ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Haha oké !!! Niets aan om zo te moeten werken he??

Jaaaaaaaaaaa ik ben klaarrrrr... nu nog ff examen doen en dan ben ik officieel kindercoach :D !!

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zooo lekker voor je klaaaaaar. Het zegt mij niets eigenlijk de cursus die je doet. Kun je me er wat meer over vertellen? Als het niet interessant is voor een niet juf anders per PM.

Ik heb het op mijn werk in de klas wel naar mijn zin en heb me er gewoon al bij neergelegd dat ik niet veel kan veranderen. Maar ik kan wel positief bijdragen, dus daar ben ik voorlopig tevreden mee.
    Verder vind ik mijn eigen kindjes toch belangrijker, dus blijf ik nog lekker maar twee daagjes werken.

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja je hebt gelijk :D !!
    Kindercoach.... Ja het is wat moeilijk om het in 1 zin te beschrijven... Je richt je voornamelijk op het kind en optimaliseren de situatie op zo'n manier dat de natuurlijke ontwikkeling van het kind het gemakkelijkst verloopt. We coachen kindren om hun talenten, vaardigheden en kennis beter te gebruiken.Je werkt erg oplossingsgericht en niet probleemgericht.. Dus niet eerst graven naar de oorzaak, maar hoe kun je een kind het snelt helpen. Hierbij ga je dus uit van het kind zelf en wat het kind al kan en weet! Ik vind het als leerkracht een hele verrijking moet ik eerlijk zeggen. Er wordt gesproken over gesprekstechnieken, altijd handig ;) maar ook over het omgaan van emoties (en opkroppen daarvan) van kinderen wat je ook goed kunt gebruiken. Het is heel breed qua onderwerpen die met het kind te maken hebben! En het komt er kort op neer om een kind beter in z'n vel te laten zitten met 'simpele' oplossingen.

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dit is even een korte uitleg ;) ... En zo kan ik nog wel even doorgaan :D !! Er worden nog veel meer onderwerpen behandeld;) !!

5. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Sam klinkt alsof we eigenlijk allemaal wel veel met jouw cursus kunnen doen!

Enne, prima kom maar op met die weeën, het geduld is toch op!

Anna, ik heb altijd plenty ideeën, maar zelden tijd of energie hoor! Zwangerschapsverlof is erg goed voor me wat dat betreft, bij Tom had ik ook veel gemaakt, maar toen meer schilderen etc. En in de tussenliggende tijd komt er steeds weinig uit mijn handen...

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    ja, nou binnenkort komt er vast ook niets meer uit je handen Mariss, maar dan heb je wel je kindje in je handen.
    Ik zal je kindje eens roepen;

BABY KOOOOOOOOOOOOM MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR

Ja Sam, geef ons eens een spoedcursu! Ik vind het wel een fijn plan om niet naar het achterliggende probleem te kijken, maar snel aan de slag te kunnen met het kind. Dan kun je in elk geval snel aan de slag en blijft het kind niet in de vervelende situatie vast zitten.

Heb je er met Yildou ook wel wat aan?
    Oh ja, op welke manier vind je dat ze met andere dingen bezig is dan haar leeftijdgenootjes?

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    ik moest vanmiddag opeens even een traantje wegpinken toen er een ambulancemotor starte net voor me. Opeens moest ik weer denken aan dat nare moment dat Linde in de ambulance langs ons reed en ik niet bij haar mocht zijn. Zomaar in een paar uur was ze van een verkouden baby opeens een baby op de IC.

Gelukkig ligt dat al weer een half jaar achter ons. Ik prijs me gelukkig met mijn sterke gezonde kindertjes. Veel van de kindjes die daar waren, waren echt ziek, zij was een gezonde baby met een naar virus, maar nu is ze gewoon gezond.:) en lief... ik kruip nu lekker naast haar.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lindada, leuke plannen, tuin op de schop. Het geeft een hoop rommel, maar het levert ook heel wat weer op.

Mariss, lekker druk, maar eh, moet jij niet eens bevallen? Hup baby, hup!

Anna, vervelend dat het niet botert tussen jou en je collega. Zou toch prettig zijn als het wel zou klikken.

Sam, goed zeg, dat je al weer zover bent met je opleiding. Nog ff en Friesland heeft er een kindercoach bij. Leuk hoor!

Danique heeft haar eerste logeerpartijtje achter de rug. Wat leuk en al meteen 2 nachtjes, knap hoor!

Mone, nog even en dan gaat je webwinkel van start.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb inderdaad kinderkleding

Verder even weinig onthouden. M'n hoofd is momenteel even vol vanwege Yelina. Morgen gaat ze naar het ziekenhuis en daar laten we haar keel- en neusamandelen achter. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan morgen. Ben toch wel een tikje nerveus nu.

Vanavond was er een info-avond op school over wat er nu precies wordt gedaan in de groepen 1 en 2. Weinig nieuws, maar wel weer leuk om te horen.

Heb me opgegeven als leesmoeder, computermoeder, begeleiding en eventueel vervoer bij uitjes en ik ben klassemoeder voor groep 2.
    En daarnaast ben ik van de 'pluisploeg'. (luizen pluizen). Het trok me in eerste instantie totaal niet om dat te gaan doen, maar heb me laten overhalen en eigenlijk is het niet eens zo vervelend om te doen. De kinderen vinden het bijna allemaal wel leuk en onderling met de moeders is het eigenlijk ook altijd heel erg gezellig.

En Yelina kan lekker even spelen bij Alyssa in de klas als ik aan het lezen, pluizen of computere ben. Leuk. Kan ze alvast goed wennen op school en het is voor haar ook wel goed om eens even wat meer los van mama te doen.

En hier ook nog even een trotse mama .... Alyssa mag een groepje verder met zwemmen. Weer een stapje dichterbij naar haar A-diploma.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, niet zo heel gek dat je dat nog zo raakt. Ik heb soms ook nog steeds heel veel moeite met hoe het in het ziekenhuis allemaal verliep met de laatste 2 weken van m'n zwangerschap van Yelina en de eerste dagen nadat ze geboren was.

Natuurlijk gaat het nu goed met de kids, maar toch, het was allemaal wel ingrijpend en helemaal vergeten zul je het nooit.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha Anna, ik had idd m'n zus vannacht de speentjesdienst moeten geven :D

Over eerder naar bed gaan, dan moet ik wel erg snel kolven op de vroege avondvoeding. Ik heb dat nu 2x gedaan toen die wat eerder uitkwam, maar dat gebeurt niet zo vaak.
    Ik wil 's nachts liever niet eerder gaan voeden dan rond 06.00, wil niet dat hij daaraan went.

Het klinkt erg interessant Sam, je studie, en ik denk dat we het allemaal met de eigen kindjes ook goed zouden kunnen gebruiken.

Arme Anna, ik kan me voorstellen dat je met je gedachten ineens weer bij dat nare moment was.

Dombo, heel veel sterkte met Yelina morgen!
    Wat leuk joh, al die activiteiten op school. Ik wil later ook zeker wat op school gaan doen. Voor nu heb ik me aangemeld voor de oudercommissie van het KDV.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Klopt hoor!!! Iedereen met kinderen kan er wat aan hebben! Ik gebruik dingen thuis ook en op school praat je op een andere manier met bepaalde kinderen!
    Annna niet dat jildou nu zo zeer hele andere dingen doet hoor maar als je haar hoort praten en hoe ze al nadenkt over veel dIngen dat hoor ik niet zo vaak! Niet dat ze aan het lezen is hoor Hihi!!

Natas heel goed hoor!!! Hij moet leren door te slapen! Maar kan hij het speentje zelf niet pakken?dat kon Rinze al heel snel!
    Slapen met hoofd naar het noorden heeft hier heel goed gewerkt volgens mij of het was toeval;)

Dombo leuk zon moeder!!!! School is er vast blij mee!!!

Annna logisch hoor!! Hier ook zo!!

Hmm m'n kleine sadist, Rinze, mishandelt ons in bed!! Hellup!!! Ze zijn er vroeg bij vandaag!

Dombo

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik voel me ook goed zeker behalve me hoofdpijn die nog elke dag er is vind ik het fijn dat mijn moeder nu elke week sowieso op vrijdag langs komt en ik ze kan zien als ik heen wil:D

jou kids na de school wauw wennen of niet dat je er nog 1 thuis heb hihi

maaris je mag nu wel bevallen hoor :p:D

sam leuke cursus denk dat we die idd allemaal moeten volgen

nog ff spammen hoor sorry:):)

13. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ja jongens, de kleine mag wel komen! Van mij zeker!

Inez wat een activiteiten! Leuk hoor zo betrokken bij de school. Inmiddels zal het amandelen knippen al wel gebeurd zijn maar niet te min sterkte vandaag met een hangerig meisje... Gelukkig is het weer wel naar ijsjes!

Rinse foei! Niet je moeder mishandelen hoor!

En sommige dingen die weer boven komen... Lijkt me heel normaal na zulke ingrijpende momenten.

Bengeltje leuke foto's weer... Moet ik ook eens doen :D
    Gebruik je nog pijnstillers voor je hoofdpijn trouwens?

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sam, ik denk niet dat hij het speentje al kan pakken (knuffels wel maar speentje is denk ik nog wat klein). Maar hij ligt nog ingebakerd dus hij kan ff niks pakken :)
    Hoofd naar het noorden, hmmm dan ligt hij in het licht te kijken. Toch maar niet ;)

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja Rinze ligt ook naar het raam te kijken! Het was ook niet mijn idee, maar op een gegeven moment moet je wat en probeer je alles. Na een week zo te liggen slaapt hij door!!! Haha pffff walgelijk hoor dat je hem inbakert ;) Arme stumper kan niet eens zn eigen speentje pakken ;) !!

Bengeltje leuk hoor :D !!

Ooh Dombo.. Sterkte met je meisje. Niets aan :( !! Dikke knuffel!

16. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dombo, veel succes vandaag met de operatie van je meisje!

17. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Lindada, veel succes vandaag bij de vk!

18. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 28 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm

*** ZWANGER ***
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 08 sept 2011
    Lindada, 29 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 20 okt 2011
    Pippo, 31 jaar, 5de kindje, uitgerekend op 28 nov 2011

AFSPRAKEN
    29 aug: Michelle 3 jaar!
    15 sept: Pippo gyn
    20 sept: Sam CB (Jildou en Rinze)
    23 sept: Geno 3 jaar!
    27 sept: Deena 3 jaar!
    01 okt: Lucas 3 jaar!
    04 okt: Jildou 3 jaar!
    13 okt: Pippo gyn
    27 okt: Pippo CB (laatste prikjes)
    06 nov: Denise 3 jaar!
    11 nov: Lianne 1 jaar!
    26 nov: Lorenzo 1 jaar!
    17 dec: Julian 3 jaar!
    22 dec: Luna 2 jaar!

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    marris nee momenteel gebruik ik niets al paar dagen niet maar daarvoor gewoon inbuprofen en paracetamol

dombo succes

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Bengeltje soms kan je als je langdurig paracetamol gebruikt daar namelijk juist weer hoofdpijn van krijgen...

Nou als kleine kinderen aanvoelen dat er wat te gebeuren staat en daar dan strontvervelend van worden, dan heb ik morgen ukkie in mijn armen!
    pfff.... ik ben even echt mijn geduld verloren vandaag, mijn lontje werd ook al steeds wat korter in de loop van de dag. Maar voordeel hij heeft zich zo uitgeput dat hij in no time sliep, dat is echt voor de eerste keer sinds mei!

Laatste klus is ook klaar, de box staat...

Nou tot morgen want ik ga lekker vroeg op stok!

Deel Deze Pagina