ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natuurlijk zijn we schatjes! :D

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Hihi;)!

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo, heb een laatste antwoord van m'n vader gekregen en het is over en uit. We krijgen allerlei verwijten, over dat we er niet eerder mee zijn gekomen, dat we hem de zwarte piet toebedelen nu en dat hij toch ook slachtoffer is van de situatie ... zucht.

Niets van wat we hebben geprobeerd te zeggen is aangekomen. Jammer, maar het is niet anders. Had het anders gehoopt maar niet verwacht.

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Erg jammer Dombo:( dikke knuffel en sterkte iig!!!

Mone thnx voor de pakjes en knutseldingen! :)!! Was zo leuk, postbode kwam gister, Jil zegt wat is dat? Oh pakje voor mem op het werk. Rinze komt: wat was dat? Tegen jil;) zegt jil Ooh niets Sinterklaas! Whahaha ze moest eens weten!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, leuk! Ja, ze moesten eens weten ...

Enne, thanks! Komt wel goed. Zit meer in over Alyssa dan over mezelf. Vind het moeilijk in te schatten hoe zij zal reageren en het zal opnemen.

6. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    @Sam, graag gedaan! En idd.....wat een grapjas!

@Dombo, ga je het haar uitleggen? Pff lijkt me lastig, ook met hoe ver je zou gaan etc

7. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    O ja...zeer goede vrienden van ons verwachten in april hun derde! Echt heel leuk, onze oudste 2 kunnen het ook zeer goed vinden met hun kids, en nu dus een speelmaatje voor Sietske!

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wat leuk, een speelkameraadje voor Sietske!

Ik heb het er met de kleuterjuf over gehad. Zij kent allebei de meiden erg goed. Ik moest het ze maar met een voorbeeldje van ruzie op school uitleggen:

Soms is er wel eens ruzie op het plein en vaak komt dat vanzelf wel weer goed, maar soms lukt dat niet en hebben ze de hulp van de meester of van de juf nodig om het weer goed te maken.
    Zo is het nu ook tussen opa en mama, er is iets gebeurd waardoor ze elkaar nu even niet zo heel erg lief vinden en samen komen we er niet uit. Mama wil graag met een juf erbij praten, alleen opa wil dat niet, vindt dat een beetje eng. Samen gaan we er helaas niet uitkomen, daarom hebben we besloten dat het beter is om elkaar niet meer te zien.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik zou ook niet weten hoe ik het anders uit zou moeten leggen. Sommigen vinden dat ik maar gewoon niets moet zeggen tot ze zelf weer naar hun opa en oma vragen. Zelf vind ik dat ik er, tot zekere hoogte, eerlijk over moet zijn. Per slot van rekening wonen ze hier niet echt ver vandaan en is de kans aanwezig dat we elkaar tegenkomen waar de meisjes bij zijn. Dan lijkt het me erg pijnlijk als ze van niets weten.

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Klinkt logisch en behapbaar. En tja, zie nu al die afleveringen van derek oglivie en geloof dat het niet uitleggen alleen maar leidt tot eigen wilde interpretaties. Want ze voelen wel dat er wat aan de hand is...

11. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hi girls,

Sorry dat ik weer even niet geweest ben...
    Getrouwde vrouwen hebben het maar druk! Huwelijksreisje, inhaal knuffels met de kids etc. We hebben echt een waanzinnig leuke bruiloft gehad!

Sam nog gefeliciteerd, Jildou al weer 5! En wat kan ze mooi schrijven!

Dombo, jammer dat de kinderen in jullie geval het meest volwassen zijn. Ik geef je groot gelijk dat je je energie op positieve mensen richt. Het is zijn verlies! Wat betreft de kids lijkt me een prima plan! Uitleg in taal die aansluit op hun belevingswereld! Ze hebben snel genoeg door dat er iets anders is. Op straat kun je elkaar altijd tegen komen, en groeten kan nooit kwaad. Ik weetnog dat mijn ouders een tijd niet meer bij mijn vaders ouders thuis kwamen en wij (mijn broer en ik) wel altijd even langs moesten als we bij andere oma zo ongeveer om de hoek waren... Vreselijk! Alle negatieve emoties bedoeld voor mijn ouders werden op ons geprojecteerd, terwijl mijn ouders juist ons niet onze opa en oma wilden onthouden en vice versa en met de beste bedoelingen ons stuurde... Met mijn ouders en grootouders is het helemaal goed gekomen een jaar of tien later, mij zag je er zelden! Mijn broertje was wat jonger en heeft het wat minder mee gekregen, maar een warme band is het nooit meer geworden. Wat ik wil zeggen.... Je meiden hebben misschien wel nog behoefte aan hun grootouders of andersom, bedenk goed hoe je hiermee om wilt gaan en blijf open staan voor signalen dat het voor je meiden al dan niet prettig verloopt. Dikke knuffel en sterkte!

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    #3892 Sam8, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Goedemorgen! Ik moet even iets met jullie delen!! Ik geef nog bv en m'n ongi zat steeds tussen de 24 en 33 dagen. Nu zit ik op dag 35 en vanochtend maar een testje gewaagd aangezien ik steeds wat misselijk ben s ochtends en s avonds... We hebben het 1x onveilig gedaan, bijna 3 dagen nadat ik 3 dagen bruinverlies had (ook nooit gehad rond eisprong) en ik dacht dus dat die allang geweest was. Woensdag tm vrijdag last van gehad en maandagavond 1x lol gehad..... En nu...

Ik ben dus zwangerrrrr van nummer 4;)! Beetje beroerde planning omdat manlief nog steeds thuis zit en ik nu ook in juni uitgerekend ben;)!! R en man zijn ook in juni jarig;) !!! Nou laat het maar een mannetje worden dan. Hebben we de mannenfeestjes in 1 maand haha:p!!

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Whaha Sam, gefeliciteerd! Wat leuk! Enne als je het niemand verteld is het een goede opvolging ;)

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Het stroomt weer zwangere :)

Vrienden van ons verwachten in april hun derde, dus een speelmaatje voor Sietske! Helaas gister ook vervelend nieuws gehad, een oud-collega heeft een mk gehad...goede eraan is wel dat het voor haar nu duidelijk is wat ze wil, en dus thuismama wordt. En we hadden al een nichtje in november/december en nog een speelmaatje voor Sietske in januari :)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Wow Sam, wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd!

Mone, leuk hoor, nog weer een speelkameraadje voor Sietske erbij.

Mariss, nog van harte met jullie huwelijk. En lekker genoten van jullie huwelijksreis?

Mijn vader kennende is de breuk definitief. Hij en z'n vrouw hebben al meer ervaring met het breken van familieleden en kinderen. Ze hebben ook al jaren geleden gebroken met haar oudste zoon en hij nu dus ook met zijn beide kinderen.
    Buiten dat hij zichzelf nu het slachtoffer in deze situatie vindt, vindt hij nu ook nog dat ik dankbaar moet zijn vanwege de leuke (ahum) uitjes, vakanties, etc. Het moet niet gekker worden.

Zometeen maar eens met de meisjes erover gaan praten. Moeilijk hoor!

Zaterdag hebben we een kenneldag gehad van de kennel waar onze hond vandaan komt. Het was erg leuk om zoveel kennelgenootjes en hun baasjes eens te ontmoeten. En we hebben ontzettend geboft met het weer.

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Leuk, kenneldag Dombo. Fijn dat het weer meezat:D!! Moeilijk hoor zo met je vader en de meisjes. Succes!

Mariss, jij nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en veel geluk samen!

Mone wat leuk zoveel speelkameraadjes. Ik vind het hier wel wat sneu. Vrienden van ons hebben laatst met 14 weken zw.schap een curretage moeten ondergaan. Het zou een mola-zwangerschap zijn. Nou leek haar bloed daar wel op, maar sectie bleek uit dat het kindje dat niet was. Wel was dat niet levensvatbaar verder. Dat wisten ze net een paar dagen. Zij zijn ook al aantal maanden bezig geweest voor de 2e (1e ook tijdje bezig geweest) en wij doen 1x eens gek en hatseflats :p! Net wel nog even een testje gedaan, aangezien die ik had een half jaar over datum waren ;)! Maar ook deze was meteen positief en dat met niet eens ochtend urine!

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dat is ook heel vervelend! Bij de mk was het een terugplaatsing van een vruchtje van de vorige zwangerschap, dus zij mag nu weer gaan spuiten en zo de hele medische molen weer in, hopende dat er nog een welwillende zaadcel is. En bij ons was Sietske ook een keertje gek doen ;) zoals je dat dan noemt...

Mariss, idd nog gefeliciteerd, hebben jullie een mooie dag gehad? En waar zijn jullie nu getrouwd?

18. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ach het zijn de mooisten whahaha ;)!!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, wat heftig allemaal voor jullie vrienden.

Mone, voor je oud-collega is het niet minder heftig. Weer die hele mallemolen door.

Hier net 2 intens verdrietige meisjes toen ik het ze vertelde. Of opa met zijn beslissing wel aan hun had gedacht. Ze willen hun opa graag een kaart sturen, weet alleen niet of dat nu zo'n goed idee is. Ben bang dat het een verkeerde reactie uit zal lokken bij hun opa.

Maar goed, flexibel als kinderen kunnen zijn, nu zitten ze weer te knutselen.

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Dombo, heftig hoor. Natuurlijk wel verwacht, maar toch... Fijn hè dat ze net zo makkelijk daarna weer de draad oppakken. Ze kunnen het onmogelijk bevatten, ik denk dat het voor volwassenen al moeilijk is, zie ook de reactie van je vader... Ik zou me wel afvragen als 3 kinderen geen contact meer hebben of het misschien niet alleen aan hen ligt, maar gewapend betonnen platen voor een hoofd is lastig verder kijken... Sterkte voor jou en je familie, dikke knuffel!

Iedere miskraam is verdrietig, ieder kindje wat gewenst.... Dat weet ik pas sinds onze guppies echt goed...

Maar mooie tegenhanger daarvan, waar gek gedaan wordt kan uit liefde zo maar wat moois opbloeien! Ongepland, maar zeker gewenst, en heel welkom gefeliciteerd Sam! De praktische zaken red je vast, en kleertjes in beide variaties heb je al... Of het moet een tweeling jongens zijn, natuurlijk....

Dank voor de felicitaties! We hebben een superdag gehad en zijn heerlijk na aan het genieten geweest in Valencia!

Nu heerlijk allerlei nieuwe projectjes begonnen, twee vleermuis kostuums zijn intussen af! Jammer dat roos alleen die van Tom aan wil... Tom past niet in haar Ukkie maatje!

Deel Deze Pagina