ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Spannend dombo!
    Rinze z'n waterpokken zijn aan het wegtrekken maar hij hoest nu de longen uit z'n lijf! Heel zielig:( gelukkig vannacht goed geslapen. Hij was de hele week rond een uur of 5 wakker;).
     
  2. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Spannend hoor Dombo! Ben erg benieuwd!

    Arme Rinze! Dikke knuffel! De meiden houden zich goed? Hier zijn vnl de meiden aan het snotteren (incl mama....die natuurlijk niet ziek kan worden...) hoe gaat het met de kleinste spruit? Wordt je al bont en blauw geschopt? En hoe groeit je buik? Je bent alweer 18 weken! Gisteren vertelde je nog dat die eerste echo nog zo lang op zich liet wachten....
     
  3. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb trouwens een blessure...baal vreselijk want nu mag ik niet hardlopen, en dat doe ik tegenwoordig erg graag.....dus de mini-marathon volgend weekend kan niet.....baal baal baal....en volgens de sportarts komt de halve marathon 9 maart ook iets te vroeg.....
     
  4. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oh mone wat balen zeg!!!! Kan me goed voorstellen dat je baalt!!! Bah:(!
    Silke is ook snotverkouden. Jildou is maanden verkouden geweest van oktober tot eind december dus mag nu wel ff overgeslagen worden!:) Zelf ook wat snotterig maar tot nu toe stelt dat niet veel voor. Met de kleine in m'n buik gaat het ook goed. Trappelt nog heel zacht behalve woensdagavond tot voelde ik m tegen m'n hand aan hihi! Zal manl zo ff vragen een buikfoto te maken want die wordt nogal gemist geloof ik haha!;) over 3 weken hebben we 20 w echo! Spannend!!
    Zometeen weer kijkles van jildou en haar zwemmen. Ben benieuwd, 8 februari is weer proefzwemmen maar dat zal ze nog wel niet redden.
     
  5. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hahaha! Hier ook al Tilden geezer over losse en nieuwe tanden! Lachen, ik rope steeds, je hebt deze goed gepoetst dus ze gaan nog wel even mee, je hebt nog geen nieuwe nodig....

    Verder trots op mijn vent je dat in evens bleed te kunnen schrijven, heeft zijn crèche vriendinnetje uit het niets een brief geschreven!

    Vrolijke Frans doet het goed en Roos heeft spontaan 2 nachten in haar eigen bed geslapen, wat worden ze groot! Volgende week gaat roos voor het eerst naar de peuterspeelzaal!

    Sam fijn dat het zo goed gaat, jammer van de snotneuzen! Hiér gelukkig door de waterpokken heen, rotziekte!

    Jammer van de webshops dames! Mone, sorry was te druk om te kijken, gaat vrees ik vaker gebeuren... Ik ga wat meer werken, handig voor de pecunia, pappa is er voor de kids, maar ik zou het anders ook wel fijner vinden... Ach ja, er moet toch brood op de plank!
     
  6. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Sam, mogen wij ook weten wat het wordt? .....nieuwsgierig....
     
  7. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha Mone, nou.... we zouden het voor ons houden ;)!!
    Overigens was het op zich goed allemaal, behalve de grootte van het hoofd. Daarom moeten we dus nog wel voor een GUO. Het hoofdje was te klein. Nou ja, er is een marge van 5% en dit was nog net iets kleiner. Maar aangezien al onze 3 kids en wij zelf ook een klein hoofd hebben verwacht hij dat er helemaal niets uit komt en we ons ook vooral geen zorgen moeten maken, maar hij handelt puur volgens protocol ;). Weer net wat voor ons zullen we maar zeggen ;)!
     
  8. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ach....protocollen...tja....wat kan ik zeggen...
    Bij Sietske moest ik de ene week een zwangerschapssuikertest doen want te groot, twee weken later extra echo van de placenta want ze was te klein....
    Wel fijn dat alles verder goed was!
     
  9. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hi Sam, gelukkig alles fraai... Het gaat niet om de grootte van het hoofd, maar wat uk er mee doet! (Ja ik heb een kindermaat helm en ben bijna 1.80....) extra echo kan geen kwaad zolang je er maar geen gestresste over hoeft te hebben!

    Hier ook lachen, Tom voor het eerst naar de schoolarts, helemaal enthousiast bij de ogentest, mamma maakt een domme opmerking (we gaan nu zien of je niet kan horen of gewoon niet luistert, handig.... Ik hoorde het mezelf zeggen...) en ja hoor, ik hoor piepjes op meters afstand en hij....niet.... Mmmm..... Komen we bij de schoolarts blijkt het alleen zijn rechteroor en heeft meneer doodleuk een oorontsteking! We zitten nu ook boven de +2sd lijn, hij is 1.26m! Mijn kleine reus en kanjer!
     
  10. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    haha handig Mariss!! Zo wat een reus :D Jildou is 1.22.. Ook niet klein ;)!
    En wat betreft het hoofd klopt helemaal. Ik had zelf ook altijd kindermaat cap dus ja :p...Verder geen last van hoor haha! Maar goed ben er wel mee bezig hoor in mn hoofd. Maar teveel heeft ook geen nut!
     
  11. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoi!

    Alles goed met iedereen? Nou ja, iedereen, zo groot is dit groepje niet meer.
    Gelukkig zie ik jullie voorbij komen op FB.
    Sam, weet je het geslacht? Dat is de eerste keer dat je het weet of niet?
    Wat een grote 5 jarige hebben jullie! Maat 116 zit jaron als gegoten dus hij zal zo iets wel groot zijn.
    Mijn oudste is een enorme knul, in alles. Is ook de grootste van de klas. had van mij niet gehoeven, maar was natuurlijk wel te verwachten. Hij krijgt momenteel enorme krullen. Zo leuk. En een beugel, dat is minder leuk. We stappen dus een nieuwe wereld in, die van de orthodontie.
    En van de middelbare scholen. En daar zijn er hier nogal wat, dus het we hebben er de tijd voor nodig. Gelukkig hebben we nog precies een jaar.
    De mannen doen het verder allemaal goed. De discussie R testen of niet blijft. Ik weet het niet. De ene keer denk ik ja (schoolresultaten duikelen naar beneden terwijl hij wel goed intelligent is), de andere keer denk ik nee (zit zo lekker in zijn vel). In maart weer gesprek met de leerkracht. Nu we langs het VO gaan zie ik hoe kinderen daar vast lopen doordat ze niet de juiste begeleiding krijgen. Dus als we nu al het traject van testen in gaan, dan is de juiste hulp opgestart voor hij naar VO gaat. Dus hum dillema.
    Verder ben ik aan het wandelen geslagen. Hardlopen is niet mijn ding (sorry mone haha) maar lange afstand wandelen vind ik super. We zijn nu in training voor de marathon. Zou gaaf zijn als we dat gaan redden, maar mijn loopmaatje krijgt wat twijfel. Dus het is spannend.

    Nou groetjes maar weer. Geen idee wanneer ik weer eens binnen kom vallen.
     
  12. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Goede tip Mariss! Pieter mag volgende week komen bij de schoolarts...ben benieuwd, weer een achterlijke vragenlijst ingevuld...
     
  13. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Haha, Jenny, no offense :D
    Tja VO.....vind groep 3 al spannend ;) welke richting gaat hij op? Vwo/havo/mavo (heet nu vmbo-t toch?)? En heb je dan keuzes op basis van grondprincipes, of ook nog welke combinaties aanwezig, grootte?
    En wel of niet testen...ik ben voor testen, je hoeft de testen volgens mij niet te delen, maar je weet dan wel of de vermoedens kloppen. Je medisch dossier kun je laten vernietigen (kost wel wat moeite) en een lagere schoolfile mogen ze niet met de middelbare school delen zonder toestemming.
    Ik heb bij elke school zelf mijn dyslexie papieren weer opnieuw moeten laten zien, soms zelfs opnieuw moeten laten testen (waren de papieren te oud, en ja soms geneest dyslexie natuurlijk ;))
     
  14. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Whahaha, ik hoor mijn ouders atheneum dat is toch de hbs enne de mulo de mavo! Ik hoop dat ik gewoon niks anders dat havo of vwo ga horen tegen die tijd, anders ga ik me ernstig verspreken!!!

    Moeilijke keuzes Jenny, zijn jij en je man op een lijn? Wat verwacht je dat het je oplevert, wat kost het je als je niets doet? Moeilijke keuzes! Ik zou ook het gesprek met school afwachten denk ik... Hier net een vriendje/ klasgenootje van Tom getest, autisme ADHD en hoogbegaafd ... Zoek daar maar een passende school bij! (Hoeveel stickers mag een kind van 6 hebben trouwens?)

    Sam, lieverd, ik snap je helemaal... Nadat de zwangerschap van Roos voorbij 12 weken kwam was het eerst verhoogd risico uit de triple test SEO bij 17 weken alles goed maar te klein, en daarna bleef dat zo iedere 3-4 weken op groeiecho's... Het is geen reus zoals Tom, maar ze was 3225g zeker niet klein, en ze is vlug als water qua ontwikkeling. Het zegt zo veel allemaal niet, volg je gevoel, laat je niet gek maken! En ik weet dat het zo makkelijk gezegd is...
     
  15. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Mone wat een vragen hè, hoe verzinnen ze het! Ik was ook niet echt gecharmeerd van de dok... Maar ach hij is gemeten gewogen en getest over een paar maanden gaan we nog een keer voor de oren... Jippie!
     
  16. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha ja top vragenlijst;)! Mariss thnx!

    Jenny ik zou ook voor testen gaan! Wij hebben op school iemand die met de dyslecten een speciaal programma volgt en dit bevalt erg goed en werpt z'n vruchten af! Maar ik begrijp je dubio hoor!

    Nou ik zal me douchen. Ik moet vandaag een dagje extra werken, even wat afleiding ;)!
     
  17. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    En idd Jenny het is de eerste keer dat we t geslacht wel weten! Hebben we dat ook eens meegemaakt;)!
     
  18. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai lieve meisjes,

    Denk ik hier het geslacht van Sam's baby lekker even te kunnen lezen, nee helaas jammer dan! :p
    Gelukkig bleek de 2de meting van het hoofdje beter te zijn dan de 1ste.

    Mone, wat doet een life coach?

    Jenny, wat houd je tegen om R. te laten testen?


    Ik heb een pagina of 6 bijgelezen, was al lange tijd hier niet geweest.

    Danique is ook redelijk groot, 1.20 en ze weegt 25 kilo. Een pietsje veel, maar ja ze heeft gewoon honger. Ze is vooral breed in gebied van taille en buik. Haar broekmaat is nu meestal 128, bovenkleding 134. Bij de meeste winkels valt ze al in de maten van 'grote meisjes', heel lastig shoppen voor een 5-jarige! Bij V&D past ze al lang geen Friendz meer, Primark lukt kleding 7-8 jaar niet meer, C en A nog 1 zomertje wat van de laatste maat voor kleintjes, enzovoort. Schoenen met maat 32 / 33 ook niet echt makkelijk.
    Ze gaat lekker op school, gemiddelde leerling en ligt sociaal goed in de groep. Met zwemles gaat het ook aardig, na de herfstvakantie begonnen en nu in niveau 2.
    We zijn het traject met orthopedagoog begonnen. Chris en ik hebben intake gehad, donderdag gaat zij voor haar intake. Daarna weer een ouderafspraak, ben benieuwd. Het gaat nu weer een weekje wat redelijker maar we hebben weer een fikse lastige periode met haar gehad.
    Vermoeidheid zal ook een factor zijn. Ze slaapt beroerd, door melatonine slaapt ze wel goed in maar ze wordt vaak middenin de nacht wakker. Dan komt ze rond 4 uur bij mij in bed liggen, klamt zich aan mij vast, kruipt zowat in me, en slaapt nauwelijks meer. Ik ook niet, helaas. Van Chris, die nergens last van heeft, moet ik haar maar naar d'r eigen bed terug brengen. Maar ik kan dat niet, er zit iets primairs in haar gedrag wat mij triggert. Ik krijg het gevoel dat ze er veel behoefte aan heeft, ik durf haar niet af te wijzen zeg maar. En heb ook de energie niet om die strijd aan te gaan.

    Met Quinten gaat het goed. Hij is nog een echt peutertje, Danique was toen al veel verder. Heel schattig en koddig.
    Hij praat inmiddels veel meer, maakt zinnen, probeert werkwoorden te vervoegen, zijn woordenschat wordt elke dag groter. Hij praat nog steeds voor zijn leeftijd niet bijster goed en zijn uitspraak loopt nog wat achter, maar de stijgende lijn is prima.
    Hij eet echter nog steeds super slecht, ik heb geen idee waar dat jochie van leeft. Brood (zonder korst), pap en appelsap, that's it. Met geluk wat aardappeltjes/pasta en paar stukjes vlees. Als hij een keer groente eet durf ik geen adem meer te halen, hahaha!
    Zijn treinfase duurt nog onvermindert voort! :D

    Chris helaas nog steeds geen baan, en ik zie het er ook niet meer van komen. Levert thuis ook veel stress op, hij lijkt de drive kwijt te zijn. Begrijpelijk, maar met de kinderen werkt dat niet. We hebben best veel issues op het moment, te lang verhaal, en ik sta emotioneel heel ver van hem verwijdert.
    Eigenlijk gaat het met mij een beetje k, zacht uitgedrukt. Op m'n werk gaat het niet lekker, thuis ook niet. Mijn therapie slaat totaal niet aan, termen als dissociatie, add en een gigantische (onbewusten) barriere om wat dan ook toe te laten.
    Dan nog mijn moeder, de mantelzorg stijgt de pan uit en emotioneel ook erg zwaar.

    Nou, om dan maar met deze vrolijke noot te eindigen ;)
     
  19. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dikke knuffel Natas! Ik heb in september een cursus mindfulness gedaan, het heeft mij veel rust en inzicht gegeven, wellicht een tip voor jullie?... Ik zeg het wel schoorvoetend, want het kost wel veel tijd...elke dag ong een uur mediteren, dagelijkse dingen met aandacht doen (dit duurt niet langer, maar kostte mij wel veel moeite..)
    Ik heb het gedaan omdat het mij interessant leek, en dat onderzoek heeft uitgewezen dat het net zo goed werkt als anti-depressiva. Dus ik hoopte mijn depressieve gedachte op deze manier de baas te kunnen. En dat lukt aardig, ik ben de hormonen en de winter, met deze bagage en een daglichtpeertje goed doorgekomen :D
    Als je meer wilt weten wil ik gerust meer vertellen....
    Verder spannend met de orthopedagoog, en dat praten van Q komt prima in orde verwacht ik voordat hij naar school gaat, of ergens in die eerste maanden....

    Wat een life coach doet...tja voor mij is dat iemand die
    1. Mensen die wat willen veranderen, het niet alleen kunnen, maar het wel nu willen helpt
    2. Veel vragen stelt, outside de box kijkt en laat kijken en een spiegel voor houdt.

    Maar heb al wel gemerkt dat er veel verschil is tussen de ene of de andere coach.....
     
  20. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hey Girls...

    Dikke knuffel Natas, zinnige woorden heb ik Helaas niet voor je... De kids komen er wel. Fijn dat je wat proffessionele feedback krijgt voor D. Ik snap dat je haar niet naar haar bed terug brengt, maar dat komt van een mamma die al ruim 2 jaar met een dochter in bed slaapt... Ze start in haar eigen bed en inslapen gaat bij ons goed, ik verwacht dat de rest komt voor ze 18 is. Het past ook bij haar karakter vind ik...

    Mone klinkt heel interessant, maar voor deze stresskip geen doen, ik ben blij als ik met mascara op het werk start, voor 14.00 eet en een lekkere kop koffie of thee in mijn handen heb. Ook hier geen uitzicht op werk voor manlief, dus ik ga meer werken 90%... Kijken of het bevalt...

    Sam ik ga toch maar op je site spieken! Wat gaat het hard!

    Jenny al een besluit genomen?
     

Deel Deze Pagina