Lieve allemaal, ik wens jullie een super goed 2012!! Gelukkig nieuwjaar allemaal!! Ons weekend Landal is niet echt lekker gegaan helaas. Danique zat al niet lekker in haar vel de laatste dagen en ze was ook weer panisch voor vuurwerkknallen. Die waren er de hele zaterdag, ze wilde helemaal niks meer. Quinten doet de laatste week nauwelijks een oog dicht in zijn eigen bedje, alleen bij mij op de arm of in de maxi cosi (gebruikt hij als een wipper) of bij mij in bed (daar een bedje van 1.40 breed, zucht). Met Oud en Nieuw zaten we met 2 kindjes om 12 uur, eentje hyper van het niet-slapen en de ander met grote ogen van paniek (arme D'tje, ze viel pas rond 03.30 weer in slaap). Zondag was iedereen brak, en ik nog brakker dan anders. Met mijn moeder ging het bijzonder slecht, de helft van de tijd raakte het gigantisch mijn irritatiegrens en de andere helft vond ik haar zo ontzettend zielig. We hebben zondag wel even gezwommen en vandaag voor het vertrek heeft Danique nog wat gespeeld in de indoor speeltuin, dus gelukkig hebben we nog wel wat kunnen doen en dat was leuk. Morgen weer aan het werk, de kindjes blijven thuis bij een zeer snotterige Chris. Anna, idd blij dat jouw overburen niet in de buurt van een Landal waren!
Zo morgen gaan we met het hele gezin naar Plopsaland indoor...ik heb alvast wat klaargezet want het is toch wel 1u40min rijden voor we er zijn ...en dat betekent vroeg opstaan voor iedereen hier... Slaapwel...
En Pippo was het leuk? Het lijkt me een heel georganiseer voor jullie. Ik dacht nog Natas, goh, zou zo'n weekend bij jullie wel leuk uit pakken? Nee, dus. Wat jammer, voor iedereen eigenlijk. Hier kan ik ook voor de rust beter thuis blijven. Onze kindjes zijn snel uit hun ritme. (Hier thuis ook weer hoor! ) Rare dagen gehad en Linde slaapt pas na 22.00 uur. Yara heeft ongeveer een uur met papa in haar kamertje gezeten. En daarna lag ook nog te roepen na 21.30. Een knal buiten, ver weg en ze riep dat ze oorpijn had. Nee, lieverd, dat kan niet daar krijg je geen oorpijn van, dat is te ver weg. Maar ik ben wel een beetje bang... Dat laatste valt wel mee, maar ze kan het lekker gebruiken met die vuurwerkperiode. Vannacht riep ze me ook weer dat ze wilde kroelen. Gisteren haalde ik haar bij ons in bed omdat ik dacht dat het al ochtend was. Dus die kans wordt meteen weer gegrepen. Vanmorgen was Linde weer ons wekkertje om 6 uur. Gelukkig slaapt ze nu weer. Straks gaan ze allebei naar mijn ouders. En ik ga de zolder opruimen. En verder eens kijken wat ik kan organiseren. Want het is hier wel erg nodig. Morgen gaat Yara weer spelen bij het kinderdagverblijf. Lekker, wat tijd voor mezelf. Geen relaxtijd, maar toch wel lekker om eens goed wat te kunnen doen. Natas gaat jouw moeder eigenlijk nog naar een geriater? En red ze de dagelijkse dingen nog alleen? Mijn vader heeft gelukkig baat bij zijn medicijnen en hij gaat niet snel achteruit. Omdat hij bij mijn moeder is en zij de meeste dingen opvangt is het voor mijn broer en mij wel goed te doen. (voor haar minder hoor, ze wordt ook helemaal gek er van) Maar ik moet er ook niet aan denken dat hij alleen zou komen te staan. Mijn schoonvader (die overigens niet meer samenwoonde met mijn schoonmoeder) gaat ook hard achteruit. We hadden gehoopt dat hij na het overlijden en het opruimen van het huis wat meer rust zou vinden en dat zijn klachten daar door veroorzaakt werden. Maar ik vrees heel sterk dat hij ook dementerend is. Mijn vriend heeft wel eens wat vrij grote klussen gedaan voor hem, waar hij zelf ook bij mee helpt, maar 2 dagen later kan hij niet meer herinneren wie dat nou ook al weer gedaan had. Hij wist niet meer met wie mijn vriend tot 7 jaar terug een relatie had. Een relatie van 7 jaar, dus ze was echt wel goed bekend bij hem. Streelt mij aan de ene kant wel, ze heeft dus weinig indruk gemaakt. Maar ik vond het wel shocking. Nou, zo zijn er nog heel veel voorbeelden. Dus ik hou mijn hart vast voor de komende jaren.
Hoi meiden, Fijn dat het goed gaat bij jullie, hier gaat het ook goed. Even aan het tobben geweest met ons meisje, maar dat lijkt nu wat beter te gaan gelukkig. Maar ik roep niet te hard... Ze heeft de ziekte van pfeiffer gehad en daardoor is heel haar weerstand kapot gemaakt, dus ze pikt(te) elk virus op. Voor jullie en jullie gezinnetjes allemaal een gelukkig, liefdevol en vooral gezond 2012!!! Dat elke kinderwens maar uit mag komen en dat er allemaal gezonde kindjes op de wereld gezet mogen worden! Dikke kus rebbel .
De kindjes zijn idd behoorlijk uit hun ritme. Al langer, maar ga je dan verkassen voor een paar dagen dan komt dat er extra uit. Bij Danique zal het te maken hebben met alle feestdrukte of gewoon een fase. Quinten verdenken we inmiddels van fase verlatingsangst. Jammer dat het allemaal zo samen viel in Landal, met de vuurwerkangst van Danique erbij en dat mijn moeder een paar slechte dagen had. Ik vind het overigens echt niet lonend om die hele zooi op je hals te halen voor maar 3 dagen weg. Je hoet alleen minder kleren in te pakken, maar voor de rest sleep je net zo veel mee als op 2 weken vakantie. Anna, bij mijn moeder is geen Alzheimer geconstateerd, de scan was goed. Uit allerlei testjes die ze heeft moeten doen blijkt overduidelijk dat ze dementerend is maar ze kunnen niets vinden. Dus mijn moeder krijgt geen medicatie tegen Alzheimer (wel een angstremmer en oxazepam). Wat krijgt jouw vader? Met hulp kan ze de dagelijkse dingen nog een beetje doen, maar het wordt wel steeds minder. Er wordt gezegd dat het beter is om iemand zo lang mogelijk in eigen omgeving en zelfstandig te houden, dus dat doen we. Maar ze begint wel steken te laten vallen in huis. Ik vind het soms zo eng om te zien. Ben je al een dag in het huisje, sta ik in het keukentje waar ze 3 minuten daarvoor ook had gestaan, komt ze ineens vanuit de gang aanzetten met ogen die alle kanten opgaan en de vraag waar hier de keuken is. Of dat ze met oud&nieuw, 10 minuten na middernacht, als een kind zo blij aankondigde dat zij het huisje wel zou betalen als we zouden uitchecken, dan had ze dit jaar toch nog een kadootje voor ons, en dat terwijl het huisje al lang en breed betaald was door haar. Of het vertrek maandagochtend, iedereen rennen om die keet weer op te ruimen, alles inpakken, schoonmaken, kindjes klaarmaken, en zij doet in haar slaapkamertje er 2 uur over om een minikoffertje weer in te pakken. Zo confronterend, zo zielig Hoe oud is jouw vader? En je schoonvader?
Allemaal een heel gelukkig en gezond 2012! Natas, wat balen van jullie weekeindje weg. En wat verdrietig toch allemaal van je moeder. Zeker erg confronterend. Dikke knuf! Jenny, beterschap met je voet. Hopelijk ben je weer snel op de been. Snel went dat weer he? Aan de suikers. Balen altijd dat het daarna alleen minder snel went zonder suiker. Maar ... je kunt het! Enne nee meid, helaas, je kunt ze niet voor eeuwig klein houden. Tjonge de oudste al weer 9 jaar. Waar blijft de tijd ..... Ja, ik fiets nog wel, helaas niet meer zo frequent door het weer. Op zich vind ik het niet echt erg om in de regen te biken, maar man o man, wat een takkeklus om daarna als het zo waterkoud is de fiets weer schoon te maken. En dan is de winter nog niet eens begonnen. Anna, wat een verhaal van je autosleutel zeg! Zoiets zou ook echt iets voor mij zijn. En wat lekker, even een beetje rust omdat de meisjes uit logeren zijn. Heb je lekker je handen vrij om de boel aan te pakken. En wat zal het heerlijk zijn als ze weer thuiskomen. Hier is onze kleine spraakwaterval uit logeren. Wat een stilte meteen dan zeg! Ze is vanmiddag opgehaald en donderdag komt ze weer thuis. Maar het is ook wel een keertje fijn om Alyssa even voor mezelf te hebben zonder dat haar zus steeds de aandacht opeist.
Bv: ik merkte met kolven ook dat de een meer gaf dan de andere, grappige was wel dat op de "mindere" Janneke de nacht doorsliep, en op de volle niet.....dus de samenstelling zal ook wel anders zijn geweest..... Natas, wat vervelend dat alles zo samen kwam op jullie weekend! Ik dacht altijd dat als ze geen oorzaak konden vinden het juist Alzheimer was, maar ben al even uit die hoek....dus wellicht is er betere techniek. Rebbel, wat vervelend dat jullie zo tobde met jullie kleine meid! Zo jong al pfeiffer!
Over Alzheimer weet ik het ook niet meer precies. Maar ik weet wel dat hij medicijnen krijgt. Ik geloof dat ze zeiden dat het in elk geval het proberen waard was. Mijn vader is 75 en mijn schoonvader 82.Beiden waren vroeger ook al niet erg gericht op de buitenwereld, en met een vrouw die alles wel regelt werd dus een heleboel verdoezeld. Ik vind het wel moeilijk dat vppral mijn vader ook onhandig doet naar Yara. Bij mijn schoonvader was dit ook al eens een keer gebeurd, maar dat was net na het overlijden van mijn schoonmoeder, dus een erg stressvol moment. Mijn vader wil dus altijd helpen als ik met tassen en meisjes bij hen aan kom. Laatst zat hij met Linde tussen de liftdeur toen deze dicht ging. Linde gelukkig in de maxicosi!!! Hij ging snel weer achteruit en kwam toen te struikelen en viel en Linde dus ook. Gisteren vertelde ik Yara rustig welk knopje ze mocht indrukken in de lift. Maar ze wees eerst de alarmknop aan, zonder hem in te drukken. Toen greep mijn vader haar, tilde haar half op en sleurde haar weg, met veel zenuwachtig gepraat. Nergens voor nodig, want Yara was nog heel voorzichtig en afwachtend. Ze kan dat prima. Het moeilijke is dat ik ook graag wil dat hij nog iets voor ons kan betekenen. Maar beide opa's zijn ook zo verrekte onhandig en lomp, dat het echt moeilijk is. We proberen er maar het bete van te maken. Ik denk er ook over om met mijn moeder eens naar een Alzheimercafé te gaan. Ik denk dat het nodig is voor haar om eens stoom af te blazen en herkennig te vinden bij anderen. Het lijkt me voor jullie heel moeilijk Natas im je moeder thuis alleen te laten. Gelukkig zijn huishoudelijke handelingen voor vrouwen meer ingeslepen en gaat dat nog wel. Alhoewel, van dat koffer inpakken, dat herken ik ook wel. Het fijne van de geriater vind ik wel dat alles ook nog eens afstandelijk gevolgd wordt door iemand die er wat van weet. Wanneer het echt te moeilijk wordt om alleen te wonen, dan is het makkelijker om de beslissing te nemen om een goede andere plek te zoeken. Oh ja, gisteren hebben we de meisjes weer opgehaald hoor. Het was maar een dagje. Niet zo'n effectief dagje dus door het sleutelvoorval. Ik heb de sleutel trouwens al wel weer terug. Goede service van die tent. Ze zouden tussen gisteren en drie weken kunnen langskomen, maar kwamen dus al aan het einde van de dag. Zo en nu is het tijd voor de fruithap van ons kleinste meisje. Hoewel, misschien eerst weer een luiertje. Waarom lijken ze nou zo graag te poepen in een schone luier??? Oh ja Mone, hoe is het met jou verder? Yara had trouwens twee ongelukjes bij mijn ouders. Jammer. Vandaag is ze alsnog naar de opvang in onderbroek, dus ik hoop dat het daar wel lukt.
Tja hier gaat het z'n gangetje, gisteravond wel weer een instorting gehad ( was in en in verdrietig en zeer afgesloten) manlief denkt dat dat kwam omdat ik morgen weer moet werken, en stiekem denk ik dat hij gelijk heeft. M'n zaakje loopt aardig, krijg steeds meer bestellingen van vreemden dus dat is leuk! De zolder isbijna af, hopelijk kan dit weekend de vloer erin, maar dan moet ik wel doorschilderen Pieter is alweer een hele grote stoere vent die wel naar de BSO wil maarnietnaar scholen die soms gewoon tegen me zegt dat ik m'n mond moet houden. Janneke is een kleine driftmadam die liever niet slaapt en die haar eigen kleren uitzoekt (schaam me soms voor de combi's, maar ze trekt hetgeen ik uitzoek echt niet aan en als ik het al aanheb trekt ze de onderkant uit en de bovenkant blijft ze aan trekken....
Ok, ze drinkt aan allebij de borsten dus dat komt goed dan. (Ik dacht misschien om tussendoor de mindere borst te kolven om de aanmaak te stimuleren?) De spruw is gelukkig over. Ik was laatst even bang dat het terug was gekomen, maar dat bleek een kloof te zijn... Die is gelukkig ook weer weg.
Anna wat vervelend van je schoonvader. Sterkte ermee. Natas wat balen zeg van jullie weekendje weg. Had je toch heel wat anders van verwacht... Rebbel beterschap nog met je meisje! Jenny beterschap met je voet en succes bij het klein houden van de kids. Anna lastig van je vader. Je kan ook niet makkelijk zeggen dat hij het beter anders kan doen. Wel fijn dat hij zo betrokken is bij de kids. Inderdaad kan je er het beter het beste van maken. Ik realiseer me zo wel dat ik toch we erg bof met mijn ouders en schoonouders. Maar die zijn natuurlijk ook nog een stuk jonger. Mone wat vervelend dat je een instorting gehad heb. Misschien idd wel omdat je weer moet gaan werken. Gelukkig verder genoeg positieve dingen waar je je op kan richten! Mone heb je eens geprobeerd om Janneke te laten kiezen uit twee setjes kleding die je zelf samen gesteld hebt? Bijvoorbeeld als je op visite gaat en je het belangrijk(er) vind dat ze er leuk uitziet? Jade is wat uit haar ritme gekomen van alle feestdagen. Het is ook best veel voor zo'n kleintje al die onrust. Iemand tips hoe je er een beetje ritme in kan houden als je lang moet rijden ergens naartoe. Jade slaapt wel in de auto, maar als de auto stilstaat is ze wakker. En ze laat zich daarna niet in een bedje overleggen. Dus dat betekend dat ze ipv 2 a 2,5 uur maar bijvoorbeeld 1 uur slaapt (als we naar mijn schoonouders gaan). Hoe doen jullie dat?
Haha, die laatste foto van Jade. Zo leuk! Ze heeft een lief koppie. Ik zou het ook niet weten voor wat betreft de korte slaapjes. Ik herken het probleem heel goed. Nu nog hoor! Soms probeer ik juist een beetje een lange rit te plannen, dan haal ik mijn moeder op en zorg dat ze snel in kan stappen om door te kunnen rijden. Maar als je ergens op bezoek gaat kan dat natuurlijk niet. Ik probeer eigenlijk zo vaak mogelijk iedereen deze kant op te krijgen. Mijn vader is helaas juist niet echt betrokken bij de meisjes. Hij leeft een beetje langs iedereen heen. Hij hoort zelden wat Yara zegt en reageert er niet op en denkt al snel dat ze iets doet wat niet mag. Wel probeert hij met sjouwen of zo te helpen. Mone, vervelend dat je zo weer een emotionele terugval kan krijgen. Ik ben daar ook bang voor. Was je nou ziekgemeld verder? Of had je nu vakantie. Ik ben er even tussenuit geweest. Jij bent toch ook degene met die vreselijk lange dagen soms? Het klinkt ook niet of je het nu rustig hebt in elk geval voordat je gaat werken weer. Ik denk er over om wel weer te gaan werken na de vakantie. Maar tegelijkertijd ben ik wel bang dat het weer niet lekker zal gaan... Ik ben wel een beetje tot rust gekomen, maar ik kan ook nog snel een emotionele uitbarsting krijgen. (om niets vaak) Ik twijfel waar ik goed aan doe.
Hi Annna, ik heb me op een gegeven moment wel ziek gemeld (om even adem te kunnen halen) maar dat was 2 dagen, ik had nu gewoon vakantie, nou ja gewoon, had 23 dec vrij gevraagd, maar had m'n werk niet afgekregen en al wel 29 uur gewerkt, dus uiteindelijk vakantiedag geannuleerd, kinderen naar de opvang en een kort dagje gewerkt. Ik maak regelmatig weken van 40 uur (krijg maar 32 betaald) En nee nu niet rustig, maar als ik rustig wordt/ben is het tijd de dokter te bellen...