nu alles anders willen in je woonkamer is ook niet echt een bezuiniging te noemen ;)

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Kids de deur uit, ik ga weer schilderen. We zijn we helemaal in de mood. En deze dramkont wil het nu ook AF hebben!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Go Jenny go!

Mone heb jij 20w echo al gehad? Alles goed?

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, balen als alles tegelijk komt inderdaad.

Jenny, en, is het al af?

Yes, vandaag weer eens gebiked. Het was al even geleden. In oktober was ik een tijdje ziek en daarna lukte het qua energie gewoon niet om te biken. Toen speelde m'n rug behoorlijk op waardoor het niet lukte, maar daar heb ik nu al weer een tijdje fysio voor en dat gaat nu ook weer een stuk beter.
    Ik had er mooi weer bij in ieder geval, koud, maar droog en zonnig. Al vond ik het vanwege de harde ondergrond door de vorst wel een beetje eng, maar goed. Beetje opletten en dan lukt het best om een stukje te biken zonder op alternatieve wijze af te stappen. Haha.

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ja toch? Dat was de echo waarop ze het geslacht toch ook zagen. Foto's in haar album.

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb het plafond gewit. Auw auw, mensen mijn armen zijn helemaal stijf. Vrees voor de spierpijn van morgen.
    MAAR... het is wel super mooi geworden.
    Nog 1 muur die rood moet, maar dat is zo gedaan. Wel twee lagen, dus weer minstens twee dagen.
    En dan nog 2 kozijnen en een deur.
    Maar dat komt nog wel. eerst die muur en verder inrichten, zodat ruben weer boven kan slapen. We slapen nu al 3 maanden met hem op onze kamer. Het is mooi geweest.

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Wat heerlijk Inez dat je weer je hebt kunnen biken. Ik kan mij voorstellen dat je het enorm gemist hebt. Het weer was ook erg lekker.

Deel Deze Pagina