ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mone, nee we hebben nog de probeer optie op zijn eigen kamertje leggen. Maar ik ben simpelweg zo moe dat ik de moed niet heb om het uit te proberen. En ook nog de optie 'de hard way', maar ik denk dat ik dan niet kan.

Jootje, ik heb rond de Kerst en Oud&Nieuw bijna 2 weken vrij, maar dan natuurlijk ook drukke tijden.

Jenny, ik kan me een traphekjesdiscussie niet heugen. Lijkt mij niet dat ik toen gezegd heb dat er geen traphekjes zouden komen want gemak dient de veilige mens. Ik vind ze wel foeilelijk, en de bevestiging was hier even een uitdaging, maar boven hebben we er 2 (naar beneden toe en naar zolder toe) en die zijn vaak dicht geweest. Nu met Danique niet meer, straks met Quinten weer wel.
    Beneden hebben we geen traphek. We hebben eerst gekeken of het ook werkte met de kamerdeur goed dicht houden en de deurkruk omdraaien, en dat ging prima. Dus dat scheelde gelukkig 1 zo'n onding ;)

Pippo, je kleine meisje is prachtig!!!

Oh Linda, wat een schatje is Jade!

2. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Hi! Pippo van harte meid blij dat het nu weer zo goed met jullie allemaal gaat. Jij weer helemaal opgeknapt? En wat een supernaam!

Ik zie overigens allemaal schattige kindjes voorbij komen... hier gaat dat ook niet meer gebeuren.. superlief en schattig.. maar het is hier goed zo.. teveel ellende gehad met alles dus manlief wil er absoluut niet meer aan.. en ik als ik heel eerlijk ben ook niet meer... Gelukkig word ik begin volgend jaar tante en kan ik me op een aanstaand neefje storten haha

Verder alles goed hier, erg druk met het vullen van onze webwinkel, leveranciers zoeken etc.. maar het wordt leuk! Als het zover is stuur ik de link door! Natas is de pyjama in goede aarde gevallen?

Traphekjes.. wij hebben er 2 op de zoldertrap omhoog en bovenaan de normale trap..

Tot snel!

3. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hey meiden, hier na het ziek zijn, voel ik wel dat mijn lichaam nog niet volledig op orde is...'s nachts wakker van het nat (zweten, had ik in het ziekenhuis ook erg bij mijn koorts), maar ik herken het niet nu. Heb geen koorts en vandaag is het de laatste dag dat ik de antibiotica nog moet slikken...ben nog erg moe maar ondanks kan ik wel heel veel werk verzetten...ons meisje slaapt steeds van voeding naar voeding (enkel in voormiddag is ze eens wakker en ook even op de avond, maar ze is erg rustig dat ik heel veel kan doen...eens de kindjes thuis zijn van school is het wel drukker maar die slaapt dat allemaal door ;)! Maar ik moet toegeven dat ik me nog niet helemaal de oud voel en ach het is niet te onderschatten met 4 kids dan denk ik...ik wil weer te snel de oude zijn qua huishouden doen...maar goed, denk dat ik ook erg mee in mijn hoofd zit naar volgende week toe. Want dan krijgt mijn moeder een onderzoek en vlak erna weten we dan of de chemo aanslaat of niet...(met andere woorden krijgen we wat meer tijd met mijn moeder of niet? :()...ik hoop echt op goed nieuws (wat goed je goed kan noemen denk ik dan, maar voor ons zou dat toch een opluchting zijn) maar ik kan geen gevoel geven aan dit alles wat ons te wachten staat volgende week en dat baart me ook zorgen...of andere woorden heb ik geen controle over...

Dank je wel voor de mooie complimenten...we vinden ze zelf een beauty ;)! Maar ach wie vind dat niet van zijn eigen kind??HIHI

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bah zeg net bevallen en dan ziek worden dat is echt klote
    hopelijk voel je je snel weer beter

ik hoop snel dat je goed nieuws krijg omtrent je moeder

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ooh Natas, doe je aub rustig aan meid, voor zover dat dan kan. Het lost het probleem dan misschien niet direct op, maar kun je je anders niet een week of 2 ziek melden. Kun je even proberen bij te tanken en de moed opbrengen voor een eventuele 'harde aanpak'.
    Is nu misschien even pittig, maar stel nu dat jullie daar allemaal baat bij hebben?

En oei, ook nog een peuterpuber Daniqueje erbij. Zo herkenbaar, die buien dat ze zo onbereikbaar is, dat heb ik ook vaak met Alyssa. Het enigste wat vaak lijkt te helpen is haar dan een time-out te geven.

Pippo, dat was niet fijn, net bevallen en dan zo ziek worden. Een bevalling gaat je al niet in de koude kleren zitten, laat staan als je er ook nog eens ziek bij wordt. Hoop dat je je snel weer de oude voelt.

En hopelijk binnenkort ook positieve berichten over je moeder, ik duim voor je.

Wat een prachtmeisjes kwamen er voorbij ... die rammelende eierstokken ... ik heb niet meer de illusie dat dat ooit nog voorbij gaat. ;)

Jenny, gezellig dat je weer even langs kwam piepen. Jeetje, al weer een fase verder qua Sinterklaas, de eerste niet-gelovige bij jullie.

Ik kreeg dit jaar best veel vragen van Alyssa over met name de zwarte pieten. Bij de één is duidelijk te zien dat hij geschminkt is, bij de ander haast niet. Ze vroeg dan steeds of het wel een echte Piet was. Op mijn wedervraag: waarom zou het geen echte Piet zijn wist ze geen antwoord en liet ze het er verder bij zitten.

Het zal me niet verbazen als bij haar volgend jaar echt een lampje gaat branden, zeker met die Sinterklaas die hier de intocht doet en op school komt. Tjonge, wat een echte nepperd is dat zeg.

Alyssa heeft de buikgriep gehad en ze had het flink te pakken. Van dinsdag op woensdag werd ze ziek, heb haar uiteraard lekker thuisgehouden, alleen jammer genoeg geen zwemmen voor haar, daar was ze echt te ziek voor. Pas vandaag voelde het arme schaap zich weer beter.

Als ze zich dan goed genoeg voelt gaan we morgenochtend toch even proberen om naar het oefenzwemuurtje te gaan. Het was zo jammer dat ze woensdag niet kon zwemmen, zeker omdat het vorig weekeinde ineens zo goed ging met de schoolslag. Het zou mooi zijn geweest als ze met de les had kunnen laten zien dat ze de slag te pakken had ...

Maar psssst .... ik heb een deal met de zwemjuf. ;) Als ze morgenochtend goed genoeg is, ga ik met haar naar het oefenzwemuurtje, haar badjuf kijkt vanaf een afstandje toe en als zij ziet dat het inderdaad zoveel beter gaat, dan mag ze volgende week meteen door naar geel. Dat zou zo fijn voor haar zijn.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    You gooo Alyssa :D !! Arme trul, rotbuikgriep!!

Natas, goed idee van Dombo. Ik zou hem echt op z'n eigen bedje proberen. Hier sliepen beide kinderen daar beter! Rinze was natuurlijk ander verhaal waarom hij zo slecht sliep, maar hij werd wel minder snel wakker. Knuffel voor jou iig!

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Met Kerst ben ik anderhalve week vrij, misschien kunnen we dan die stap maken.
    Godzijdank lijkt Danique weer in een wat rustiger vaarwater te komen, zal wel met de Sintstress te maken hebben gehad. Dat onbereikbaar kunnen zijn hoort gewoon bij haar maar ze is gelukkig veel minder recalcitrant.

Pippo, hoe is het nu met je?

Dombo, wat een goeie deal met de zwemjuf!

Bruidje, de smurfenpyama is door 2 kinders goedgekeurd :p

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    FF snel, het is al laat en meer dan de hoogste tijd ...

Deal met zwemjuf is geslaagd, Alyssa heeft haar zo fel begeerde gele walvisje. Knappe meid!

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Yeah!!! Gefeliciteerd!!

Whoei hier uitgeslapen tot nu!!!! Uniek maar heerlijk:D!!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam is nu lekker uitgerust dus. :D

Natas, ik kan me best voorstellen dat je er (nog) niet aan wilt om je (half) ziek te melden, maar lieverd, wees alsjeblieft voorzichtig.
    Hopelijk kunnen jullie in de kerstvakantie een beetje bijtanken en ermee aan de slag.

Alyssa is flink beroerd geweest, is bijna 2 2/1 dag aan het spugen geweest, maar gelukkig is ze nu weer ogeknapt. Morgen gaat ze ook weer gewoon naar school.

Gisteren was ze gelukkig ook al goed genoeg opgeknapt om 'even' te gaan oefenzwemmen en, ik had het vannacht al even gemeld, het resultaat mag er zijn. Ze gaat vanaf woensdag bij de gele walvisjes zwemmen. Hierna komen de rode walvisjes en dan is het afzwemmen. Diploma A is hiermee dus weer een stapje dichterbij gekomen.

Het was wel een enorme verrassing voor haar, dat het zo ging. Maar volgens de zwemjuf werd het wel vaker op deze manier gedaan. Nou, mij best. Is al ons oefenen in ieder geval niet voor niets geweest.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat goed van Alyssa!
    Helemaal super, gefeliciteerd!

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Lindaa, 23 jaar, 1e kindje, bevallen 29 augustus met 38wk+6d van dochter MICHELLE ILANA, 2895 gram en 49 cm
    Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 29 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 29 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 29 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, bevallen op 06 sept 2011 met 39wk+5d
    van dochter ROOS, ? gram en ? cm
    Lindada, 29 jaar, 2de kindje, bevallen op 17 okt 2011 met 39wk+3d van dochter JADE JASMIN, 3350 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 5de kindje, bevallen op 30 nov 2011 met 40wk+2d van dochter YLANA, 3015gram en 50cm

*** ZWANGER ***
    Sam, 26 jaar, 3e kindje, uitgerekend op 11 mei 2012

AFSPRAAK
    17 dec: Julian 3 jaar!
    20 dec: Lindada 30 jaar!
    22 dec: Luna 2 jaar!
    27 dec: Sam 20 wk echo
    29 dec: Sam vk
    11 jan: Demi 2 jaar!
    12 jan: Lindada CB
    24 jan: Linde 1 jaar!
    08 feb: Lindada CB
    06 mrt: Lara 3 jaar!
    09 mrt: Niek 1 jaar!
    19 mrt: Yara 3 jaar!
    03 apr: Quinten 1 jaar!

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Jajajajaaaaaa :D Onze grote kleine man zet dan nu eindelijk wat meerdere stapjes achter elkaar los :D !! Ik zet hem los neer, hij kijkt dan echt zo van.. hmm ja en nu moet ik stappen en dan gaat hij het proberen :D !! Nou dan moet ik wel zo lachen, dat koppie alleen al!! Maar hij heeft er zo'n lol in :D !!

14. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    #1574 Lindada, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    Joehoe! Jade slaapt door! Ze krijgt de late voeding rond 22.45 uur en dan slaapt ze tot de volgende ochtend. Beter!

Pippo hopelijk voel je je snel weer de oude. Nouja, wat normaal is dan net na een bevalling... ;)

Yes! Alyssa heeft haar gele walvisje!

Sam wat leuk dat hij nu steeds meer gaat lopen!

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Zoo Netjes hoor!!! Dat zal hier volgend jaar wel weer eens rond de kerst zijn ;) !! Maar wie weet :D !!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lindada, knappe Jade, ze slaapt al zomaar door! Heerlijk hoor. Kan ze onze Quinten niet even een lesje doorslapen geven?

Sam, wat goed van Rinze! Nog even en hij loopt je eruit! :D

En toen ... tromgeroffel ....

Het heeft even geduurd, maar hij is klaar en online, m'n vernieuwde site!
    En ik weet niet of ik het hier wel eens eerder had verteld, maar ik heb nog een andere site. Heb ik ook al een paar jaar en ook deze is in een nieuw jasje gestoken en is ook online.

En in januari, als ik m'n boekhouding van dit jaar op orde heb, komt er misschien nog een webwinkel bij, maar daarover meer als het zover is.

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wow, wat mooi Dombo!
    En goed idee van je : Jade, kom een keertje langs hier en vertel aan Quinten hoe doorslapen moet :D

Applaus voor Rinze! :)

18. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Jeetje Pippo, schrikken zeg! Hopelijk vanaf nu een vlekkeloze kraamtijd, geniet lekker van jullie grote gezinnetje!

Natas, nog even volhouden tot je wat lucht krijgt!

Sam super! Rinze on the go!

Lindada wat knap van Jade! Hier 1x per nacht, maar dat vind ik ook al weer heel knap... Er was pas een lactatiekundige die zei dat jongetjes echt meer vragen van hun moeders... (klopt wel als ik aan Tom denk, wat jij Natas?)

Yahoo Dombo gele walvis!!! Lekker hoor!

Zo hier thuis zonder kids met longontsteking.... Maar de koorts wordt al minder, dus morgen echt voor het eerst aan de slag! Boohoo! Sorry dat ik jullie zo verwaarloos, maar het is rete druk met het nieuwe huis en 2 kids...

O Jenny zwaai! Hier nu geen trakhek... Maar dat is niet gek met een appartement, toch? Volgend huis 2 op de 1e verdieping we hebben een slaapwandelaar in huis...

19. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hey meiden,

Ik heb goed nieuws te melden ;)! Gisteren had mijn moeder haar ct thorax en daarna mochten we met een bang hartje naar de dokter gaan om te kijken of de chemo aanslaat of niet...we hebben lang moeten wachten maar het is heel goed nieuws! De tumor zelf is niet weg te krijgen dt weten we, maar het gezwel die vanuit de tumor erg is gaan uitzetten in mijn moeder der long is praktisch weg (op een klein vlekje na) maar goed ze moet nog 3 kuren ondergaan waarvan telkens 1 grote, 1 kleine...dus dt wil zeggen nog 6 keer chemo. Dan word terug een ct en dan is het 3 maanden niets en dan hopen dat het stabiel blijft, maar goed, het is een agressieve kanker die ze heeft dus we gaan dan niet hopen op ene mirakel...maar jeetje hoe blij kan een mens toch zijn dat de chemo (waarvan ze echt wel heeft afgezien) toch aanslaat! Mijn moeder was echt in de wolken...helaas hoopt ze nu wel dat ze volledig kan genezen maar dat kan helaas niet...ach volgende week woensdag is ze jarig en dan gaan we echt der ene op drinken! Zo blij:D:D hier! Eindelijk eens goed nieuws na al die slopende maanden met slecht nieuws...Ik zal nog even ons meisje showen want die is vandaag ook al weer 2wk jong...ze was 2 wk terug 16min geleden geboren :p!

20. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium

Deel Deze Pagina