ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ff ego hoor! Het hoofdje was nu wel binnen de marges. Over 3 weken nog een keer opmeten en een pretecho krijgen we erbij! Heel lief van de beste man;)!!!
     
  2. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wat fijn Sam! En leuk hoor een pretecho!
     
  3. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wij hoeven met 9 jaar pas weer terug :D joeppie!
     
  4. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hier een heerlijk weekend wezen skieen in winterbergen, we waren met 10 kids (9, 8, 6, 3x5, 4, 3, 2, 0) en 8 volwassenen. En het was super! Mijn hoogtepunt was wel dat we ook even met z'n 4-en hebben geskied, Janneke bij ml tussen de benen, Pieter zelf en ik ook zelf :D heerlijk!
    Op sommige stukjes heeft ook Janneke los geskied, maar het remmen gaat nog niet zo goed, dus we doen lekker voorzichtig aan (goed tegen nog meer hartverzakkingen...)
     
  5. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Klinkt goed Mone! Hoeveel huizen hadden jullie?!?
    Wij waren er nu 1,5 week terug ook, Tom geskied met ml, ik op de slee met Roos. Daarna vooral zwembad! Ook leuk...
    Hopelijk volgend jaar vrij, gaat roos ook op de latjes!
     
  6. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
  7. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Oh Sam, sorry!

    Fijn dat alles nu in orde was! Scheelt weer een hoop stress!
     
  8. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha geeft niet hoor! Dank je!!! Verder wel gelezen maar weet het niet meer. Ben zo moe, dus eerst maar slapen! Morgen weer aan het werk alleen m'n energiepeil is beneden nul:(!
     
  9. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Mone, leuk huis, lekker groot ook, ik heb weer een bookmark, al denk ik na deze groene wintersport dat volgend jaar echt Frankrijk of Oostenrijk op de lijst staat!
     
  10. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Yeah! Ik heb het zondag gered! (Maar dat hadden jullie natuurlijk allang gelezen op facebook ;))
     
  11. mariss

    mariss Fanatiek lid

    12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Goed zo Mone! Ik doe het je niet na!

    Sam weer goedgekeurd.... Het gaat snel! Gelukkig maar!
     
  12. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou soms mag het wel wat langzamer gaan;)!
    Met 28 weken eerste groeiecho! Baarmoeder stond op 26 weken... Tsja liep bij r en s ook voor... Voordat ik het weet moet ik bevallen denk ik zucht;)!
     
  13. Mone

    Mone Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Ken ik Sam....zeker zo'n laatste.....tenminste...of gaan jullie voor een 5de? :p

    Tom heeft ook goed gelopen!
     
  14. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha zeg nooit nooit natuurlijk maar nee 4 is genoeg;)!
     
  15. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oeps, da's al weer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was.

    Sam, fijn gevoel, dat alles goed is met de kleine! Lekker genieten dus! En wat leuk, binnenkort een 3D echo.

    Jenny, al in de fase van het zoeken naar scholen in het MO. Spannend.
    Kan me voorstellen dat je enerzijds huiverig bent voor laten testen, maar je kunt toch ook laten testen zonder het op te laten nemen in een dossier?

    Twijfel zelf ook hoor, vwb Alyssa. Op school gaat het met haar heel erg goed, ze blijft alleen zo ontzettend onzeker, verlegen, is een echt einzelgangertje. Moet altijd heel erg wennen aan nieuwe situaties, etc. Ze heeft sinds kort wel wat meer aansluiting in de klas sinds er een nieuw meisje op school is. Daar zie ik haar (gelukkig) regelmatig mee spelen op het plein, terwijl ze eerst heel veel alleen bezig was met steentjes, beestjes, blaadjes zoeken, dat alles aan de juf laten zien ...

    Yelina is wat dat betreft een heel ander kind. Heeft aansluiting in de klas, altijd wel iemand om mee te spelen. Alleen moet ze er wel heel erg hard aan werken om mee te komen. Daar waar haar zus altijd een A, soms een B haalde, staat zij B en een C. Gelukkig kan ze zoals het nu gaat wel gewoon mee naar groep 3 straks.
    Ik verwacht wel verbetering. Haar groep was erg groot en de juf had door erg veel (onverwachte) nieuwe instroom gewoon te weinig tijd om kinderen die wat achter dreigden te gaan lopen extra hulp te bieden.
    Maar sinds vorige week is er de volledige schoolweek hulp dmv een LIOer en een klassenassistente. Haar klas is nu in tweeën gesplitst, bestaat nu uit 14 kids per klas, groeit nog wel uit tot 21 kids, maar dat is in ieder geval een stuk rustiger dan dat het tot nog toe was. Dus meer tijd om goed aan de slag te gaan met de kids die het nodig hebben.

    Natas, heftige situatie zo bij jullie thuis en ook zo herkenbaar, vooral voor wat betreft jouzelf naar Chris toe. Ik ervaar hetzelfde naar manlief toe. Sta verder dan ooit van hem verwijderd. Is ruim 3 jaar geleden al begonnen sinds de dreiging van ontslag bij z'n vorige werkgever. Toen dacht ik nog dat als hij aan het werk zou komen dat het wel weer anders/beter zou worden, maar helaas. Eerder voelden we elkaar feilloos aan, vulden we elkaar aan, maar dat lijkt compleet weg nu. Weet het even niet meer.
    Begin eind deze maand bij gesprekken bij de praktijkondersteuner bij de HA. Ben benieuwd wat hieruit gaat komen.

    Pfff. Dat heb ik weer. Vanochtend had ik bij de ha een afspraak voor het plaatsen van een nieuwe mirena. Had eigenlijk een half jaar geleden al gemoeten, maar omdat ik er zo tegenop zag stelde ik het maar steeds uit.
    Had gevraagd om een doorverwijzing naar de gyn, heb me toch over laten halen om het bij de HA zelf te laten doen en waar eindigt het verhaal? Juist, toch met een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ze kunnen het ding niet vinden, dus mag de gyn het alsnog doen. Dit gebeurt me geen tweede keer. Volgende keer ben ik gewoon eigenwijs en sta op een doorverwijzing.

    Met onze hond gaat het goed. Is inmiddels een uit de kluiten gewassen, rebellerende puber geworden, maar we begrijpen elkaar steeds beter. En daar waar ik met de training eerder steeds commentaar kreeg van mijn helper en de voorzitter van de club, krijg ik nu steeds meer complimenten over zijn ontwikkeling en dat het appèllopen er steeds beter uit gaat zien. Jaja, we komen er wel!
     
  16. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    You goo Dombo! Leuk dat het met 'hondjelief' zo goed gaat!!! :D

    Verder even geen puf om te reageren.. Een uit de kluiten gewassen woeste kleuter naar binnen 'zeulen' (bijna 30 kilo, tegenstribbelend) en er later ook nog een keer achterna moeten rennen omdat hij uit school weg zou lopen is in mijn toestand niet echt aan te bevelen ;)!!
     
  17. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oef Sam, dat is pittig. Zie hier de kleuterjuf ook wel eens worstelen met kids die weg willen lopen. Onder normale omstandigheden al zwaar, maar helemaal met bib.
     
  18. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat heb ik weer. Het lijkt wel een soap te worden met die mirena. Oude eruit halen lukte gisteren uiteindelijk wel na een paar behoorlijk pijnlijke pogingen, maar een nieuwe plaatsen lukte niet. Mag volgende week terugkomen, gaan ze het onder plaatselijke verdoving doen. Hoop dat 3x scheepsrecht is?
     
  19. Sam8

    Sam8 VIP lid

    15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pfffff dombo bah:( dat is balen!! Succes volgende week!!!
     
  20. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, hoe is het nu verder met jou?

    Zelf heb ik vandaag ontslag genomen bij de post, heb een maand opzegtermijn, dus nog een maand en dan ben ik postbezorger af.
    Voor nu heb ik me ziekgemeld. Ben compleet op. Lijf werkt aan alle kanten tegen, alles doet zeer, kon het niet meer opbrengen om vandaag m'n rondje te gaan fietsen/lopen. Te moe.

    Verder heb ik gisteren een doorverwijzing gekregen van de praktijkondersteuner naar een psychologisch ondersteunend centrum. Krijg daar eerdaags een berichtje met oproep van.
     

Deel Deze Pagina