ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 26 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 30 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 28 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 24 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 30 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm

*** ZWANGER ***
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 08 sept 2011
    Lindada, 29 jaar, 2de kindje, uitgerekend op 20 okt 2011
    Pippo, 30 jaar, 5de kindje, uitgerekend op 28 nov 2011

AFSPRAKEN
    12 mei: Lindada vk
    19 mei: Pippo gyn
    26 mei: Lindada 20wk echo
    20 jun: Rens 3 jaar!
    25 jun: Phaedra 1 jaar!
    27 jun: Milan 3 jaar!
    30 jun: Rinze 1 jaar!
    03 juli: Isis 3 jaar!
    15 juli: Janneke 1 jaar!
    23 juli: Kyento 1 jaar!
    27 juli: Jaron en Rihanna 3 jaar!
    29 juli: Yelina 3 jaar!
    03 aug: Danique en Pieter 3 jaar!
    06 aug: Tom 3 jaar!
    29 aug: Michelle 3 jaar!
    23 sept: Geno 3 jaar!
    27 sept: Deena 3 jaar!
    01 okt: Lucas 3 jaar!
    04 okt: Jildou 3 jaar!
    06 nov: Denise 3 jaar!
    11 nov: Lianne 1 jaar!
    26 nov: Lorenzo 1 jaar!
    17 dec: Julian 3 jaar!
    22 dec: Luna 2 jaar!

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pippo wat erg zeg :( !! Heel veel sterkte met je schoonvader etc!!! En beterschap daaro!!!

Natas, als ze iets doet, jij zegt dat het niet mag en ze negeert je, dan zou ik haar vastpakken (heb ook wel kleuters die dat doen) aan de hand en meenemen, of als ze dan op de grond gaat liggen.. mooi laten liggen. Niet op reageren. Ze is dan gestopt met wat ze doet en daar ging het om toch? Haar vastpakken, en niets erbij zeggen als ze kwaad wordt. Als ze vraagt waarom kan je het nog een keer zeggen. Gelukkig trouwens dat ze niet wakker is geworden vannacht. Het ging er hier heftig aan toe!

Waar het vanaf hangt met Kor? Nou eigenlijk niet zoveel meer. Zijn vestiging sluit en er moeten veel mensen uit. En aangezien er bij bussum (waar hij bij hoort) maar 4 timmermannen zijn, moeten ze waarschijnlijk ook alle 4 eruit.. Volgende week woensdag weten we het zeker. Het lijstje is allang klaar wie eruit gaan hoor, alleen moet alles volgens de regels en moet alles nog goedgekeurd worden.

3. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    Vandaag is Lianne alweer precies 6 maanden,
    dus tijd om even een foto'tje te spammen van haar 1/2 verjaardag ;)

Bekijk bijlage 150053

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wat gaat het snel zeg!! Gefeliciteerd!! En wat een grote meid alweer zeg! :D

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Jootje, inderdaad wat gaat dat snel zeg!

6. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Ja dan moet ik haar idd tillen. Hier ook een plumpudding of juist een tijger die probeert zich los te wurmen. Ik ben wel voorzichtig dat ik haar geen pijn doe maar op de gang gaat ze als ze moet. Dus ja soms moet ik haar erheen slepen. ;)

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sam, als ze iets doet wat niet mag lijkt me dat een goede manier, ga ik proberen. Maar als ik haar op een andere plek wil hebben, dan dus toch maar tillen. Waar ze overigens nu gewoon op staat te wachten, maar dat is dan maar niet anders.
    Het is hier vanavond 1 groot drama. Vanaf het moment dat ik het KDV binnenkwam, alleen maar gillen, weg rennen, huilen, kwaad worden en krijsen. Elk woord wat we zeiden en elke stap die we zetten was fout.
    Nu in bed is ze niet drifig maar heel zielig. Ze heeft het even over de wolkjes gehad, maar ik kan m'n vinger er niet opleggen of het daarom gaat. Ze wil ons erbij hebben, wij mogen niet weg, wij moeten bij haar liggen. Ik weet niet of ze ons op die manier probeert te 'dirigeren' zoals ze overdag ook probeert.
    Chris wilde weer de tactiek doen van even erbij, kort weg, weer even erbij, etc. Ik heb er een hard hoofd in.

Ik zal heel hard duimen dat Kor niet z'n baan verliest!

Jootje, wat een mooie foto van een 1/2 jaar oud meiske.

Pippo, wat zielig van je zoon met zo'n nare ooronsteking. Raar hè, dat sommige kindjes helemaal niet laten blijken dat ze daar zo'n pijn hebben.
    De situatie met je schoonvader lijkt me heel akelig, je ziet iemand achteruit gaan maar je staan zo machteloos. Heel veel sterkte!

8. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    hey meiden, even een korte update wat betreft schoonvader...gisterenavond kregen we opeens telefoon van schoonmoeder...schoonvader ligt terug in het ziekenhuis...hij heeft een klein hartinfarct gedaan :(...vandaag gaan ze kijken via zijn lies...jeetje wanneer houd het op?

9. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas, jeetje zou er iets met Danique zijn? Het is moeilijk om in het hoofd van je kind te gaan kijken en te begrijpen...hopelijk is het snel over...en wat je zegt dat het akelig is wat betreft schoonvader...idd we staan er machteloos tegenover...pfff...

Lindada, veel succes vandaag bij vk...

10. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Jeetje Pippo, wat een tegenslagen. Zo wordt zijn conditie natuurlijk niet beter! Hopelijk dat ze bij de catheterisatie wat positiefs kunnen bijdragen. Misschien nu hij weer in het ziekenhuis ligt ze ook wat meer vaart er achter kunnen gaan zetten?

Lastig hoor die oortjes!

Sam wat een rotnieuws! Hopelijk hebben ze in een andere vestiging plek voor hem, ze hebben hem natuurlijk niet voor niets tot het laatst gehouden.

Natas, vervelend zeg, daar kan je echt weinig mee... Hier is het ook al weken bal met het 's avonds slapen gaan, heel gezellig en vrolijk ligt hij uren te zingen, als het lukt te spelen, maar dan kome pappa en mamma weer... en vervolgens de volgende dag niet echt uitgeslapen, prikkelbaar en chagerijnig. Als hij van uitputting wel eens voor 21.00 slaapt wordt hij met nachtmerries?? wakker, volledig oevrstuur, huilen, gisteren roepen ik wil dat niehiet..., maar ook niet verder te benaderen, wat er nu is geen idee!

Het enige wat wij doen is proberen uit te leggen dat als hij niet gaat slapen, maar spelen dat hij dan de volgende dag eigenlijk te moe is om te spelen en dat begrijpt hij wel lijkt het...

11. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Jootje wat een grote meid alweer!!!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    #92 Natas1, 12 mei 2011
    Laatst bewerkt: 12 mei 2011
    Danique sliep gisteren om 22.30. Chris was weer 10 minuutjes beneden voor de zoveelste keer toen we het huilen zachter hoorden worden. Om 22.30 hield het helemaal op, neem aan dat ze toen in slaap is gevallen.

Lastig hè Mariss, als je niet weet wat er precies is. Ik zei gister ook tegen Chris, als ik zeker weet wat Danique nou heeft (angst voor onweer of ons proberen te dirigeren) dan kan ik volledig achter 1 methode staan en die zonder probleem doorvoeren. Maar nu weet ik niet wat de beste manier is, wel of niet (even) laten huilen?
    Slaapt Tom meestal rond 21.00 in, of nog later?

Ik ben met Quinten bij het CB geweest : hij is goedgekeurd, hij weegt nu 4725 gram en is 57 cm. Wel grappig om met Danique te vergelijken, toen zij 4 dagen ouder was woog ze 4025 gram en was 55 cm.

Pippo, wat een slecht nieuws weer :(

13. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Pippo veel sterkte met je schoonvader en je zoon. Pfff veel hoor allemaal.

Sam jij ook sterkte.

Vanmorgen bij de vk geweest en alles goed. Baarmoeder komt al 2 vingers onder mijn navel, dus groeit goed. De vk vond dat ik een klein buikje heb, terwijl ik steeds roep dat hij al zo dik wordt. Haha, zal wel in mijn beleving zijn dus. Ik voel de kleine ook al schoppen/bewegen. Echt een leuk gevoel. Veel eerder dan bij Deena, toen was het pas bij 20 weken. Nu 4 weken eerder! Ach bij de tweede voel je het eerder, dat klopt dan wel weer.

Met Deena gaat het gelukkig weer goed. De antibiotica heeft goed geholpen. Ze heeft ook haar eetlust weer terug, dus dat is ook een stuk gezelliger aan tafel.

14. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat Lindada! Het schiet al weer flink op hè. Leuk toch dat gezellig gewoel in je buik!?

Trouwens Pippo ook al bijna door het eerste trimester!

Natas ik ben op het moment al blij als het voor 21.30 lukt, vanavond liep het tegen 22.00... Pfff dat wordt morgen een heel moe mannetje op de crèche! Jammer genoeg heeft hij ook 's middags nachtmerries, ik kreeg hem er vanmiddag bijna niet uit :(

15. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Quinten is een aardig reusje Natas!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Heerlijk hè Linda, je ukkie in je buik voelen!

Phoe Mariss, dan slaapt Tom ook laat in. En erg jammer dat hij 's middags niet wat rust kan pakken als hij dan nachtmerries heeft. Danique slaapt helemaal niet meer 's middags, ze had vandaag walletjes tot op haar kin.

Ja, Quinten is geen kleintje. Zo'n mager krielkippie als Danique was, zulke hamsterwangen heeft hij. :p

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oei, ik ben jullie aan het verwaarlozen. Shame on me. Aan de andere kant voor mij een goed teken, want dat betekent meestal dat ik flink wat energie heb en lekker in de weer kan zijn.

Natas, wat vervelend om te lezen dat Danique het zichzelf en jullie daarmee ook zo lastig maakt. Heb je het al eens met een time-out geprobeerd? Bij ons werkt dat erg goed.
    Wanneer we ze op het afkoelplekje zetten lopen ze de ene keer zelf mee, de andere keer moeten we ze echt tillen/slepen. Maar ze blijven wel netjes zitten.

Ik denk ook dat de komst van haar broertje daar in meespeelt. Niet omdat ze hem niet leuk vindt, maar het is toch altijd wennen, zo'n ukkie erbij. Niet alleen voor papa en mama, maar ook voor de broertjes en zusjes.

Voor wat het slapen betreft. Wij hebben tot nog toe gelukkig vrij weinig problemen met het slapen gehad.
    Alleen in die periode dat ze steeds om de haverklap zo ziek was heeft Alyssa er problemen mee gehad. Op een gegeven moment waren we dat zo zat, dat we ze uiteindelijk echt de hele avond hebben laten uitrazen. Dat heeft ze volgehouden tot wij naar bed gingen. Toen was het ineens stil. Ze ging naar bed, ging slapen en heeft nooit meer moeilijk gedaan. Het was geen makkelijke avond, maar het eindresultaat was er wel naar.

Ik zou niet durven zeggen of dit in jullie geval ook de beste oplossing is. Ligt er een beetje aan of haar avondritueel 'alleen maar' en kwestie van aanstellerij en aandachtvragen is, of dat ze echt bang is. Daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.

Maris, leuk stel zijn jullie!

Pippo, het zit jullie niet mee met schoonpapa. Heel veel sterkte meid!

Lindada, fijn dat alles zo goed gaat met de kleine. En wat een heerlijk gevoel is dat he? Als je zo'n kleintje voelt.

Jootje, leuke foto!

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    De laatste tijd is Yelina vaak ziek. Dan gaat het weer een paar dagen goed, dan heeft ze weer een dag of 2 koorts. Wij hebben het idee dat ze flink last heeft van haar amandelen en wat ons betreft gaan die er zo snel mogelijk uit. Zeker omdat haar spraak hierdoor best flink achteruit gaat.

We proberen het nu eerst nog even met een AB kuurtje en als dat niet helpt krijgen we een dooverwijzing naar de KNO-arts. Ik ga echt niet die zelfde toestanden afwachten als met haar zus. Zo begon het bij Alyssa toen ook. En die is tot haar amandelen er op haar 4e uitgingen 2 winters lang iedere 2 weken zoet geweest met een dag of 3 mega-hoge koorts.

Verder gaat alles hier goed. Alyssa gaat volgende week op schoolreisje, ze heeft er erg veel zin in. En met zwemmen gaat ze hard vooruit. Fijn om zo goed te merken dat het zwemmen op het wekelijkse oefenuurtje zo goed uitpakt.

Qua energie gaat het met mij momenteel erg goed. Ben lekker actief. Veel in de tuin aan het werk, ben weer regelmatig op pad op de mountainbike, heerlijk.

O ja, zou ik nog bijna vergeten, en ik ben er nog wel zo trots op. Ik kom al zo'n 1 1/2 jaar op de site van Valtaf punt NL en inmiddels hebben ze mijn verhaal gebombardeerd als succesverhaal.

Kijk hier maar eens!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja Inez, je verwaarloost ons vreselijk! :p :D

Wat lekker dat het goed met jullie gaat en je veel energie hebt. En wat een super verhaal op die afvalsite, daar zullen anderen veel aan hebben. Zo goed gedaan van je!

Ik neem aan dat jullie wel de medewerking krijgen van de artsen om Yelina niet al te lang te laten aanmodderen met de amandelen?

Wat betreft Alyssa een keer laten uitrazen met slapen gaan : bedoel je dan dat ze aan het spelen was op d'r kamertje, dat ze kwaad was of dat ze verdrietig en aan het huilen was?
    Of Danique echt bang is of om aandacht vraagt, dat kan ik dus ook moeilijk bepalen en dat maakt het lastig. Ik denk een combi van beide.

(ik antwoord je hier maar even hetzelfde als in het andere topic, anders denken de meisjes hier dat ik niks tegen je zeg ;))

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    pippo heftig zeg allemaal heel heel veel sterkte toegewenst

dombo balen dat je dochter nu vaak ziek is zeg hopelijk gaat het vanaf nu goed en hoeft ze niet na de kno arts. succes

Deel Deze Pagina