ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anna, mijn moeder heeft hulp in de huishouding, we bestellen maaltijden voor haar die ze alleen nog maar in de magnetron hoeft te doen en wij (zus en ik) doen verder bijna alles zoals bijvoorbeeld betalingen. Anders zou het al niet meer gaan thuis.
    Dat lompe herken ik ook, bruuske bewegingen. Mede daarom laat ik mijn moeder nu nooit meer alleen met 1 van de kinders. Ze heeft ook versleten rugwervels en botontkalking dus ze is lichamelijk heel broos, ben als de dood dat ze valt met bijvoorbeeld Quinten in haar armen. Of naar buiten loopt als ik ff niet oplet, verdwaalt en dan valt met Danique bij zich. Moet er niet aan denken.

Ah Linda, wat een schatje!
    Die verandering in ritme als je ergens naar toe gaat, daar ontkom je denk ik niet aan. Ik had/heb als regel niet meer dan 1 uitstapje per dag (of anders gezegd, niet meer dan 1 slaapje ontregeld als 't even kan). En bij een groter uitstapje de volgende dag liefst thuis blijven.

Mone, je werkt zo veel en als dit zo'n impact op je heeft..... heb je er al over nagedacht om daar minder te gaan werken of te stoppen? Dat zal veel gevolgen hebben, maar wie weet (voor een deel) haalbaar.

Anna, lastig om te bepalen of je er goed aan doet weer aan het werk te gaan. Tot rust komen is belangrijk, een beetje in de running blijven kan ook belangrijk zijn. Kun je niet deels beginnen en voor een deel nog even in de ziektewet blijven?

Quinten heeft ontdekt dat vooruit schuiven effectiever is dan in z'n achteruit :D
    Verder eet hij de laatste dagen wat beter, dus dat is fijn.

2. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas, en het slapen bij Quinten? Al geprobeerd op eigen kamertje?

Zo gisteren dagje naar plopsaland indoor gehad! Het was heel leuk...Ylana was super!!! Enkel wakker om te drinken en voor de rest sliep ze of was lekker wakker in der maxi cosi aan het rondkijken...het enige wat soms bij zus of broer stoorde was dat ze eens moesten wachten om met 1 van ons mee te gaan op attractie want ja, er moest iemand bij ylana en Kyento blijven ;)! Soms kon grote zus ergens alleen op gaan zonder begeleider, maar dat wou ze niet...was veel liever bij een van ons...dus dan maar 2 keer aanschuiven ;)! Ook op weg naar en naar huis verliep erg rustig ;)! En ja, het is een organisatie zowel de dag ervoor als de dag zelf ;)! Gelukkig verliep de dag zelf rustig ;)!
    Pff vandaag terug de speelkamer even onder handen genomen want die kids hier hebben speelgoed man o man ;)! Even wat speelgoed naar de zolder verhuisd want ja, er is toh veel speelgoed waar ze niet meer naar kijken ;)! En een voordeel, nu moeten ze niet zoveel meer opruimen, want ik kan je verzekeren als ze spelen in de speelkamer dan is het een stort en hebben ze geen zin erin ;)...maar nu is het echt beter!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Klinkt super leuk Pippo, dagje Plopsaland!

Nee, we hebben Quinten nog niet op z'n eigen kamertje gehad. Na Landal heb ik weer gewerkt, we wilden het doen als we allebei vrij zijn. Dat is vanaf morgen.

4. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mone, dikke knuffel en misschien eens over denken om minder te gaan werken? of een andere job waar je wel aan je uren mag houden?

Natas en Annne, veel sterkte met jullie moeder/schoonvader...ik werk op afdeling met dementerende patiënten (is een gesloten afdeling ook) maar niet enkel dat is ook acute geriatrie, maar ik moet zeggen dat laatste jaren is het erg toegenomen van agressie en wegloopgedrag als dementie, alzheimer,...het is niet gemakkelijk om je eigen familie daarin te zien vertoeven...je moet ermee kunnen omgaan en dat is niet altijd gemakkelijk...op werk kunnen wij er goed mee omgaan, maar daar stopt het dan ook en je gaat naar huis en dan heb je je eigen werk nog, maar als je er zelf inzit, neem je dit ook mee in je gezin en huishouden...ik merk het nu erg met mijn mama (die ziek is) dat ik het drukker heb om er te zijn voor haar en dingen te doen voor haar alsook voor mijn eigen gezin... en jeetje ik ben dan nog niet aan het werk, ik zie er dan ook erg tegenop eerlijk gezegd...want dan zal het echt druk druk druk worden en ook weet ik dan niet in welke toestand mijn moeder dan zal vertoeven :(...beetje jammer dat we nu ver weg wonen want dat maakt de dagregeling drukker vind ik persoonlijk...maar goed, ik zal er wel doorheen gaan zeker...ach we zien wel...
    Maar meiden, dikke knuffel want het is zeker niet gemakkelijk!

5. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Natas, ik ben benieuwd wat Quinten zal doen ;)!

6. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Maar ik ga dan mijn bedje in...had ik al vroeger moeten doen ;)! Maar ja als mannetje nog verlof heeft, kan ik moeilijk in bed geraken ;)!

7. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 29 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 29 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, bevallen op 06 sept 2011 met 39wk+5d
    van dochter ROOS, ? gram en ? cm
    Lindada, 30 jaar, 2de kindje, bevallen op 17 okt 2011 met 39wk+3d van dochter JADE JASMIN, 3350 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 5de kindje, bevallen op 30 nov 2011 met 40wk+2d van dochter YLANA, 3015gram en 50cm

*** ZWANGER ***
    Sam, 26 jaar, 3e kindje, uitgerekend op 11 mei 2012

AFSPRAAK
    11 jan: Demi 2 jaar!
    12 jan: Lindada CB
    24 jan: Linde 1 jaar!
    08 feb: Lindada CB
    06 mrt: Lara 3 jaar!
    09 mrt: Niek 1 jaar!
    19 mrt: Yara 3 jaar!
    03 apr: Quinten 1 jaar!

8. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Mijn goede voornemen voor 2012 is ook een andere baan. Helaas is minder werken geen optie bij dit bedrijf, mensen die er al langer werken mogen dit wel met uitzondering, maar wat ik gehoord heb krijgen die ook voltijds werk mee.....

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Mone, succes met het vinden van een nieuwe baan, lijkt me erg pittig zoals het nu is. Wel vreemd, een werkgever waarbij uren werken geen optie is. Ik dacht een werkgever verplicht was om een werknemer op diens verzoek een urenvermindering te geven ...

Pippo, leuk zo'n dagje uit! Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan.

Lindada, wat een schatje!

Natas, succes dit weekeinde. Ik hoop echt dat jullie het voor elkaar krijgen om dit patroon te doorbreken.

Vandaag heb ik weer een flink stukkie gefietst door het bos, de eerste rit van dit jaar. Maar man o man, wat een baggerbende in het bos zeg. Niet alleen door de regen maar ook door al die logge bosbouwmachines die grote doorgaande paden volledig onbegaanbaar maken bij de kapwerkzaamheden.

De eerste kilometers was het vooral ploeteren door de bagger en ik heb heel even spijt gehad dat ik ging biken, maar daarna viel het allemaal reuze mee en heb ik een heerlijke rit gehad door een prachtig natuurgebied. Wat is het toch ontzettend mooi op de Veluwezoom.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zou er wat de natuur betreft graag willen wonen Dombo.

Dank je Pippo!
    Voor jou zal het ook heel zwaar zijn, knuf!

We hebben gisteren Quinten naar zijn kamertje verkast. Gisteravond was het bagger, huilen huilen huilen en nog es huilen van 20.30 tot 23.45. Alleen stil als 1 van ons bij hem was, zo zielig.
    Tijdens de nacht is hij 3x wakker geweest, iets minder dan anders dus dat was gunstig. Volgens de 'hard way'' zou ik dan geen voeding moeten geven maar dat heb ik wel gedaan, maar dan niet meer in bed maar in zijn kamer op een stoel. Een stuk minder comfortabel, maar gelukkig kon ik hem elke keer slapend in zijn bedje terug leggen en werd hij niet wakker.
    Op naar de volgende nacht.

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dat had ik ook niet meteen gedaan hoor geen voeding geven!ben benieuwd hoe t vannacht is gegaan!!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Onze nacht viel mee!
    Hij is 2x wakker geworden, 1x BV van mij in de stoel en 1x heeft Chris hem een restje van z'n pyamapapje gegeven. Om 7.15 kwam ie weer, toen heb ik hem in bed gevoed want ik was nog zo moe. Lijkt wel alsof die vermoeidheid er nu uitkomt, ben brak terwijl de nachten wat beter worden en ik heel veel ochtenden bij heb kunnen slapen.

Hij moet nog wel veel huilen bij het naar bed gaan, maar gister bleef dat elke keer binnen het kwartier voor hij in slaap viel (maar wat duren 10 à 15 minuten dan lang.......).

13. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Kijk dat klinkt goed Natas!! Komt wel goed met het manneke!!! En heel normaal dat jij nu zo brak bent, had ik eerst ook na een paar goeie nachten nog minder voelen dat dat ik me al voelde ;) !!
    Denk dat het straks elke avond beter gaat met het inslapen hoor! Heb er een goed gevoel bij! Maar idd die 10/ 15 min duren lang!! Rinze wordt vaak s avonds nog een keer wakker, ff op de arm, knuffelen, huilt hij vaak gewoon door, leg ik hem er weer in (met gedachte nou weet niet wat dit gaat worden), vervolgens neemt hij speentje en is hij stil :p !!

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    beetje bij beetje komt het goed natas;) dan zal die wennen aan jullie tijden hihi

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, al huilde hij in de avond best veel, voor de rest klinkt het lang niet verkeerd hoe het vannacht is gegaan. Op naar meer nachten waarin je er steeds minder uit zal hoeven. Go Quinten go!

16. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Mone wat balen van je werk zeg. Krijg je die extra uren ook niet uitbetaald of tijd voor tijd? Als je extra werkt mag er ook wat tegenover staan vind ik! Succes met het zoeken naar een andere baan. Zoals ik dit lees is deze baan inderdaad niets.

Anna ik had het idd verkeerd begrepen over de betrokkenheid van je vader met de kids. Je probeert hem betrokken te houden, jammer dat het wat langs hem heen gaat. Maar je doet in ieder geval je best, meer kan je niet doen toch?

Pippo lekker hoor zo'n dagje uit. Vooral als het zo goed gaat. Lekker hoor die makkelijke kids van jou! ;)

Dombo lekker sportief geweest lees ik. Lekker hoor zo in de natuur, veel beter dan een sportschool!

Natas nog even volhouden met Quinten. Zo te lezen gaat het steeds beter.

Nog een vraagje aan de bv dames. Hoeveel kolfde/kolven jullie per keer? Voor Deena moest ik 3x kolven voor 2 voedingen. Maar ik wil eigelijk natuurlijk 2x kolven voor 2 voedingen. Hoe deden/doen jullie dat?

17. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Lindada dat was bij mij wat wisselend de ene keer gewoon ook 2x kolven voor 2 voedingen, andere keer (maar toen was Rinze ook al 9 maanden geweest) was het 3x kolven voor 2 voedingen. Je kunt er op zich niet heel veel aan doen ben ik bang. De één kolft nu eenmaal makkelijker dan de ander. Ik had altijd wel wat reserve in de vriezer, dus als ik dan te weinig had, dan pakte ik daar wat van bij.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Quinten zit anders in zijn velletje, het valt ons allebei vandaag erg op. Niet alleen beter, maar echt anders in verschillende dingen en zo ook bij het slapen. Hij ging vandaag bij elk slaapje heel anders liggen en slaapt een stuk beter. Vannacht weer maar 2x BV hoeven geven, vandaag overdag twee goeie slaapjes van wel 2 uur en hij valt zonder huilen in slaap!

Linda, ik moet ook 3x kolven voor 2 voedingen. Gelukkig hoef ik niet veel te kolven, op af en toe es een extra dag na alleen voor de tante-woensdag die we hier 1x in de twee weken hebben.
    Ik heb er voornamelijk last van dat ik per kolfbeurt maar 1 keer een toeschietreflex krijg. Dus 1 kant gaat prima maar het 2de kantje heel weinig. Ik zou er eigenlijk een uurtje tussen moeten laten of zo, maar dat is niet erg werkbaar op kantoor. Dus kolf ik dan extra, in het weekend, 1 kantje kolven voor Quinten gaat drinken.

19. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Natas, wat fijn zeg! Ook wel logisch, hij slaapt nu ook beter en meer, dan voel je je ook beter natuurlijk! Op ouders na ;) !! Dat duurt even :D !!

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dat is wel een heel groot verschil na 1 nacht beter slapen, maar het zou kunnen.
    Ik heb 3 maanden nodig, hahahaha! :D

Maar ik weet niet wat kip of ei is. Hij slaapt sinds gisteren overdag ook beter, dat heeft niets te maken met 's nachts veel bij mij in bed want hij lag overdag altijd al in z'n bedje.
    Hij is sinds gisteren anders, een sprongetje gemaakt misschien. Wij houden het er maar op dat het wellicht een combi is van zijn verandering en van z'n bedje verhuizen naar zijn kamer.

Q. is ziekjes, koorts en rode wangen en veel groen snot. Humpie.
    Vannacht heeft hij van 00.30 tot 02.30 liggen spoken maar dat komt denk ik hierdoor, heb 'm 1x gevoed. Daarna nog 1x BV gegeven om 05.00.

Deel Deze Pagina