ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oké, maar dan ligt hij overdag wel alleen daar en ben je er niet bij. Ik had het eens geprobeerd.. Desnoods het campingbedje op z'n kamertje of in jullie kamer zodat je niet s nachts hoeft te 'verhuizen' ;) ! Snap wel hoor dat hij dan bij jullie in bed belandt. Zelf weet ik nog wel dat ik op een gegeven moment gewoon dingen ging proberen, want zo is het ook niets. Ik dacht dan altijd, neej heb je ja kun je krijgen.. En veel slechter kan het niet worden ;) !!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mee eens sam
    proberen kan altijd en wie weet accepteert die het wel erg snel
    een goede nachtrust voor jezelf is ook erg belangrijk

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik moet nog de inrichtingen van kasten ook wijzigingen, heleboel van Danique's spullen liggen nog op die babykamer. We kleden daar de kinderen aan, Danique ook nog steeds, dus we moeten de boel ff omdraaien.
    Daar heb ik komende week geen tijd voor en tijdens de super drukke kerstdagen ook niet. Na de kerst ben ik 1 week vrij en Chris 2 weken, dan kunnen we dat mooi doen.

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Oke!!! Kleedt ze zichzelf nog niet aan dan??

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Half.
    Onze schuld hoor, we zijn veel te lang doorgegaan met haar aankleden op de commode omdat ze nog in de luiers zat. Dat was dan gewoon makkelijker, kon ze ook niet alle kanten oprennen :D

Ze kan wel sokken en broek aantrekken bijvoorbeeld, maar een bloes of knoopjes zijn nog te lastig. We zijn het nu aan het leren.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja blouse is ook lastig, maar dat is motorisch gezien ook een lastig klusje :D ! Vindt Jildou ook moeilijk, maar langleve een flanellen pyjama ;) Ja dat is wel verschil natuurlijk als ze nog in de luiers zitten. Jildou is al bijna een jaar droog nu, dus kleedt zich ook al een jaar zoveel mogelijk zelf aan. Ja natuurlijk helpen we wel als het niet lukt, maar ik ben wel van het zelfredzaamheid en gelukkig zijzelf ook :) !! En ach, er zit wel eens een hemd verkeerd om of een sok binnenste buiten.. Offf.... 2 onderbroeken aan :) !!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    Julian kleed zichzelf ook nog niet aan wel uit whahwhahaha hij probeerd het wel

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Laatst had Danique haar voetjes in sokken van Quinten gepropt, hihihihi :D

Vanavond heeft Q. wee rmaar 2 hapjes gegeten van de groente/aardappelhap. Die was tot gort gepureerd, dus daar kon het dit keer niet aan liggen. Maar het is een hele drukke dag geweest met hier oppassen op mijn stiefkleinzoonje, hij en Danique waren de hele middag druk aan het spelen. Zijn papa en mama kwamen hem om 19.00 ophalen, met z'n allen aan tafel dus ook veel drukte. Zou kunnen dat het daaraan gelegen heeft.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, overprikkeling en/of (over)vermoeidheid zou inderdaad een reden kunnen zijn dat Q'tje z'n warme hap niet wil nemen. Dat zie ik hier bij onze meiden vaak gebeuren.

Nog even en dan heb je vakantie. Heerlijk. Hopelijk lekker bijtanken en lukt het jullie om Quinten van z'n nachtbrakerij af te krijgen zodat jullie in het nieuwe jaar allemaal een heerlijke nachtrust tegemoet gaan.

Bengeltje, nog gefeliciteerd met Julian en wat is hij lekker verwend.

Even een vraagje voor degenen die 's nachts de kindjes al uit de luiers hebben.

Hier gaat het 's nachts een beetje op en af, maar wel meer droge dan natte bedden, gelukkig. Alyssa wil inmiddels sinds een paar dagen ook (eindelijk) zonder luier slapen, die kan natuurlijk niet achterblijven bij haar zusje.

Nu moet ik ze 's avonds en 's nachts best wel vaak even uit bed halen om te laten plassen. Nu ben ik benieuwd, halen jullie de kids er 's avonds en/of 's nachts vaak uit om ze te laten plassen?

@ all, nog bedankt voor de complimenten voor de website. Ik ben zelf heel blij met het eindresultaat.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo aan mij heb je niets, Die van mij was eerst snachts droog en hoefde haar niet te laten plassen! Als ze nu om 6 uur sochtends wakker is kan het best zijn dat ze dan pas om half 8/8 uur moet plassen!! En als ze s nachts moet redt ze zich zelf meestal wel! We hebben ook maar 2 hele kleine ongelukjes gezien in bed in totaál! Maar goed dit was natuurlijk wel een bijzonder geval;)!!

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wel knap hoor dat ze snachts al bijna droog is netjes
    hier overdags nog niet eens nouja jongens lopen altijd wat achter hahaha

12. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    sorry meiden, ik laat veel te weinig hier van mij horen, maar moet ook eerlijk zeggen dat we een erg heftige periode hebben gehad.

Hier ook nog een zoontje die zichzelf nog niet aankleed. Ach komt vanzelf wel. Heeft nu weer last van zijn oortje en ook een loop oor dus het zou zomaar kunnen dat de buisjes eruit zijn. 18 januari gaat hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal, ben erg benieuwd. Afgelopen zaterdag heeft Lucas bij zijn nichtje geslapen en hadden wij even lekker tijd voor ons zelf. Hebben we lekker gegeten en is onze buurman geweest en hebben we een hotstone massage gekregen.

Hier ook weer begonnen met foliumzuur, niet dat we ons echt gaan focussen op zwanger worden maar mocht het gebeuren zijn we erg gelukkig en het zou deze maand maar eens zomaar raak kunnen zijn :D.

Ik heb bijna vakantie en dan ga ik hier weer meer reageren.

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Oh Bengeltje ik zie dat Julian jarig is geweest. Van harte gefeliciteerd nog!

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Allereerst Pippo gefeliciteerd met je nieuwe meisje Ylana. Wat een heerlijk snoetje zeg! Mooi meisje zeker! En ik kan het weten, want wij maken ze ook mooi;)

Maar ik ben even teruggegaan tot de foto's van Jade en die zijn ook heel mooi. Fijn dat ze nog borstvoeding krijgt ondank de spruw die jullie hadden.

Beide namen vind ik trouwens ook erg mooi.

Ik ben blij dat het met de rotziekte van jouw moeder even beter gaat. Jij vroeg vorige keer of mijn schoonmoeder al uitzaaiingen had toen de tumor in de longen ontdekt was, maar dat was niet zo. Dat was later pas. Ik hoop dat jullie nog lang van haar nabijzijn mogen genieten.

Verder veel perikelen en succesjes bij iedereen. Walvisjes, zijwieltjes, droge nachten en dagen, keuringen goed zo!

En ook mindere dingen; niet doorslapen, kokhalzen van mama's aardappeltjes, niet zelf aankleden.
    Ik merk dat Yara nu echt steeds minder scheelt met jullie kinderen in leeftijd. Velen zijn nu ruim drie en Yara is toch wel bijna drie nu.
    En Julian natuurlijk helemaal drie. Alsnog gefeliciteerd Bengeltje.

Hier gaat het met de meisjes wel goed. Appart van verkoudheid, die bij Linde weer heel heftig was en ontstoken ogen.
    Linde is nu al weer bijna op gemiddeld gewicht en ze eet heerlijk alles wat we haar voorschotelen. Behalve korstjes, maar we vrezen dat dat puur kopieergedrag is. Die kleine is donders slim. Ze probeert alles na te doen en legt ook al heel veel verbanden.
    Verder verplaatst ze zich rollend of schuivend over de billen. Maar ik lees dat late Rinze nu inmiddels ook al los stapt:) dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.

Yara draagt steeds vaker een onderbroekje 's middags en meestal beland het plasje dan ook wel op de WC. Maar soms lijkt het haar toch nog niet te storen om in een natte broek door te eten.
    Poepen doet ze echt vrijwel nooit meer in de luier, dat doet ze al maanden op de wc. Erg prettig!

Zelf heb ik me ziek moeten melden vorige week. Het gaat al een tijdje niet zo lekker met me. Moe en gejaagd en ook in de klas draait het niet lekker. Wat gewoon niet handig is in een volle klas met heel veel drukke jongens die elkaar maar al te vaak de hersens in slaan.
    Verder is er rondom de klas al veel gebeurd, wat ook stress meebrengt. Thuis rust vinden lukt me ook vaak niet echt.
    Mijn vriend is zo veel weg voor de praktische afhandeling vanwege het leegruimen van het huis van mijn schoonmoeder en nog zo wat noodzakelijke dingen. De meiden slapen niet altijd dezelfde tijden, dus meeslapen lukt niet.
    Kortom ik kan en moet even met mezelf aan de slag en moet proberen rust te vinden op de dagen dat ik anders zou werken.
    Gelukkig is het volgende week ook al weer kerstvakantie.

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Annna leuk om weer eens van je te horen! Rustig aan meis!!! Sterkte!

Ischa, jaaa bijna vakantie.. Ennuh... Ik vind het best gezellig om met je te zwangeren hoor;) ;) !! You goo girl!!!

16. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Dombo snachts laten plassen zou ik niet doen. De hersenen moeten een signaal van volle blazen leren oppikken. Als jij haar laat plassen om 23 uur, pakken de hersenen dat signaal niet op. Dus dat is al een nadeel. maar een ander nadeel is dat een blaas leert dat je niet vol hoeft te zijn om te gaan plassen. En dat is dus ook weer niet goed.
    Ik heb dit najaar uitvoerig gesproken met een deskundige hierover omdat we nog steeds problemen hebben met de nachten met ruben (bijna 7). Ruben hebben we net als timo altijd om 23 uur laten plassen. Bij timo is dat goed gegaan, al gaf die met 3,5 zelf aan nachtzindelijk te willen worden en dat ging dus best aardig. Hij wordt ook echt wakker snachts als hij moet plassen.
    Maar bij Ruben lukt het dus niet. Toen hij 5 was hebben we de luier af gedaan en zijn hem om 23 uur gaan wekken voor een plas. Dat gaat maar zozo. Hij is geregeld droog, maar wordt dus niet wakker als hij wel moet plassen (en dat is dus zindelijk zijn, plas ophouden/uitstellen tot het kan en wakker worden als je moet) En nu baal ik dus dat hij zo half tussen zindelijk en niet zindelijk in zit. Hij slaapt nu met een plaswekker en is dan geregeld droog, maar als hij moet plassen, dan wordt hij dus niet wakker. En hij is nu al te ver zindelijk om het nog echt met een plaswekker te leren. Daarvoor gaat de wekker nu te weinig af.
    principe van de plaswekker is dat deze een geluidsignaal geeft, net als een wekker, zodra er een druppel plas in de onderbroek komt. Een kind is altijd in een 'wakkere toestand' als het plast. Je schijnt niet slapend te kunnen plassen. Door het geluidsignaal wordt het kind dus uit de 'slaap' wakker gemaakt. Als je dat een paar nachten achter elkaar hebt, dan schijn je ze op deze leeftijd zo zindelijk te hebben, omdat de hersenen dat signaal van de volle blaas op gaan pakken. Nou wij zijn al 4 maanden bezig maar het enige voordeel is dat we geen natte bedden meer hebben, maar die hersenen leren nog niets (wekker gaat gemiddeld 1x per week af).

Dus ik zou met haar nog een jaar volhouden en dan opnieuw bekijken.

(en over Jaron hou ik heel wijselijk mijn mond. ;) )

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goh Jenny, hoe gaat het met de zindelijkheid van Jaron? :D
    (aaaah flauw Natasja! :p)

Ischa, zou leuk zijn als je snel zwanger raakt zeg!

Anna, wat ontzettend leuk weer wat van je te lezen. Ik moest laatst nog aan je denken.
    Doe rustig aan meid, neem goed tijd voor jezelf op de dagen dat je anders gewerkt zou hebben.

Dombo, ja het is een heerlijk vooruitzicht om straks een paar dagen vrij te hebben. Met de 3 drukke Kerstdagen en 4 dagen naar Landal met mijn moeder hou ik nog 4 'vrije dagen voor ons zelf' over. Er ligt op mijn bureau ook alweer een lijstje met dingen die dan moeten gebeuren, maar ik hoop een goede balans te kunnen vinden tussen dingen van dat lijstje kunnen afstrepen en ook lekker helemaal niks doen.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    interessant verhaal Jenny! Zal ik meenemen voor later.

Ik vind het tot nu toe nog erg moeilijk om tot rust te komen. Huis is half kerst, half rotzooi. Er zijn zo veel spullen toch nog deze kant opgekomen, terwijl ons huis al uit z'n voegen barst. Op de zolder kan je bijna niet meer lopen; overal staan tassen en dozen en zooi. Volgend jaar dan sta ik er op dat er opgeruimd wordt. Dit is niet meer leefbaar en geeft me veel stress.

Ik kijk ook uit naar een dagje zonder Yara morgen. Heerlijk. Nooit gedacht dat ik het lekker zou vinden om haar naar het KDV te brengen terwijl ik zelf thuis zou zijn. (nou vind ik het ook niet leuk hoor, maar het geeft wel even ruimte)
    Daarnaast moet ze ook wel voor de continuiteit, want ze gaat maar 1 dag in de week.

Maar ik moet toch ergens mijn rust gaan vinden. De nachten hier zijn ook niet altijd even fantastisch. Gelukkig niet zo dramatisch als voor jou Natas.

Iets wat ik me bedacht, heeft Quinten geen last van boeren, als hij steeds weer wakker wordt? Wij hebben dat bij Linde wel eens gehad. Dan was ik zo moe dat ik snel weer wilde liggen en slapen en zij ook, maar dan werd ze toch steeds maar weer wakker.

Ook leek ze op de leeftijd van Quinten soms juist wel te veel gegeten te hebben. Eerst groente en dan nog BV. Dus denk ook niet dat goed eten 's avonds meteen een oplossing is. Het is een kwestie van uitproberen en voor je het weet zijn ze er over heengegroeid. En weet je nog niet wat het nou was.

Maar doe jij ook nog rustig aan ;)

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Rustig aan..... ja, over een jaar of 10 misschien? ;)

Ik heb niet het idee dat Quinten last heeft van boeren of van te veel eten. Maar ik zal er 's op gaan letten, je weet nooit.

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hey Girls...

Hier lekker druk, werk lijkt weer helemaal alsof ik niet weg ben geweest... Verder druk met het huis en de kids...

Vandaag even naar het cb geweest, Roos is Inmiddels 60,5 cm en een goede 5800 gram... Tom was iets kleiner toen hij 1 maand was! Wat een verschil!!! En ze zijn helemaal gek op elkaar, zo leuk om te zien!

Julian is lekker verwend zag ik, en Lindada ook weer jarig! Gefeliciteerd!

Natas, succes met je pogingen, Tom had zo'n periode toen hij 9 maanden was, hij kwam toen 5-7x per nacht... Sleep steeds bij ons en wij eigenlijk niet, het is over gegaan, maar waarom? Sterkte en houd vol, het komt goed!

Ik lees dat de kleine van Lindada al doorslaapt, knap hoor! Hier nachten van laatste voeding om 21.00 tot een uur of 05.00, ik vind het geweldig! Alleen jammer dat Tom het tengenwoordig om 05.30 echt dag vindt...

En het mooiste nieuws kwam van Pippo! Geweldig! Fijn dat de chemo aanslaat! Hopelijk mag je nog een tijd van Hagar genieten en zij van jullie en je jongste aanwinst!

Over laten plassen... Hebben we nooit gedaan, eerst een tijd met dikke onderbroek naar bed, maar hij was steeds droog en wilde zelf een gewone onderbroek, sinds dien 1x een ongelukje... Ik denk er zelfs eigenlijk niet meer bij na...

Verder weet ik het even niet, sorry meiden komt wel weer....

Deel Deze Pagina