ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hihihi Sam :p

Pippo, wat een naar bericht over jullie kat. Gecondoleerd.
    Wat moet het allemaal lang duren met je schoonvader, niet normaal zeg. Heel veel sterkte!

Linda, ook sterkte voor jou.

Het is hier even pittig op het moment.
    Quinten is onrustig, doet overdag en 's avonds bijna alleen maar hazeslaapjes en huilt verder veel. Als je 'm op de arm neemt of als ik hem de borst geef is het goed, maar anders krijsen. Hij ligt nu bij Chris op de arm op z'n pink te zuigen.
    Danique is heel lief voor haar broertje, maar ze is verder zo dwars als een aap. Alles niet doen wat je vraagt/zegt, alleen maar 'nee' en 'nietus', expres iets doen wat niet mag en je dan arrogant aankijken, snel huilen, als je met haar wil praten kijkt ze langs je heen en zegt niets, als je haar bij d'r hand pakt omdat ze weer es niet komt stort ze zich ter aarde, etcetera. Ze zit met zichzelf in de knoop maar is onbereikbaar voor ons en haalt het bloed onder onze nagels soms.
    Dit is vandaag het 2de momentje 'voor mezelf', even computeren. Het andere momentje was een half uurtje badderen en m'n haar wassen vanmiddag. Ik ben bekaf, raak die vermoeidheid maar niet kwijt.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bengeltje, bedankt voor je PB. Sterkte meid!

Pippo, wat een naar nieuws allemaal zeg, sterkte met alles. Maar gelukkig ook nog goed nieuws, want met beebje gaat het goed!

Lindada, wat vervelend allemaal voor je oom en voor jullie. Sterkte!

Natas, hier ook een jongedame die flink dwars kan zijn. Nee zeggen, toch gewoon ja doen. Als je er wat van zegt zet ze ook een flinke tronie op en probeert je dan nog even lekker uit de tent te lokken.

Da's even minder en zeer pittig, zeker voor jullie met nog zo'n klein ukkie erbij. Wel fijn dat ze zo lief is voor haar broertje!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas, Wat zwaar zeg zo, weet er alles van!!! Alleen was Jildou hier gelukkig heeeel lief en nog steeds mag ik niet klagen hoor :D !! Even, misschien domme vraag, maar heb je al geprobeerd hem in te bakeren? Dat was waar het cb hier mee kwam, wat ik al geprobeerd had en niet hielp, maar goed, het is eerst het proberen waard? En anders zou ik toch eens naar een therapeut met hem gaan. Niet geschoten is altijd mis. Klinkt net als met Rinze :( Sorry dat ik het zeg, maar dat slaaptekort kan nog wel even duren dan :( ! Hoop van harte dat hij zich snel beter voelt!! Heb je hem ook veel in draagdoek?

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Even berichtje van hier.
    Hier gaat het best lekker moet ik zeggen :D !!
    Jildou doet het super, geniet van de psz en gaat ook goed bij de oppas. Alleen vindt ze het meisje van 5 veel interessanter dan de kinderen van haar eigen leeftijd. Gister was madam aan het kleuren en zo kwam ze aan met: Sjoch mem, ik ha kleurd. Had ze keurig met een krijtje gekleurd, zo goed als binnen de lijnen, en dat met krijt!!! Dus ik ben trots :D !! Verder is ze al paar maanden zindelijk dus dat gaat ook top :D !!
    Rinze heeft het draaien en het slapen uitgevonden ;) ! Hij rolt nu (en doet pogingen tot tijgeren) door de kamer. Verder net als zijn zus erg goeie buikspieren en gaat dus gerust zitten als hij ligt en ik heb een arm over zn benen liggen :D ! Verder slaapt hij tegenwoordig van 8 tot 7. Dus ook daarover mag ik niet klagen :D ! En verder is hij vrolijk en een klein boefje :D !!

En met mij gaat het ook lekker :D . Werk gaat goed, fijne invalkracht naast me en verder bevalt het me wel goed zo ;) !! Daarnaast gaat het mooi met m'n studie. M'n gemiddelde op de huiswerkopgaven is een 9.7 dus niet verkeerd ;) !! Heb nu 1/3 gehad, dus schiet mooi op :D !! Al met al een happy me en een happy family :D !

5. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Zo zoveel groene lachmannetjes zie jen iet vaak in 1 berichtje.;)
    Klinkt heerlij Sam. Lekker genieten.
    Wat knap dat Jildou helemaal zindelijk is. Wij krijgen de 'poepies' maar niet in het potje. Ik weet niet wat eraan te doen is. Alleen maar afwachten tot het komt.

Gisteren heb ik een hele nieuwe garderobe gekocht. Was wel nodig want eigenijk had ik niets echt meer geshopt voor normale kleren sinds 2 jaar (alleen zw kleding). Dus ben even helemaal uit mijn dak gegaan en heb nu weer heel veel leuke dingen (en geen geld meer hihi)

xxx treintje

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Natas, klinkt heftig zeg.
    Het gedrag van Danique herken ik meteen. Misschien iets minder heftig hier, maar Isis heeft natuurlijk niet net een broertje gehad.

Ik hoop dat je snel aan een beetje rust toe komt. Ik ken die onrust ook van Isis. Inbakeren heeft heel erg geholpen toen, maar ja hij is nog wel heel klein. Dikke knuffel en kom maar lekker spuien hier hoor

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    #27 Natas1, 2 mei 2011
    Laatst bewerkt: 2 mei 2011
    Klinkt heerlijk Sam! En dat mag ook wel es, je hebt je portie wel gehad.

Sam, ik denk niet dat Quinten hetzelfde heeft als Rinze. En ik denk ook niet dat Q net zo veel huilt als R (godzijdank niet).
    Q slaapt 's nachts bijvoorbeeld prima. Hij slaapt bij mij in bed, hij komt 2x voor een slok en dan schuif ik hem aan de tap, als ie klaar is schuif ik hem weer terug naar boven (dat ie niet onder ons dekbed kan raken) en we tukken allebei weer verder.
    Hij kan ook wel zelf even ergens liggen zonder te huilen, maar het gaat vaak fout op het moment dat hij in slaap gaat vallen of niet in slaap kan komen. Het lijkt erop dat hij het liefste bij ons is, dan lukt het wel. Maar ja, op de arm kan niet altijd, beneden in de box wordt hij snel weer wakker en als ik hem slapend boven leg komt hij ook weer snel in een lichtere slaap en valt dan niet zelf terug in slaap.
    Heb nog even gekeken op Wiki naar KISS maar ik herken daar geen van de symptomen (asymmetrie, overstrekken, huilen bij aankleden, ontroostbaar huilen, niet willen knuffelen, druk). Als hij huilt dan is het volgens mij meestal omdat hij ergens alleen ligt en/of niet kan/wil slapen. Als we hem bij ons nemen is ie zo stil.
    Inbakeren heb ik ook al aan gedacht, hebben we destijds bij Danique ook gedaan met een Paccodoek. Maar dan wil ik eerst bij het CB z'n heupjes goed laten nakijken, ik heb 10 mei daar de eerste controle.
    Verder heb ik niet zo veel op met het CB over dit inslaapprobleem, maar de heupjes moeten eerst gecheckt worden. Ik weet al wat het CB gaat zeggen : wakker in bedje leggen, 15 min laten krijsen, even troosten, weer laten krijsen, een troostslok, weer laten krijsen en dan pas eruit halen. We hebben het 3 dagen geprobeerd maar ik kan er niet tegen.

Treintje, bij jou ook zo'n recalcitrante peuter. Kregen we er maar een gebruiksaanwijzing bij ;).
    Ik moet zeggen dat ik me de afgelopen dagen wel uit de tent heb laten lokken door haar. Vooral dat onbereikbare triggert me. Ik kan zeggen wat ik wil maar ze doet het gewoon niet of gaat juist het tegenovergestelde doen. En het niet met haar kunnen praten, grrrrr, dan kijkt ze vlak langs me heen en zegt niets meer. Dat ze sorry zegt kan ik ook wel vergeten en bij een 'goedmaakknuffel' om weer verder te gaan heb ik een zoutzak in m'n armen.

8. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Natas, Isis weet ook precies waar ze mij mee heeft. Inderdaad dichtklappen voor mij. Langs je heen kijken. Als ik haar vastpak doen alsof ik haar vermoord.;) Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar wel eens op de gang zet als ze niet met me wil praten. Soms moet ik gewoon even uit kunnen leggen waarom iets niet mag. Gillen als een mager speenvarken om dan maar niet te hoeven luisteren gaat dan even niet werken.

Verder is ze soms best wel brutaal. Dat vind ik nog het meest lastig want daar hou ik helemaal niet van. Maar ik zeg nu hoe het wel moet en laat het maar even (of ik luister niet todat ze het netjes vraagt), want anders voel ik me echt een politieagent. Ik denk dat het wel beter gaat als ze iets ouder is en het beter begrijpt.:)

Maar buiten het normale peutergedrag, is het zo'n vrolijk en spontaan meisje. Heel erg sociaal en plooibaar. Als ze in een groep kinderen wordt gezet dan vindt ze meteen haar weg en als ze wordt geintimideerd door een groter kind dan zet ze me toch een keel op. Kijk dat vind ik dan weer geweldig;). En ik kan natuurlijk niet verwachten dat ze haar karakter alleen aan grote kinderen tentoonspreid en niet aan mama. haha.

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Whahaha ooh arme moeders, dan heb ik een modelpeuer als ik dit zo lees!! Tuurlijk is Jildou oo wel eens aan het testen en krijsen, maar is gelukkig niet vaak :D !!

Natas. Rinze huilde ook niet veel eerst hoor, was vooral onrustig en idd op de arm was het wel goed.Als je berichten van mij terug zou (
    kunnen) lezen, noemde ik heb ook absoluut geen huilbaby. Wat je beschrijft had Rinze ook, alleen hij sliep s nachts slecht in door de reflux. Sinds hij aan de losec is, is dat over! Ik zeg niet dat Q het heeft hoor, please niet zeg maar ik had met 4 weken oud ook niet gedacht dat R het had. Zelfs de 1e keer naar de therapeut toe had ik het niet gedacht terwijl hij het meteen wel zag. En achteraf, als ik nu de foto's zie van de 1e maand dan zie je dat hij eigenlijk altijd ongelukkig keek, echt sneu :( ! Kan er wel weer om huilen. Oftewel wat ik wil zeggen het kan wel ook al verwacht je het niet...:( Kijk maar wat je er mee doet, het is van afstand moeilijk te 'bepalen/ oordelen' wil je alleen meegeven wat ik dacht toen. Ik kwam toen ook op een site tegen: 1 symptoom kan kiss zijn, alle symptomen hoeft geen kiss te zijn....

10. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hahaha Sam in de ontkenning! tijd voor nummer 3 dan maar?! kan je er in ieder geval 1 klein houden! Fijn dat het thuis op je werk en met je studie zo goed gaat Sam! Je flits er echt doorheen!

Natas en Treintje, Tom heeft van hetzelfde eigenwijze peuter gedrag last! Hoe enorm herkenbaar! Alleen is nee hier nu ingeruild (waarschijnlijk iets te vaak gezegd dat ik geen nee meer wil horen) het is nu ja....bijna! geworden, wat net zoveel betekend als nee :(
    Meestal red ik het wel, maar met de spanning en de hormonen merk ik dat het me wel wat vaker net te veel wordt zeker als je met net te veel boodschappen op weg bent naar de auto en meneer heeft iets anders bedacht. want Tom en boodschappen tillen lukt me echt niet meer. Het enige wat ik probeer is geen vraag te stellen als het een mededeling is, en waar er keuze is hem ook de ruimte te geven, want nee zeggen geeft drama! En sommige dagen zien we de hoek gewoon erg vaak... Ik ben begonnen met hem 's avonds nog even na te praten, gewoon even de leuke dingen benoemen en ook de dingen die niet leuk waren (kinderboerderij was leuk, niet luisteren naar mamma was niet leuk etc.) ik heb het idee dat daardoor ook het een en ander begint door te dringen

Natas klinkt niet fijn, hij is al bijna een maand, kun je anders niet even langs om de heupjes te laten controleren? Ik weet eigenlijk niet meer hoe oud Tom was toen we begonnen met inbakeren, wel dat hij bijna 6 kg was. Rond de tijd waar jij nu zit heb ik toen ook een keer in volledige vertwijfeling met de lactatiekundige gebeld, ik wist het gewoon niet meer, 's nachts ging wel goed maar overdag... en toen kwam Tom zijn speen, waarvan ik altijd had geroepen dat die er nooit zou komen, en het gaf een rust! Domweg zuigbehoefte, hij dronk heel snel (wel vaak) maar was daarmee niet helemaal voldaan. Ik hoop dat je snel kan achterhalen wat Quinten dwars zit.

Zo hier vandaag even wezen kijken voor een andere auto, als ze nog een leuk prijsje kunnen bedenken voor mijn oude komt dat helemaal goed...

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mariss, vertel wat voor auto wordt het? Haha ik in de ontkenning?? :D Neej hoor ik geniet volop en het is de bedoeling dat we nog even wachten met klussen voor nr 3 ;) !! Wil eigenlijk eerst mn studie klaar hebben, maar ook Rinze wat groter. Aangezien er door de bevalling van Rinze ook kans is dat ik last van mn bekken krijg en ik graag alles zelf doe ;) lijkt het me nu nog niet verstandig :D !! Nog maar even wachten, ach en ik het afleiding en drukte genoeg ;) ..AL maken al die zwangeren om me heen het er niet makkelijker op :D !

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Sorry sam ;)

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja jij onder anderen jA :p HAHA

14. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Treintje voelt een mengeling van jaloezie en 'hoera ik hoef niet meer' opborrelen;)

Tis ook nooit goed haha:)

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha neej he ;) !

16. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Mooi is dat, het is dus eigenlijk nooit klaar!

Sam kan me daar alles bij voorstellen! Ik kan helaas over bekkenklachten mee kletsen... Bij Tom zat ik met 18 weken bij de fysio, en die tips heb ik goed onthouden, tot nu toe geen klachten! Alleen de afgelopen nachten bij het te snel uit bed stappen schoot het mis, valt me vooralsnog 100% mee, ik til Tom ook nog als het nodig is!

Enne Sam een 307 cc, ze weten alleen niet wat ze me gaan teruggeven qua inruil, ik heb een vrij unieke auto nu...

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    wat heb je nu dan? Scheelt ook dat Tom jaar ouder is dan Jildou toen was. Scheelt heel wat gesjouw gelukkig :D ... Maar hopelijk blijft het meevallen!

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dames, heeeeerrrrlijk om te lezen dat jullie peutertjes soms ook heul vervelende kotertjes kunnen zijn (OK, Sam doet even niet mee :p). Gedeelde smart is halve smart.
    Het hoort er allemaal bij, en ik had ook wel een soort reactie verwacht bij Danique op de geboorte van Quinten. Tis een fase!!! (mijn nieuwe mantra, tiseenfase :D).

Mariss, 'bijna' hadden we al lang, 'nee' ook al een tijdje en 'nietus' is er redelijk recent bij gekomen :p

Hahaha, Treintje is niet consequent :)

Wat Quinten betreft, ik ben nu alert op de symptomen Sam en ik hou het in de gaten. Een gewaarschuwd mens telt voor 2, thnx!
    Wat het inbakeren betreft, ik heb over een week al die afspraak staan bij het CB. Zuigbehoefte zou ook nog kunnen, met name 's middags en 's avonds.
    Maar wie weet is hij gewoon een gezelligheidsdier, op de arm of tussen ons in op bed is helemaal prima voor hem.

19. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Natas,
    zowel met Pieter als met Janneke (tikkeltje erger) hebben wij rond die tijd elke avond op de bank gezeten.....en overdag wist Janneke ook de nodige aandacht te vragen....ik hoop voor je dat het maar "gewoon" een fase is. Of een sprongetje ofzo :D

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gelukkig, weer eentje die de smart deelt :D
    Ik kan me van Danique ook herinneren dat ze 's avonds vaak huilde en dan 'mama en papa honger' had. Quinten heeft het erger en ook overdag, maar tis vast en zeker een fase. Tiseenfase :p

Morgen drukke dag : Danique naar het kdv brengen, naar de stad met Quinten wat dingen halen en van 2 cadeautjes die we 't weekend hebben gekregen de maat ruilen, om 15.00 komen collegaatjes van kantoor het ingezamelde cadeau brengen (een Bondolino!).

Deel Deze Pagina