ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo, komt straks reactie hoor ;) ! Alvast knuffel!

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo:
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik het heel goed vind dat je hulp zoekt. Het klinkt inderdaad als iets wat niet helemaal 'normaal' is. Er zijn zoveel autistische stoornissen- verwanten daarvan. En dit komt in combi met AD(H)D ook veel voor. Enerzijds heb je natuurlijk dat je haar een stempel geeft als er iets uitkomt wat weer z'n voor en nadelen heeft. Maar anderzijds kun je haar dan juist helpen in de dingen waar zij tegenaanloopt. Maar ook hulp krijgen met waar jullie tegen aan lopen! En ik snap helemaal dat je bij het vertellen hiervan de tranen in je ogen krijgt. Het is je eigen kind en je wilt natuurlijk niet dat er iets mis mee is. (je snapt wel hoe ik het bedoel toch?) Want met haar als persoon zelf is er niets mis! Ik hoop dat jullie goed geholpen kunnen worden!!! Dikke knuffel en succes!

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dombo,
    Dikke knuffel alvast. Ik reageer ook later wat uitgebreider. Wel goed dat je er wat mee gaat doen nu. Het zit al zo lang in je hoofd, maar die vinger opleggen is erg moeilijk. Ook het stempeltje wat ze krijgt is niet leuk natuurlijk. Maar als het haar helpt is het natuurlijk wel goed.

Ik moest alleen even lachen over je klusseritus. Ik dacht even dat jij samen met Sam zwanger wilde zijn ;)

Julian heeft een ondeugend lieve glimlach en een mooi kruintje.
    Leukertje!

4. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi dombo, wat lijkt mij dat lastig als je zo'n vermoeden hebt maar je ook je vinger er niet precies op kan leggen. Wat goed van jullie dat jullie hulp hebben ingeschakeld! Dat is in mijn beleving niet de makkelijkste stap! Een dikke knuffel vanuit het haagsche en jullie meid boft met zulke ouders!
    En verder duim ik natuurlijk voor een leuke nieuwe en uitdagende baan voor je man!

5. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Zo ik ben de bv aan het afbouwen, we zijn nu van 3 naar 1 voeding en die gaat er over een paar weken vanaf. Ik zat niet meer zo lekker in m'n vel en m'n lichaam werkte niet mee, kreeg steeds meer last van m'n knie (2jaar geleden gevallen met pieter en toen m'n achterste kruis and beschadigd) dus heb ik er 2 voedingen vanaf gedaan, en ben zelfs een keer voor de kinderen in bed gedoken en nu gaat het al een heel stuk beter!

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou Mone toppie toch? 1 jaar bv is geweldig :D !!!
    Wij gaan nog wel even door denk ik.. Zit op 2 voedingen nog. Maar even zien hoe het na de vakantie gaat. Ach en als ik zwanger ben dan zal het wel snel gedaan zijn, was toen ik zwanger werd van Rinze ook zo ;) !!

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dombo, dikke knuffel meid! Alleen al het het feit dat jullie aanvoelen dat het niet pluis zit en de stap nemen om hulp te zoeken is echt een pluim voor jullie! Ook het meedelen met ons vergt inderdaad moed...en zoals Sam zegt met je kind zelf is er niets mis mee...hopelijk kan ze goed geholpen worden...
    En hopelijk vind je man snel een nieuwe baan!

8. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mone, idd toppie een jaar bv!

9. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Dombo ook van mij een dikke knuffel. Fijn dat het je oplucht om hier je verhaal te doen. Het is ook allemaal niet niks. Heel veel succes ook voor je man, ik hoop dat hij snel werk heeft.

als het aan mij ligt sam doe ik met je mee! Wanneer willen jullie weer gaan proberen? Manlief zegt wel af en toe het wordt tijd voor een 2e alleen komt er nog weinig actie. Maar ik laat het aan hem over, mits het niet te lang duurt dan ga ik er weer over beginnen.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik denk zo na Jildou haar verjaardag... Hangt beetje van m'n cyclussen af. Ik wil namelijk niet rond Rinze z'n verjaardag uitgerekend zijn en het risico lopen dat ze tegelijk jarig zijn :p !! Dan wacht ik liever nog een maandje ;) !! Dus Ischa.. Ik vind dat jullie ook wel na Lucas z'n verjaardag kunnen beginnen :D !!

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bedankt allemaal. Klopt, met haar is ook niets mis, het is gewoon een lekkere meid, ze draagt alleen een te zware last mee voor zo'n jong ding en die last willen we als het maar even kan verlichten.

Bovendien merk ik de laatste tijd aan mezelf dat er enige kribbigheid naar haar toe insluipt en dat vind ik naar haar toe ook niet leuk.

Vandaag was het ook weer zo'n dag. 1 voorbeeldje. Ze wilde zich ineens alle duplo toe-eigenen terwijl ze er samen mee speelden. Vervolgens stortte haar bouwwerk in omdat ze hem niet stevig in elkaar had gezet en zette ze het op een brullen, was niet te bedaren tot het hysterische toe. En weer niet te bereiken. En zo gaat het helaas vaker. Soms een tijdje geen of minder heftige buien waarin ze nog enigszins te bereiken is en dan weer weken/maanden lang een paar van die buien per dag.

We hadden sowieso vanwege de ADD al de intentie om daar begin volgend jaar wat mee te doen omdat in de gezondheidszorg de leeftijdsgrens hiervoor op 6 staat.

Maar al het andere komt nu zoveel meer naar de voorgrond dat we er toch wel heel graag wat sneller actie op willen ondernemen.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oei Sam, Jil's verjaardag is al best snel ...

Ischa, nou, ik hoop dat bij jou manlief ook snel overstag gaat dan, kun je samen met Sam zwangeren. :D

Haha Anna, nee, bij ons geen klusseritus meer om te gaan zwangeren.

Bengeltje, lekker ventje, Julian!

Mone, ook jouw spruiten mogen er zijn!

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ssssst Dombo ;) Duurt nog heel lang ;) !!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Nou dat is te snel verwacht ik voor hier :D

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Noh Mone :p !!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een leuke taart Mone!

Linda, ik ben benieuwd naar je echo donderdag.

Sam, ik denk dat bij mij de kans op overgang heeeeeel wat groter is dan nog een zwangerschap! :p

Dombo, heftig allemaal! Het lijkt me enorm naar om iets aan te voelen maar je vinger er niet op kunnen leggen. Je staat dan zo machteloos, en het gaat wel om je kleine meisje.
    Sterkte!

Sjo, ik ben weer een beetje bijgelezen. Ik heb niet al te uitgebreid geantwoord want ik ben zo vreselijk moe.
    De onderbroken nachten beginnen nu echt z'n tol te eisen. Van ongeveer 00.00/00.30 tot 03.00 kan ik slapen, daarna tot de wekker gaat gemiddeld 5x een onderbreking door een kind. Quinten paar keer speentje geven, rond 06.00 een voeding, Danique soms huilen. Ik kijk onderhand bijna scheel uit m'n ogen, zo voelt 't.

Vandaag een zware dag op kantoor gehad, af en toe kan ik niet eens meer gewoon kijken omdat m'n ogen te moe zijn en zeer doen. Straks weer een beetje op tijd Quinten halen!

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pff Natas, komt hier veel boven als ik dit zo lees... Zooo heavy :( !! Sterkte!! Wou dat ik je kon helpen maar ben bang van niet :( !

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    dombo pff wat een verhaal
    hoop dat je snel de juiste hulp kan krijgen voor je meissie
    hopelijk vind je man ook snel werk in ieder geval erg veel sterkte fijn dat je je verhaal hier kwijt kan.
    doe je wel rustig aan??

en dank je julian is ook soms net een lopende tijdbom die zich ineens kan ontploffen tot hysterische jongen. en word dan zo boos

natas doe je ook rustig aan man als ik jou was was ik er allang bij neer gevallen pff zovaak nog voeden.of dat je wakker word
    respect

19. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hey meiden, wat een boel gekletst!

Sam leuk hoor, ik mocht ook ruim een maandje wachten maar ik heb ook mijn duo zwangere gekregen hoor, en zelfs nog meer ;)

Dombo heftig besluit, maar je wilt alleen het beste voor je meisje. Fantastisch dat jullie met je gevoel ook wat doen en hulp van buiten zoeken om te kijken waarmee je haar het beste kan helpen. Dikke knuffel, want makkelijk is anders!

Oh Natas, meissie toch! Gaat Chris er ook uit 's nachts? Dit houd je niet heel lang vol zo... Misschien kan hij Danique op zich nemen, of af en toe een speentje geven? (zo herkenbaar trouwens, Tom kwam zo'n 5x per nacht tot zijn 1e verjaardag, waarvan 2 voedingen en mijn liefje snurkte overal gewoon doorheen, als ik hem eens porde van jouw beurt duurde het zo' n eeuwigheid voor er beweging kwam dat ik al volledig over de rooie ging!)

Mone ook lekker een nieuwe auto en grootse plannen!

Bengeltje begint ook al met het grote nieuwe huis vol te plannen ;) ben je al een beetje gewend? Lekker ventje trouwens!

Zo verder weet ik het niet meer, vandaag de tractaties in elkaar gedraaid, 2e aankleedkussen hoes gemaakt, lakentje, 2 onderleggers voor het hoofdje en een hartje en sterretje voor een hanger bij de wieg... Dat naast een heerlijk vrolijk spelende Tom, dus als beloning voor hem en straf voor mij hebben we samen een trein aan gemaakt! Man wat is de grond ver weg en onmogelijk om weer af te komen! Morgen de gordijnen nog inkorten nu de naaimachine er toch staat en mijn draagdoek (het wordt een tricotti) dat moet wel lukken met Tom op het kdv! En natuurlijk lekker wat accessoires maken, jullie krijgen alleen helemaal niets te zien, pas als ukkie er is!

20. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Als je opschiet zwangeren er nog een paar mee! ;)

Deel Deze Pagina