Mariss, voor jou een dikke knuf meid!! De laatste loodjes wegen het zwaarste. Ik hoop voor je dat je geduld niet al te lang mee op de proef wordt gesteld en dat ukkie nu snel komt! Vanochtend ben ik wezen oefenzwemmen met Alyssa, die krijgt echt de smaak te pakken van het zwemmen. Ze wilde ineens van de hoge kant afspringen, daarna van de startblokken in het diepe bad van ruim 3m diep. Tenslotte, omdat ze de smaak van het springen nu toch echt te pakken had is ze ook nog even van de duikplank gesprongen. Even later kwamen we nog een kindje tegen van ons oude peuterzwemgroepje dat inmiddels al bezig is om voor C (!!!) te zwemmen en Alyssa vond het erg leuk om samen met dat meisje wat oefeningen voor C te doen. Mama is apetrots op haar meisje dat toch heel lang watervrees had. Het leuke was ook nog dat haar vorige zwemjuf die haar over de ergste watervrees heeft heengeholpen haar vandaag heeft zien springen.
Mariss nog even meis! Dikke knuffel!!! Dombo wat goed !! Ja hier wel wat over de 'shock' heen hoor .. Maar had vanochtend ook een bak.. Mn ouders vroegen hoe het met mn vriendin gaat (van tweeling)... Nou hadden we het even over praktische dingen. Mn moeder zei, ze mag de wipstoel van ons ook wel gebruiken zolang wij hem niet nodig hebben, als jullig nog geen plannen hebben.. Zegt m'n vader.. Nou je houdt je nog maar even in.. Ik heel mooi, er niet te veel op gereageerd en zeg ja hoor .. Maar hij keek me vervolgens aan en ja toen kreeg ik een kleur.. Zegt hij, ik zal maar niet verder vragen he.. Shit, weet het zelf dus net een dag en zij hebben het nu ook wel door denk ik ! Nou ja, over 2 weken gaan ze op vakantie voor 10 dagen en daarna hoop ik wij echo en dan vertellen we het wel... Hoop ik
Sam, HAHA...moet je nou niet rood van worden ! Dombo, de kleuters die hebben bij ons in het derde kleuterklas al echte opdrachten en testen... Eigenlijk beginnen de testjes van de 1ste kleuterklas hier...(bij 3 jaar)...van groot naar klein en omgekeerd kunnen rangschkken, stukken die geknipt zijn kunnen plakken ineen, verhaaltjes kunnen vertellen bij prentjes, kleuren onderscheiden,...2de kleuterklas is dan al wat verder van oefeningen en het derde kleuterklas is het echt al vloeiend kunnen eeeee schrijven en omgekeerde eeee, ook grote lussen zeg maar....hier kon dochter al zelf haar naam schrijven op 4jaar zonder dat wij het hebben moeten aanleren...die zag haar naam staan op een blad en deed het na...en echte proeven moeten ze dan ook doen...leren de termen minder, meer, gelijk, evenveel en daar doen ze dan oefeningen mee...tja, zo doen veel van testen maar teveel om uit te leggen...ook werken ze al met computer vanaf de 2de kleuterklas...ik zou al juf moeten zijn om alles te weten wat ze daar in klas moeten kunnen he...maar ze moeten wel veel kunnen vind ik vergeleken met toen ik in de kleuterklas zat...meende ik Natas, goede reis en geniet ervan meid! Jenny, 3 kids is inderdaad leuk maar wel lekker druk... en het scheelt wel dat ze wat ouder zijn ook...dus ik ben benieuwd wat het hier gaat geven als ook hier de laatste drie wat op elkaar volgen..dochterlief dan 6,5jaar, zoonlief 3jaar, zoontje bijna 1,5jaar en dan nog beebje...ach lekker drukke boel hier
Leuk toch Pippo! Maar anders zit je met 4 kids ook wel erg lang in de luiers! Hier alles goed weer, alleen een druk klein baasje met wat vervelend gedrag... Zal de spanning wel oppikken van paps en mams, dus toch maar proberen zo relaxed mogelijk te blijven!
sam leuk voor je vriendin 2ling zeg natas ja dan zal je nog minder slapen balen nouja je zal best wel weten hoe het moet saaaaaaaaaaaaaaaam gefeliciteerdddd dat is zeker een shok natas fijne vakantie
Jeetje Sam!!!! Gefeliciteerd!!!! Goh eerst wilde je nog een paar maandjes wachten, en dan ben je al zwanger! Leuk zeg!
Mone wat goed dat Janneke loopt. Wat gaat het ook snel he... Sam wat leuk voor je vriendin. Bij mijn tante is hetzelfde gebeurd. Twee eitjes teruggeplaatst en 1 eitje heeft zich gedeeld in een eeneigen tweeling. Twee boefjes dat wel Natas geniet van je vakantie! Pippo klinkt goed zo van die oefeningen op school(tje). Ik ben blij dat Deena hier naar peuterschool gaat, daar leert ze ook al. Ze is straks een vroege leerling en dan heeft ze het wel nodig. Vooral omdat ze ook zo lang is en iedereen al denkt dat ze minimaal een jaar ouder is. Babynieuws??? Duurt toch niet lang meer... Hier een fietsje besteld voor Deena's verjaardag. Over 3 weken wordt ze alweer 3 jaar. Tijd gaat snel! Ik hoop dat ze een beetje gaat fietsen dan, want ze wil er nu nog niets van weten. Ach komt vanzelf toch? Even wat anders... Mijn schoonzus is echt raar bezig. Ik snap het helemaal niet meer. Ze zegt dat ze niet meer van haar man houdt. Dat is op zich shockerend natuurlijk (vooral met 2 kindjes van 6 en 3 jaar), maar nog wel te begrijpen dat zulke dingen kunnen gebeuren. Nu is ze opeens 2 weken ervandoor gegaan. Ze zit bij vriendinnen en heeft mijn zwager alleen met de kids achtergelaten met een schema waar ze naartoe moeten. Verder mag hij het uitzoeken. De jongste is helemaal overstuur en ziek omdat mama opeens weg is. Mijn schoonmoeder zat met tranen in haar ogen te vertellen dat ze opgepast heeft en Britt niet wilde eten, het koud had, naar bed wilde en de hele dag naar mama vroeg. Dat doe je als moeder toch niet!!! Dat je relatieproblemen hebt tot daar aan toe, maar dan laat je je kinderen toch niet in de steek! Ze snappen er niets van, arme drommels. En als je hoort dat je jongste er zelfs ziek van is, kom je toch direct terug. Ik snap er echt helemaal niets van en ik zit er best wel mee. Ze is echt heel echocentrisch bezig. Natuurlijk moet je aan jezelf denken, maar met kinderen ben je niet meer alleen en kan je dus ook niet alléén aan jezelf denken.
Och jeeeeetje Lindada wat verschrikkelijk !! De arme kinderen! IK had het me idd niet eens in m'n hoofd gehaald!! Hopelijk komt ze snel terug! Hoe is het verder met jou? Bijna verlof? Mn vriendin spoot alleen nog hormonen Lindada.. Was wel apart.. de zondags bij laatste fm-meting was er nog 1 eitje te zien ,de andere niet meer (die was er vrijdag nog wel) .. Dus ben heel benieuwd !
Sam normaal gesproken zou woensdag mijn laatste werkdag zijn, maar ik ga twee weekjes langer door. Apart verhaal van je vriendin, ik had het verkeerd begrepen. Ik ben benieuwd. Een vriendin van mij is ook met ivf bezig. Echter waren er maar 2 follikels groot genoeg, dus hebben ze besloten deze ronde niet te oogsten ivm groot risico dat er te weinig (bruikbare) eitjes zouden zijn. Ze is nu op vakantie en na de vakantie gaat ze weer verder, alleen deze keer met een hogere dosis hormonen... Tsja van mijn schoonzus krijg ik geen hoogte. Ze blijft herhalen dat ze vind dat ze gelukkig moet zijn. Nu heeft ze daar natuurlijk helemaal gelijk in, maar het gaat nu ten koste van de kindjes. Ik snap niet dat ze dat niet door heeft. Heel veel vrienden/familie proberen op haar in te praten dat ze nu niet goed bezig is, maar die mijd ze en ze gaat alleen naar vriendinnen die met haar meepraten. Dat is fijn natuurlijk, maar lost niets op. Het egocentrische zit wel in haar karakter, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn. En haar man is een grote goedzak die alles voor haar over heeft. Hij zou eigelijk eens op zijn strepen moeten gaan staan en haar eens flink toespreken (heb het idee dat het nooit zover gekomen zou zijn als hij dat vaker gedaan zou hebben). Ze leeft als god in frankrijk met een man waar ze alles van mag en haar vrijlaat, twee mooie gezonde kindjes en genoeg geld zodat ze niet hoeft te werken en leuke dingen kan doen. De meeste zouden jaloers zijn...
Jakkes Lindada !! Het is hier in de buurt verschrikkelijk met mensen die zwanger willen worden en die in het zkh lopen... En dan kom ik aan...
Gelukkig is mijn vriendin er vrij nuchter onder. Ze zag ook de voordelen dat ze nu niet zwanger (lees onzeker) op vakantie is. Maar ik hoop wel voor haar dat het snel gaat lukken. Ik heb het idee dat ze zich sterker houdt dan dat ze is. Je hoort het inderdaad steeds vaker van mensen waarbij het niet natuurlijk gaat. Misschien wordt iedereen er wel wat opener over. We mogen blij zijn dat het bij ons normaal gaat. Dan realiseer je jezelf weer wat een geluk je hebt. Ik voelde me in het begin ook een soort van schuldig dat ik zwanger was en mijn vriendin niet (ze is al bijna 3 jaar bezig). Dat had ik ook toen ik zwanger was van Deena en mijn tante al ruim 5 jaar zonder succes zwanger probeerde te worden. Gelukkig was ze net zwanger toen Deena geboren werd (ze was opeens verdacht vrolijk tijdens kraambezoek), dus ik hoop dat het ook voor mijn vriendin geldt deze keer.
Zo meiden.... Babynieuws! Hier sinds net voor 3 vanmiddag kijken we dolverliefd naar onze prachtige dochter Roos! Ze lijkt erg op Tom en heeft al heel snel gedronken, Tom is echt een trotse grote broer! Zo mooi om te zien. Wel weer geplande keizersnede, maar alles prima gegaan... Binnenkort wel wat uitgebreider verslag, maar op de tel gaat het niet zo snel!
Dat zou mooi zijn Lindada!! WHAAAAH MARISS, dat dacht ik al.. Van harte gefeliciteerd met jullie meisje Roos Yes ik had gelijk !!! Geniet lekker van jullie gezinnetje en sterkte met herstellen!!!
Mariss, Marissman en Tom, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Roos! Geniet van haar en van elkaar! Lindada, rare actie van je schoonzus. Ook al loopt een relatie om wat voor reden dan ook niet, dat is niet de manier om met je kinderen en je man om te gaan. Pippo, leuk om te horen hoe het bij jullie toegaat.
Linda, wat naar van je schoonzus! Volgens mij kun je nooit echt zien wat er achter de deur zich afspeelt, maar dit doe je je kinderen niet aan! Ik zou het trouwens vervelend vinden als ik geen geld in onze potjes zou brengen....
Mariss en marissman gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Roos! En Tom gefeliciteerd met je zusje!