ZNM mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door tiruja, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    poeh 5000 euro...ik vind het nogal veel :$

2. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ja ik ook! En ook onnodig. Denk dat ik van mn ouders misschien een paar 100 euro had gekregen en verder zelf veel gespaard. Nou ik heb het ook prima gered hoor! Folders rondbrengen is ook niet verkeerd voor pubers ;) !! Verdient nog leuk ook en ze leren zelf met hun eigen geld om gaan. Wat niet wegnam dat wij nooit wat kregen, in tegendeel!

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    straks moet ze zelf ook gewoon werken voor haar geld hoor, ze moet de waarde van het geld wel leren kennen
    maar wij sparen vooral voor haar studie want dat is straks onbetaalbaar en helemaal met 2 kindjes

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik kan het toch niet nalaten om hierop te reageren.

WHO heeft het advies gegeven om te wachten met vaccineren tot de uitslagen van de onderzoeken bekend waren. En wanneer zijn deze uitslagen bekend? Juist, half december.

Je mag best moe worden van reacties dat het medicijn gif is, maar ieder heeft zijn/haar mening en het is niet aan jou om een ander hierover te veroordelen.

En de entingen die de kids op het CB krijgen, dat zijn entingen die al flink wat langer in de markt zijn.

5. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Precies Liesje!

6. mamavanjesper

mamavanjesper Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.135
    0
    36
    Tukkerland
    ja tuurlijk mag iedereen zijn eigen mening er over hebben/geven

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo en nu is het tijd voor het wekelijkse dansje voor Rebbel. Ondanks een onrustig buikie heb je de 33 weken toch maar mooi gehaald. Toppie meid! :D

Ben blij dat je toch contact op gaat nemen met het ZKH als het erger wordt, want wat dat betreft kan ik me alleen maar bij Jenny aansluiten. Opname is zeker niet leuk, maar als ze hiermee de bevalling weten te rekken tot 34 weken is dat alleen maar beter voor Rebbelbeebje!

Mariss, sterkte deze week meid, fijn dat je mannetje een foto van slapende Tom heeft doorgemaild. Probeer zoveel mogelijk te genieten, want helaas is het maar al te waar wat Jenny zegt. Wij zitten te sikkeneuren zonder onze kids terwijl zij zich prima vermaken.

De kids hier hebben beiden een spaarrekening die vooralsnog alleen door oma wordt gevuld met hun verjaardag en met centjes die ze zo nu en dan eens van de een of ander krijgen.
    Zolang ik niet kan werken is het roeien met de riemen die we hebben en zit sparen voor de kids er helaas niet in.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hier vanochtend in het zwembad met peuterzwemmen ook weer een rondedansje gedaan. Alyssa gaat zo hard vooruit ineens ...
    Ze durfde nu los in het water te springen. Mama was en is natuurlijk weer vreselijk trots op haar bijna kleuter.
    Later met vrijzwemmen liet ze haar nieuwe kunstje ook nog weer zien. Met en zonder vlindertjes. Knappe meid!

9. Lindada

Lindada Fanatiek lid

28 dec 2007
    3.194
    0
    0
    Omgeving Breda
    Nee, dit is voor onszelf. Deena krijgt af en toe wel wat van papa en mama, maar het grootste gedeelte mag ze zelf sparen. Kan ze goed leren met geld om te gaan.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    OOOOOOOOOOH :D :D !!

Dombo :JAHOE ALYSSA YOU GO GIRL :D !!

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, thanks Sam.

12. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

fotobewerking

paint shop pro X

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    dan heb je w.s. je arm niet helemaal ontspannen gehad. Ze prikken in een spie rhe, dus het is niet vreemd dat je dan wat last daravan krijgt.
    In een warme spier heb je ook minde rlast, dus bij de kinderen masseer ik dus ook van te voren. (gek genoeg bij mezelf niet).
    En daarna flink bewegen zodat de vloeistof zich goed verspreid.
    verder hangt er ook veel van de prik dame of heer af. Want hoe sneller ze prikken hoe zeerder het doet.

14. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

Wie ben jij?
    (ik vind het weer raar dat iemand zich zomaar in een gesprek mengt zonder dat we diegene kennen.)

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    weet je bruidje, als de uitslag echt niet goed is, dan hangen ze wel eerder aan de telefoon., Dus zolang ze niet bellen, zal het vast mee vallen. (toch?)

16. Mone

Mone Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.804
    0
    0
    Den Haag
    Nee, bij Pieter niet, bij de mk wel.... ;)

17. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wij hebben zelf een lopende en een spaarrekening.
    Verder bij een andere bank ivm hypotheek ook een lopende rekening. Daar komt ook de kinderbijslag binnen dus hebben we bij die bank nu ook een rekening geopend waar de kinderbijslag op gespaard wordt, de teruggaaf van de balstingdienst heen gaat en soms wat extra geld. Doel is in principe de kinderen maar als ik morgen de auto total loss rijd koop ik er een nieuwe auto van. Al met al staat daar wel iets van 10 duizend euro, (we krijgen natuurlijk al 7 jaar lang kinderbijslag en teruggaaf kdv kosten). Dus het is een spaarrekening waar we wel zo bij kunnen, maar dan betalen we opname kosten. Aangezien we nooit opnemen was dat een voordelige rekening want de rente is goed. We wilden het niet voor 10 jaar vast wegzetten want als ik het eerder nodig heb dan wil ik erbij kunnen.

de kinderen hebben elk een eigen spaarrekening waar nu al met al bij allemaal 300 euro op staat. Daar zetten ze de tientjes en vijfjes op die ze met verjaardagen krijgen, als we in de spaarweek de spaarpot leeg kiepen.
    Ze weten dat het geld er staat en dat ze er alleen iets groots van mogen kopen. Voor de kleine dingen hebben ze gewoon zakgeld en een portemonee. Dáár leren ze echt mee wat sparen is. dat als je een cars auto wilt dat je dan geen pokemonkaartjes moet kopen. of zoals het credo hier in huis altijd is: je kan elk centje maar 1x uitgeven, dus denk van te voren goed na wat je écht hebben wilt.

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0

jemig die leeft op grote voet! Wij vonden onze maat 21 al zo groot!

19. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Hoe kom jij na 3 jaar op ruim 10 duizend euro?
    Met die rente kom ik na 3 jaar op 5500 euro ongeveer.
    of je elke maand een groot bedrag inleggen?
    De rente vind ik nl gewoon voor een spaarrekening voor lang vastzetten. Dus ik zie even niet wara het voordelige in zit.

20. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wat geweldig!

Deel Deze Pagina