ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag dus begonnen met de zindelijkheidstraining van Danqiue. Ze is met vuile luiers ontzettend makkelijk, het interesseert haar helemaal niets. Lui misschien.
    Dus we moeten haar enorm stimuleren. Sinds vandaag overdag geen luier meer, heel veel complimentjes, mooie grote meisjesonderbroeken aan, veel coachen om naar de wc te gaan en dat leuk houden, stickers plakken en bij 5 stickers een extra lekker toetje.
    Ze is wel van goede wil gelukkig. Nog wel want we moeten enorm opletten er niet te veel druk op te zetten want dan slaat D. op slot. Maar het lijkt wel weer alsof ze het echt niet voelt aankomen, ze is oprecht verbaasd als de plas al op de grond stroomt.
    Ze heeft vandaag meerdere keren op de wc geplast, maar ze is nog geen 1x uit eigen beweging naar de wc gegaan en heeft 2 ongelukjes gehad. Op naar dag 2!

Quinten is niet helemaal zijn happy zelf. Hij is niet ziek of zo maar slaapt erg weinig, nu ook overdag bijna alleen maar hazeslaapjes, en huilt heel wat meer dat we van hem gewend zijn. Hij is dan over z'n toertjes en het enige wat helpt is een BV troostslok. Het lijkt wel of ik nu met bijna 7 maanden meer voedingen geef ipv minder.

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou 2 ongelukjes is netjes joh!! Op naar 1 ongelukje vandaag! Wat vervelend van q!! En een beetje water in flesje dan? Of wat diksap? Hopelijk snel weer de oude!!

Mariss trouwens wat een topper :)

Dombo die moeheid red ik nog wel op! Dat misselijke gevoel ben ik nu wel klaar mee;)

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, helemaal niet slecht hoor, voor zo'n eerste dag.
    Op naar dag 2. en inderdaad niet al te veel druk op leggen, dat werkt het beste. En vooral de hemel inprijzen als ze op de wc plast en een ongelukje, ach, dat zit in een klein hoekje. Kan gebeuren.

Wat sneu voor Q'tje. Hoop dat deze fase snel weer voorbij is.

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    sam je bent al 3 maand voorbij pff voordat je het weet lig deze uk ook in je armen wat gaat de tijd toch snel
    en afspraak qua tijd altijd eerder is wel fijn:p

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sam, het gaat Q. denk ik niet om vocht/voeding maar om troost.

Resultaat van dag 2 zindelijkheidstraining van Danique : 1x poep in de onderbroek en 9x plasje op de wc. Van die 9 plasjes bij 7 eerst een beetje in onderbroek en de rest op de wc, bij 2 alles op de wc.
    Ze was apetrots om de 9 stickers te mogen plakken en heeft haar extra lekkere beloningstoetje ruimschoots verdiend!

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dat snap ik maar ik was er wel klaar mee geweest om dan steeds de borst te geven;)

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    super goed hoor natas

8. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Knap hoor Natas! Tom was ook eerst een paar weken nog niet zindelijk voor ontlasting, maar heeft dat nu ook door... Voor een 2e dag vind ik het echt super van Danique! Hier ging het heel snel toen hij het eenmaal door had, nu vragen we het alleen nog als we weg gaan, verder regelt hij het zelf en sinds goed een maand durven we ook 's nachts alleen onderbroeken aan. Hij was al ruim een maand steeds droog.

Lastig hoor met Q... Ik snap dat je hem graag tevreden hebt, maar denk ook aan jezelf meid!

Zo hier nu druk met de leuke dingen van een huis... We hebben al een haard op het oog, heerlijk! En badkamer plannen beginnen te komen, eerst nog de keuken verzinnen!

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    natas ik snap ook dat je hem te vrede wilt houden maar als dat ten koste gaat van jezelf is dat ook niet echt de bedoeling

even spammen

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Succes Mariss!!

Mooi kereltje :D !!

Hier bij vk geweest! Alles ziet er prima uit! Telling klopt ook precies ! Waar we het nog wel even over hebben gehad is dat ze eigenlijk helemaal niet wil dat ik thuis beval. Maar goed, dat hadden we zelf ook al wat in ons hoofd! Ik ga dus met medium risk in het zkh bevallen.. Maar daar gaan we het nog lang niet over hebben !!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahahaha Sam, dat had ik ook met de zw.schap van Q. bij de VK...... toen zij er weer over begon in week 35 vond ik dat vroeg zat :D
    Fijn dat alles weer goed was meid!

Bengeltje, wat een heerlijk bekkie!

Met Danique is het qua plassen vandaag thuis en op het KDV goed gegaan! Nog wel ongelukjes natuurlijk, maar een paar keer meer dan gisteren was ze er zelf op tijd bij.
    Poepen wordt denk ik een ander verhaal. Dat wil ze niet op de wc doen, bijvoorbeeld vanavond had ze net een plasje gedaan op de wc, ze was klaar, onderbroekje weer aan en 2 minuten later zag ik het drolletje in haar onderbroek. Als ze in haar broek heeft gepoept en je vraagt dan aan/zegt dat tegen haar ontkent ze en wil ze niet mee om het schoon te maken.

Mariss, deed Tom het in z'n broek of wilde hij dan een luier aan? Als Danique nou iets zou aangeven dan konden we dat laatste nog doen.
    En weet je waarom hij op een gegeven moment wel alles op de wc ging doen?

Wat Quinten betreft, ik kan hem gewoon niet laten brullen. Ik heb het 2x geprobeerd, overdag, een half uur, ik beneden en de babyfoon uit, en nog kwam ie door alle muren zo m'n zenuwbanen binnen. Ik zou dat 's nachts in m'n bedje niet kunnen. En overdag kan je hem dan afleiden maar 's nachts helpt alleen de borst. De snelste manier om weer te kunnen gaan slapen.
    Ik weet niet hoe ik dit anders kan oplossen.

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas het was hier toevalligerwijs hoor dat we er op kwamen;)! Maar de bevalling van Rinze stond haar nog te goed voor ogen! Moet zelf de knop nog wat omzetten hoor nu is het definitief ook al had ik zelf nog wat keus gehoopt en waarschijnlijk ook voor zkh gekozen hoor maar toch!!

Poepen was bij Jildou ook zo dat ze niet durfde! Eerst maar genoeg vertrouwen kweken met plassen en ik was blij met haar harde ontlasting toen hihi!

13. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    woei sam had al gereageerd op hyves maar super dat het goed gaat

natas wat fijn dat het met danique goed gaat met de wc training wauw

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bengeltje, lekker ventje heb je daar zeg! Hoe vindt hij het in z'n nieuwe huis? En zijn jullie al een beetje gewend?

Sam, fijn dat alles goed was. En poeh, nu al de bevalling aangekaart. Da's vroeg.

Natas, zo'n kleintje horen huilen is ook niet fijn meid. Maar inderdaad, denk wel aan jezelf.
    Wat doet Danique het al goed zeg!

Mone, Alyssa was helemaal blij met het schoentje om te oefenen en inmiddels is ze sinds gisteren de trotse eigenaar van een strikdiploma.
    Ze was wel flink teleurgesteld dat mama vandaag nog geen strikschoenen voor haar had gehaald. Die komen voorlopig ook nog niet, ze is nog niet toe aan nieuwe schoenen.
    Schrale troost is, dat ze de veters van papa's schoenen net zoveel mag 'mishandelen' als ze wil.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hey
    ja julian is net gewend pas nu ongeveer week of 3 in begin dachten we echt van hij is nu al gewend het ging zo goed met hem maar schijn bedriegt het ging helemaal niet .
    hij werd veel boos en begon te gillen sliep slecht en al die dingen.
    als we gingen lopen ging die de fiets bij een flat zetten en wilde na binnen.
    terwijl we alles hebben uitgelegd waarom we weg ging en verhuisd zijn en hij heeft zelfs mee geholpen in het nieuwe huis .
    en zelf ook nog mee geholpen in het oude huis met inpakken en schoonmaken en alles maar het hielp niet echt .
    nu gaat het stukke beter hij kan sinds 2 weken weer alleen in slaap komen en slaap vaak door weer.
    hij is tot nu toe niet ziek geweest in dit huis wel heeft die nog dagelijks AB maar toen hij dat in hengelo had de Ab dagelijks werd die nog geregeld ziek hier nog niet.
    wel heeft die sinds een week dat er in 1 oor meer oorsmeer zit en dat jeukt veder nog niet gelukkig.
    hij is de laatste tijd ook een stuk vrolijker.
    al mist hij de kinderopvang wel hier werkt het net weer even anders dan in hengelo.
    in hengelo kreeg ik het op medische basis van mij vergoed ook al zat ik thuis.
    hier krijg ik niets vergoed en ik werk niet en krijg geen uitkering.
    kortom het gaat best goed hier.

lees bij jou dat alyssa de strik diploma heeft wauw wat super goed zeg.
    haha ja bij een strik diploma horen nieuw schoenen:p maarja als ze die nog heeft is het ook zonder natuurlijk
    met jou gaat het dus ook goed??

16. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Bengeltje lekker bekkie! Duurt soms echt langer dan je door hebt hè... En ik heb ooit geleerd, alleen een gezond oor maakt oorsmeer...

Sam wel confronterend! Fijn dat alles weer goed was!

Dombo, wat goed van Alyssa! Kinderen kunnen zo heerlijk rechtlijnig zijn in hun denken, tuurlijk komen er als eerstvolgende veterschoenen!

Natas, het was hem om het even, als hij een luier aankreeg om te slapen draaide hij eerst een drol... Maar als hij moest en hij had een gewone broek aan ging het in de onderbroek. Hij ging windjes staan laten en al zette ik hem dan op de wc hij deed niets en 2 minuten daarna volle broek... Het schoonmaken vond hij ook niet echt iets, ik denk dat het toch angst en een beetje vies vinden was... Tijdens mijn kraamweek was het ineens dat hij spontaan wilde poepen op de wc, sindsdien doet hij dat altijd, geen ongelukje meer gehad.

Achteraf heeft hij het eigenlijk helemaal zelf gedaan, ik ben best heel erg trots op hem hoe hij dat heeft gedaan. Ook 's nachts was hij wat eerder aan toe dan wij. Hij wilde gewoon slapen met zijn grote jongens onderbroek (luier was hier dikke onderbroek) we hebben hem er nooit uit gehaald 's avonds om te plassen en soms komt hij er wel zelf uit. Inmiddels kan hij het helemaal alleen, we staan er nog bij voor de positieve beloning, maar uitkleden aankleden, doortrekken en handen wassen hij doet het heel netjes! En hij zit, nu zijn vader nog!

17. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Dombo, goed om te horen! En gelukkig heeft papa veters hoe en :D

Natas, ook hier heeft Pieter veel in z'n onderbroek gepoept en was geduld het enige dat geholpen heeft....haha en nu hebben we het al gehad met poepen op het potje....dus motiveren wij hem op de wc te gaan, en waarschijnlijk gaat het potje binnenkort de vliering op....
    Maar Danique gaat als de gesmeerde bliksem zo te lezen!

18. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 29 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 29 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, bevallen op 06 sept 2011 met 39wk+5d
    van dochter ROOS, ? gram en ? cm
    Lindada, 29 jaar, 2de kindje, bevallen op 17 okt 2011 met 39wk+3d van dochter JADE JASMIN, 3350 gram en 50 cm

*** ZWANGER ***
    Pippo, 31 jaar, 5de kindje, uitgerekend op 28 nov 2011
    Sam, 26 jaar, 3e kindje, uitgerekend op 11 mei 2012

AFSPRAKEN
    04 nov: Pippo gyn
    06 nov: Denise 3 jaar!
    10 nov: Pippo CB (laatste prikjes)
    11 nov: Lianne 1 jaar!
    17 nov: Pippo gyn
    26 nov: Lorenzo 1 jaar!
    30 nov: Pippo gyn (indien nog niet bevallen ;))
    17 dec: Julian 3 jaar!
    22 dec: Luna 2 jaar!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    * zwaait even naar Pippo *

Hoe is het met je Pippo, trek je het allemaal nog een beetje?

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, natuurlijk heb je liever zelf de keuze over waar te bevallen en ook al had je zelf al bedacht dat het deze keer beter zou zijn om het ziekenhuis daarvoor met een bezoek te vereren, kan het toch best rauw op je dak vallen als een ander dat voor je doet.

Bengeltje, gelukkig maar dat Julian nu wel gewend is. Zo'n verhuizing is ook allemaal niet niks voor zo'n klein ventje.
    Hoe is het verder met jou? Ben je eigenlijk nog aan het lijnen?

Haha Mariss, klinkt bekend. Yelina wilde in het begin ook niet op het potje of de WC om te poepen, het was makkelijker om dan even om een luier te vragen. Dat hebben we een paar keer gedaan om haar in ieder geval voor het plassen gemotiveerd te houden om dat op de WC te doen, maar toen dat goed ging bleef de luier overdag gewoon uit. Het heeft toen een dag of 2 geduurd, maar uiteindelijk ging ze toch maar overstag.

Nu alleen nog de stap maken naar ook 's nachts zonder luiers.

Natas, hoe is het vandaag gegaan?

Deel Deze Pagina