ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo, juist je snapt hem!!! Maar goed, heb nu nog wel een half jaar om aan het idee te wennen, dat komt vast goed :p !! Wat ik wel hoop is dat ik niet weer zoals bij Jildou toen 's nachts alleen met haar daar in het zkh was, 2 uur na de geboorte en Kor weer thuis.. Maar goed, daar zijn ook oplossingen voor gelukkig ;) !!

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hier gaat verder alles wel goed. Welliswaar nog steeds druk met de websites, maar hopelijk gaat het er uiterlijk dit weekeinde van komen om ermee online te gaan. Spannend allemaal dus.

Hebben bij jullie de kids er trouwens ook een beetje moeite mee om om te schakelen naar de wintertijd?
    Met Alyssa valt het nog wel mee, maar Yelina is nu voor haar en voor ons doen erg vroeg wakker. Nou ja, ze zal er wel weer aan wennen.

Alyssa had vandaag weer zwemles. Ze vond het geweldig, alleen had ik er zelf een heel klein beetje de balen in vandaag. Het is prima dat ze de weg naar het A-diploma in haar eigen tempo doet, alleen als ik dan zie dat andere kinderen die het zeker niet beter doen wel door mogen naar het volgende niveau en mijn meisje niet, dan moet ik bekennen dat dat mij best wel een beetje raakt. Ze wil zo graag verder.

Maar goed, we gaan vol goede moed weer verder, blijven lekker om de week oefenzwemmen en laten haar veel fietsen. Dat schijnt erg goed te zijn voor het zwemmen.

3. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    #1303 pippo, 2 nov 2011
    Laatst bewerkt: 2 nov 2011
    Dombo, het gaat wel...vorige weekend even op randje weer met mijn moeder...maar gelukkig thuis kunnen houden...vandaag terug chemo gehad, dus schrik zit er weer erg in dat ze weer lichamelijk slecht aan toe gaat...nu heeft ze 2wk rust dan terug 2opeenvolgende weken chemo en 2wk later doen ze ct thorax om te kijken of het aanslaat...en dan horen we goed of slecht nieuws...pfff...afwachten zeg maar, maar wel erge schrik voor uitslag... hier heb ik dan grote schoonmaak eindelijk (na 2wk) achter de rug!!!! Nu enkel nog 2keer per week de wekelijkse poetsbeurt....zoals gewoonlijk...maar alles is dus afgewassen van plafond, tegels, kasten, servies,dampkap, ijskast, oven, kortom alles ;)! Toch blij dat ik dit heb kunnen doen ondanks dat er veel tijd kruipt ivm mijn moeder...had schrik dat ik het niet meer zou kunnen doen voor bevalling...want alle vrije tijd gaat dan ook naar mijn moeder toe....ik ga een dag niet en een dag wel...om ook voor gezin er te zijn....en daar geniet ik wel erg van....

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, ik begrijp hem helemaal. Ik had met Alyssa eigenlijk ook niet gerekend op een bevalling in het ziekenhuis, maar vanwege een te hoge bloeddruk moest het wel. Uiteindelijk werd het een KS dus met Yelina had ik sowieso geen keuze meer.

Mone, vergeet ik nog helemaal. Het schoentje staat nu even op school, dat wilde Alyssa graag zodat andere kinderen met haar schoentje konden leren strikken. Is dat niet lief van haar?

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Pippo, heftig allemaal zeg, met je moeder. Sterkte met alles.

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dombo, dank je wel....:(

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Vandaag is het met plassen heel goed gegaan! Volgens de juf heeft ze 's morgens meerdere malen zelf om de wc gevraagd en ging alles goed. Maar 's middags sloeg de vermoeidheid wat toe en heeft ze 2 kleine ongelukjes gehad.
    Maar tussen de middag een giga poepbroek, druipend tot aan de enkels. Eerst zelfs dat nog ontkennen en niet mee willen om schoon te maken, arm kind. Het huilen stond haar nader dan het lachen. Juf heeft al tegen haar gezegd dat ze dat nog in een luier mag doen, dus ik ga dat morgen ook maar een keertje aanbieden.

Hahahaha Mariss, ja een zittende vader op de wc wil ik ook nog! Misschien helpt stickertjes plakken? :D
    Danique kan zichzelf nog niet goed uit- en aankleden. Gaat wel al steeds beter maar met lange broek bijvoorbeeld moet ik haar wel helpen. Daar leg ik nou nog maar geen druk op.
    Ik hoop dat bij Danique het poepkwartje ook snel gaat landen, goed van Tom!

Aan de mama's met voorheen broekpoepers : hoe deden jullie dat met ergens naar toe gaan? Ik zie ons zo al in de supermarkt staan......

Inez, beide kindjes zijn hier vroeger wakker dan normaal.
    Heb je al es aan de zwemleraar gevraagd waarom Alyssa nog niet door mag?

Sam, ik kan me ook voorstellen dat het fait accompli van de bevallingslokatie even rauw op je dakje is gevallen.

Bengeltje, fijn dat hij nu gewend is!

Ik heb het vandaag met wat mensen over de rampnachten met Quinten gehad, het alleen nog bij mij kunnen slapen en gemiddeld 5x per nacht aan de melktap. Dan krijg je 2 soorten antwoorden : "baby heeft geborgenheid nodig", of "gewoonte moet doorbroken worden met laten doorhuilen".
    Ik zit op dat laatste te broeden..... maar vind laten doorhuilen, brullen, krijsen en snikken zo moeilijk!!! :(
    Zeggen jullie es iets wijs :)

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hou je taai Pippo, knuf!

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas Whahaha ik zou die stickersplakken eens proberen :D !!!
    Wat betreft poepen 'onderweg' hebben we eigenlijk nooit meegemaakt.. Maar bij Jildou heeft het ook maar ongeveer 2 weken geduurd denk ik.. Maar een luieraanbieden als ze moet poepen is helemaal niet verkeerd!!!
    Wat betreft Q.. ja dat laten huilen ben ik ook absoluut geen voorstander van.. Maar ik zou ook niet meer 5x in een nacht aanleggen! Snap jou wel hoor, als het de makkelijkste/ snelste oplossing is. Maar je kunt hem eens wat langer laten huilen en eens uittesten wat er gaat gebeuren? Vind dat moelijk om er wat van te zeggen zonder dat je het kind kent! Moeilijk!

Dombo.. wat balen van de zwemles zeg!! Snap dat je dat raakt dan :( !!! Maar wat super dat ze kan veteren :D !!!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, volgende week ga ik eens informeren bij de zwemjuf. Ik heb in ieder geval in het leerlingenvolgsysteem gezien dat ze met een paar oefeningen weer vooruit is gegaan, dus heel lang kan dat gele walvisje toch niet op zich laten wachten lijkt me.

Goed van Danique hoor! En toch even een paar keer een luier aanbieden als ze moet poepen ben ik helemaal voor. Hebben wij ook zo gedaan en de overgang naar poepen op de WC ging daarna best vrij vlot. En voor mijn gevoel werk je zo het plassen op de WC in ieder geval niet tegen.

En wijze woorden ... ehm, ik weet niet of het is wat je horen wilt, maar ik zou zeggen, hoe moeilijk ook, doorbreken. Kijken wat hij doet als je hem laat huilen en hem daarbij eventueel op z'n eigen kamertje leggen. Maar dat zou ik dan wel pas in het weekeinde doen als je niet hoeft te werken zodat je overdag nog wat kunt bijtanken.

Wat een trieste berichten vandaag in het nieuws over kindjes die zijn overleden door tragische ongevallen.

Een baby van 5 maanden oud die in het zwembad geraakt is door een vallende box. Toen ik vanmiddag in het zwembad zat vanwege Alyssa's les ging dat maar steeds door m'n hoofd.

Die 2 kindjes die zijn verdronken omdat de auto van moeders te water raakte en die ze er niet op tijd uit uit hebben kunnen krijgen.

En dan nog een berichtje uit Amerika, een vader die bellen in de auto zo belangrijk vond, daarbij te water raakte en waardoor 4 kinderen in de leeftijd van 1 tot 7 zijn verdronken.

Ik krijg er gewoon kippenvel van. Brrrrr.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah jakkes Inez! :( :( :(

12. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wow dombo:( erg zeg:(

13. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Wat een schatje! Ik vind het erg leuk dat het zo in de smaak valt!

14. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Natas, ik had sowieso bij het weggaan een schone set bij me. Maar ik moet zeggen dat Pieter zich ook met luier toch wel even terug trok om te poepen. Dus het risico op poepen in de supermarkt was niet zo groot. Pieter vond wel dat hij helemaal geen luier meer hoefte, dus ook niet voor poepen....helaas...
    Wat Q betreft, eet hij overdag genoeg? Als dat zo is zou je hem een flesje water aan kunnen bieden, of idd even troosten en dan weer in eigen bedje. Maar doe vooral datgene wat voor jou goed voelt. En nog een derde oplossing is hem uit logeren sturen (als dat kan natuurlijk) zodat zij dit voor je doorbreken....

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi dombo
    lijnen tja ben aangekomen sinds ik in dit huis woont:$ dus ben nu weer hard bezig maar nu wil het niet zo meer hihi
    hoe is het met jou?
    ja dat zij niet veder mag na de volgende ronde is dan wel heel raar.

pippo heftig joh pff wens jou ook veel sterkte .

natas wat gaat je dochter hard zeg nouja beter zo da anders
    rot nacht gehad bah
    ik vind 5 x per nacht wel erg veel
    ja ik zou hem dan wel 10 minuten laten huilen kijken wat hij doet.
    is zielig maarja wat wil je dan zo door blijven gaan met 5 x per nacht dan ga je er zelf aan onder door.

dombo dat babytje is overleden he door de gevolgen van de letsel van de box die viel.

16. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Natas laten huilen kan ik niet...
    ik vind de uit logeren gedachte wel heel erg goed! anders proberen of met een speentje of wat water, maar niet steeds mamma...
    misschien helpt het als hij op zijn eigen kamertje ligt, oke voor jou meer werk, maar misschien slaapt hij dieper en daardoor ook langer.

Sam al een beetje bekomen van de schrik?

Dombo ik snap dat je baalt van het zwemgebeuren! Ik zou er ook niet vrolijk van worden.

Mone hoe gaat het met je?

Bengeltje, ben jij ook een beetje gewend al? heb je het naar je zin in jullie nieuwe huis?

Pippo heel veel sterkte in deze moeilijke tijd, hopelijk vind je nog wel de tijd om van deze zwangerschap te genieten. Het gaat alweer zo hard dat je bijna mag bevallen!!! Geniet nog lekker van je buik en alle mooie momenten die je hebt met moeders en je familie en voor de mindere momenten een hele dikke digiknuffel! Dat je daarnaast nog je huis op orde kan krijgen vind ik echt ongelooflijk knap!

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Mariss ja hoor, knopje moet gewoon nog even om, het idee went wel.. Het scheelt dat het nog lekker lang duurt :D !! Ik heb het vandaag de kinderen verteld op school. Echt leuk die kleutertjes.. Dan rennen ze naar hun moeder bij het hek om half 4 en roepen ze.. juf heeft een baby in haar buik :D !! Lieverds ;) !!

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    leuk hoor Sam! het schiet ook al weer aardig op!

Ik moet zeggen dat de tijd echt verdwijnt, mijn kleine meisje is alweer bijna 5 kilo!!! (double cream van mamma!) en de eerste kleertjes passen al niet meer!

Natas over poepen buitenshuis... Tom deed ik eerst nog wel een "dikke onderbroek" aan als we weggingen, en later eigenlijk steeds alleen een schone set mee, en nu vergeet ik het eigenlijk gewoon! Bij lange autoritten vind ik het alleen wel spannend hoor!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De zindelijkeidstraining ging vandaag wel. D. had bij het opstaan in haar luier al gepoept ('s nachts nog wel luier), dus dat hadden we al gehad. Met plassen heeft Danique vandaag 2 grote ongelukjes gehad, echt de hele plas op de vloer, en nog een kleinjte. Allemaal vanmorgen, geen idee waarom.

Ik heb geen idee of D. midden in een supermarkt zou gaan poepen, maar het risico is me al genoeg. Een luierbroekje aandoen voor dit soort dingen vind ik niet zo'n optie. Ze kent ze al en weet heel goed dat 't luiers zijn, en ik volg de 'methode' om nergens meer luiers voor te gebruiken (behalve in bed) om verwarring te voorkomen.

Thnx voor jullie antwoorden betreffende het slapen van Q.
    Water geven heb ik nog nooit geprobeerd, maar een speentje werkt niet. Die spuugt hij ongeveer in m'n gezicht terug, dan is ie razend. Bij terugleggen ook, gilt hij alles bij elkaar.
    Of hij overdag genoeg eet : hij krijgt 5x BV, aan hapjes eet hij nog maar heel weinig. Ik bied hem een fruithap en een groentehap per dag aan, als hij van ieder 5 hapjes eet heb je het wel gehad. Hij vraagt overdag niet om meer BV, dus denk dat hij wel genoeg krijgt.
    Uit logeren, klinkt heel aannemelijk dat iemand anders een gewoonte makkelijker kan doorbreken. Dat zou alleen bij m'n zus kunnen, maar die is op dit moment behoorlijk overspannen.
    Op zijn eigen kamertje leggen vind ik ook een goeie tip. Wie weet slaapt hij dan dieper idd.
    Hem 10 minuten laten huilen en kijken wat er gebeurt, dat hebben we al wel es gedaan. Maar langer hou ik dus niet vol, helemaal 's nachts gaat dat krijsen en snikken je door merg en been.

Misschien dat ik eerst ga uitproberen of een papfles 's avond laat verschil uitmaakt. Ik denk van niet, kan me niet voorstellen dat als hij rond 23.30 BV gedronken heeft hij rond 01.30 alweer honger heeft. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. En dan om 06.00 helemaal niet meer willen slapen.
    Maar ik wil het uitgesloten hebben, dus ik ga me verdiepen in hoe een papfles gemaakt wordt. Heb geen idee, nog nooit gedaan :D
    En als dat geen verschil maakt dan maar es kijken met zijn ledikant op eigen kamertje zetten en wat langer laten huilen. Dan misschien Chris er alleen naar toe, niet deze melkfabriek.
    En zo denken we nog even verder ;)

Ik ben bekaf, tis best wel even intensief met de training van D. en de nachten + overdag onrustige Q.
    Plus gisteravond en vandaag was mijn moeder hier weer zoals elke week. Ze heeft vandaag continue opmerkingen gemaakt en dingen gedaan die totaal tegen de zindelijkheidstraining in gingen. Elke keer weer, als een grammofoonplaat die niet uit te krijgen is. Gek werd ik ervan, en D. telkens boos of recalcitrant of verdrietig ervan. Pffffff, wat een dag.

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    marris ik ben goed gewend hoor al vanaf begin voelde ik me thuis in het nieuwe huis
    kleine meisjes worden groot :p

sam haha wat lief van de kleuters de ouders denken alweer een baby:p hahahaha

natas ik denk dat misschien de papfles savonds best uit kan maken dat hij een met een voller gevoel gaat slapen.
    ik zou het inderdaad proberen.

Deel Deze Pagina