Inez, wat fijn dat alles goed is gegaan met Yelina! Wat leuk Mone! Mariss, ik ben ook niet meteen met inbakeren begonnen, idd eerst maar es kijken wat de baby nodig heeft. Ik ben er met Quinten bij 6 weken mee gestart, Danique was toen 1 weekje ouder. Achteraf gezien was beginnen met een week of 4 beter geweest. Ik heb/had ze allebei in de Pacco, hele fijn inbakerdoek vind ik dat. Ik heb geen minimaatje gekocht, dit is de versie tot 6 maanden (en dan is het toch al klaar). Hier : helaas weer een rampnachtje. Tussen 24.00 en 06.30 heb ik maar liefst 6x speentje moeten geven aan Quinten en werd Danique 1x huilend wakker. Na de ochtendslok ging alweer bijna m'n wekker. In bed geef ik altijd maar 1 'kantje', beneden voor ik naar m'n werk ga dan de andere kant. Maar hij wilde niet meer, paar keer geprobeerd, dus ik bleef met een volle borst zitten. Snel nog de kolf gepakt, kon ik 1 onderdeeltje niet vinden (raadsel, nog steeds). Toen had ik echt geen tijd meer. Omdat ik zo laat was met dat gemedder heeft Chris de kinderen naar het KDV gebracht. Heeft hij daar gezegd dat Quinten helemaal niet gedronken had en dat ik zo zou komen...... dus wat doet de leidster, die houdt Quinten wakker. Om half 11 belde ze, met een krijsende Quinten op de achtergrond, wanneer ik nou kwam? Arm kind, hij was vanaf 06.30 al wakker! Ik ben er meteen naar toe gegaan, voor mijn plofborst was dat wel fijn. Gosh, 't manneke huilt bijna nooit maar nu was het echt krijsen.
Neeeee hele verhaal weg! Natas, knullige vergissing zeg, gelukkig alles weer goed gekomen... Hier worden de nachten ook steeds slechter, gemiddeld 4x plassen en dan nog een keer of wat kramp... Bleagh Wij hebben een swaddle en die is heel goed bevallen, erg fijn dat ze gewoon met de beentjes in kikkerhouding kunnen, wel zo goed voor de heupjes. Nu vind ik het ook wel lekker dat daar naar gekeken is voor ik ga inbakeren, maar dat zal zeker wel lukken! Bij Tom heb ik me trouwens enorme zorgen gemaakt over de heupjes, deze keer lijkt dat veel meer een bijzaak, misschien ook omdat Bij Tom alles goed was. En Sam rustig aan doen? Ik ben nog even reuze druk, gisteren uit eten geweest met een vriendinnetje, morgen komen vrienden met hun kleintje en gaan we ws naar Rotterdam naar de treintjes, maandag controle, dinsdag kapper en mijn ouders, verder wil ik nog met Tom naar cars, en als het weer mee zit naar het strand en dan eigenlijk ook nog even langs bij schoonzusje want daar is het huis net opgeleverd na de verbouwing! Dus druk, druk, druk.... Vndaag ook heel optimistisch de boventijk van ons waterbed in de was gegooid, en sindsdien regent het... Nu hopen dat het toch nog op tijd droog wordt want een nacht luchtbed lijkt me echt de hel nu!
Haha dat is beetje jammer Mariss ja .. damn... druktemaker... ik had gehoopt op volgende week ks maar dat wordt dus een sept-kindje !! Ennuh.. Hier met Jildou ook de Swaddle gebruikt. Maar Rinze was het drama in dat ding !! Maar goed, andere reden !! Poeh Natas, wat een nachtje was dat!! En arm kereltje daar op het kdv !!
Wel grappig Mariss, bij Danique maakte ik me ook veel meer zorgen om de heupjes dan nu bij Quinten. Ik heb wel het CB eerst laten kijken voor ik ben gaan inbakeren maar dat voelde meer als plichtpleging. In de Pacco kunnen ze ook met hun beentjes in kikkerhouding liggen. Volgens mij verkopen ze geen inbakerdoeken waarbij dat niet kan toch? Dat zou wel heel slecht zijn. Enneh, waar slaap je nou vannacht op?
Natas... ik denk dat ze hem aan het droogfohnen is !! Hier bij Jil niet veel zorgen gemaakt om de heupjes en floeps een spreidbroek en vervolgens Rinze ook.. Maar wel korter.. wie weet.. ook deze keer, 3x is scheepsrecht? !
Heb iig vannacht bedacht hoe we het dan gaan vertellen .. Hoef ik daar niet meer mn hoofd over te breken.. je moet toch wat als je niet kunt slapen he !
Haha Sam, je kunt ipv er over denken ook zorgen voor nummer 3 als je wakker ligt! Hier zelf heup problemen en wil dat natuurlijk liever niet doorgeven, Bij Tom was ik erg gespannen, maar die was helemaal oké. Hier is een inloop poli op het LUMC, daar kan je de 1e 3 weken terecht en wordt ook meteen een echo gemaakt, wel fijn dat het zo snel kan! Tegen die tijd zal ik me vast weer druk maken! O ja, hij is droog, de zon kwam door en het was zo klaar. Nu zeikt het weer van de regen, maar mijn bed is weer in elkaar!
Gaan jullie nu weer proberen Sam? Mijn vriend vroeg gisteren aan Lucas of hij een broertje of zusje zou willen en hij zei ja dus ik denk dat het hier ook niet super lang meer zal duren. Nog ff snel wat afvallen
Yes Ischa !! Nou het kan zijn dat het deze maand raak is, anders is het nog wel de bedoeling om nog 2 cyclussen af te wachten.. dus deze en de gene van begin oktober... Ach time flies !!
Leuk vooruitzicht Sam, nog even lekker oefenen en al snel voor het echie. Ischaa, wie weet kunnen jij en Sam dan toch nog samen zwangeren. Hoe gaat het nu met het afvallen? Lukt het nog een beetje? Mariss, fijn dat het allemaal op tijd droog was en dat je lekker in je eigen bedje kon slapen. Maar euh, denk je er wel om om een beetje gas terug te nemen? Met Yelina gaat het erg goed. Ze mocht gisteren weer proberen wat vast te eten. Nou, dat ging er wel in. Brood dan, het warme eten nog niet. Wilde ze vrijdag allemaal al wel, maar toen mocht het nog niet. Ik kan je wel vertellen, het huis was toen echt even te klein. Daar was ze het echt niet mee eens. Vandaag mocht ze weer zo'n beetje alles eten wat ze wilde. Nou, ze wilde wel, brood ging goed, alleen smaakte het warme eten haar nog niet zo heel erg. Voor de rest mogen we niet klagen. Ik stond net nog even bij haar kamertje en ik hoorde .... niks!!! Moet de boswachter toch nog iemand anders zoeken die al die bomen om wil zagen. Omdat haar neusamandelen zo ontzettend dik waren kon ze niet door haar neus ademen. Daardoor liep ze steeds rond met open mond en kwijlde ontzettend veel. Nu al zien we dat ze haar mond steeds meer dichthoudt en het kwijlen is verleden tijd. En het kan verbeelding zijn, maar volgens mij praat ze nu al wat duidelijker. We hebben wel vanuit het ziekenhuis nog wat oefeningen meegekregen om de spieren van haar onderkaak spelenderwijs nog wat steviger te krijgen wat haar uitspraak verder zal verbeteren en waardoor ze de mond ook beter dicht zal kunnen houden.
Dat is handig Dombo idd! Dat had het zoontje van de oppas ook!! Maar die laat nog steeds wel hangen zeg maar! Maar wat heeft ze dit knap weerstaan!!!
Ja echt wel, ben echt apetrots op haar. Die oefeningen zijn eigenlijk heel simpel. Laat je kind bijvoorbeeld onder een spelletje een flippo of een stokje van een ijsje tussen z'n lippen houden. Vinden ze best grappig en ongemerkt trainen ze zo de spieren.
***GEBOREN*** Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm Jootje24, 28 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm ***** Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm Jootje24, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm *** ZWANGER *** Mariss, 37 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 08 sept 2011 Lindada, 29 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 20 okt 2011 Pippo, 31 jaar, 5de kindje, uitgerekend op 28 nov 2011 AFSPRAKEN 15 sept: Pippo gyn 20 sept: Sam CB (Jildou en Rinze) 23 sept: Geno 3 jaar! 27 sept: Deena 3 jaar! 01 okt: Lucas 3 jaar! 04 okt: Jildou 3 jaar! 13 okt: Pippo gyn 27 okt: Pippo CB (laatste prikjes) 06 nov: Denise 3 jaar! 11 nov: Lianne 1 jaar! 26 nov: Lorenzo 1 jaar! 17 dec: Julian 3 jaar! 22 dec: Luna 2 jaar!