ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hoe heb je je man zo gekregen Jenny? Zijn daar cursussen voor?

2. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    Jur heeft het gelukkig wel geaccepteerd (uitslapen en eten koken) maar het verdere huishouden blijft een lastig punt. Hij wil best dingend oen, maar niet regelmatig. Ik moet erom vragen (meerdere keren) en dat vind ik ook niet leuk.

Ik heb er vroeger ook wel eens over nagedacht of dit voor mij een 'dealbreaker' is, maar ik hou heel veel van hem en als dat betekent dat ik elke dag zijn vieze sokken uit de badkamer moet vissen (enz enz) dan heb ik dat voor hem over.

Scheiden is wel een enorme stap. Weet je, het maakt jou niets minder hoor als je het van hem accepteert, maar ik kan me voorstellen dat het je af en toe je keel uitkomt.

Knuf v Treintje

3. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Gelukkig als ik jullie verhalen hoor, neej dan valt mijn man wel mee :D :D :D !! Gaat weekends zonder klagen met de honden uit (die zeuren ook eerder dat ze eruit willen dan dat Jildou wakker is ) en gaat er ook gerust voor mij uit als ik nog ff wil uitslapen.

4. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

10 dec 2007
    1.362
    0
    0
    Alkmaar
    O wat afschuwlijk!!!!
    Krijg het er koud van. De arme meid. En nog wel nu ze zo kwetsbaar is
    Bah

5. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    #20485 Lindada, 2 dec 2009
    Laatst bewerkt: 2 dec 2009
    Scheiden heb ik wel eens over nagedacht, om het vervolgens te verwerpen. Ik weet dat er in een huwelijk een plaatje geven en nemen zit. Alleen zou dat wat meer in verhouding moeten en niet dat ik alleen maar geef en hij neemt. Ik zal er toch nog een keer met hem over moeten praten over de gang van zaken zoals het nu gaat. Hij is zijn vader niet en ik ben zijn vrouw. Dus niet de hulp of de babysitter. En ik pik het ook niet als hij tegen mij praat alsof ik zijn zus ben. Hij en zijn zus hebben namelijk een haat/liefde verhouding. En op de een of andere manier gaat die altijd kibbelen met veel stemverheffing. Toen ik net met hem kreeg, was ik zeer verbaast hoe hun met elkaar omgaan. Ze gunnen elkaar niets (nouja, Dennis gunt zijn zus nog iets meer dan zij hem). Maar het erge is dat ik ons af en toe betrap op dezelfde omgang. En daar baal ik nog het meeste van.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Praten, niet oordelen, respect voor elkaar en vooral heel veel houden van. Ik denk dat het een combinatie van zo iets is? Ach ik weet het niet, mijn mannetje is een zorgzaam type. Hij zorgt eerst voor een ander en dan voor zichzelf (is ook niet altijd goed hoor).

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

Daar zeg je inderdaad wat. Vroeger was ik bezig om hem zo te kneden zoals ik hem hebben wilde. Nu doe ik dat niet meer. Sommige dingen accepteer ik van hem (en hij van mij).
    Weet je, het heeft heel veel ook met wederzijdse verwachtingen te maken. En als je die niet uitspreekt naar elkaar, hoe je het graag wilt, wat je verwacht, dan kan dat idd een hoop gekibbel opleveren.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sam, mooi buikie al en ach, Jil nu helemaal van de BV af. Toch weer een mijlpaal.

Treintje, hier worden de kindjes ook verwend hoor! En het wordt ook nog eens 2x gevierd (1 middagje met schoonmama, 1 middagje met mijn familie). Schoonmama van broertje wordt zaterdag 60 en daar gaan zij uiteraard heen en m’n vader en vrouw zijn daar ook voor uitgenodigd.

Lindada, leuk dat Deena gaat lopen. Alleen jammer dat je mannetje de verzorging van Deena meer aan jou overlaat omdat jij het zgn beter zou kunnen. Vervelend dat je niet tot hem door weet te dringen en dat hij het idee heeft dat je ruzie zoekt als jehem erop attendeert.

Zelf heb ik gelukkig geen klagen. Ik ben welliswaar degene die er in de weekeinden altijd vroeg uitgaat, hij helpt altijd wel mee met de verzorging van de meiden. Zeker op de dagen dat ik qua energie niet vooruit te branden ben.

Brr. Krijg helemaal kippevel als ik lees van dat babytje. Kan me voorstellen dat het nu even moeilijk is om het van je af te zetten, zo’n klein ukkie nog.

Ischa, fijn dat het werk leuk is al valt het je zwaar. En wat erg voor je collega zeg! Je zou zo’n vent!

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vanochtend ben ik voor de verandering eens alleen met Yelina gaan zwemmen. Alyssa is niet helemaal lekker en het leek me niet verstandig om met haar te gaan zwemmen. Oma heeft opgepast.
    Hoop voor ons meisje dat ze niet ziek wordt en morgen fit genoeg is om Sinterklaas op het KDV te gaan vieren.

Yelina is zo'n ander kind met zwemmen, lekker vrij, laat zich gewoon in het water vallen, geweldig om te zien en ook leuk om te doen.

Volgende week past oma op Yelina als ik met Alyssa ga zwemmen, kan zij ook weer eens lekker alleen met mama zwemmen. Zal ze zeker waarderen.

10. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ach wat sneu dat ze niet fit is. Hopelijk kan ze alsnog naar het sinterklaasfeest!

(Ik heb met jaron nog steeds niet gezwommen. gek idee, met die andere heb ik heel lang babyzwemmen gedaan. )

11. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Nou het lag aan de batterij :D :D !! Heb onze uk alweer gehoord :D :D :D !!

12. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Wat leuk Sam!

13. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nog even ter afsluiting over mijn 'relatie problemen'. Ik houd heel veel van mijn hubbie. En ik heb altijd geaccepteerd dat hij minder doet dan ik. Ik vind het ook niet heel erg dat ik meer doe (ik zou het zelfs niet leuk vinden als ik minder zou doen dan hij). Maar op dit moment laat hij alles aan mij over, en dat vind ik te ver gaan. Maar ik ga hier wel uitkomen. Alleen moet het even tot hem doordringen wat het met mij doet. En daar moet ik een manier voor zien te vinden. Dat vitten op elkaar moet echt afgelopen zijn. Vind ik ook geen goed voorbeeld tegenover Deena.

14. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Maar ik ga 'gezellig' vergaderen... Dus tot ziens!

15. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Je hebt helemaal gelijk Linda!! Dikke knuffel en zet hem op!!!

16. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    T filmpje houden jullie te goed.. moet eerst jil uit bed halen en me klaarmaken. Ga zo eten bij mn ouders, mn broer (woont nu nog thuis) is vandaag jarig ;) !!

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

ik ook! :):)

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

succes meis!
    Ik wil alleen nog even zeggen: het komt misschien nu over dat het hier altijd koek en ei is. Natuurlijk niet! Ik ook roep wel eens dat ik niet en huishoudster, en moeder, en manager, en secretaresse, de kok, de naaister, de vrouw, de vriendin, etc kan zijn.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn Sam, ik lees dat je het hartje hebt gehoord met de Angelsound. Super!
    Best een stap meid, Jildou van de borst af. Ik vind van 3 naar 2 slokken per dag gaan al best eventjes wennen. Kan idd zijn dat ze het minder lekker vind door je zwangerschap. Maar je hebt het haar heel lang kunnen geven! En straks heb je weer een kleintje aan de borst.

Jenny weer helemaal beter? Of wel aan het werk maar nog niet 100% fit?

Jahaaaa Inez, je hebt nu echt een kleinere broekmaat dan ik! :D
    Ik ben denk ik wel wat langer dan jij (ik 1.72) en mijn broekmaat is meestal 40 wat voornamelijk door mijn buik komt. Dat is mijn zwakke plek, voor de rest hoef ik nergens wat af te hebben want dan blijft er niets van me over..... .maar ja, die buik is dus de láátste plek waar ik af val. Altijd al zo geweest, nu na Danique nog een stukkie erger.
    Heb net m'n bmi es berekend, die is 21. In het groene vakje, dus neem aan dat dat goed is. :)

Bengeltje, veel succes met je ZH afspraken deze week!

Treintje, wij vieren nog geen Sinterklaas. Volgend jaar gaan we ermee beginnen. We zijn alleen naar de Sint van mijn werk geweest (was in Ballorig).

Wat lastig Lindada, de houding van je mannetje.
    Ik heb niet echt tips voor je want hier loopt het redelijk vanzelf. Ik doe meer omdat ik natuurlijk meer thuis ben en de schema's e.d. meer in mijn hoofd heb zitten. Verder is Chris bijvoorbeeld zo kleurendoof als wat, dus als hij haar aankleedt heb ik de kleertjes al klaar gelegd. Maar hij doet als hij hier is veel met haar, soms met wat 'instructie' van mij maar dat vind ik niet erg. Denk dat het scheelt dat hij bij zijn oudste kids het 2 jaar alleen gedaan heeft, en daarna wij samen heel wat jaartjes als ze hier waren (helft van de tijd).
    Ik hoop voor je dat je mannetje dit weekend zijn goede wil laat zien! Het is zo veel fijner om het gevoel te hebben dat je het samen doet, ook al is er eentje die de 'leiding' heeft. Ik kan me voorstellen dat het je verdrietig maakt.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Linda, hoop voor je dat je snel goed tot hem door kunt dringen.

En ach, overal is wel eens wat, ook hier is het niet altijd koek en ei, maar we komen er altijd wel uit.

Sam, fijn dat het alleen maar de batterij was en dat je het hartje weer hebt gehoord! En wat een mooi geluid is dat toch altijd!

Natas, je bent inderdaad een stukje langer dan ik. Ik meet 1.60 m. En die BMI van jou, die is perfect hoor, gewoon lekker houden zo.

Het blijft alleen wel lastig, die zwakke plekken. Mijn buik is ook inderdaad altijd al mijn zwakke plek geweest en nu helemaal. Nou ja, het is niet anders.

Deel Deze Pagina