ZNM mama's, deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door pippo, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dombo, wat goed van Alyssa zeg!
    Ja ja, kleine meisjes worden groot. Denk dat ik toch wel even zal moeten slikken als hier de laatste babyspullen weg gaan. Of misschien ben ik er dan wel naar toe gegroeid.

Hihihi, leuke opmerking van Ruben :)
    Is Jaron ook zo vervelend? Danique ook, man oh man. Niet luisteren (nee zeggen en van me weglopen/rennen), zo dwars als een aap, overal een antwoord op, zich huilend ter aarde werpen, snel gillen als iets haar niet zint, etcetera. Wij hopen ook dat deze fase snel voorbij gaat.
    Misschien komt het ook omdat ze een beetje aan de volgende stap toe zijn, naar school? Of bij Danique, zij is ook heel erg moe. Zegt dat overdag meerdere malen, is hangerig, zegt dat ze wil slapen (hier doet ze dat dan toch niet, op KDV weer wel), heeft wallen onder haar ogen. Ze komt slecht in slaap de laatste avonden, maar dat vermoeide heeft ze met een onderbreking van een paar weekjes al langer.

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Dombo zooo topmeid!!!

Natas ff vraagje, wat doe je als D niet naar bed wil s middags? Jildou gaat ook niet meer altijd naar bed, maar als ze niet gaat, gaat ze wel ff op de bank liggen tv kijken, ff rustpuntje iig, dat heeft ze wel nodig anders wordt ze er niet vrolijker op;)! 9 van de 10x is ze 6 uur ook al wakker dus ja!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique slaapt thuis sinds een paar weekjes voor de geboorte van Quinten al niet meer 's middags, dus dat is vanaf ongeveer eind maart. Op het KDV heeft ze nog een paar maandjes wel geslapen, toen een paar maanden niet, en nu dus sinds kort weer wel.
    Ik stuur haar dus al een lange tijd niet meer naar bed. Nu ze zegt moe te zijn opper ik dat wel, ze is tot nu toe 2x gaan liggen maar is dan binnen 5 minuten weer beneden. Een beetje tv kijken op de bank of boekje lezen doen we idd.

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dames, het leek Jenny en mij een leuk idee om elkaar weer es te zien en we zijn bezig om wat af te spreken.
    Maar, des te meer zielen is des te meer vreugd, het zou heel leuk zijn als jullie ook zouden kunnen komen!

Iemand zin om naar Almere af te reizen? :)
    We hebben twee data geprikt : donderdag 15 maart of donderdag 22 maart.

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Vervelend natas, zon eigenwijze peuter;)! Hier net heel drama gehad met Jildou! Kwam om 6 uur, ze mag best bij ons liggen dan, maar de tv ging nog niet aan! Dat was goed. 20 min later wil ze wel tv kijken en maakt er een flink drama van! Gevolg.. Rinze ook wakker! Grrrrr! Had gehoopt op wat langer te kunnen slapen, morgen weer werken!

Deze dagen moet ik werken Natas;)!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, lijkt mij ook erg leuk. Behalve 's ochtends computeren met de kids van groep 2 staat er beide dagen nog niets in mijn agenda.

Yelina kan bij vlagen ook zo ontzettend vervelend zijn. Niet luisteren, weglopen, brutaal, ook overal een antwoord op. Met Alyssa hadden we daar wel wat last van, maar niet zoals nu met Yelina. Aan alles merk je dat ze er gewoon aan toe is om aan naar school te gaan, wil absoluut niet onderdoen voor haar grote zus.

Sinds januari gaat ze niet meer naar het KDV. Je merkt dat ze het contact met de kindjes mist, wat gelukkig wel weer goed wordt gemaakt omdat ze veel op school mag spelen omdat ik daar veel help. Kan ze meteen alvast een beetje wennen en lekker spelen met de kids, die het op hun beurt weer heel leuk vinden dat zo'n kleintje zo nu en dan een beetje 'meedraait'.

Slapen doet ze 's middags al meer dan een jaar niet meer, dat hield ze voor gezien toen ze van het ledikant naar een peuterbed overstapte. Ze had het welliswaar erg nodig, ging van een middagdut van een paar uur naar helemaal niets, maar wilde pertinent niet meer slapen, ook niet rustig op de bank liggen oid, dus is het samen lezen of 'bankhangen' voor de TV in het leven geroepen om haar in ieder geval even tot rust te laten komen.

Zondag hebben we Alyssa's verjaardag gevierd. Het dametje is erg verwend met een halfhoogslaper, een leuk dekbedovertrek, heel veel strijkkralen, een boekje, kleurpotloden, rolschaatsen met beschermers, geld en een nieuw spelletje voor haar storio spelcomputer.

Vandaag is ze 'echt' jarig, al was ze 6 jaar geleden op dit tijdstip nog niet geboren, pas om 10 over half 12.

7. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Van harte gefeliciteerd Dombo met jullie grote meid!! Goed verwend zeg!!!!

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    gefeliciteerd met alyssa

9. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik zal nog ff een update doen btw...
    Vandaag naar de vk geweest. Ik heb momenteel erg veel last van harde buiken. En kreeg dan ook dringend het advies om minder te gaan werken. Daarbij bleek m'n hb ook aan de lage kant. Net op de grens. Dus ook nog aan de floradix gezet ;) Vanaf deze week ga ik dan ook de woe, do en vrij ochtend werken. Dus alleen de donderdagmiddag vrij nu. En dan donderdagochtend komt donderdag nog een invalkracht en na de vakantie komt m'n vervangster zodat ik die ook mooi in kan werken! Hopelijk red ik het dan nog om te kunnen werken tot eind maart! Verder doet de kleine het prima en ligt het mooi met hoofdje naar beneden!

10. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Alyssa, van harte gefeliciteerd met je 6de verjaardag! En jullie natuurlijk ook Dombo!

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bedankt voor de felicitaties!

Sam, inderdaad, rustig aan meid. Al kan ik me voorstellen dat je het nog uit kunt zingen tot je verlof, dat pakketje in je buik is wel een heel kostbaar iets en dat gaat voor alles!

12. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Dombo, nog een dikke proficiat met de verjaardag van Alyssa!

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dank je wel Pippo! Hoe is het nu bij jullie?

14. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Hey dombo, hier gaat alles zijn gangetje:D!
    Maandag is dochterlief bij de tandarts geweest voor de eerte keer en alles was goed. Geen gaatjes en der tanden worden goed gepoetst! Gisteren is dochterlief geopereerd aan der oren. Plaatsen van trommelvliesbuisjes, grote neuspoliepen verwijderd en der neus eens goed gereinigd want die bleek vol etter te zitten.

Met mijn moeder gaat het redelijk. Gisteren zou het de laatste keer zijn dat ze nog chemo moest krijgen, maar helaas is deze niet doorgegaan doordat de RBC en WBC weer te laag waren. Ze heeft dan terug bloed gekregen en een botversterker. Dus hopelijk krijgt ze volgende week woensdag wel haar laatste chemo..kunnen we dit alvast afsluiten en dan zien hoe het verder verloopt///volgende week krijgt ze dan afspraak mee voor volgende ct scan en dan hopen dat de tumor stabiel blijft...vrees er een beetje voor aangezien het een agressieve is..maar goed, we zijn nu toch al 5maanden verder en ons mama is er nog gelukkig! Ze neemt nu geen pijnstillers meer, dus ik hoop dat het toch zo even mag blijven, ant als de pijn terugkomt, dan weten we wel hoe laat het is...ze heeft allezins begin april (paasvakantie) een reis geboekt (met mijn oudste zus en haar man en dochter, die elk jaar gaan duiken en mijn moeder blijft dan aan land met kleindochter) naar egypte. Ik sta er niet volledig achter omdat we dan niet weten hoe het met mijn moeder zal zijn...want ik geloof dat ze pas ct scan zal hebben 3 maanden na chemo...maar ze hebben allezins een annulatieverzekering genomen...mijn moeder kijkt r wel echt naar uit en dat maakt me wel gelukkig, alleen hoop ik zo dat het mag doorgaan en dat ze zich daar goed zal voelen en van kan genieten...

Met manlief gaat het elke dag wat beter...een dagje wat doen (bezoek bij familie) is voor hem wel zwaar...telkens we thuis komen is hij blij dat hij wat kan gaan liggen dan;)...het heeft zijn tijd nodig...maar hij slaapt sinds maandag al terug bij me boven in bed:D, ik gelukkig want dat is niets aan om telkens alleen te gaan slapen:D...hij blijft wel last hebben van de littekens die nog wat hobbelig staan zeg maar...maar goed, 14maart moeten we op controle...

Zo de vakantie is hier bijna ten einde voor de schoolgaande kinderen..dus ik ga me nog wat bezighouden met hen...tot later en hou jullie allemaal goed!

Bengeltje, veel beterschap met je rug!

Lindada, hoe is het nu je weer aan het werk bent en dit met 2 kids? En met Dennis?

Natas, hoe zijn Quinten zijn nachten u? Slaapt die nu nog steeds op zijn kamertje?

Voor de rest een beetje vergeten...

Och Sam, lekker rusten is goed voor je beebje, vergeet niet dat een zwangerschap met nog kids thuis zwaar is...:D, ik vond het fysiek ook zwaar deze laatste zwangerschap en mijn buikje was zelf zo dik niet:D...maar goed, ik gaf er niet aan toe en bleef maar bezig...maar ik was wel gelukkig thuis vanaf 6maanden...en dat scheelt wel! Dus luisteren naar je lichaam! Maar dat wist je wel al he meid!;):p

Dikke knuffel aan iedereen!

15. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Hèhè... Eindelijk eens tijd om weer te kletsen!

Even kort het een en ander gelezen, al deed ik dat wel vaker, maar nu eindelijk weer eens een teken van leven.

Sam wat Pippo ook al zegt, pas goed op jezelf meid! Het gaat trouwens al wel weer heel hard!

Pippo knap hoor hoe je het allemaal red met je man moeder en kinders! Ik heb het even gemist, maar hoe gaat het met je schoonvader?

Alyssa en family nog gefeliciteerd! Al weer 6!

Verder lees ik heel herkenbare verhalen van recalcitrante peuters die aan school toe zijn...

Hier zijn we nu 2 dagen verhuisd. Ik zit nu gelukkig even op de bank met mijn pootjes hoog, maar het was wel heel druk de laatste weken met de kids werk een verbouwing en een verhuizing. Continu het gevoel kopje onder te gaan, dodelijk vermoeid door de gebroken nachten en een Ukkie wat wel voelt dat er wat speelt en daardoor echt forse slaapproblemen had/heeft, althans daar gooi ik het maar op. Maar met uitschieters naar boven en ver daaronder slaap ik gemiddeld nog maar 4 uur per nacht, dat is niet echt te combineren met mijn werk zeg maar.... Hopelijk keert de rust snel weer terug! Ik ben in ieder geval blij dat we over zijn en in mijn hoofd komt weer ruimte!

Natas, leuk initiatief! Ik ben de 1e dag op vakantie, maar de 2e vrij na dienst, mocht die meevallen lijkt het me wel erg leuk!

Tot binnenkort!

16. pippo

pippo VIP lid

17 okt 2007
    9.795
    0
    0
    Belgium
    Mariss, pff zware weken dus achter de rug..hopelijk vind je ukkie snel haar rust in de nachten...

Met schoonvader, hij is redelijk stabiel...alleen overlaatst duplex carotiden gehad en blijkt dat hij weer met verkalking aan halsslagaders zit...dus besluit operatie! Maar ja, mijn schoonvader ligt weer dwars op dat vlak...hij wil zich niet laten opereren en wilt dan liever dood zijn...nou goed, maar wat ik al zei tegen hem..kans op hersenbloeding neemt dan meer toe en hij kan er dan nog slechter uitkomen dan de vorige keer...leven als een plantje?? maar daar had hij geen oren naar...nou ja, nu heeft hij zogezegd depressie volgens de arts en willen ze hem nu niet opereren...(hij vind altijd wel iets om het niet te moeten laten doen)...nu wachten ze tot 29aug dan moet hij terug duplex krijgen en kijken ze of het dan verslecht is of niet...en dan is het echt wel de keuze operatie of niet bij hem...en das net op manlief zijn verjaardag...nou ja, hij is een eigenzinnige man...maar goed is niet leuk om te horen hoe hij erover denkt...zeker niet voor manlief en kleinkinderen...dochterlief vind het al vreemd waarom opa zo reageert ;)....

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dombo, nog van harte met Alyssa!

Sam, rustig aan meid.
    Jammer dat je de donderdagen werkt :(

Pippo, fijn weer een uitgebreide update van je te lezen. Petje af voor hoe je het allemaal doet. Sterkte!
    Ja, Quinten slaapt sinds de kerstvakantie in z'n eigen kamertje. Sinds een week of 2 lijkt slapen beter te gaan, ipv gemiddeld 4x per nacht komt hij nu nog 2x.

Mariss, leuk weer wat van je te lezen! Geen wonder dat je moe bent zeg.

Voor de ontmoeting : ik moest met m'n moeder wat regelen (normaliter komt zij op de donderdagen) en daar is uit gekomen dat het de 22ste gaat worden.
    Ik noteer nu Jenny, Dombo en evt. Mariss. Leuk!

18. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Hi Natas, mij mag je ook met een misschien noteren, ben nu thuis maar weet niet hoe dat dan zit....

19. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Ha Mone, kunnen we samen reizen, als we een bus hadden!

Natas fijn dat het wat beter lijkt met het slapen van Q, een beetje hoop op ooit een echte goede nacht!

Pippo moeilijk hoor, zeker als je dochter het nu ook begint te doorzien... Heftig ook voor je man om het zo te moeten horen.
    Wel erg fijn dat je moeder toch allemaal plannen maakt, waarschijnlijk ook erg dubbel, maar wel heel goed dat ze vooruit wil/ kan blijven kijken.

Zo hier even een avond niets! De haard voor het eerst aan en pootjes omhoog op de bank

20. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Pff wat een drukte Mariss!! Lekker ff met je voetjes omhoog!! Haha, nou wij hebben een 7 zitter ;) Maar ja... Ik moet werken donderdags...
    Joehoe, hier weekje vakantie!!

Deel Deze Pagina