ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Om met dat laatste te beginnen Jenny : oh jeetje ja! Die had ik nog kunnen weten van de stiefkids destijds. In het laatste jaar veranderde de school ineens van gymzaal en moest ze op de fiets.

Toevallig dat je langs komt schuiven! We hebben vrijdag een afspraak bij 2 scholen, ik wou je als we daar wat meer van wisten een berichtje sturen als ervaringsdeskundige :D
    Met de stiefmeiden heb ik er wel wat van mee gekregen maar daar is veel van weg gezakt. En er zijn ook veel dingen verandert.

Continuerooster : ik heb dat destijds met de stiefjes niet als rustpunt of ontladingsmoment ervaren. Hoor het ook van collega's, tis altijd haasten en rennen, kids moeten snel naar huis. dooreten en niet treuzelen, een pietsje spelen maar snel snel weer terug. Dan heb ik haar liever 's middags eerder thuis op de dagen dat ik niet werk.
    Nog een reden dat wij liever continue willen is dat Danique toch al op mijn werkdagen altijd naar de TSO moet dus lange dagen maakt ze al.

Komen we op de BSO, ja ik voel er ook niet zo veel voor dat de kids dan gehaald moeten worden door een BSO buiten de deur. Maar ja, die ene school dichtbj moet dat dus.....
    Plekken zijn er nog wel.

School dichtbij : ik kan me voorstellen wat je bedoelt, daarom baal ik ook zo dat dicht bij ons huis de spoeling zo dun is met maar 1 school die in aanmerking komt.
    Maar aan de andere kant hoor ik weer van collega's en een vriendin dat het tegenwoordig steeds normaler wordt dat kinderen buiten hun wijk naar school gaan. Veel halen en brengen idd, maar verder hebben de kids er geen last van. Tsja, geen idee hoe dat voor Danique en straks ook Quinten zou werken, lastig te voorspellen.

Die school dichtbij heeft trouwens Leonardo klassen voor de hoogvliegers, daar zijn ze goed in. Volgens inspectierapport scoren ze wat minder met de laagvliegers.

Thnx Jenny!

Mone en Bengeltje, dat zijn goede stukjes.
    Dalton zou voor ons best een optie zijn, jammer van die oecumenische grondslag hier. Er is nog een Daltonschool, ietsje verder weg, die dat ook heeft. Heel toevallig.

Dombo, ik duim!

Kleine Quinten is weer ziek. Het was hier tante-dag vandaag en m'n zus heeft gemerkt dat hij aan het eind v.d. middag koorts begon te krijgen. Tegen etenstijd was hij echt ziekjes en zielig met 39.9 koorts, snotterig, waterige dikke oogjes, hoesten en rode koontjes. Arm manneke! Ik heb nog nooit zo vaak een ziek kind gehad als de laatste weken.
    Morgen moet ik met hem naar het CB maar als hij nog koorts heeft ga ik eerst bellen om te kijken of dat nou wel zo handig is.

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Goedemorgen!!

Natas beterschap daar, vervelend zeg!

Ik ga vandaag nog ff reageren op scholenkeuze;) !!!

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Wou nog ff reageren op Jenny.. Meeste van wat Jenny zegt ben ik het helemaal mee eens..
    Wat betreft het continuerooster zijn idd steeds meer scholen die er aan willen. Het feit dat het zwaarder is voor kleuters, weet ik niet. Naar de ervaring van andere school is ons verteld dat ze het na een paar weken wel gewend zijn, verder heeft het daar z'n voordeel ook dat kinderen veel rustiger zijn 's middags omdat ze neit snel snel naar huis hoeven etc... Het is natuurlijk wel verschil wat voor rooster je doet.. Zij doen van half 9 tot 14.30 4x in de week en de woensdag tot 12.15 uur. Er zijn ook scholen die gaan 5x tot 14.00 uur... Dan zijn er weer scholen die 4 hele dagen gaan en 1 dag vrij.. Dus daar zal ook een verschil in liggen misschien..
    En ff denken er was nog iets...

4. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    De 1 oktobergrens is er toch nog wel hoor!! Wij doen alleen die kinderen door naar het volgende jaar (tussen 1 okt en 1 jan) als ze ook echt wat over hebben. Zo is er vorig jaar een leerling over gegaan van eind oktober naar groep 3, maar er is ook een leerling van eind november in groep 2 blijven zitten (voor zover ze dat doen....) Want eigenlijk gaan we gewoon met ze verder, wat wel resulteert in dat ze of helemaal of zo goed als kunnen lezen als ze naar groep 3 gaan. Maar er moet dus wel aangepast worden aan de onderwijsbehoefte van die kinderen!

5. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hey girls....

Ik kom ook weer even aanwaaien. Hevig mij bewust dat ik jullie verwaarloos, maar het komt ooit goed... Van voor weet ik niet meer dat ik van achter ook leef zo druk is het met de verbouwing, 2 kinders, eigenlijk wisselend een maand al wel minimaal een ziekjes, werken, diensten, zelf nog even een longontsteking en nog wat kleine zaken. Over 3 weken zijn we verhuisd als het goed is, en hopelijk komt er dan weer rust!

Jammer genoeg komt Roos echt weer 2 x 's nachts, maar ze drinkt ook erg lastig met haar snotneusjes! Minder is dat ze 's nachts nu vaak niet meer wil slapen en dat resulteerde de afgelopen week in wel heel erg weinig slaap voor mij...

Hier zijn we ook helemaal druk met de school en BSO uitzoeken... Maar we weten nog niet eens of er wel ruimte is op de 2 overgebleven scholen... Ook hier gaan we binnenkort gewoon maar eens kijken en sfeer proeven.

Voor nu zwaai, ik denk aan jullie...

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    natas beterschap

ja sam hier 10 dagen volgens de directeur nouja niet erg want julian wilt nu al graag heen whahaha maarja dat gaat natuurlijk niet

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    De 1 oktobergrens in in 1985 al afgeschaft :)
    Vraag en Antwoord | Onderwijsinspectie.nl

Natuurlijk zijn er genoeg kinderen waar het beter voor is om toch langer in de kleuterfase te blijven dus niet door te laten gaan naar groep 3. Maar er zijn nog echt scholen die gewoon kei hard de 1 oktober regel hanteren. Dus een kind van nov zal instromen in de 0 groep bij die scholen en na de zomer naar groep 1 gaan. Dat klopt dus niet. Het hoort meteen naar groep 1 te gaan en na de zomer naar groep 2.
    Waarom ik daar een punt van maak: ik vind dat je een kind te kort doet als je in het eerste schooljaar al bepaalt dat het kind dus langer gaat kleuteren. Laat die beslissing over aan het moment in groep 2. Ik vind kleuterverlengen in groep 1 zo zonde. Bovendien vind ik dat leeftijd niet doorslag gevend moet zijn, maar dat je naar de ontwikkeling moet kijken van het kind. Maar helaas, er zijn dus scholen die dat niet doen.
    (de term kleuters mag ik eigenlijk ook niet noemen he, is ook ouderwets).

Onze school heeft dit 'grapje' overigens ook gedaan met Timo zijn klas. Die zat na de zomer dus weer in groep 1. (Anderhalf jaar groep 1). ik wist toen dus niets van die regel. Nu doen ze het wel dat najaarskinderen door gaan naar twee en pas eind twee kijken of een kind toe is aan groep drie.

8. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb nog nooit een kind laten wennen. Met Jaron zal ik dat ook niet gaan doen.
    Oh ja ruben is 1 ochtend geweest!

Timo zijn klasje begon twee weken voor de kerstvakantie met 6 kinderen. Zijn speelzaal liep gewoon door tot aan de vakantie. Na de speelzaal liepen we vaak wel even langs zijn nieuwe klas (zelfde gebouw). Na de vakantie zijn ze met 12 kinderen gestart. Ging prima.

Ruben zijn speelzaal liep tot eind februari. Toen had hij 1 week niets aan opvang en is toen een ochtend op school geweest. van mij hoefde het niet maar hij hoorde andere kinderen over 'wennen' dus hij wilde ook. Hij is hekkensluiter met 2 andere kinderen van de klas. Dus hij begon meteen in een volle klas.

Jaron wordt natuurlijk in de zomervakantie 4. In de zomervakantie mag hij gewoon naar het kdv tot hij naar school gaat. Waarschijnlijk start er na de zomer een nieuwe klas dus zijn klas en juf is er voor de zomer nog niet dus wat valt er dan te wennen? Verder kent hij de weg op school prima, dus nee, wij wennen verder gewoon na de vakantie.

Het hele fenomeen wennen vind ik niet nodig. Gewoon beginnen met wennen als het kind vier is. Maar goed, er is altijd iemand van ons thuis, dus dat kunnen wij makkelijk roepen. Mijn vriendin werkt 3 volle dagen dus toen haar dochter laatst vier werd moest ze wel meteen 3 dagen VSO, TSO en BSO. Nou dan ben je wel blij met wendagen.

Ik geloof dat wij vier dagdelen mogen wennen.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben vanochtend alleen naar de 2 scholen geweest want Quinten is nog ziek en kon niet naar het KDV. Vond ik wel balen maar ik heb bij beide scholen afgesproken dat Chris een keer om half 9 langs mag komen voor een ingekorte rondleiding.
    Ik wil deze beslissing uiteraard niet alleen nemen, maar...... wat mij betreft zijn we eruit. Waar ik zo op hoopte is gebeurd, het snuffelen is heel verhelderend geweest. Het gaat de school worden die dichtbij is. Geen continuerooster dus, geen BSO onder dak. Maar het voelde gewoon veel beter.

Die school ver weg die wel continuerooster heeft (5 dagen tot 14.00) doen we niet en daar gaan we ook niet snuffelen. We slingerden een tijdje heen en weer maar het voelt gewoon niet goed, op ruim een kwartier met de auto. Een beetje in de buurt geen scholen met continue, dus dan houdt dat helaas gewoon op.

Vandaag bij die school dichtbij geweest en eentje iets verder weg (kleine 10 min. met de auto). Verder is er binnen redelijke afstand voor ons geen school die nog een optie kan zijn.
    Allebei hebben ze dus ouderwetse schooltijden, die stand was gelijk. School verder weg had als pluspunt BSO onder dak, school dichtbij heeft dat niet maar ervaringen met halen waren goed. School dichtbij had als pluspunt de afstand en het feit dat veel kinderen van onze wijk daar naar school gaan, andere school nauwelijks.

Maar de info die ik vandaag kreeg maakte 't duidelijk. School verder weg was niks mis mee, prima, allemaal goed...... maar niets speciaals. Niets wat een onderscheid was, niets wat me raakte, een algemeen verhaal.
    De directrice van de school dichtbij was echter zeer bevlogen, vol enthousiasme, ging in detail, enzovoort. Qua onderscheid kleinere dingen als gebruik van basisschoolnet.nl, maar ook zaken als methode Meervoudige Intelligentie, bij de kleuters 'Kleuterplein', veel aandacht voor kunst/cultuur/drama/dans/enzovoort, projecten om allerlei kanten van iets wat behandeld wordt te belichten, leerlingvolgsysteem, een ouder gebouw maar veel lichter/kleurrijker/beter verzorgd, wat kleinere klassen, en nog wat meer dingen die ik vast vergeet.

Beide scholen zitten hier in Almere in hetzelfde cluster van een scholengroep, dus ze kennen elkaars werkwijze goed.
    Ik heb een paar keer aan de directrice gevraagd of het idd klopt dat die school iets verder weg niet zo werkt (voor hetzelfde geld doen zij het ook maar is hun informatiegesprek niet goed), maar dat was zo.
    Afijn, deze voelt goed dus daar ben ik blij mee.

Wennen : Danique gaat ook niet wennen. Heeft geen zin omdat voor de zomer de groepen nog zo anders zijn en er te lang tijd tussen zit voor ze echt naar school kan. Zij blijft ook op KDV tot 3 september.
    Wat die school wel doet is een zeer uitgebreid intakegesprek met het kind erbij. Dat wil ze dan rond april/mei doen, zo heeft D. al een beetje beeld bij de school. Als wij D. wat meer in aanraking willen laten komen met de school vond ze het prima als we daar es op het schoolplein gaan bivakeren, daar spelen, kijken hoe de school uitkomt en een keer nog naar binnen lopen.

Danique zal dan in september wel redelijk in het diepe worden gegooid met 3 dagen TSO-BSO. Maar we zien wel, op 2 dagen ben ik er wel dus kunnen we in het begin dan een middagje thuis blijven.
    Vervelend is wel dat ik op de woensdagen werk en dat 't op mijn werk niet goed uitkomt in de bezetting als ik dat om wil draaien. We hebben dan wel de tantedag 1x per 2 weken, dat scheelt maar maakt het ook lastig voor mij om te switchen want dan moet mijn zus ook van alles omgooien.
    Zat eraan te denken om op kantoor voor de woensdagmiddag ouderschapsverlof op te nemen, 1x per 2 weken. Maar dat werkt ook niet want ik kan niet om 11.30 al bij die school staan. Lastig.

Mariss, fijn weer wat van je te lezen. Man, wat een drukte!

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Formeel mogen ze bij ons 10 dagdelen proefdraaien, meestal wordt dat minder, maar is wel afhankelijk van het kind zelf.

Alyssa vond het proefdraaien helemaal geweldig en ik denk dat Yelina het ook heel erg leuk zal vinden. In principe is ze nu ook steeds min of meer aan het 'wennen' als ze mee naar school gaat als mama daar activiteiten heeft, maar echt een ochtend meedraaien is toch heel anders dan even een uurtje of 2 daar meespelen.

Volcontinurooster zou ik zelf best wel voor voelen, alleen op onze school wordt dat (nog) niet aangeboden. Zelf vind ik het vaak best wel een gejakker, dat heen en weer gerace tussen de middag. Ik zou het voor mezelf en de kids toch veel rustiger vinden als dat niet zou hoeven.

11. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Pff, wat een verhalen hier ovr scholen...hier verloopt het toch wel anders...wat jullie neerschrijven is voor mij chinees ;)

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Operatie van manlief is goed verlopen bijna 2 weken terug...alleen heb ik het erg druk hier. Alles komt op mijn schouders terecht nu. Hij mag 6wk geen autorijden, moet 6 wk korset dragen, mag dus enkel rusten en wat wandelen...niets heffen, dus geen kindjes opnemen, niet verzorgen want hij mag niet bukken...zijn haar wassen is dus een ramp als je geen douche hebt:D...hier een bed beneden laten komen zodat hij overdag kon rusten want in zetel zou hij het niet kunnen uithouden...helaas slaapt hij nu 's nachts ook beneden daar hij het niet kan houden van de pijn in ons bed. Hij is een echte buikslaper en mag dit dus niet. En op zijn zij lukt al helemaal niet. Wonden zijn nu mooi aan het genezen. Ik heb er dus een echte invalide bij:p...alle huishoudelijke taken zijn dus voor me, alle verzorging van de kids, naar bed brengen, uit bed halen...terwijl ik d ekids in bad steek, leg ik ons kleine meid bij hem in bed want hij mag der niet uit park nemen mocht ze beginnen huilen van verveling of van de honger...gelukkig is ons meisje echt een gemakkelijke...eten, wakker zijn, word ze moe, kan ze snel alleen in slaap vallen...slaapt al tijdje de nacht door...tot 7-8u, is nu al 2dg 08u30 geweest...zit nu bijna weekje al op 4 voedingen wat al vroeg is lijkt mij...maar ik moet even nakijken of het bij laatste zoon ook zo was...de eerste prikjes waren hier afgelopen donderdag wel de hel:x, zo huilen man, ik dacht op een gegeven moment dat ze erin zou blijven:(, zo zielig, ik heb dan ook tranen gelaten zeg...tja, klein hartje als ik mijn kleine meid zo hoorde huilen...ze weegt nu 4520gr en 55cm...dochterlief (oudste) is nu ook 2dg ziek geweest, is dus niet naar school geweest...afgelopen woensdag oudercontact gehad en ze doet het echt super in het 1ste leerjaar! Voor de rest gaat alles hier zijn gangetje...ik vond van mezelf dat ik al een georganiseerd persoon was, maar nu dus nog meer...wat betreft mijn moeder..heeft eindelijk chemo gekregen en nu nog 2 te gaan en dan is het afwachten wat het dan zal doen! Mijn moeder denkt dat dit de laatste zullen zijn:(...eens de chemo achter de rug is, word pas na 3maanden terug een ct genomen...ze neemt geen medicatie meer voor de pijn, maar als de pijn terug zou komen dan weten we wel hoe laat het is...en dat beseft ze ook wel...
    Aan iedereen een dikke knuffel!

13. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    ***GEBOREN***
    Bruidje, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 20 juni 2008 met 39w+4d om 00.50 uur van zoon RENS JULIAN 3980 gram en is 52 cm
    Rebbel, 28 jaar, 1e kindje, bevallen 27 juni met 34w+1d om 15.35 uur van zoon MILAN 2600 gram en 46 cm
    Treintje1, 34 jaar, 1e kindje, bevallen 3 juli met 35w+4d van dochter ISIS bijna 3000 gram en 49 cm
    Jenny, 37 jaar, 3e kindje, bevallen 27 juli met 40w+2d van zoon JARON NIEK 3550 gram en 50 cm
    Liesje, 34 jaar, 1ste kindje, bevallen 27 juli met 41w+ 6d van dochter RIHANNA NOELLE 4065 gram en 51 cm
    Dombo, 42 jaar, 2de kindje, bevallen 29 juli met 40w+1d van dochter YELINA 2660 gram en 47 cm
    Natas, 44 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 39w+6d van dochter DANIQUE MARLINE 2800 gram en 52 cm
    Mone, 33 jaar, 1e kindje, bevallen 3 augustus met 41w+5d van zoon PIETER CORNELIS, 4115 gram en 53 cm
    Mariss, 37 jaar, 1e kindje, bevallen 6 augustus met 39w+1d van zoon TOM, 0-3910 gram en 53 cm
    Pippo, 31 jaar, 3e kindje, bevallen 23 september met 40wk+3d van zoon GENO,3350 gram en 49 cm
    Lindada, 30 jaar, 1e kindje, bevallen 27 september met 41wk+3d van dochter DEENA LARA, 3840 gram en 53 cm
    Ischa, 35 jaar, 1e kindje, bevallen 01 oktober met 38wk+6d van zoon LUCAS, 2970 gram en 49 cm
    Sam, 26 jaar, 1e kindje,bevallen 04 oktober met 41wk+2d van dochter JILDOU 3910 gram en 50 cm
    Jootje24, 29 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 november met 39wk+0d van dochter DENISE 3520 gram en 48cm
    Bengeltje86, 25 jaar, 1e kindje, bevallen op 17 dec met 38w+4d van zoon JULIAN 3630 gram en 49à50 cm
    Hartewens, 36 jaar, 1e kindje, bevallen op 06 mrt 2009 met 38wk+3d van dochter LARA LYNN ? gram en ? cm
    Annna, 42 jaar, 1e kindje, bevallen op 19 mrt 2009 met 40wk+6d van dochter YARA 3230 gram en 49 cm
    Rebbel, 28 jaar, 2e kindje, bevallen op 22 december 2009 met 34+6d van dochter LUNA 2695 gram en 47 cm
    Bruidje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 januari 2010 met 38wk+3d van dochter DEMI ANJELIE 3540 gram en 50cm
    Treintje1, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 25 juni 2010 met 40w+3d van dochter PHAEDRA AIMEE, 4000 gram en 55 cm
    Sam, 26 jaar, 2e kindje, bevallen op 30 juni 2010 met 39wk+5d van zoon RINZE, 4190 gram en 51 cm
    Mone, 33 jaar, 2e kindje, bevallen op 15 juli 2010 met 38wk+4d van dochter JANNEKE PAULINA, 3065 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 4e kindje, bevallen op 23 juli 2010 met 40wk+1d van zoon KYENTO, 3250 gram en 49 cm
    Jootje24, 29 jaar, 2e kindje, bevallen op 11 nov 2010 met 41wk+1d van dochter LIANNE, 3600 gram en 51 cm
    Liesje, 34 jaar, 2e kindje, bevallen op 26 nov 2010 met 40wk+5d van zoon LORENZO KYAN, 3450 gram en 51 cm
    Annna, 42 jaar, 2e kindje, bevallen op 24 jan 2011 met 41wk+3d van dochter LINDE, ?gram en ?cm
    Hartewens, 36 jaar, 2de kindje, bevallen op 09 mrt 2011 met 38wk+5d van zoon NIEK STEFAN, 3790 gram en ? cm
    Natas, 44 jaar, 2de kindje, bevallen op 03 apr 2011 met 41wk+5d van zoon QUINTEN CHRISTIAAN, 3990gram en 55cm
    Mariss, 37 jaar, 2de kindje, bevallen op 06 sept 2011 met 39wk+5d van dochter ROOS, ? gram en ? cm
    Lindada, 30 jaar, 2de kindje, bevallen op 17 okt 2011 met 39wk+3d van dochter JADE JASMIN, 3350 gram en 50 cm
    Pippo, 31 jaar, 5de kindje, bevallen op 30 nov 2011 met 40wk+2d van dochter YLANA, 3015gram en 50cm

*** ZWANGER ***
    Sam, 26 jaar, 3e kindje, uitgerekend op 11 mei 2012

AFSPRAAK
    08 feb: Lindada CB
    06 mrt: Lara 3 jaar!
    09 mrt: Niek 1 jaar!
    19 mrt: Yara 3 jaar!
    03 apr: Quinten 1 jaar!

14. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Ben de hele dag al een beetje down. Morgen weer werken en dat zit mijn zwangerschapsverlof erop. Tranen komen (nog) niet, maar zitten hoog. Ik zal het morgen vast ook wel weer leuk vinden op mijn werk, maar op dit moment wil ik niet... Als ik naar Jade kijk bedenk ik wat klein ze nog is om een hele dag 'alleen' te laten. De tijd kan vandaag niet langzaam genoeg gaan. Snik...

(sorry ben even niet in de mood om te reageren op iedereen)

15. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Lindada, veel sterkte meid en dikke knuffel!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Pippo, petje af meid, ik zou graag wat van jouw organisatietalent overnemen.
    Voorspoedig herstel voor je man en wat fijn dat de kleine meid zo makkelijk is. En wat zal het je goed doen dat je oudste dochter het zo goed doet op school.
    En dan je moeder, lieve Pippo, ik hoop van harte dat ze nog heel lang bij jullie mag zijn.

Lindada, morgen al weer aan het werk, jee, wat is de tijd toch weer snel gegaan!

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vorige week is mijn behandeling voor BED en ADD afgesloten. Wel jammer. De behandeling voor BED en ADD zat er welliswaar al wel zo'n beetje op, maar de laatste 2 maanden had ik er voornamelijk gesprekken om wat pijnlijke zaken uit het verleden te verwerken. En wat dat betreft had de psych me graag nog wat langer gezien, aangezien er best nog wel een aantal punten te bespreken waren. Maar helaas, financieel zit dat er momenteel niet in.

Gelukkig heb ik wel flink wat handvatten meegekregen om er zelf verder aan te werken en ik heb er inmiddels alle vertrouwen in dat ik mijn moeder niet achterna zal gaan.

En o ja, ik ben qua gewicht al weer 2 jaar stabiel. :D Ben ik best wel trots op.

Met eten gaat het welliswaar niet altijd even goed sinds we met vakantie zijn geweest in juli vorig jaar, maar daar ben ik momenteel hard mee aan het werk.
    Want qua energie kan ik het me absoluut niet permitteren om in BED en (overmatig) suikergebruik terug te vallen. De prijs is gewoon te hoog.

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jeetje Pippo, wat heb jij veel op je bordje. Respect dat je het allemaal kan behapstukken. Heef veel sterkte!

Linda, hoe was je 1ste werkdag?
    Ik zag er ook zo tegenop. Is het je meegevallen of niet?

Danique heeft dit weekend flink geschaatst met Chris. Op de dubbele ijzertjes van Chris z'n oudste dochters, hadden we nog op zolder liggen.
    Zaterdag op een ondergespoten baantje hier om de hoek bij de handbalvereniging. Danique nog achter een stoeltje maar al snel sjeesde ze heen en weer en was ze een 'schaatsmonster'.
    Gisteren is hij naar een natuurgebied hier geweest met haar. Een stoel was mee maar die heeft leuk in het riet staan wachten want dat had ze al niet meer nodig.
    Quinten is nu wel weer beter, behalve nog erg verkouden. Ik ben alleen zaterdag even met hem in de wagen naar dat baantje gelopen en heb een half uurtje gekeken. Zo leuk!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, fijn dat Quinten weer wat beter is!

Vanmiddag zijn we geschaatst met de meisjes. Alyssa vond het erg spannend, maar ook wel heel erg leuk. Zij heeft hockeyschaatsen gekregen. Yelina vond het in eerste instantie erg leuk, tot ze een paar keer viel, toen hoefde het niet meer voor haar.

En wat worden ze toch snel groot zeg, op school zijn we druk bezig met de kids van groep 2 de letters van het alfabet te leren, veel kinderen kennen inmiddels alle letters en mogen nu 's ochtends na het eten en drinken even in een 'groep 3' boekje proberen te lezen.

Sinds Alyssa dat ook mag nemen we ook steeds leesboekjes voor beginners mee bij de boekenbus en die kleine aap kan dus nu al gewoon hele simpele boekjes met 3 en 4 letterwoordjes lezen. Erg knap.

Oja, manlief is helaas afgewezen ... :(

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    leukleuk schaatsende kinderen!!! :D Hier Jildou vandaag met kor geweest. Jildou vond het leuk! Ik heb het helaas niet kunnen zien want ben niet zo fit. Erg moe en gisteravond en vandaag veel harde buiken. Dus maar ff de rust in gegaan ;) !!

Dombo jeetje, kleine meisjes worden groot he!! En damn wat balen zeg :( !!

Deel Deze Pagina