Ik heb meegemaakt vroeger dat mn broertje wakker schrok van het vuurwerk toen hij een jaar of 2/ 3 was en hij is toen zoooo ontzettend overstuur geweest dus eigenlijk hoop ik dat Jildou gewoon doorslaapt net als vorig jaar!! Maar die kans is vrij groot aangezien er hier waarschijnlijk weinig vuurwerk afgestoken wordt !!
ik vind het elk jaar weer lastig. Met de babyfoon naar buiten gaan heeft geen zin want die geeft dan de hele tijd een meldign van geluid, dus die kan gewoon binnen blijven. Maar dan? Jaron laten liggen en elke 2 minuten binnen gaan luisteren? Ik ben zo bang dat hij wakker wordt en compleet in paniek is. Alhoewel vaak is het zo dat als ze door de eerste 5 minuten heen slapen het vaak wel goed gaat. Hier werden de kleine prullen overigens nooit wakker. Ze worden wel wakker als ik op mijn tenen de kamer binnensloop om de schone was neer te leggen, maar de takkeherrie van vuurwerk gaat altijd goed. Ik weet het dit jaar echt nog niet. Ik zou hem wakker kunnen maken en mee naar buiten kunnen nemen maar ik denk dat hij dat heeeeeel eng gaat vinden. Dus conclusie (toch handig om even hardop tegen jezelf aan te kletsen) ik denk dat we hem laten liggen. De eerste 5 minuten blijf ik even binnen en daarna elke 2 minuten even checken. Och mensen ik heb toch zo'n zin in oudjaarsavond. het is zo leuk met die grote jongens van ons om dat samen te vieren. Wens halen jullie de oudste kinderen uit bed? En pippo, jij je dochter? Zijn er verder nog grote kinderen? (geen zin om nu op de lijst te kijken)
Precies Jenny. Mijn ouders en broers zijn hier en gaan waarschijnlijk niet naar buiten, dus dat is wel handig
Jenny, wij gaan op oudjaar met de familie uiteten op restaurant, dochterlief gaat mee, maar Geno blijft bij oma en opa slapen (die vieren dat niet...dus gemakkelijk)...dus hier geen problemen! Hebben jullie geen babyfoon waardoor er lichtjes verschijnen bij geluid, kan je ook door raam zien eventueel?
Maar Pippo, dan zie je sowieso lichtjes he, want als het buiten knalt komt dat daar echt wel op !! Hier weer sneeuw en vind het iets minder leuk, maar goed, t is niet anders. Vanmiddag ga ik met m'n broer naar Ikea dus had het graag niet gehad, maar goed, we overleven het vast wel en misschien is het nu niet zo druk !! Verder heeft Jildou van kwart over 7gisteravond tot half 9 geslapen Wat een toppertje he? !! Zit hier nu lekker te ontbijten en gaan we zo ff samen in bad !!
Ik weet nog niet of we Alyssa uit bed gaan halen. Ligt er een beetje aan of ze doorslaapt of wakker wordt. Veel vuurwerk wordt hier niet afgestoken dus de kans is klein dat ze er wakker van wordt.
Denk ook dat we dat gewoon gaan doen hoor, haar lekker laten liggen. Al haal ik haar er wel vaak rond middernacht voor ik zelf ga slapen er even uit om een plas te doen. We zien wel.
Wij vieren oud en nieuw met vrienden (komen hier) zijn we in totaal met 8 volwassenen (waarvan 2 zwanger) en 6 kinderen (oudste 5 jaar, jongste wordt in januari 1). En de jongste is een meisje de rest zijn jongens En ik weet niet of we Pieter uit bed halen, bij ons worden nogal wat van dat knalvuurwerk gebruikt....ach we zien wel!
Ja zien hoe het gaat dus Mone.. Haha ooh ja, nou ja, dan kun je haar er altijd dan ff uithalen. Maar goed, als ze niet veel knallen zegt het haar niet zo veel denk ik !! Ik zal even stofzuigen !! We zijn weer schoon !!
Ook hier sneeuwt het alweer aardig... hoop niet dat het weer zo'n glibberboel gaat worden, moet straks nog werken tot 23:15 uur.. Oud&nieuw vieren we hier lekker thuis. Mijn ouders en zusje komen bij ons. Kan denise lekker op haar eigen bedje slapen en is de hond ook wat minder bang. Die krijg je ook met geen mogelijkheid naar buiten als hij een knalletje hoort. Best zielig. Mijn ouders nemen hun russeltje mee naar ons. Die is echt gek op vuurwerk, daardoor is onze hond ook weer minder bang als hij in de buurt is. Hoop dat Denise door slaapt. Ga haar niet wakker maken voor de jaarwisseling, Ze heeft er toch geen besef van wat er gaande is.
Ja onze Russel vindt het ook wel wat eng, maar die grote vindt het wel boeiend Dus dat scheelt wel voor de rust in huis. Maar ben wel blij dat we gewoon lekker thuis zijn dan!
Ja we hebben ook wel lichtjes maar die slaan dus uit door alle knallen van het vuurwerk, dus daar heb je nog niets aan. Vorige keer heb ik geprobeerd om de babyfoon de hele tijd tegen mijn oor te houden maar het geluid van buiten was zo hard dat ik het niet kon horen.
jullie wonen wat buitenaf he. Wij zitten midden in de wijk en hebben ook een dakterras. Vanaf daar kan ik zelfs de andere wijk en de binnenstad zien. dat is echt geweldig mooi!
pfff wat een sneeuw weer! Volgende week moet mijn auto voor een beurt en ik denk dat als ze de banden moeten vervangen ze er maar winterbanden op moeten leggen! Als ik er kan komen, want als het weer zoals vorige week wordt!!! Ik vind het prachtig, maar wel nu ik verder niet hoef te werken! Als ik straks weer aan de bak ben is het een heel stuk minder! Onze straat en wijk wordt nada gestrooid, kan net zo goed op een boerderij veraf gaan wonen, dan weet je dat bij voorbaat! Wij gaan in Rotterdam met vrienden oud en nieuw vieren, vorig jaar werd Tom wel even wakker, maar toen heb ik hem lekker even gevoed (kon toen nog heel makkelijk lekker knus) tijdens het kijken naar vuurwerk. Dit jaar wordt het vast anders... we zien wel!
Sam veel plezier straks in de IKEA, en niet druk kan je denk ik op je buik schrijven... Gisteren was ik even met Tom op pad eerst even naar de kinderboerderij, ee grote glibberijsvlakte, maar wel even koe en geitje kunnen aaien... en toen dacht ik ach nog even een slaapzak ophalen bij de prenatal, dat heb ik geweten, het leek wel of alles gratis was zo druk!!! En iedereen lekker spastisch met parkeren (er lagen her en der nog wat sneeuwheuveltjes...moeilijk doen allemaal!) dus IKEA, iedereen die vrij is en toch warm iets wil ondernemen.... sterkte!
Jenny, wij wonen inderdaad in het buitengebied. Schoonmama komt hier inmiddels al een paar jaar oud en nieuw meevieren om de drukte bij haar in de wijk te ontlopen. Sam, ik help je meehopen dat het rustig is bij IKEA, maar ik ben bang dat je dat wel kunt vergeten. Met dit soort dagen is het daar altijd extra druk.
Ja daar ben ik ook bang voor, nou ja, we zien het wel !! Mn broer is totaal niet panisch met parkeren en hij rijdt er maar heen Wel in onze auto want wij hebben meer ruimte HAHA wij station, hij een golf maar ach !!
Leuk toch! Ga je al een beetje kijken voor een opvolgkamer voor Jildou of misschien extra wiegje voor haar brusje?! leuk hoor! Er is hier net een wonder geschied.... er reed een strooiwagen door de straat!!!