Wat heftig allemaal in je familie Linda, sterkte daarmee! Hahahaha, je verhaal over klimmen in zo'n groot speeltoestel in Ballorig met een dikke toeter is heeeeeel herkenbaar . Ik heb toen aan iemand anders moeten vragen om Danique te helpen naar beneden te komen van de hoogste 'verdieping'. Daar kwam ik echt niet meer op en zij durfde niks meer. Wat naar van Deena die steeds wakker wordt. Wij hebben met Danique een fase gehad dat ze heel erg bang was voor onweer, panisch als we dan weg gingen. Maar dat was bij het inslapen, niet zo zeer 's nachts wakker worden. Mariss, fijn van de school! Hier zijn gelukkig geen wachtlijsten. Vlak voor de zomervakantie heb ik gebeld naar de basisschool die hoog op onze lijst staat, was geen probleem en we kunnen in de loop van dit schooljaar langskomen voor een gesprek. We hebben nog een andere school die in aanmerking komt, of liever gezegd kwam. Een Daltonschool, maar ik ben er net achter gekomen dat ze een protestants- en katholieke identiteit hebben, veel met bijbelthema's doen, elke ochtend bidden in de kring, etc. Dat willen wij niet, dus die valt af. Dan wordt de spoeling hier in de buurt dun, en ik wil liefst een school in de buurt ivm vriendjes en zo straks. Op het KDV bij ons is hoofdluis geconstateerd!! In een ander topic waar ik schrijf, een topic voor ouwe taarten , is vandaag iemand bezig met de bevalling en een ander heeft positief gestest. Er wordt daar met de rollators in de hand nu heel wat gestuiterd, hahahaha!
Sorry weinig puf maar wil ff reageren op lindada! Vraag Deena eens wat zij een goede oplossing vindt om de slang weg te krijgen?! Samen een oplossing zoeken werkt vaak beter omdat je daarmee laat zien dat het kind begrijpt! En volgens mij is Deena wel zover dat ze dat zelf wel kan verwoorden!!?
Lindada, mens, wat ben jij nog actief zeg! Heftig van je schoonzus. Heeft ze het dus toch doorgezet. En terugkerende slangen op de kamer van Deena. Hoop dat ze nu niet meer terugkomen. Natas, goed nieuws dus bij de oude taarten. Hoop dat er daar meer posi-testen gaan komen en dat er snel babynieuws zal zijn. Beterschap met de kids. En hoofdluis op het KDV, weet je zelf waar je op moet letten zodat je snel in kunt grijpen? Er is ook preventief spul op de markt waardoor luizen voorkomen kunnen worden. Ben even de naam van het spul kwijt, maar bij ons op school zijn er meerderen goed over te spreken. Neetjes zitten vaak en voornamelijk achter de oren en in de nek op ongeveer 1 cm van de haarwortel af, maar bij een ernstige uitbraak door het hele hoofdhaar. Het zijn een beetje langwerpige glazige witte dingetjes die je er niet zo even met de nagels uit kunt krijgen.
oh schandalig was jullie vergeten alle kindjes gefeliciteerd nog pipp hoe is het met je moeder?? sam jij met je zwangerschap natas hoe is het met jou?
Hier is het druk! Inez, ik ben nog helemaal niet met het hoofdluisgebeuren bezig geweest. Danique is nog ziek, Quinten verdenk ik van oorontsteking, dus daar gaat mijn aandacht nu naar toe. Ik heb vandaag gewerkt, gelukkig was het tante-dag. Ben in mijn hoofd ook veel bezig met het geboortenieuws uit het oude taarten topic, en het nieuws van vandaag dat er sterke verdenking is op Down
Lindada, als het een troost mag zijn is borstkanker een kanker die goed kan behandeld worden (omdat deze kan weggesneden worden)...mijn moeder heeft deze 10jaar terug 2 keer gehad, 1ste keer borstsparend met chemo en radiotherapie....en de tweede keer borst verwijderd inclusief alle lymfeklieren in de oksel werden ook verwijderd....het neemt natuurlijk niet weg wat een vreselijk nieuws je te horen krijgt natuurlijk! Hopelijk kan ze de therapie goed verdragen! Mijn moeder haar witte bloedcellen zijn terug op peil en ook de ontsteking in haar bloed staat nu goed...als mijn moeder morgen koortsvrij blijft, mag ze naar huis...nu is ze wel goed...denk ook mede door de epospuit die ze heeft gehad....is ook 2kg aangekomen en het eten gaat ook veel beter....zijzelf is erg gemotiveerd en ze hoopt zelf op een mirakel dat ze volledig zal genezen...maar goed, we steunen haar daar in, maar we weten nu eenmaal meer dan haar...ze heeft nu een week rustpauze en de week erop is het terug beginnen met chemo (wel aangepast, want de 1ste was te zwaar en ook bijna haar dood geweest)...nu alleen hopen dat de chemo aanslaat...en dat ze niet meer teveel moeten uitstellen...ze mag nog alleen naar huis gaan om te proberen op voorwaarde dat ze meteen bij problemen ons verwittigt...maar goed, ze heeft een ziekenhuisbed beneden, thuisverpleging komt langs, ook palliatieve begeleiding is ingeschakeld, krijgt een personenalarm...hopelijk stelt ze het goed thuis en blijft ze goed verder eten...is nu vooral afwachten!
Pippo, fijn om te horen dat het momenteel wat beter gaat met je moeder. Heel veel sterkte alvast voor haar volgende chemo. Natas, dat was inderdaad heftig nieuws uit het 35+ topic. Hoop van harte dat ze te horen zullen krijgen dat het alsnog geen down is, maar al is het wel zo, dit mannetje komt in een goed nest terecht. Heb alle respect voor hoe ze hiermee omgaat. Spul ter preventie van luizen zou gewoon in de drogist of apotheek verkrijgbaar moeten zijn. Tegenwoordig hebben ze ook electrische luizenkammen. Zijn best prijzig (heb ze voor 35 euro op internet gezien) maar ook hier zijn veel ouders erg over te spreken. Ik heb maandag ook het 10-minutengesprek gehad op het KDV. Yelina was een heerlijk meisje dat lekker los was gekomen, goed uit te dagen was in het spel en het geweldig vond om te helpen met de baby's en alles klaarzetten. Nu maar hopen dat manlief heel snel werk krijgt, anders moeten we het KDV helaas opzeggen omdat we vanaf januari geen recht hebben op opvangtoeslag. Hij heeft dinsdag een sollicitatiegesprek gehad dus nu even heel hard duimen dat hij morgen bericht krijgt dat hij voor een arbeidsvoorwaardengesprek mag komen. Vanochtend hebben we met groep 1/2 een herfstwandeling op de heide gemaakt. Wat hebben geboft met het weer en wat was het er schitterend ondanks dat de heide al was uitgebloeid. We hebben sporen van reeën en edelherten gezien, eekhoorntjesbrood, zwammen, een schaapsherder met schapen en een boswachter. De kids hebben genoten en ook de juf en de moeders vonden het erg leuk. En nu hebben de kids vakantie. Morgen gaat Yelina een dagje naar omi en volgende week logeert Alyssa een paar daagjes bij omi.
Pippo, fijn dat het wat beter gaat met je moeder, hopelijk gaat het allemaal lukken thuis... Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt, maar wel goed dat ze er zo voor wil vechten! Lindada, slecht nieuws zeg. Borstkanker op wat oudere leeftijd valt gelukkig vaak goed te behandelen, zeker als ze er op tijd bij zijn. Mijn schoonmoeder weten we nu 3 jaar van dat ze uitzaaingen heeft ervan, was het eerste wat naar boven kwam, maar gelukkig gaat het daarmee ook nog altijd erg goed. Natas, wat een vervelend nieuws, dat is ook een heftige kraamtijd! Ik kan me voorstellen dat het de hele dag in je hoofd zit! Beterschap voor de ukkies! Dombo mooi dat Yelina het zo lekker doet! Hopelijk goed nieuws in de bus bij jullie dan deze week, ik duim voor jullie! Klinkt goed trouwens die herfstwandeling!
Mariss, ben benieuwd naar je huis! Wel weerwat verder van ons Pippo, dikke knuffel! Beterschap in huize Natas!
Pippo, dikke knuf! Morgen gaat Danique weer naar het KDV (ze is nog niet 100% maar begint zich thuis erg te vervelen, ik kijk wel hoe lang 't goed gaat), zal dan kijken hoe de vlag er daar voorstaat met de hoofdluis. Thnx voor de tips Inez, ik kan gewapend ten strijde trekken! Wat fijn dat het met Yelina zo goed gaat. Ik zal duimen voor positief bericht wat betreft de nieuwe baan. Ben met Quinten naar het CB geweest vandaag, hij weegt nu 6585 gram en is 68 cm. Lengte rond de middellijn, gewicht blijft op de onderlijn hangen en zakt gelukkig niet verder. Met de kinderen gaat het wel beter, nu zijn de bacillen naar mij toe verhuisd. Heel fijn
Ikke ben ziek, blèeegh, heb me vanochtend ziek gemeld. Quinten is thuis vanwege de BV, ik had niet genoeg voorraad in de vriezer voor de hele dag. Danique is weer naar het KDV, hopelijk gaat het daar vandaag goed met haar anders kan ik alsnog de auto in. Als Quinten straks gaat slapen duik ik ook m'n bed weer in.
Dat heb ik gedaan. Zo zijn we samen op het dierentuinverhaal gekomen. Maar ik heb nu het idee dat ze vooral aandacht van mij wil. Ze hangt echt super aan mij. Volgens mij heeft ze door dat de baby er binnenkort aankomt. Vannacht weer vanaf half 6 in de weer met haar geweest. Pfffff.... Ik slaap graag wat langer. Gelukkig is ze tussendoor niet wakker geworden. Wel moet nu opeens de deur een stukje openblijven anders wordt ze panisch. Wat dat nu weer is?
Pippo fijn te horen dat het wat beter gaat met je moeder. Van mijn tante heb ik ook een positief gevoel dat het allemaal goed gaat komen. Hopelijk klopt dat ook. Dombo hopelijk krijgt je man de baan (en die van mij ook!). Natas beterschap! Hier nog steeds niets aan de gang. Bij de vk was het zelfs nog niet helemaal goed ingedaald. Ik moet daarom ook direct bellen mocht mijn vruchtwater breken. Ik weet dat het vaker zo is bij een tweede dat het later indaalt, maar toch vind ik het niet helemaal prettig. Ik ben er ook steeds over aan het dromen (trouwens ook dat het een jongentje blijkt te zijn... ).
Spannend Lindada!! Hmm ja dat van die deur herken ik. Dat heeft Jildou ook sinds de komst van Rinze.. Maar nu doet ze hem zelf wel eens dicht, dus het wordt al beter Ach als dat alles is.. Vervelend dat ze zo vreog wakker is steeds, kan wel hoor dat ze ook wat onrustig is! Hier is Jildou elke dag voor 6 uur wakker dus ja ben het al aardig gewend! Maar ik slaap ook liever wat langer! Sterkte met je tante btw.. Spannend allemaal zeg !! K*t ziekte!! Natas beterschap! Sorry dat ik wel eens wat mis, maar energie is op, lees het wel hoor, maar vergeet gewoon te reageren!
JAAAAAAAAAAAAA EINDELIJK !!! RINZE GING NET ZELF STAAN Bij de oppas had hij het al gedaan in de box, maar thuis nog niet gezien .. Wij hebben de box niet meer in huis namelijk !!
Volgens mij had ik hier nog iets verteld over mijn ha bezoekje.... Vorige week maandag geweest, alle klachten op tafel gelegd (emotioneel, pijn aan m'n heup, pijn aan mijn handen bij het opstaan, dof gevoel in m'n voeten) dus heb bloed moeten prikken (schildklier, bloedbeeld, reuma, vitamine) en ben doorverwezen naar de praktijkondersteuner (verpleegkundige die psychologische gesprekken voert en dit met de ha bespreekt) dus daar ben ik die dinsdag geweest, allemaal emotioneel en soms vervelend (ik kom niet uit een modelgezin, maar wel uit een liefdevol nest) na dit gesprek dacht ik ja wellicht komt dit wel omdat ik mijn kindjes 4 dagen in de week wegbreng om werk te doen wat ik niet leuk vind.... Maar goed ik moet nu opschrijven wanneer ik weer een emo bui heb en een kleine omschrijving van de situatie en heb over 2 weken weer een afspraak. Verder was m'n bloed ok, alleen b6 is veel te hoog dus dat gaat de ha navragen en belt maandag terug. Dus to be continued....
Mone, ik ben benieuwd wat eruit komt. Hoop in ieder geval dat je je snel weer beter zult voelen. Sam, knappe Rinze! Lindada, dat zou wel een bak zijn zeg, als het een jongetje zou zijn. Bij de 35+ mama's is dat ook gebeurd. Bij alle echo's waren ze er allemaal van overtuigd dat het een meid was, evengoed bleek het toch een knulletje te zijn. Yelina heeft haar eerste logeerpartijtje bij omi gehad. Ze is gisterenochtend opgehaald door omi en vandaag na de lunch weer thuisgebracht. Ze vond het geweldig maar was wel erg moe. Vanmorgen hebben we net na zonsopkomst een boswandeling gemaakt in hetzelfde bos als waar Alyssa deze week met school haar herfstwandeling heeft gedaan. We hadden mazzel, we hebben een stuk of 6 tot 8 herten gezien. Het was erg mooi. Veel sporen van wild gezien, beetje mistig, overal rijp ... Voor herhaling vatbaar in ieder geval. Waarschijnlijk ga ik morgenochtend weer, maar dan alleen en op de MTB. Op de één of andere manier schrikt het wild minder snel als je op de fiets bent dan wanneer je loopt. Hoop mooie plaatjes te kunnen schieten dan.
Ikke : is nog ziek. Griep, beroerd, belabberd, vanochtend 39.2 koorts (nu met molletjes 38.5). Eventjes niet fijn. Dat klinkt prachtig Inez! Hihihi Linda, misschien kan je nog wat roze kleertjes inruilen voor blauwe? Mone, hopelijk wordt het je snel duidelijker waar je de oorzaak moet zoeken, dan kun je ermee aan de slag.
Natas beterschap meid! Snel je bed weer in! Yoehoe, Go Rinze! Dombo is het gelukt? Het was vast prachtig vannochtend! Mone klinkt niet gek, 4 dagen is heel veel als je het niet naar je zin hebt... Zo wij zijn lekker met zijn allen wezen wandelen in de duinen, ook fijn!